Strona 2 z 3

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 17:42:59
przez jrzeuski
drech napisał(a):Może łatwiej by było wsadzić skrzynię biegów z Omy (automat lub manual, co kto lubi) i wykorzystać wyjście na tylny wał? Wtedy krótkim wałkiem można się dopiąć do reduktora z jeepa i rozwiązuje się temat przedniego wału z niewłaściwej strony.
Mam akurat reduktor od ZJ-ta i skrzynię manual od Omegi. Mogę obadać jakby to do siebie pasowało.
SalomonMoor napisał(a):W tym miejscu planowałem (przy skrzyni Omy) dać łączniki elastyczne, żeby było łatwiej poprowadzić rury. Myślisz, że to by pomogło rozwiązać problem?
Nie sądzę. Ja u siebie musiałem ostro skręcić w dół, żeby minąć się z budą. Ciąłem i spawałem fabryczną rurę z Omegi, żeby z lambdami potem nie musieć kombinować.

-- Dodano 26/03/2018 17:45 --

SalomonMoor napisał(a):Reduktor Jeepa też jest zintegrowany ze skrzynią.
W ZJ 5.2 nie jest. Leży u mnie zepsuty 249. Uczestniczyłem w jego wymianie i nic się nie lało. 6 śrub go trzyma do skrzyni.
Zastanawiam się jeszcze jedną rzeczą. Jakie są przełożenia poszczególnych biegów w skrzyniach Froty 2.2 i 2.5td?
We wszystkich takie same. Różne wersje silnikowe mają tylko różne przełożenia w mostach.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 17:47:08
przez SalomonMoor
Reduktor 231 leży u mnie w garażu a skrzynia Omy jest przykręcona do silnika :-)
Ale rzuć okiem. Może znajdziesz rozwiązanie które mi do głowy nie przyszło :-)

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 17:51:33
przez SalomonMoor
249 jest na wisko i sam decyduje kiedy dopiąć przód. Wolę 231 lub 242. Tam ja mam realny wpływ kiedy co się kręci ;-)
Poza tym obudowa na wałek zdawczy skrzyni ma też na celu jego stabilizację. Wejście do reduktora (przynajmniej w 231 i 242) jest łożyskowane tylko w jednym miejscu. Trzeba by ten układ usztywnić.

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 17:53:09
przez SalomonMoor
P.S. Jeśli ktoś by mi podrzucił przełożenia skrzyni był bym wdzięczny :-)

*Nie mogę edytować postów w Tapatalku i stąd jeden pod drugim. Sorry.

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 17:58:16
przez jrzeuski
Tak, 249 ma wisko, ale ma też 4Lo z pominięciem wisko ;-) Te reduktory są dokręcane do skrzyni i dlatego nie potrzebują dodatkowego łożyskowania, bo tu nie ma jak się w bok przesunąć względem skrzyni. Czyli wałek zdawczy musiałby pasować a między skrzynię a reduktor trzebaby wstawić kryzę, żeby spasować mocowania. Wałek z Omedze i wejście w reduktorze możesz sam sobie porównać, ja mogę to zrobić dopiero jutro po południu.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 18:52:24
przez SalomonMoor
Walki różnią się średnicami i ilością frezów. Trzeba by dorabiać jakaś przejściówkę. To raz.
Dwa. Skrzynia Omy wszystkie walki ma osadzone w dupce. Zdejmując tył skrzyni wyciąga się wszystkie bebechy. W ten sposób nie da się dorobić żadnej kryzy. Nie ma się do czego przykręcić. Sprawdzałem. Rozebrałem na części pierwsze skrzynię Jeepa, żeby wyjąć wałek i rozebrałem skrzynie Omy żeby znaleźć jakieś miejsce do zrobienia takiej flanszy łączącej z reduktorem. Przyjęcie drogi połączenia skrzyni Omy z reduktorem Jeepa prowadzi niechybnie do dorobienia wielu części w tym kilku precyzyjnych i wzmacnianych (wałek że szlifem pod flansze - to musi być założone na gorąco a później dodatkowo spawane, flansza- szlif pod wałek, pod łożysko i uszczelniacz, utwardzona powierzchnia pod łożysko, uszczelniacz i miejsce skręcenia z wyjściem ze skrzyni Omy, obudowa - szlif pod łożysko i uszczelniacz bądź wstawienie utwardzonych i szlifowanych tulejek). Takie części znaczą tylko jedno: KOSZTY!
Dlatego szukam innej drogi :-)

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 26 mar 2018 19:57:24
przez drech
SalomonMoor napisał(a):Dlatego myślę o włożeniu skrzyni Froty. Poza tym wyjście z lewej strony otwiera mi drogę do mostów Patrola bez przekładki gruchy na prawą stronę.

Skoro tak, to od razu bym szedł w most patrolowy. Nawet jak sobie uspawasz sztywny most z zestawu most + zwrotnice, to wciąż musisz pozostawić przeguby żeby koła mogły skręcać. Co prawda nie musiałyby już pracować pod dużymi kątami jak przy ifs, ale to jest najsłabszy punkt napędu we frotach/montereyach i możliwe że przy 35" by się ukręcały.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 27 mar 2018 09:36:32
przez SalomonMoor
Przeguby muszą zostać na koncach czy będą tam zwrotnice czy też bezpośrednie wyjście na piastę koła. W przednim moście myślę na zostawieniem zwrotnicy XJ-ta wraz z jej mocowaniem a na przegubie założyć ucho do krzyżaka ustabilizowane na łożysku. Takie coś powinno zadziałać.

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 27 mar 2018 10:24:57
przez jrzeuski
Jestem bardzo ciekaw jak Ci to wyjdzie i czy będzie dość mocne na takie kapcie i silnik.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 27 mar 2018 12:00:28
przez SalomonMoor
Mam nadzieję, że to da radę :-) Ale na podzespołach Pajero ;-)
Dwie blokady powinny wyraźnie pomoc w terenie ;-)

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 27 mar 2018 12:38:06
przez jrzeuski
SalomonMoor napisał(a):Dwie blokady powinny wyraźnie pomoc w terenie ;-)
Półosiom na pewno nie ułatwią przeżycia ;-)

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 27 mar 2018 13:02:02
przez SalomonMoor
Półosie powinny to przeżyć. Blokady były standardowo w mostach Pajero :-)

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 03 kwi 2018 22:12:57
przez SalomonMoor
Proszę Was o pomoc.
Czy skrzynie z poniższych linków to te których szukam?

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7177095869

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7175426354

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 04 kwi 2018 07:08:29
przez jrzeuski
Będą pasować, ale ta lepsza i tańsza: http://allegro.pl/opel-frontera-a-2-2-1 ... 96039.html

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 04 kwi 2018 16:56:53
przez SalomonMoor
Skrzynia zamówiona właśnie z Twojego linka. Miałem ją w obserwowanych :-)
Kolejne pytanie: pompki wysprzęglika są te same przy wszystkich skrzyniach, czy różne? Bo mam dostępna na pobliskim szrocie od 2.0.
I poszukiwana tarcza do 2.2, z chęcią kupię :-) Stan okładzin obojętny. Będzie nabita kewlarem.

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 10 kwi 2018 06:55:53
przez SalomonMoor
Nikt nic nie wie w temacie wysprzęglika?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 10 kwi 2018 07:27:39
przez jrzeuski
Jedne Froty mają wysprzęglik po lewej a inne po prawej. Mocowanie do dzwona jest wtedy inne. Występują też dwie średnice tłoczka, ale czy to jest powiązane ze stroną, na którą jest wysprzęglik, to nie wiem. W najgorszym razie wychodzą 4 kombinacje.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 10 kwi 2018 08:31:14
przez SalomonMoor
Dzięki za odpowiedź.
Nie będę zatem kombinował i kupię od 2.2.
Jeszcze jedno pytanie.
Tarcza od Froty 2.2 i Omy 2.2 to te same tarcze? Wie ktoś może?

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 10 kwi 2018 08:48:36
przez szymon.ha
Nie.

Re: Jeep most pod opony 35 cali

PostNapisane: 10 kwi 2018 09:04:41
przez SalomonMoor
Dzięki :-)

Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka