Strona 1 z 2

[A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec - X20XEV

PostNapisane: 23 gru 2015 17:36:57
przez Piątas
Witam.
Moje 2.0 w Sporcie 1996 woła o remont silnika, rozpadła mi się świeca i przemieliła z wszystkim innym w cylindrze...
Zastanawiam się czy nie sensowniejszy będzie SWAP.
Da radę wsadzić tam silnik 2,0 16V 136KM Ecotec z Omegi B ? Te silniki są nie drogie, a ma trochę więcej mocy niż moje 8v. Tylko czy dużo zachodu będzie żeby to tam upchnąć? Ktoś już takie coś robił ?

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec

PostNapisane: 23 gru 2015 17:53:37
przez Semir
Dać da się na pewni. Problem może być z miską olejową i osprzęt do przekładki.
Jednak jak już swap to nie lepiej jakieś V6 ? Raz a konkretnie.

Więcej szczegółów to pewnie poda ci brum lub cinek ewentualnie do nich zagadaj.

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec

PostNapisane: 23 gru 2015 18:00:33
przez Piątas
To że miska to się domyślam, ale pewnie da się tą moją jakoś tam przypasować, bardziej się zastanawiam czy do skrzyni biegów się to wpasuje.
V6 to już większe koszta, te silniki stoją mocno w cenie. A ten z Omy 136 koni jest dość tani, a zawsze jakaś większa moc niż 115 jest ;)

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec

PostNapisane: 23 gru 2015 18:02:30
przez brum
Wkładasz goły słupek i tyle. Miska do przełożenia i możliwe że będą inne śruby od miski, smok z Froty, czujniki też. Tylko trzeba zostawić lub zaślepić czujnik położenia wałka żeby olej nie chlapał.

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec

PostNapisane: 23 gru 2015 18:22:38
przez Piątas
A połączenie ze skrzynią biegów będzie okej ? będzie pasowało tam wszystko?
Komputer rozumiem też muszę nowy wstawić?

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec

PostNapisane: 23 gru 2015 18:29:09
przez brum
Skrzynia pasuje. Komputer zostaje stary.

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec

PostNapisane: 23 gru 2015 18:33:36
przez Piątas
Okej, dzięki za info, to będę musiał to dokładnie dogadać jeszcze z moim mechanikiem. Bo trzeba będzie dopasować tam jeszcze sprężarkę od klimatyzacji, no i pewnie dosztukować dolot powietrza od airboxa i trochę wydech. No i dopasować instalację gazową.

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec

PostNapisane: 13 cze 2016 15:10:04
przez MikolajD
Dobrze czytam? Wystarczy słupek c20xe, caly osprzęt, wiązka i komputer zostaje z 8v ( wiadomo przełożyć miskę i smoka) i tyle? Kurcze to kupuje 16v zamiast 8v :boss:. No jednak nie jest tak kolorowo.....silnik EcoTec wymaga swojej wiązki i komputera ( w moim przypadku jeszcze wymiana instalacji gazowej ). Nawet przekładka z c20ne na x20se wymaga wymiany głowiczki z wałkiem rozrządu bo w SE jest elektroniczny rozdzielacz zapłonu a w NE kopułka...chociaż ten EcoTec kusi... :niewiem:

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec

PostNapisane: 13 cze 2016 19:26:51
przez brum
Bo tutaj była mowa o x20se a nie o c20ne

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec

PostNapisane: 13 cze 2016 19:29:34
przez MikolajD
brum napisał(a):Bo tutaj była mowa o x20se a nie o c20ne


Wiem, mój błąd bo się napaliłem i :dupa: wyszła

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec - X20XEV

PostNapisane: 09 sty 2017 00:32:01
przez Piątas
Dobra, operacja SWAP oficjalnie rozpoczęta! :D

Na dzień dzisiejszy sytuacja ma się tak, że w Frotce mam X20SE z gazem i klimatyzacją (Oba elementy mają pojawić się na nowym silniku). Silnik pracuje, więc niedługo jak by ktoś potrzebował jakiś części, to będzie do sprzedania ;) .

Dorwałem na szrocie świeżo przywiezioną Omegę po ostrym dzwonie, z której wyprułem za 400zł silnik X20XEV, bez chłodnicy (ani chłodnicy ani węży), dolotu (airboxa, rurek, przepływomierza? o ile te silniki mają), ale za to z wiązką, komputerem, instalacją gazową, sprzęgłem, kolektorem wydechowym.

Silnik teraz czeka na wyszykowanie go w pełni przed swapem.
Będę na dniach kupował miskę olejową z Froty 2.2 bo takowa powinna pasować plug-and-play z tego co mi wiadomo. (Jak ktoś coś wie na ten temat to może mnie upewnić)
Jakiś smok mi podpasuje, np z mojego X20SE lub z froty 2.2 ? czy będę musiał motać ?
Jeszcze nie przymierzałem jak się ma sprawa kompresora od klimy, pożyjemy zobaczymy.

Całą operację będę opisywał, niech przyszłe pokolenia mają coś w spadku :P
Pozdrawiam :D

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec - X20XEV

PostNapisane: 09 sty 2017 09:03:21
przez jrzeuski
Piątas napisał(a):Dorwałem na szrocie świeżo przywiezioną Omegę po ostrym dzwonie, z której wyprułem za 400zł silnik X20XEV, bez chłodnicy (ani chłodnicy ani węży), dolotu (airboxa, rurek, przepływomierza? o ile te silniki mają), ale za to z wiązką, komputerem, instalacją gazową, sprzęgłem, kolektorem wydechowym.
Ten silnik (przynajmniej u mnie w Vectrze) ma od cholery rzeczy w dolocie, w tym pierdyliard podciśnień. Ale przede wszystkim trzeba zadbać o sprawne czujniki obrotów wału korbowego i wałka rozrządu albo szybko osiwiejesz :4lk: Od razu dopowiem, że tanie to one nie są a zamienniki lepiej sobie od razu odpuścić. Do tego występują dwie wersje wtyczek, więc trzeba uważać, co się kupuje, żeby sobie oszczędzić lutowania kabelków :glaszcze:

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec - X20XEV

PostNapisane: 09 sty 2017 10:10:43
przez Piątas
O tych czujnikach już słyszałem, właśnie dlatego się teraz nie spieszę tylko rozbieram wszystko, czyszczę, izoluje, ogarniam całą tą elektrykę żeby w kablach i stykach nie było problemów.
Ale pewnie się okaże że coś jeszcze zostanie nie tak, żeby za nudno nie było.

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec - X20XEV

PostNapisane: 09 sty 2017 10:26:07
przez jrzeuski
Ale odpaliłeś w ogóle ten silnik? W Omie czy już na palecie?

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec - X20XEV

PostNapisane: 09 sty 2017 10:40:59
przez brum
Wtyczki są owalne i kwadratowe.

Piątas napisał(a): z wiązką, komputerem,

a kluczyk i immo masz?

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec - X20XEV

PostNapisane: 09 sty 2017 12:50:43
przez Piątas
Odpaliłem w omie, na chwilę tylko żeby posłuchać jak chodzi, ale na zimno na chwilę, bo bez chłodnicy i płynów. Kluczyk z immo i stacyjkę oczywiście też zabrałem razem z kompem, chociaż gdyby nie kolega to bym o tym zapomniał

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec - X20XEV

PostNapisane: 14 sty 2017 05:27:49
przez Jake
Bez plynow? Masz na myśli bez chlodziwa czy bez oleju? Pierwsze brzmi ryzykownie, drugie brzmi absurdalnie...

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec - X20XEV

PostNapisane: 14 sty 2017 22:01:38
przez Piątas
Olej był oczywiście ;) aż taki absurdalny nie jestem :P

Tak bez płynu do chłodnicy, bo i też bez chłodnicy, ale odpalenie na dosłownie 45 sekund może trochę ponad minutkę, no chwila moment to nie problem, bo silnik nawet ciepły się nie zrobił. Po prostu na chwilę żeby posłuchać jaki ma dźwięk, czy zawory itp nie hałasują.

Co do postępu prac, to na razie nie mam na tyle czasu żeby zrobić przekładkę bo sesja tuż tuż, dlatego tylko kosmetyka silnika wstępna, wymieniłem rozrząd, świece, przewody, uszczelniacze na wale, spuściłem olej, i wkręciłem nowy filtr, wykręciłem miskę olejową.
Jak znajdzie się trochę czasu to będę dopasowywał miskę od 2.2, to wtedy zrobię zdjęcia jak to pasuje i co nie pasuje jeśli :P bo teraz to nie ma sensu nic pokazywać, bo nie ma co.

Pozdrawiam

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec - X20XEV

PostNapisane: 15 sty 2017 00:19:16
przez Jake
Skladasz na starym kompie od C20NE czy wszczepiasz nowa instalacje?

Re: [A 2.0] 2,0 16V 136KM Ecotec - X20XEV

PostNapisane: 15 sty 2017 00:36:00
przez Piątas
Ja nie mam C20NE tylko X20SE, ale ustaliłem już, że i tak nie podejdzie komp z X20SE bo zapłon ma inną wtyczkę, i kilka innych tam mniejszych i większych różnic.
A o kompie z C20NE to już jak ktoś ma, to tym bardziej może zapomnieć.
Składam wszystko na całej nowej wiązce z Omegi. To silnik będzie miał takie parametry jak powinien.

Jeszcze się zastanawiam co z zamachem, czy z Omy czy z Froty dawać.