Strona 1 z 2

[A 2.2] Wymiana silnika

PostNapisane: 17 wrz 2011 13:50:23
przez zbyszek5641
Witam .
proszę o rade posiadam frote 2.2 benz 99r x22se sillnik jestem zmuszony wymienić i tu pojawia się problem trudno znaleść.
Natomiast model silnika x22xe pojawia się dość często w ogłoszeniach .Moje pytanie czy ten drugi można włożyć i czym się różnią w/w modele?
pozdrawiam

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 17 wrz 2011 15:34:03
przez Arni
Najlepiej pytaj na streetracing forum.pl w dziale GM power corner. Tam jest o tych silnikach wszytsko.

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 17 wrz 2011 16:45:29
przez Odoll
Arni napisał(a):streetracing forum.pl w dziale GM power corner


:shock: :shock: WTF :shock: :shock:

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 17 wrz 2011 18:51:34
przez kat825
A no jedne z najlepszych for internetowych polskich o tuningu mechanicznym i wszystkim z nim związanym: http://www.racingforum.pl/index.php?

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 17 wrz 2011 18:58:13
przez kat825
Ja bym wsadził sobie na twoim miejscu, do Froty silnika Saaba z np. 900 2.0Turbo 150km. W tym wypadku więcej Powera i NM, silnik ma kute bebechy, poszukaj użytkownika o niku Coobcio, bawi się on Saabami. Bez grzebania w bebechach zrobił Saaba 900 z takim ostrym Powerem http://www.racingforum.pl/Coobcio-SAAB- ... 81944.html , silniki niby są prawie identyczne z silnikami GM, no i można taki silnik w miarę tanio znaleźć.

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 17 wrz 2011 19:54:23
przez Trzeci
A reszta osprzętu to co?
Trzeba cała elektrykę przekładać, skrzynie i inne . nowe mocowania poduszek. Gra nie warta świeczki chyba że ma się za dużo kasy :stop:

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 17 wrz 2011 21:44:26
przez kat825
można za grosze wyrwać cały silnik z instalką, ogarnięty mechanik i elektryk i masz radość z jazdy furką ze 150KM mocy na wejściu, za grosze można zrobić do 195KM, a w tedy to Frotka już lata:). Co do skrzyni biegów może podejdzie, jeśli wkładają te silniki zamiast 2.0i 115KM w Calibrach, Astrach GSI itp, to może podejść pod Frontere, musiał byś się spytać Coobcia:)

PS. te silniki ponoć lubią LPG:)

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 18 wrz 2011 09:52:28
przez kwinto1971
Zbyszku temat juz jest ,ja co prawda nie miałem x22se a x22xe ale zmieniłem na omegowski y22xe . tu masz opis viewtopic.php?f=23&t=672&start=220 u Ciebie raczej odejdzie motanie smoka bo jeśli się nie mylę w SE masz już owalny otwór na pompie oleju .

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 18 wrz 2011 11:45:35
przez zbyszek5641
Zmuszony jestem założyć silnik 2.2 tylko dalej nie wiem który se-xe? ponieważ frota posiada zamontowany gaz sekwencyjny i chce uniknąć zabawy z komputerem itp.

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 18 wrz 2011 17:34:09
przez sebol długi
ten silnik podejdzie w te strone ,w drugą nie da rady ,mozesz ewentualnie sprobowac 2,0 tylko niepamietam jak jesyt przykrecane kolo zamachowe
kolega wstawial 150KM od calibry musieli sprzeglo przerobic

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 18 wrz 2011 23:50:05
przez Arni
Sprzęgło raczej w wiekszości przypadków będzie do przerobienia, bo na wałek skrzyni z Frontery nie pasują wielokliny z osobówek.

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 19 wrz 2011 07:57:16
przez jrzeuski
Wieloklin jest w tarczy. Wałek do silnika nie wchodzi tylko w łożysko igiełkowe w kole zamachowym a tam jest już gładki.

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 19 wrz 2011 18:06:56
przez zbyszek5641
Czekam dalej na odpowiedż czym różni się silnik X22SE od X22XE a nie różnego rodzaju kombinacje.
Frota 22benz. 99r
pozdrawiam

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 19 wrz 2011 21:46:35
przez Trzeci
C22sel/x22xe = 104kw @ 5200rpm i 200Nm @ 4000rpm vs x22se = 96kW @ 5200rpm 195nm @ 4000rpm

Oznaczenie silników OPLA


Pierwsza litera to norma czystości spalin:
C - norma UE 91/441/EWG
X - norma 94/12/UE brak - norma ECE R83A (R 15.04)

Druga i trzecia cyfra oznacza pojemność silnika:
14 - 1400cm3
20 - 2000cm3
30 - 3000cm3 itd.

Czwarta litera pokazuje stopien sprężania:
G- <8.5,
L - 8.5-9.0
N - 9.0-9.5
S - 9.5-10.0
X - 10.0-11.5
Y - >11.5

Piąta litera to systemy zasilania:
D - diesel
V - gażnik
Z - wtrysk jednopunktowy
E - wtrysk wielopunktowy

Szósty znak czyli wykonanie specjalne:
A - Egipt
H - duża moc lub doładowanie
J - dławiona moc
K - ze sprężarką Comprex
L - obniżona moc
R - podwyższona moc
T - turbo, 2 - silnik II generacji
V - silnik bez doładowania

Tu masz wszystkie silniki montowane w oplach : http://forum.samnaprawiam.com/silnik-be ... vt113.html

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 21 wrz 2011 01:36:47
przez JJKILLER
A ja mam takie pytanko: Czy Isuzu robiło modele Rodeo/Amigo/Trooper z centralnym dyferencjałem, i jeśli tak to z jakim silnikiem???

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 21 wrz 2011 07:15:33
przez Odoll
http://www.forumsamochodowe.pl/centraln ... t49188.htm

Nie wiem czy dokładnie o takie info Ci chodziło ale poczytać warto :D

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 21 wrz 2011 10:21:52
przez JJKILLER
Hmmm. Fajna sprawa, ale żeby zaadoptować to do Frotki to trzeba by było chyba wszystko wszystko wybebeszyć i tylko budę zostawić.
Wymiana jednostki, mostów, ECU...
Myślałem bardziej o czymś mechanicznym (wisko) jak w Pojarce.

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 21 wrz 2011 16:17:31
przez brum
JJKILLER napisał(a):Myślałem bardziej o czymś mechanicznym (wisko) jak w Pojarce.

Jakoś viska bym nie chciał mieć.

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 21 wrz 2011 17:35:45
przez zbyszek5641
Dzięki TRZECI za parametry ale w dalszym ciągu brak info czy te silniki można zamienić bez zbędnych komplikacji?

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 21 wrz 2011 19:30:47
przez Arni
Kolego, masz linka do forum streetracing na samej górze. Juz dawno byś miał od nich odpowiedz gdybys tam zapytał, bo poziom wiedzy n.t. tych silników jest tam chyba wiekszy niż w samej fabryce.