Witamy !



[A 2.2] Swap X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 29 wrz 2012 09:59:56

Pasuje, rozrusznik też z odpowiedniej strony.

-- Dodano So 29 wrz 2012 20:37:45 --

Rozrząd kompletny + pompa(która jest napędzana paskiem alternatora) i uszczelniacz wału tył.
DSC00190.jpg
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez przemia » 29 wrz 2012 20:01:33

brum napisał(a):Pasuje, rozrusznik też z odpowiedniej strony.


Dobrze wiedzieć, jak mi padnie silnik to wrzucę z Omegi.

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez RudeBoy » 29 wrz 2012 20:30:28

przemia napisał(a):
brum napisał(a):Pasuje, rozrusznik też z odpowiedniej strony.


Dobrze wiedzieć, jak mi padnie silnik to wrzucę z Omegi.


eee.. tam.. w turystycznym aucie nie padnie :D
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 03 paź 2012 18:39:36

Z Froty wyleciało już.
Chłodnica wody, oleju, zbiorniczek, aku, wydech, węże wody i trochę osprzętu silnika.
Odkręcenie wydechu od kolektora była zadziwiająco proste, myślałem że będzie walka a tu bez problemu. Natomiast śruby łączenia silnika ze skrzynią stawiały opór(a były odkręcane 2 lata temu), jednak puściły i tylko została jedna u góry nad rozrusznikiem. Kiepski dostęp tam jest.
Najgorsze jest to że muszę odkręcić belkę i cofnąć skrzynie ;/ ...wolę o tym nie myśleć.

Zostało rozpiąć instalację elektryczną pod maską, odkręcić pompę wspomagania, odkręcić łapy i engine out.

-- Dodano Cz 04 paź 2012 19:52:05 --

Rozrusznik i kolektor ssący wyleciał z auta. Odkręcony wał i wszystkie śruby łączące silnik ze skrzynią.
Rozłączona elektryka która jest bez sensownie zrobiona. Nie da się wypiąć całkiem elektryki silnika i jej wyjąć, część kabli idzie do kabiny, a część zostaje pod maską. Dodatkowo wiązka idąca do kabiny przechodzi za serwem... będę musiał chyba po kabelku wyjmować z za serwa.

Omega jeszcze jeździ, więc nie wiem jak u niej z elektryką. Ale patrząc na foty to wyjmuje się całe okablowanie silnika bez problemu.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez Jake » 05 paź 2012 01:47:28

Moze wrzuc 2.2 do Omegi i dojezdzij? xD
Jake
 

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez Hołek » 05 paź 2012 05:49:36

Ja bym jeszcze na Twoim miejscu poszukał zewnetrznej chłodnicy oleju, bardziej wydajniejszej i zamontował, bo te oryginalne sa niestety bolączką tych silników.
Audi A6 C6 2,4 '04 - sprzedam/zamienię
Audi A8 D2 2,8 '02 - jest
Audi A8 D3 4,2 '03 i 04 - były
Frontera Limited 2,2 DTI '99 - sprzedana
Frontera Sport 2,0i lpg '94 - stock - sprzedana
Cherokee 4,0i lpg '89 - Off Road - sprzedany
Cherokee 2,1TD '93 - stock = sprzedany
Vectra i500 '00 - Irmscher - sprzedana
Vectra C Kom SPORT 2,0T '03 - sprzedana
Vectra C Kom ENJOY 2,0T '06 - sprzedana
Vectra C GTS 2,0T '03 - sprzedam
Signum 2,0T '03 - sprzedany
Yamaha YZF R1 '01 - była
Avatar użytkownika
Hołek
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 33
Obrazki: 0
Dołączył(a): 02 cze 2011 00:10:29
Lokalizacja: Świebodzin
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 06 paź 2012 20:00:15

Na forum omegi czytałem różne opinie o zmianie. jak jest oryginalnie to silnik się szybciej nagrzewa, ale jak padnie chłodnica to olej miesza się z płynem.
Jedynie wyjąć oryginalna i przykręcić dorobiony dekiel wycięty na cnc, a chłodnice założyć tą z mojej Froty.

-- Dodano Wt 09 paź 2012 11:10:54 --

Pozostały 4 śruby od poduszek, skrzynia cofnięta(nawet łatwo poszło, gorzej będzie ją włoży) itd. Jak znajdę łańcuch to jutro silnik wyskakuje z Froty. Mam nadzieję że moja konstrukcja się nie złamie pod ciężarem silnika....
Oczywiście jest problem z odkręceniem docisku. jedna śruba stawia opór, a jest to torx. Ale to moja wina bo jak robiłem sprzęgło to ją obrobiłem przy dokręcaniu. Jak wyjmę silnik to będę z nią walczył.
Zresztą te torx-y to :killer:

A swap zajmie więcej czasu bo silnik trzeba jeszcze z omegi wyjąć. Zresztą nie siedzę w garażu całymi dniami tylko po max 4h i robię powoli.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez przemia » 09 paź 2012 10:56:44

brum napisał(a):...A swap zajmie więcej czasu bo silnik trzeba jeszcze z omegi wyjąć. Zresztą nie siedzę w garażu całymi dniami tylko po max 4h i robię powoli.


I jeszcze wyjdzie 500 rzeczy po drodze których nie przewidziałeś... wiem po sobie :wsciekly:

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez jrzeuski » 09 paź 2012 11:00:46

brum napisał(a):Zresztą te torx-y to :killer:
Wywal je i daj zwykłe z łbem sześciokątnym.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 09 paź 2012 11:12:32

przemia napisał(a):
brum napisał(a):...A swap zajmie więcej czasu bo silnik trzeba jeszcze z omegi wyjąć. Zresztą nie siedzę w garażu całymi dniami tylko po max 4h i robię powoli.


I jeszcze wyjdzie 500 rzeczy po drodze których nie przewidziałeś... wiem po sobie :wsciekly:


Wiem. najważniejsze to żeby go wsadzić do Froty, wtedy będzie jako tako.

jrzeuski napisał(a):
brum napisał(a):Zresztą te torx-y to :killer:
Wywal je i daj zwykłe z łbem sześciokątnym.


Tak zrobię.

-- Dodano Śr 10 paź 2012 11:24:43 --

I silnik wyjęty. Ogólnie nie planowałem tego dziś bo bardzo mi się nie chciało nic robić.
Na początku myślałem że nie wyjdzie, zacząłem podnosić a silnik nawet się nie ruszył tylko belki zaczęły się uginać. Ale zmieniłem położenie łańcucha i wyszedł gładko i równo.
A działanie wyciągarki ręcznej jest co najwyżej średnie, fakt że działa i się spisuje bardzo dobrze, ale to ciągłe przełączanie zapadki trochę wydłuża czas.

DSC00196.jpg

DSC00197.jpg


Teraz muszę ogarnąć ładnie komorę silnika, elektryka raczej zostanie tylko wytnę kable do czujników. Planuje jeszcze ścianę grodziową wyłożyć matami dźwiękochłonnymi.

-- Dodano Cz 11 paź 2012 11:34:07 --

Docisk zdjęty z mojego silnika. Jedną śrubę musiałem przecinakiem ścinać. już więcej nie popełnię tego błędu i nie przykręcę ponownie torx.

Tarcza ma grubość 8.5mm a do nitów jest 1.7mm, ile ma nowa?
Jak tarczą potrząsnę to delikatnie słychać sprężyny, to tak raczej średnio chyba?

Docisk okazał się taki sam jak w Vectrze B 2.6, różnica to tylko nity na krawędzi, mój ma jeden nit, a z VB są cztery. Ale to chyba jest do wyważenia?
chodzi o te co na zdjęciu.
docisk.jpeg


-- Dodano Wt 16 paź 2012 19:24:50 --

Długo nie pisałem, ale powoli się robi, nie robię tylko w weekendy bo mam inne zajęcie.

Jutro wyjmuje silnik z Omegi. Już wszystko rozkręcone i rozłączone. Kanał zalany olejem ale to szczegół. Skrzynia wyjęta, prawie by mnie zaatakowała, ale się zahaczyła o auto...a że jest ciężka to mogło się źle skończyć.

I już więcej nie będę przykręcał ile się tylko da śrub, od łączenia skrzyni z silnikiem. W Omedze poszło sprawnie i bez jakiegoś siłowania się :>:

Jutro okaże się czy wytrzyma hak w suficie. Bo silnik z Froty wyjmowałem w innym garażu.

-- Dodano Śr 17 paź 2012 20:19:19 --

Hak wytrzymał, silnik wyjęty, poszło bez problemu, wszystko co potrzebne już jest zdemontowane z Omegi.
Jutro trochę ogarnę silnik, muszę odkręcić koło zamachowe przykręcone na torx i jeszcze ktoś je obrobił trochę :killer:
DSC00199.jpg
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez RudeBoy » 17 paź 2012 19:23:55

Będziesz coś motał z alternatorem?
Bo na tej wysokości to on długo nie pożyje... :-|
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 17 paź 2012 19:30:56

Nic nie będę, bo nie ma jak. Niestety jego umieszczenie jest kiepskie...
W 2.2 miałem go tam gdzie jest rolka napinająca, czyli dużo wyżej.

-- Dodano Cz 18 paź 2012 21:29:38 --

Silnik przewieziony na taczce pod Frotę. Ciężkie bydle jest.
Udało się odkręcić koło zębate, oczywiście było na śruby torx. W tym silniku to wszystko jest na torx :shock:
Muszę zdecydowanie wywalić chłodnicę oleju która jest między głowicami bo się z niej okropnie leje. Jak już było pisane to te silniki tak mają, dodatkowo może się lać pokryw zaworów, ale u mnie jest OK.
Chłodnicę założę od Froty.

Wkrótce będzie zabawa, jak włożyć to duże w miejsce tego małego :P
DSC00204.jpg


-- Dodano Cz 25 paź 2012 11:20:24 --

Pasowało by coś napisać.
W tym tygodniu jakoś mi się nie chce :P Starą wiązkę ładnie położyłem i przymocowałem do grodzi, jeszcze są kable od czujników ale raczej będzie ciach. Przy okazji przesunąłem pierwszy odpowietrznik sprzęgła który jest na grodzi, przesunąłem go bo tam będzie szedł jeden z wydechów. Pewnie będzie go trzeba jeszcze bardziej przesunąć. Dodatkowo przeniosłem wiązkę która idzie pod chłodnicą, teraz idzie przy zamku maski.

Rozrząd ustawiałem od nowa, bo standardowo jak to w silniku 2.5 lub 3.0 jest problem że pasek trochę ociera z którejś strony. Ogólnie ustawiałem drugi raz i już poszło szybciej niż za pierwszym bo zabawy rolkami jest mnóstwo, a i tak będę musiał to poprawić bo pewnie zjedzie znowu. Teraz przynajmniej jest ustawiony idealnie na znaki, wcześniej prawa głowica była przestawiona o ząbek.

Zaślepiłem EGR i przełożyłem czujnik ciśnienia oleju z Froty bo chcę żeby działał mi wskaźnik na desce..

Jeszcze muszę wyjąć chłodnicę oleju i wstawić nową, żeby uniknąć rozszczelnienia i zmieszania oleju z wodą. Wcześniej pisałem że wstawię z Froty ale dorobienie przewodów będzie kosztować tyle samo co nowa chłodnica. Zresztą nie wiadomo jak by się na chłodnicy z Froty silnik zachowywał, chodzi o ciśnienie.

Jak to zrobię to silnik wkładam do komory i zaczyna się okropna zabawa.


A Omegę sprzedałem dobrze, więcej bym nie dostał. A przynajmniej się jej pozbyłem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez FROTERKA » 30 paź 2012 13:18:03

"Misiuuuuu, jaki masz tam silnik pod maską?"



Wybacz, ale nie mogłam się powstrzymać. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 30 paź 2012 18:19:23

Jutro planuje włożyć silnik do przymiarki. na razie przymiarki ze skrzynią.
opcje są dwie, albo zmodyfikować miskę z Vectry(spawanie alu-potrzebny spec) lub (to się jeszcze okaże) podniesienie skrzyni na poziom silnika.
Druga opcja spowoduje podniesienie silnika i skrzyni(skrzynie mogę podnieść na pewno 5cm). Będzie trzeba przysunąć do tyłu podporę wału, resztę zrekompensuje flansza skrzyni która się wysunie.
Dodatkowo minusem będzie podniesienie środka ciężkości....

Jutro się okaże czy podniesienie wgl wchodzi w grę.

A wszystkie problemu są spowodowane mostem i drążkiem. Drążek można by zmodyfikować czyli zrobić wygięty, ale mostu to już się tak nie zrobi.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez przemia » 30 paź 2012 18:25:56

brum napisał(a): Drążek można by zmodyfikować czyli zrobić wygięty, ale mostu to już się tak nie zrobi.


Na pewno? Zrób coś jak portalowe tylko w drugą stronę :)

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 30 paź 2012 18:34:50

i będę miał prześwit jak na sztywnym moście :P
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez przemia » 30 paź 2012 18:43:16

brum napisał(a):i będę miał prześwit jak na sztywnym moście :P


Albo mniej :mrgreen:

Ale wiesz... przy tej mocy można założyć 38" koła :twisted:

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez brum » 30 paź 2012 18:46:46

I wytnę pół auta przy okazji
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez jrzeuski » 30 paź 2012 20:29:34

Dajesz cięższy silnik, to blachy trochę ujmij :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: swap - Frontera A 2.2 X22XE na 3.0 V6 X30XE Omega B

Postprzez Zula » 30 paź 2012 20:33:39

Bo po co komu karoseria?! :mrgreen:
ROSES ARE RED, MUD IS BROWN
WINDOWS UP, PEDAL DOWN!


Obrazek :mrgreen:
Avatar użytkownika
Zula
Moderator
Moderator
 
Posty: 1832
Obrazki: 5
Dołączył(a): 07 cze 2009 19:09:52
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Inne (swap)



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron