Strona 1 z 6

Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 22 lut 2008 13:20:24
przez dljm
jeżeli ktoś jest zainteresowany blokadami do frotki to proszę:

ARB: http://www.opelfrontera.info/ARB.pdf

przód RD94 - uwaga tylko dla talerza montowanego na 10 śrub http://www.opelfrontera.info/RD94.pdf (wszystkie B, nie wiem jak A)

tył RD117 - Dana44 dla przełożeń do 3,73 http://www.opelfrontera.info/RD117.pdf
tył RD116 - Dana44 dla przełożeń od 3,92 http://www.opelfrontera.info/RD116.pdf

miłego motania :twisted: :twisted: :twisted:

Montaż blokady tylnego mostu

PostNapisane: 06 kwi 2008 12:10:29
przez sylwian70

PostNapisane: 06 kwi 2008 19:47:44
przez dljm
to pytanie, czy tylko link do strony ?

PostNapisane: 07 kwi 2008 09:47:33
przez sylwian70
Sorka spieszno mi było i nie dopisałem.Coś w stylu zamontój to sam! moze kogoś zaciekawi i zaoszczędzi kilka złotówek na mechaniorze.

PostNapisane: 07 kwi 2008 13:53:54
przez wojtekkk
zbyt drogie zabawki i w zbyt istotnym miejscu działaja by bawić sie w Słodowego-jak nie masz pewności co do końcowego efektu to lepiej sie nie podejmować

PostNapisane: 08 kwi 2008 06:50:47
przez dljm
wojtekkk napisał(a):zbyt drogie zabawki i w zbyt istotnym miejscu działaja by bawić sie w Słodowego-jak nie masz pewności co do końcowego efektu to lepiej sie nie podejmować

moim zdaniem wojtekk ma rację, tu liczy się doświadczenie no i trzeba mieć specjalistyczne narzędzia.
Inaczej może uda się to złożyć, ale na pewno będzie wyło, no i trwałość będzie dość ograniczona

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 30 maja 2009 19:03:23
przez malylub52hv
witaj czy mógłbym Cię przosić o konkretne namiary na blokadę do sportaA 95r i mniej więcej ile ti kosztuje bo linki które podałes coś nie chcą wchodzić <pzdr>

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 31 maja 2009 19:05:33
przez Pawel
Rzeczywiście te linki nie wchodzą... :?

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 01 cze 2009 08:03:37
przez dljm
faktycznie :cry:
strona opelfrontera.info już nie istnieje :cry:

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 06 gru 2009 11:55:43
przez ijido
witam, widzę ze temacik umarł dawno temu więc go odświeżę
mam frotke B i w instrukcji wyczytałem o Automatycznej blokadzie mostu w czasie załączania automatów. kto powie o co to chodzi i czy to nie jest przypadkiem taka blokada mostu żeby kola ciągnęły razem naraz i nie można skręcać.
Myślałem o zamontowaniu blokady mostów we frotce bo to fajna rzecz jest i jakby ten element spełniał taka funkcje to można by go trochu przerobić by na życzenie blokował się na dłużej :)
Proszę o podpowiedzi jak się przerabia i może gdzie to kolo krakowa robią?

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 06 gru 2009 13:17:45
przez vit2107
Witam,
tu znalazłem ciut na ten temat:
http://forum.opel24.com/opel-fronter-23 ... t11121.htm
i trochę zdjęć blokady i kompresora tu:
http://album.miarroba.com/raullorca/0/12/
może ktoś pociągnie temat dalej?

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 06 gru 2009 14:04:12
przez szymon.ha
Ten pierwszy temat co podałeś w linku, to nie blokada mostu ale nie wiedza użytkownika czego używają.

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 06 gru 2009 15:11:58
przez STRUNA
No dobrze ale skoro Frota nie ma blokad a więc w trybie 4x4 (H i reduktor) działa mechanizm różnicowy to koła powinny kręcić się z różną prędkością np. na zakręcie. Więc jak to jest?
Oś przednia dołączana na sztywno ale koła nie kręcą się równo w piachu, kręci się to które ma lżej.

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 06 gru 2009 15:39:40
przez brum
Kręciły by się z różną prędkością jak by była między osiówka, zresztą w terenie i tak się ją blokuje bo inaczej się nie da jeździć.

w skrócie: mosty mają różnicówke ale skrzynie jej nie posiada.

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 06 gru 2009 15:43:17
przez vit2107
Wydaję mi się, że jest tak jak jest, ponieważ Frota nie ma ani centralnego mechanizmu różnicowego, ani blokady mostów. Sztywne połączenie obu wałów daję tylko uczucie i przedsmak owej blokady :cry2:.

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 06 gru 2009 16:07:03
przez maciar
"Sztywne połączenie obu wałów daję tylko uczucie i przedsmak owej blokady "Uczucie te jest spowodowane różną prędkością kół na poszczególnych mostach.Mechanizmy różnicowe w mostach reg.nam predkość na koła w danym moście a nie pomiędzy mostami stąd uczucie "ciężkości" przy 4x4 gdy na łuku koła obracają sie z różnymi prędkościami a naped jest przekazywany taki sam na przód i tył Frota nie miała centralnego mechanizmu ale isuzu miało tzw.system tod i stały naped na 4.

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 06 gru 2009 16:54:24
przez vit2107
No to teraz się okazuje, że Froty nie mają ani centralnego, ani blokady ani TOD :cry:.

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 06 gru 2009 17:06:06
przez brum
vit2107 napisał(a):No to teraz się okazuje, że Froty nie mają ani centralnego, ani blokady ani TOD :cry:.


Frota nie ma blokad mostów a blokada między osiowa włącza się w momencie włączenia 4x4 tak można opisać. To samo rozwiązanie ma Patrol (u niego dochodzi tylko blokada mostu) Pajero ze skrzynią SE, Vitara, Samuraj , LC, Trooper, Monterey itd nimi nie można jeździć po czarnym 4x4.
Czyli Frota nie odbiega od innych konstrukcją napędu. W LR lub Pajero SS jest między osiówka ale żeby wjechać w teren i tak ja trzeba zablokować bo inaczej się nie da jeździć a we Frocie dajemy 4x4 i można wjeżdżać.

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 06 gru 2009 17:07:22
przez maciar
A to zle,klasyczne rozwiązanie auta terenowego.Patrol ,pajero przód dołączany na sztywno czy ich użytkownicy sie martwią raczej nie :D

Re: Frontera i blokady mostów

PostNapisane: 06 gru 2009 17:11:39
przez maciar
Dawid słyszałem tylko ze ponoc Pajero Pinin ponoc rozłącza przód powyżej 40 km/h ale to nawet to ponoc reduktora niema