Witamy !



Frontera i blokady mostów

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez vit2107 » 07 lut 2010 21:38:13

no stąd te pomysły o lifcie - aha :wink: :mrgreen:
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez jrzeuski » 07 lut 2010 21:41:45

lukask napisał(a):Mi przez całą trasę też tak szło ... aż do czasu jak zacząłem napadać na ten śnieg z rozpędu ... Efekt był taki, że po pewnym czasie auto się na nim wieszało bo był tak twardy, że się nie zapadał pod ciężarem auta ...koła sobie kręciły w powietrzu.

Jak się powiesisz na ramie i 4 kółka dyndają w powietrzu, to nawet blokady Ci nie pomogą.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez lukask » 07 lut 2010 21:48:50

vit2107 napisał(a):no stąd te pomysły o lifcie - aha :wink: :mrgreen:


No tak jak podniosę budę i wsadzę większe koła to wszystko pójdzie w górę łącznie z mostami :D
lukask
 

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez vit2107 » 07 lut 2010 21:49:12

jrzeuski napisał(a):Jak się powiesisz na ramie i 4 kółka dyndają w powietrzu, to nawet blokady Ci nie pomogą.
Pewnie by pomógł taki odgarniacz na śnieg w kształcie litery V na przodku - co? :gears: :wink:
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez wikked » 07 lut 2010 23:13:40

lukask napisał(a):
No tak jak podniosę budę i wsadzę większe koła to wszystko pójdzie w górę łącznie z mostami :D

Jak podniesiesz budę to będziesz wisiał jak przed podniesieniem. Tylko większe koła zwiększają faktycznie prześwit najniższego punktu. Sam lift nie wiele zrobi, same koła też. Przedni wachacz musi robić w dół na wykrzyżu, a żeby zaczął robić musisz przełożyć sworzeń górnego wachacza bo przy 2" ma ok. 1cm pracy w dół. To wszystko znów nie wiele da jak nie pozbędziesz się stabilizatora. Jak już wszystko zrobisz to musisz włożyć dłuższe amortyzatory bo co z tego że zawas zrobi w dół jak amor trzyma wszystko w kupie.
wikked
 

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez dljm » 08 lut 2010 11:02:25

lukask napisał(a):Pytanie na pewno eo DLJM może jeszcze do kogoś :)
Jak używa się blokad ARB ?? Chodzi mi o to, że zapinasz blokadę tyłu i jedziesz wszędzie w terenie czy np. pokonujesz przeszkodę i ją wyłączasz?

generalnie blokad należy używać tylko wtedy kiedy wymaga tego sytuacja (najlepiej dla układu napędowego było by gdyby się ich wogule nie używało)
lukask napisał(a):Czy blokadę włącza się podczas jazdy czy trzeba stanąć ?

blokady podobnie jak reduktor należy zapinać jak auto stoi[/quote]
lukask napisał(a):Jak z przednią blokadą czy jak jest zapięta można skręcać kierownicą ??

tak skręcać kierownicą można (blokada nie blokuje układu kierowniczego :wink: )
a tak poważnie to wszystko zależy od tego jak czujesz samochód, generalnie przy zapiętym przodzie powinno ustawić się koła do jazdy na wprost, ale czasem można sobie pozwolić (zależy od podłoża), jeżeli czujesz że opory układu napędowego są na zaakceptowanym poziomie, to możesz delikatnie spróbować, jeżeli czujesz że opory są duże i nie bardzo chce się to wszystko kręcić to istnieje ryzyko że jak depniesz to coś urwiesz
lukask napisał(a):Czy na filmiku poniżej blokady by coś dały ??

http://www.youtube.com/watch?v=gS1kPUnSQT0

generalnie blokady by pomogły, bo zawsze ciągnęły by 4 koła
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez mazurkas007 » 08 lut 2010 19:31:00

[quote="dljm]blokady podobnie jak reduktor należy zapinać jak auto stoi[/quote]

błąd :!:
blokada nie zapnie się jak auto stoi, blokadę należy zapinać w czasie jazdy, czasem nawet trzeba zrobić minimalnego 'esa' żeby pomóc blokadzie wjechać na swoje miejsce.
to samo z rozpinaniem, w czasie jazdy, jak się nie rozpina, to tak jak z napędem 4x4, minimalne hamowanie silnikiem lub mału 'esik' żeby pomóc w rozpięciu.

ja czasem używam blokady nawet w czasie jazdy po miescie, stoje na swiatlach w sniegowym blocie, zapinam blokade, auto ladnie rusza bez krecenia jednym kolem i jak wrzucam dwojke to w tym samym momencie rozpinam blokade. nie potrzeba ciagle wpinac, rozpinac 4x4. zapiecie blokady przy 4x2 pomaga rewelacyjnie w takich sytuacjach.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez lukask » 08 lut 2010 19:35:48

A jak jest z kompresorem ?? On musi cały czas pracować czy włącza się o i wyłącza przed zapięciem blokady ?
lukask
 

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez maju » 08 lut 2010 19:56:05

lukask napisał(a):A jak jest z kompresorem ?? On musi cały czas pracować czy włącza się o i wyłącza przed zapięciem blokady ?

Aby blokada się zapięła i cały czas podczas zapięcia trzeba do niej doprowadzić ciśnienie.
Jeśli zabierzesz ciśnienie to się rozłączy.
Dlatego kompresor musi zapewnić cały czas ciśnienie w instalacji. A czy musi pracować czy nie to zależy od szczelności instalacji, jej pojemności, itp.
Avatar użytkownika
maju
Admin
Admin
 
Posty: 599
Obrazki: 0
Dołączył(a): 20 wrz 2007 09:38:57
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez mazurkas007 » 08 lut 2010 20:05:28

maju napisał(a):
lukask napisał(a):A jak jest z kompresorem ?? On musi cały czas pracować czy włącza się o i wyłącza przed zapięciem blokady ?

Aby blokada się zapięła i cały czas podczas zapięcia trzeba do niej doprowadzić ciśnienie.
Jeśli zabierzesz ciśnienie to się rozłączy.
Dlatego kompresor musi zapewnić cały czas ciśnienie w instalacji. A czy musi pracować czy nie to zależy od szczelności instalacji, jej pojemności, itp.



też nie całkiem prawda, oryginalne kompresory, przeznaczone do sterowania blokadą, maja wbudowany niewielki zbiornik na sprezone powietrze, blokada jest zasilana z tego zbiornika.
kompreso wlacza sie co jakis czas aby doladowac zbiornik. u mnie przy bokadzie arb i dedykowanym do tej blokady kompresorze, zalaczenie jest mniej wiecej co piec, szesc, wlaczen blokady. rozpiecie blokady nie obciaza kompresora, po prostu zawor zrzuca cisnienie z wezyka idacego do blokady i blokada sie rozpina. cisnienie jest potrzebne tylko do zalaczenia blokady.
napelniony kompresor, nawet po odlaczeniu zasilania, pozwala spokojnie na 3-5 zapiec zanim cisnienie w zbiorniczku rozladuje sie do zera.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez maju » 08 lut 2010 20:13:47

mazurkas007 napisał(a):...oryginalne kompresory, przeznaczone do sterowania blokadą, maja wbudowany niewielki zbiornik na sprezone powietrze, blokada jest zasilana z tego zbiornika.
kompreso wlacza sie co jakis czas aby doladowac zbiornik. u mnie przy bokadzie arb i dedykowanym do tej blokady kompresorze, zalaczenie jest mniej wiecej co piec, szesc, wlaczen blokady. rozpiecie blokady nie obciaza kompresora, po prostu zawor zrzuca cisnienie z wezyka idacego do blokady i blokada sie rozpina. cisnienie jest potrzebne tylko do zalaczenia blokady.
napelniony kompresor, nawet po odlaczeniu zasilania, pozwala spokojnie na 3-5 zapiec zanim cisnienie w zbiorniczku rozladuje sie do zera.

No to przecież mówię. Jak blokada ma ciśnienie to załączona i póki jest w niej ciśnienie to załączona.
Jak zabierzesz ciśnienie to się wyłącza, a w jaki sposób ciśnienie jest zabierane to inna sprawa. Nie chciałem się rozpisywać o elektrozaworach i tym bardziej o zbiorniczku bo jest on baaardzo mały.

Ja u siebie dołożyłem 9 litrowy zbiornik powietrza i mam duuuuzy zapas...do wszystkiego starcza powietrza :)
Załączniki
100_4414a.jpg
100_4414a.jpg (29.26 KiB) Przeglądane 950 razy
Avatar użytkownika
maju
Admin
Admin
 
Posty: 599
Obrazki: 0
Dołączył(a): 20 wrz 2007 09:38:57
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez brum » 10 mar 2010 13:50:06

Opis kilku blokad dostępnych na rynku.
http://www.run4x4fun.com/Blokady1.htm
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez drugi oposs » 10 mar 2010 14:48:21

brum napisał(a):Opis kilku blokad dostępnych na rynku.
http://www.run4x4fun.com/Blokady1.htm

Są jeszcze blokady firmy KAM, załączane elektrycznie
http://www.kamdiffs.com/
Ale do frotek jeszcze :| nie robią
Avatar użytkownika
drugi oposs
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 251
Dołączył(a): 07 paź 2009 07:35:49
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez vit2107 » 10 mar 2010 17:30:47

E... tam tu są dobre i tanie (co najmniej o 1/3) blokady China "ARB": http://www.china4x4offroad.com/RD44.htm :1:
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez Szarbia » 13 mar 2010 10:37:35

A nie lepiej zaadoptowac tylny most GR?
Jest dosc tani.
Trzeba wymodzic dodatkowy zacisk na reczny.
Przelozenia 4.61 (GR) i 4.57 (2.2TDI) blisko są.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com
Avatar użytkownika
Szarbia
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Dołączył(a): 08 kwi 2009 08:14:47
Lokalizacja: Powiat Wołomin
Pochwały: 8
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez szymon.ha » 13 mar 2010 14:34:58

tylko że wtedy trzeba by pewnie dać identyczne przełożenie na przód, a gr z przodu ma most z tego co widziałem wiec trzeba by zawieszenie z przodu przerabiać, a nie tylko wymiana.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez brum » 13 mar 2010 14:39:31

przy takiej różnicy nie trzeba zmieniać na dwa takie same przełożenia.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez Pawel » 13 mar 2010 15:56:14

brum napisał(a):przy takiej różnicy nie trzeba zmieniać na dwa takie same przełożenia.

Obrazek Mnie zawsze uczono, że przełożenia powinny być takie same... Ale może ja się nie znam... Obrazek
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez oposs » 13 mar 2010 16:18:12

Szarbia napisał(a):zaadoptowac tylny most GR? Jest dosc tani

Tani jest wtedy jesli zuzyty i bez blokady. Trzeba przerabiac mocowania sprezyn i drazkow. O instalacji zalaczania blokady i hamulca tez nie wspominam. O tym ze jest ciezszy i szerszy tez pewnie wiecie. Sugeruje zamowic ARB
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez brum » 13 mar 2010 16:48:04

Pawel - Amor napisał(a):
brum napisał(a):przy takiej różnicy nie trzeba zmieniać na dwa takie same przełożenia.

Mnie zawsze uczono, że przełożenia powinny być takie same... Ale może ja się nie znam... Obrazek


bo mają być ale przy takiej różnicy w terenie to nie jest tak istotne. Za wielką wodą montują inne mosty jeśli różnica między nimi jest np 4.56 a drugi jest 4.66 więc wkładają i się nie martwią. Co innego jak byś założył np 4.88 a drugi by był 4.56
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości