Witamy !



Frontera i blokady mostów

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez wikked » 07 gru 2009 09:33:26

Darek tak naprawdę jeśli chodzi o blokady ARB jest jedną z tańszych i najbardziej zawodną blokadą co w sumie jest dość logiczne. Najlepszymi blokadami są elektromechaniczne i hydrauliczne. Pneumatyka jest zawodna i potrzebuje przede wszystkim powietrza z kompresora. Oczywiście najlańszą blokadą jest besterlocker ale o takich nie mówimy :mrgreen:
wikked
 

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez dljm » 07 gru 2009 09:37:07

mazurkas007 napisał(a):w mojej opinii montowanie do auta typu frotka przedniej blokady to przerost formy nad trescia.
przy braku centralnego dyfra, zamontowanie tylnej blokady daje taka poprawe trakcji, ze dla naszej jazdy zupelnie wystarczy.
podstawa to myslenie za kierownica i doswiadczenie, to sprawdza sie o wiele lepiej niz wszelkie motania i blokady.
proponuje naszemu koledze zaczac od spedzenia paru godzin w blocie, razem z frotka na dobrych oponach a dopiero pozniej montowanie blokad, lift, wyciagarka itp.


tu się z tobą nie do końca z tobą zgodzę

jeżeli faktycznie ktoś myśli głównie o upalaniu w terenie, to faktycznie frotka nie jest wstanie wykorzystać jej potencjału

natomiast ja montowałem ją głównie z myślą o wzmocnieniu przedniego mostu w aucie wyprawowym, chodziło mi o to że mechanizm różnicowy ARB jest wykonany z wytrzymalszych materiałów i posiada cztery a nie dwie satelity, i wydaje mi się że przy takim podejściu montaż jest jak najbardziej uzasadniony (dodatkowo koło talerzowe i atak wymieniłem na HD 4,78)
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez dljm » 07 gru 2009 09:42:16

wikked napisał(a):Darek tak naprawdę jeśli chodzi o blokady ARB jest jedną z tańszych i najbardziej zawodną blokadą co w sumie jest dość logiczne. Najlepszymi blokadami są elektromechaniczne i hydrauliczne. Pneumatyka jest zawodna i potrzebuje przede wszystkim powietrza z kompresora. Oczywiście najlańszą blokadą jest besterlocker ale o takich nie mówimy :mrgreen:


nie bronie ARB, tylko pytanie było dlaczego są drogie, więc odpisałem

to oczywiste że blokada za 10 kpln, czy za 15 kpln, będzie lepsza od tej za 5 kpln

ale tak jest ze wszystkim, amortyzatory też można kupić w cenie 1 szt za frotkę :twisted:
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez mazurkas007 » 07 gru 2009 10:04:49

dljm napisał(a):tu się z tobą nie do końca z tobą zgodzę

jeżeli faktycznie ktoś myśli głównie o upalaniu w terenie, to faktycznie frotka nie jest wstanie wykorzystać jej potencjału

natomiast ja montowałem ją głównie z myślą o wzmocnieniu przedniego mostu w aucie wyprawowym, chodziło mi o to że mechanizm różnicowy ARB jest wykonany z wytrzymalszych materiałów i posiada cztery a nie dwie satelity, i wydaje mi się że przy takim podejściu montaż jest jak najbardziej uzasadniony (dodatkowo koło talerzowe i atak wymieniłem na HD 4,78)


to teraz jakie jest najsłabsze ogniwo - przeguby
Ostatnio edytowano 07 gru 2009 11:30:06 przez mazurkas007, łącznie edytowano 1 raz
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez wikked » 07 gru 2009 10:30:37

..... i półosie
wikked
 

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez vit2107 » 07 gru 2009 10:58:11

dalej to chyba w kość dostaje tylko skrzynia :gears:
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez dljm » 07 gru 2009 11:00:19

moim zdaniem przeguby
takie rozwiązanie w którym most jest pancerny w stosunku do przegubów ma zaletę
mianowicie, jak się coś urwie to na pewno przegub
koszt żaden ( kompletna półoś z dwoma przegubami 180 zł na allegro)
łatwość wymiany w warunkach polowych (w stosunku do wymiany mostu, która jest praktycznie nie możliwa)
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez vit2107 » 07 gru 2009 11:00:41

vit2107 napisał(a):dalej to chyba w kość dostaje tylko skrzynia :gears:

pod warunkiem, że wytrzyma krzużak :lol:
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez dljm » 07 gru 2009 11:02:59

vit2107 napisał(a):dalej to chyba w kość dostaje tylko skrzynia :gears:


największe obciążenie dostaje reduktor
skrzynia tak bardzo nie cierpi jak dasz na 4L
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez dljm » 07 gru 2009 11:03:55

vit2107 napisał(a):
vit2107 napisał(a):dalej to chyba w kość dostaje tylko skrzynia :gears:

pod warunkiem, że wytrzyma krzużak :lol:


jak zmienisz przełożenia w mostach na wolniejsze, to odciążasz krzyżaki
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez vit2107 » 07 gru 2009 11:12:55

Dla mnie to jest poza zasięgiem ale przyznam, że to wciąga :guns:
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez wikked » 07 gru 2009 11:45:56

dljm napisał(a):moim zdaniem przeguby
takie rozwiązanie w którym most jest pancerny w stosunku do przegubów ma zaletę
mianowicie, jak się coś urwie to na pewno przegub
koszt żaden ( kompletna półoś z dwoma przegubami 180 zł na allegro)
łatwość wymiany w warunkach polowych (w stosunku do wymiany mostu, która jest praktycznie nie możliwa)

W warunkach polowych jest do wymiany. Zakładając że wał odkręcisz i nie zerwane są silentblocki to łatwiej wymienić most niż sprzęgło w 2,8TDI (patrz Staszów i frota Tomka). 4 śruby na wale, 4 na belce, 4 mostu, 2 gałki, 2x2 sworznie, rozpiąć segery na półosich i most na wierzchu. W każdym razie łatwiej to zrobić niż wiele innych usterek które mogą lub występują w terenie. Jako ciekawostka to bez mostu można zawsze wrócić do domu na kołach (własnych!).
wikked
 

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez dljm » 07 gru 2009 12:12:33

nie no wszystko można, ale mnie chodziło o wyprawy
zabrać przeguby to nie problem, a most ....
... najbardziej zagorzałymi przeciwnikami automatów, są najczęściej ludzie, którzy nigdy nimi nie jeździli ...
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez ijido » 07 gru 2009 17:04:45

wikked napisał(a):Honker nie ma blokad tylko międzyosiową


Napisałem ze pogadam z kumplem i powiedział mi że honker ma blokadę między osiową (mechaniczna z tego co widziałem - na wajchę) i elektryczną (sterowana z przycisku) blokadę ale tylko tylnego mostu, myślałem ze ma blokowane oba mosty.

Pozatym jego kumpel zakładał blokadę mostu/ów, sam już nie pamięta parę lat temu we frocie. I on także powiedział mi ze przedni most mocniejszy musi być żeby dać do przodu blokady.
No ale najpierw to się rozglądam co by tu spasować i jakie koszty gdzie taniej, lepiej, prościej.
Choć sadzę że jako zmarzlak zacznę od montażu webasto, a może nawet wcześniej przestawię butle gazową pod podłogę ale to poczytam i popytam co i jak tam pasuje.
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez lukask » 07 lut 2010 16:56:57

Pytanie na pewno eo DLJM może jeszcze do kogoś :)
Jak używa się blokad ARB ?? Chodzi mi o to, że zapinasz blokadę tyłu i jedziesz wszędzie w terenie czy np. pokonujesz przeszkodę i ją wyłączasz? Czy blokadę włącza się podczas jazdy czy trzeba stanąć ? Jak z przednią blokadą czy jak jest zapięta można skręcać kierownicą ??Czy na filmiku poniżej blokady by coś dały ??

http://www.youtube.com/watch?v=gS1kPUnSQT0
lukask
 

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez jrzeuski » 07 lut 2010 19:57:38

Na tym filmie jakieś słabe opony są. Ja na BFG MT 29" bez żadnego liftu czy blokad spokojnie przebijałem się przez dużo głębszy śnieg. Są świadkowie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez lukask » 07 lut 2010 20:04:09

Opony są jak w podpisie ...
lukask
 

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez jrzeuski » 07 lut 2010 20:35:35

To ja nie rozumiem. Może łącznik pomiędzy kierownicą a pedałami miał słaby dzień? Przy oponach MT trzeba dać im czas, by przekopać śnieg/błoto blokujące drogę a na filmie widać, że od razu po zatrzymaniu jest ruch w tył. To jest dobra metoda na śnieg, ale dopiero, gdy przed zderzakiem jest śnieg nagarnięty aż po maskę. Na filmie cały czas widać rejestrację, więc śnieg jest płytki i opony powinny dać mu radę.

Pomijając kwestie techniki jazdy to blokady na pewno by tu pomogły. Co prawda widać, że przy cofaniu śnieg fruwa spod obu przednich kół, ale przy blokadzie pewnie w ogóle nie trzebaby cofać :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez Pawel » 07 lut 2010 20:42:02

...to ja miałem wczoraj podobnie tyle, że pod stromą górkę i śniegu prawie do tablic... A wredny był bo, zmarznięty... Odczekałem, aż sobie opony "poradzą" i udało się wjechać bez redukowania biego, cofania i blokad...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Frontera i blokady mostów

Postprzez lukask » 07 lut 2010 21:31:30

Mi przez całą trasę też tak szło ... aż do czasu jak zacząłem napadać na ten śnieg z rozpędu ... Efekt był taki, że po pewnym czasie auto się na nim wieszało bo był tak twardy, że się nie zapadał pod ciężarem auta ...koła sobie kręciły w powietrzu.
lukask
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość