Witamy !



Hydrauliczny ręczny

Wszystko o przeróbkach Frontery

Hydrauliczny ręczny

Postprzez przemia » 02 wrz 2010 12:56:56

Czy ktoś się zastanawiał jak to zrobić? Czytałem trochę po google i straszą tam kosztami, separatorami itd... czy do jazdy w terenie i używania tego jako hamulec postojowy nie wystarczy w przewód idący do tyłu wkręcić trójnik i do niego zasilanie z pompy hamulcowej zamocowanej do cięgna ręcznego? W najgorszym razie zahamują 4 koła, w co w sumie należy wątpić bo na pompie są osobne sekcje na tył i przód... No chyba że możliwe jest cofanie płynu przez pompę zasadniczą do zbiorniczka kiedy jest niewciśnięta. Wtedy to może być problem bo stosowanie zaworków jednostronnych ma tę wadę że po puszczeniu hamulca zasadniczego nie odbiją klocki od tarcz...

jakieś pomysły?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Hydrauliczny ręczny...

Postprzez maciar » 02 wrz 2010 13:33:29

Niestety sam se odpowiedziałeś.Płyn poleci do zbiorniczka,a zaworki jak pisałeś
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Hydrauliczny ręczny...

Postprzez jrzeuski » 02 wrz 2010 13:38:48

A tak w ogóle to chodzi ci o to, żeby podpiąć dźwignię ręcznego pod hamulec główny czy też dodać wspomaganie hydrauliczne do linek ręcznego? Bo z opisu wynika coś pośredniego i nie rozumiem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hydrauliczny ręczny...

Postprzez przemia » 02 wrz 2010 13:48:58

maciar napisał(a):Niestety sam se odpowiedziałeś.Płyn poleci do zbiorniczka,a zaworki jak pisałeś


To czy jedyny sposób to elektrozawór na przewodzie do tylnego hamulca i jak zahamuje zasadniczym to zamknąć zawór i jest postojowy?

Mnie chodzi o to żeby założyć nową pompę hamulcową, wpiąć się w układ hamulcowy i hamować klockami a nie szczękami(bez używania linek).

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Hydrauliczny ręczny...

Postprzez jrzeuski » 02 wrz 2010 14:00:28

Układ hamulcowy nie jest przystosowany do dwóch źródeł ciśnienia. Dlatego potrzebny jest zawór przełączający pompy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hydrauliczny ręczny...

Postprzez przemia » 03 wrz 2010 08:10:36

jrzeuski napisał(a):...potrzebny jest zawór przełączający pompy.


Masz jakiś pomysł na taki zawór?

Kolega @tomi79 proponuje jeszcze zastosowanie ręcznego w ten sposób, że naciskamy hamulec zasadniczy, i przełącznikiem na desce zamykamy elektrozawory na przewodach i auto zostaje zahamowane. Super rozwiązanie w teren itd... tylko żeby diagnosta puścił mnie na przeglądzie musi być jeszcze hamulec awaryjny...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Hydrauliczny ręczny...

Postprzez jrzeuski » 03 wrz 2010 08:21:31

przemia napisał(a):
jrzeuski napisał(a):...potrzebny jest zawór przełączający pompy.


Masz jakiś pomysł na taki zawór?

Może dwa elektrozawory podpięte przeciwsobnie pod stycznik ręcznego? W ten sposób raz jeden będzie otwarty raz drugi i albo będziesz miał ciśnienie z pompy hamulcowej hamulca nożnego albo ręcznego. Tylko nie wiem na jakie ciśnienie trzeba dobrać zawory.
Kolega @tomi79 proponuje jeszcze zastosowanie ręcznego w ten sposób, że naciskamy hamulec zasadniczy, i przełącznikiem na desce zamykamy elektrozawory na przewodach i auto zostaje zahamowane. Super rozwiązanie w teren itd... tylko żeby diagnosta puścił mnie na przeglądzie musi być jeszcze hamulec awaryjny...

Diagnostę musisz zmienić na takiego, co nie ogląda samochodu :wink:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hydrauliczny ręczny...

Postprzez przemia » 03 wrz 2010 08:37:02

jrzeuski napisał(a):...
Diagnostę musisz zmienić na takiego, co nie ogląda samochodu :wink:


Może mam głupie podejście, ale wolę żeby mi sprawdził auto dokładnie niż żeby mi się później koło urwało podczas jazdy...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Hydrauliczny ręczny...

Postprzez jrzeuski » 03 wrz 2010 09:07:08

No ja tam obmacuję samochód znacznie częściej niż wymagają przepisy o rejestracji pojazdów, więc szybciej wyłapię, że coś jest nie tak niż by to znalazł diagnosta. Praktycznie po każdym upalaniu włażę do kanału i sprawdzam co się urwało/wygięło :twisted: oraz wydłubuję resztki błota, których nie udało się wypłukać przy myciu (m.in. z wahaczy, podpory skrzyni i ożebrowania mostu).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hydrauliczny ręczny...

Postprzez przemia » 03 wrz 2010 09:20:02

jrzeuski napisał(a):No ja tam obmacuję samochód znacznie częściej niż wymagają przepisy o rejestracji pojazdów, więc szybciej wyłapię, że coś jest nie tak niż by to znalazł diagnosta. Praktycznie po każdym upalaniu włażę do kanału i sprawdzam co się urwało/wygięło :twisted: oraz wydłubuję resztki błota, których nie udało się wypłukać przy myciu (m.in. z wahaczy, podpory skrzyni i ożebrowania mostu).


Musisz być bardzo silny jak potrafisz ręcznie sprawdzić luzy zawieszenia czy trzymanie hamulców...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Hydrauliczny ręczny...

Postprzez jrzeuski » 03 wrz 2010 09:33:49

No jeśli potrzebujesz diagnosty, żeby sprawdzić czy hamulce działają to nie ma o czym dyskutować ;-) A luzy zawieszenia bez problemu da się wymacać samemu. Nie trzeba tu dużej siły tylko rozumu, żeby wykorzystać bezwładność samochodu. Rolki nie są potrzebne. Zużycia amortyzatorów czy zbieżności kół nie da się oczywiście w garażu ustalić w cyfrach, ale na tyle, żeby wiedzieć czy już czas na serwis czy jeszcze nie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hydrauliczny ręczny...

Postprzez przemia » 03 wrz 2010 09:38:29

jrzeuski napisał(a):No jeśli potrzebujesz diagnosty, żeby sprawdzić czy hamulce działają to nie ma o czym dyskutować ;-) A luzy zawieszenia bez problemu da się wymacać samemu. Nie trzeba tu dużej siły tylko rozumu, żeby wykorzystać bezwładność samochodu. Rolki nie są potrzebne. Zużycia amortyzatorów czy zbieżności kół nie da się oczywiście w garażu ustalić w cyfrach, ale na tyle, żeby wiedzieć czy już czas na serwis czy jeszcze nie.


No tak po co ta dyskusja jak ty we wszystkim najlepszy jesteś :mrgreen: dobra kończmy temat bo to :offtopic:

Chyba jedyne rozsądne cenowo rozwiązanie to 2 elektrozawory, jeden stale zamyka układ od ręcznego, a drugi na zasadniczym jest otwarty. Gdy zaciągamy ręczny to zawory ustawiają się na odwrót.

BTW ile atmosfer ma ciśnienie w układzie hamulcowym?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Hydrauliczny ręczny...

Postprzez jrzeuski » 03 wrz 2010 09:48:58

Tak sobie jeszcze pomyślałem, że idealne byłoby zaadoptowanie do tego modułu ABS: ma odpowiednie zawory a każdy niezależnie sterowany elektrycznie. Nie powinno być trudno znaleźć na szrocie jakiś dwukanałowy i podłączyć, wyjścia ma od razu na przewody hamulcowe.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Hydrauliczny ręczny...

Postprzez przemia » 03 wrz 2010 12:55:36

No i już wszystko wiem... dowód na to że na forum zbyt wiele się człowiek nie dowie...

Pompę od ręcznego wpina się w przewód hamulcowy biegnący do tyłu samochodu. Od oryginalnej pompy hamulcowej jako wejście, a wyjście do tylnego trójnika. Kiedy ręczny jest nieużywany to płyn hydrauliczny przepływa swobodnie przez pompę, gdy zaciągamy ręczny to pompa i tak nie puści nic do "zbiorniczka". Jest trochę roboty z przerobieniem wejścia na pompie z gumowych uszczelnień na wkręcane ciśnieniowe przewody i zaślepianiem niepotrzebnych otworów ale wtedy można mieć taki układ za kilkadziesiąt złotych wliczając przewody(dla bezpieczeństwa lepiej zrobić tył na 2 obwody jakby jeden puścił to auto nie odjedzie). Dla leniwych są takie pompy gotowe:

Obrazek

Cena na allegro ok 150zł.

http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-rrs-d ... 62495.html


Autor postu otrzymał pochwałę

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004


Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość