Strona 1 z 2

Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 10:20:29
przez przemia
Ma ktoś pomysł jak się za to zabrać?

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 10:46:19
przez jrzeuski
Nie przyglądałem się aż tak szczegółowo, ale na pewno most będzie do wymiany. Poza tym na budzie powinno być wyprofilowanie na górne osadzenie sprężyny a na ramie mocowanie do drążków. Wątpię czy stare Froty A były na to przygotowane. Nie wiem czy do mostu na sprężyny da się założyć bębny od mostu na piórach, więc najlepiej zdobyć most z kompletnymi hamulcami (tarczobębny, zaciski i klocki). Pytanie czy linki od ręcznego będą wówczas pasować. Drążek Panharda jest u mnie zamocowany do ramy po stronie kierowcy a do mostu przy prawym kole. W moście na piórach jest tak samo? Nawet jeśli tak, to pytanie czy drążek pasowałby na długość czy też do wymiany. Trzebaby również sprawdzić czy mocowania i długość amorów pasują. Wydaje mi się, że w Sporcie na piórach były zamocowane inaczej niż u mnie w Longu na sprężynach. Do sprawdzenia jest również stabilizator (chyba, że chcesz go sobie darować).

PS. A po co w ogóle chcesz tak motać?

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 10:57:15
przez przemia
Jak to w longu wygląda to wiem bo moja żona(kiedyś ja) ma longa B na sprężynach - bez drążka stabilizacyjnego oczywiście.

W sporcie panharda nie ma.

Mocowań innych niż na resory też nie.

Most mam kompletny z longa B i po jego stronie są wszystkie niezbędne mocowania i elementy.

Zastanawiam się jednak czy robić 4 mocowania do ramy na wahacze czy przerobić mocowania przy moście i zrobić to na 2 wahaczach jak w LR discovery?

No i jak zrobić mocowania do ramy? Próbować wykorzystać mocowania sprężyn - czy robić nowe? Te oryginalne są trochę blisko i wahacz 50cm szybko uzyskałby maksymalne wychylenie...

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 11:00:55
przez szymon.ha
W ogóle w jakim celu chcesz to zrobić? Robisz zmianę aby co osiągnąć?

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 11:02:59
przez przemia
szymon.ha napisał(a):W ogóle w jakim celu chcesz to zrobić? Robisz zmianę aby co osiągnąć?


1. Bo mi się nudzi i nie mam na co wydawać kasy :mrgreen:
2. Bo chcę mieć większy wykrzyż...
3. Bo mam most z B z innymi przełożeniami z przodu i chcę taki sam z tyłu...
4. Bo nikt tak nie ma...

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 11:07:05
przez jrzeuski
przemia napisał(a):W sporcie panharda nie ma.

Możliwe, że przy resorach piórowych nie jest potrzebny, bo sam resor utrzymuje most w prawidłowej pozycji. Ale przy sprężynach co innego ma zapobiec, żeby most nie latał na boki?
Most mam kompletny z longa B i po jego stronie są wszystkie niezbędne mocowania i elementy.

Czyli do starego Sporta A chcesz wsadzić most do Longa B? Ciekawe czy tylne mosty w B i A po lifcie się jakoś wyraźnie różnią.
Zastanawiam się jednak czy robić 4 mocowania do ramy na wahacze czy przerobić mocowania przy moście i zrobić to na 2 wahaczach jak w LR discovery?

Jak to 4? Ja mam dwa drążki (vel wahacz wleczony), po jednym na stronę. Każdy drążek ma mocowanie przyspawane do ramy.
No i jak zrobić mocowania do ramy? Próbować wykorzystać mocowania sprężyn - czy robić nowe? Te oryginalne są trochę blisko i wahacz 50cm szybko uzyskałby maksymalne wychylenie...

Tego to już kompletnie nie rozumiem. Jaki wahacz 50cm?

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 11:08:11
przez przemia
Ok... pierwszy i ostatni powód ma drugorzędne znaczenie :mrgreen:

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 11:13:05
przez przemia
jrzeuski napisał(a):Ale przy sprężynach co innego ma zapobiec, żeby most nie latał na boki?

Źle cie zrozumiałem, do nowego mostu oczywiście chcę zrobić panharda.

jrzeuski napisał(a): Ciekawe czy tylne mosty w B i A po lifcie się jakoś wyraźnie różnią.

Most W B ma jest na pewno szerszy.
jrzeuski napisał(a):Jak to 4? Ja mam dwa drążki (vel wahacz wleczony), po jednym na stronę. Każdy drążek ma mocowanie przyspawane do ramy.

W longu B są 4, 2 górne i 2 dolne. Co u Ciebie trzyma most żeby się nie wykręcił wokół własnej osi?
jrzeuski napisał(a):Tego to już kompletnie nie rozumiem. Jaki wahacz 50cm?

Od środka osi do mocowania resora z przodu jest 50cm. Można by w tym miejscu zamocować wahacz wleczony ale musiałby być strasznie krótki, przez co jego wychylenie byłoby duże i most musiałby się znacznie skracać

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 11:20:36
przez kondi
jrzeuski napisał(a):
przemia napisał(a):
Zastanawiam się jednak czy robić 4 mocowania do ramy na wahacze czy przerobić mocowania przy moście i zrobić to na 2 wahaczach jak w LR discovery?

Jak to 4? Ja mam dwa drążki (vel wahacz wleczony), po jednym na stronę. Każdy drążek ma mocowanie przyspawane do ramy.
[quote]
w sporcie są 3 mocowania po bokach i jeden na srodku u gory

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 11:25:53
przez przemia
kondi napisał(a): w sporcie są 3 mocowania po bokach i jeden na srodku u gory


Wiem, ale mój most ma 4 mocowania.

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 11:42:32
przez tomi
nie zakładaj sprezyn bo za duzo roboty resor mozna zbudowac od nowa dostosowujac go do twoich potrzeb i wagi auta jak chcesz lift zastosujesz dłuzsze wieszaki i spoa duuuuzo mniej roboty niz z przerobieniem na sprezyny

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 11:44:46
przez przemia
tomi79 napisał(a):nie zakładaj sprezyn bo za duzo roboty resor mozna zbudowac od nowa dostosowujac go do twoich potrzeb i wagi auta jak chcesz lift zastosujesz dłuzsze wieszaki i spoa duuuuzo mniej roboty niz z przerobieniem na sprezyny

Jak zamocować most z B który jest na sprężyny do resorów z A?

A wykrzyż?

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 11:48:11
przez tomi
dasz dłuzsze wieszaki resor zbudujesz od nowa bo autko lzejsze
jak wieszak bedzie dłuzszy to praca resora bedzie inna nie zapomnij o dłuzszych amoltyzatorach

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 11:54:54
przez przemia
tomi79 napisał(a):dasz dłuzsze wieszaki resor zbudujesz od nowa bo autko lzejsze
jak wieszak bedzie dłuzszy to praca resora bedzie inna nie zapomnij o dłuzszych amoltyzatorach

Hmm w sumie racja, tylko czy amortyzatory dłuższe potrzebne? Wg mnie w tym zawieszeniu amortyzator pracował na niewielkim skoku, to tylko dopasować mocowanie amortyzatora aby pracował w pełnym zakresie... Dzięki :) :>:

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 12:02:10
przez jrzeuski
przemia napisał(a):
jrzeuski napisał(a): Ciekawe czy tylne mosty w B i A po lifcie się jakoś wyraźnie różnią.

Most W B ma jest na pewno szerszy.

Czyli rozstaw kół jest większy w B?
przemia napisał(a):
jrzeuski napisał(a):Jak to 4? Ja mam dwa drążki (vel wahacz wleczony), po jednym na stronę. Każdy drążek ma mocowanie przyspawane do ramy.

W longu B są 4, 2 górne i 2 dolne. Co u Ciebie trzyma most żeby się nie wykręcił wokół własnej osi?

Jest jeszcze krótki drążek nad gruchą zamocowany do ramy i pewnie o niego Ci chodzi.
przemia napisał(a):Od środka osi do mocowania resora z przodu jest 50cm. Można by w tym miejscu zamocować wahacz wleczony ale musiałby być strasznie krótki, przez co jego wychylenie byłoby duże i most musiałby się znacznie skracać

U mnie drążki są zdecydowanie dłuższe. Sięgają prawie do mocowania przednich drążków. Zastanawiam się jak to jest w Sporcie. Czyżby były krótsze? A może krzyżują się z przednimi? Chyba czas na jakieś fotki ;-)

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 12:07:37
przez przemia
Tak, rozstaw kół w B jest większy. O ten krótki mi chodziło - B są 2 zamiast jednego. 50cm musiałby mieć dolny wahacz gdyby go przykręcić w mocowanie resora od przodu auta, ale skoro @tomi79 twierdzi że da się zrobić wykrzyż na resorach i dopasować do tego most z B to wolę rozwiązanie w którym mniej jest roboty :)

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 12:30:44
przez jrzeuski
Najprościej będzie chyba wypruć resor z mostu w A i zamocować go na moście z B od razu robiąc SPOA. Dopasować amory i :bike:

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 13:03:14
przez przemia
jrzeuski napisał(a):Najprościej będzie chyba wypruć resor z mostu w A i zamocować go na moście z B od razu robiąc SPOA. Dopasować amory i :bike:

Tak zrobię.
:)

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 14:31:22
przez wikked
przemia napisał(a):4. Bo nikt tak nie ma...

ja adoptowałem most od tropera na resorze więc pierwszy nie będziesz :boss:
- Frontera B ma po dwa wachacze z dołu i dwa z góry dletego słabiej się krzyżuje niż frota A.
- żaden resor nie skrzyżuje się jak sprężyna- nie ma takiej możliwości
- aby przerobić most trzeba parę rzeczywidzieć i da się to zrobić bez problemów:
odcinasz wszystko co związane było z resorem- nic się już nie przyda
rozmierzasz uchwyty pod dolne wachacze, gniazda mocujesz w osi uchwytu tylko nad obudową półosi, górny wachacz jest trochę bardziej problematyczny bo nie jest symetrycznie ustawiony ani do mostu ani nie jest w osi wału. Tak naprawdę to kawałek szpeja do którego musi zmieścić się główka wachacza z simmerblockiem. Linki od ręcznego olej bo tarczobębny są o :dupa: rozbić i sugeruję od razu zrobić ręczny na drugiej pompie hydraulicznej- zawsze złapie. Pamiętaj że możesz mieć kolizję z korektorem hamowania i sprawdź to od razu przy mocnym wykrzyżu (prawe koło w górę) bo obudzisz się tak jak ja ze ściętymi przewodami hamulcowymi. Nie wiem jak jest w frocie A sport ale moja ma napęd prędkościomierza z tylnego mostu (i niech mi nikt nie pierniczy że nie bo tak właśnie jest u mnie!!) w związku z tym zaopatrz się w napęd ze skrzyni jakby sytuacja sie powtórzyła również u CIebie (chyba że nie masz ABSu bo ponoć tylko te przejściówki A/B miały taki kretyński pomysł). Chyba tyle jakby co to masz do mnie namiar.

Re: Wymiana resorów na sprężyny - jakieś pomysły?

PostNapisane: 10 sie 2010 15:44:53
przez brum
Moja ma czujnik na wyjściu wału ze skrzyni.