Strona 1 z 4

[A] Przedni most z troopera

PostNapisane: 14 paź 2009 20:58:02
przez wikked
heyka, słuchajcie mam takie pytanie czy była frotka z przełożeniem w moście 4,08. Pytam bo oczywiście znów rozwaliłem mój most przedni i krew mnie zalewa :wsciekly: Zakładam teraz 33 cale ciut bardziej agresywne i boję się że na rajdzie rozleci się zanim dobrze si e rozpędzę. Wiem że są mosty 2,0 2,2 2,3 2,4 2,8 4,56 4,88. Ja mam 4,88. Potrzebuję most w sumie tylni z wolniejszym przełożeniem a dokładnie 4,08 lub 4,12. Jeśli nie było to zmieniam kierunek motania. :boss:

Re: nowy most

PostNapisane: 14 paź 2009 21:06:37
przez brum
4.30 było w 2.5TDS

Re: nowy most

PostNapisane: 14 paź 2009 21:08:38
przez szymon.ha
Bierz od razu mosty od mercedesa G bo z tego co słyszałem na blokady 100% mają :mrgreen:

Re: nowy most

PostNapisane: 14 paź 2009 21:44:26
przez wikked
Z mostem od G za dużo kombinacji. Ja nie chcę nic dotaczać i kombinować żeby w raze awarii furę na kołki na 2 miesiące odstawiać. Chcę tak dobrać tylni most żeby włożyć do przodu Tropera. Jeśli mój plan z tyłem się nie uda poprostu wrzucę tył od Tropera i będzie tak samo. Jedyne co mnie powstrzymuje to to, że muszę przerobić mocowanie z resoru pod sprężynę.

Re: nowy most

PostNapisane: 14 paź 2009 22:11:58
przez brum
wikked napisał(a): Jedyne co mnie powstrzymuje to to, że muszę przerobić mocowanie z resoru pod sprężynę.

Wszystko się da...trzeba tylko dospawać do mostu mocowania sprężyn i drążków prowadzących.
Sprężyny
Obrazek
Obrazek

Resory(tak było)
Obrazek

Re: nowy most

PostNapisane: 17 paź 2009 22:23:06
przez dljm
we froci B było przełożenie 4,10
10 zębów na ataku i 41 na talerzu
jeżeli dobrze poszukam to mam u siebie takie w garażu

nie chcę filozofować, ale jak zwiększasz średnicę kół to powinieneś zwiększyć silę, czyli nie dawać szybszych przełożeń tylko wolniejsze, a więc coś więcej niż 4,88 np. 5,35
jeżeli dasz 4,10 to auto będzie potrzebowało większej siły żeby kręcić kołami o tej samej średnicy

średnica 33 cale + przełożenie 4,10 spowoduje spadek mocy i momentu na kołach około 30 %
natomiast 33 cale + przełożenie 5,35 da Ci moc na kołach porównywalną do seryjnej gumy

Re: nowy most

PostNapisane: 18 paź 2009 10:48:47
przez wikked
Koledzy moje autko nie musi jeździć jak F-1 na asfalcie, ale musi robić w terenie. Zwiekszenie przełożenia zrobi mi- jak ja to mówię- półbieg, czyli sytuację kiedy do tej pory I- ka to za mało a II-ka to za dużo. To ma być terenowa rajdówka :boss: Mostu szukam z prostego powodu: troper na dużo mocniejsze dyfry niż frontera. Sam kosz wygląda cholrenie solidnie i wiem że koledzy jeżdżą na 33" i nic im nie robią. Troperowskich dyfrów jest od cholery. Wiem że przedni most kosztuje do Frotki 300-400zł ale na rajdzie jak padnie to może kosztować nawet 50zł i co z tego jak muszę go wymienić a rajd mam z głowy. Zrozumcie że półoś, przegub można zrobić na miejscu ale wymiana mostu to już nie taka szybka sprawa i właśnie dla tego chcę włożyć coś dużo mocniejszego w sensie wytrzymałości. Wiem że troperowski też pewnie urwę ale kurde może wytrzyma więcej niż pół roku. Mam już dość rozwalonych sprzęgów i zaoranych mostów (Darek sam widziałeś) i w związku z tym założyłem AISINy i chcę włożyć most od tropera.
Uprzedzając niektórych nie mam póki co na ARBa :mrgreen:

Re: nowy most

PostNapisane: 18 paź 2009 11:19:16
przez maciar
frota b 3,2 automat 4,10-1
ręczna 4,30-1
frota b 2,2dti 4,55-1
frota b 2,2benz 4,77-1

Re: nowy most

PostNapisane: 18 paź 2009 11:33:25
przez maciar
frota a silniki 2,0 benz 4,88 i 5,13 silnik 2,4 4,56 i 4,88 silnik 2,3 td 4,56 i 4,30 silnik 2,2 benz 4,88 2,5 td 4,30 a 2,8 tdi 4,56 jest ich troche

Przedni most z troopera

PostNapisane: 06 sty 2010 19:10:28
przez goralHC
da się wymienić z przodu cały most z Tropera i zostawić tył we Frocie 2,4 z 93 roku

Re: mosty z Tropera

PostNapisane: 06 sty 2010 20:31:21
przez krynek
...ale cię nosi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :>: :>: :>: :>: :>: :>:
pozdr

Re: mosty z Tropera

PostNapisane: 06 sty 2010 21:30:48
przez wikked
jeśli są takie same przełożenia to da się

Re: mosty z Tropera

PostNapisane: 07 sty 2010 11:32:15
przez robert_smoldzino
Da sie wszystko (jako gatunek bylismy na ksiezycu),
pytanie brzmi po co?
Jak chcesz w teren pojechac ciezki to kup suczke a frota doholuj suczke na lawecie.
Byle samuraj wjedzie dalej niz najlepsza frota, ot i wszystko.

Re: mosty z Tropera

PostNapisane: 07 sty 2010 16:35:42
przez goralHC
Myślę też o Suzuki typowo w teren, ale to wszystko na razie tylko w głowie

Re: mosty z Tropera

PostNapisane: 07 sty 2010 19:37:49
przez robert_smoldzino
Nadal nie otrzymalem odpowiedzi na pytanie po co :-)
To po co ten most troperowy pod frota z przodu?
Nie znam sie i dlatego pytam

Re: mosty z Tropera

PostNapisane: 07 sty 2010 19:40:26
przez przemia
A nie lepiej portalowe z Unimoga?

Re: mosty z Tropera

PostNapisane: 07 sty 2010 19:44:17
przez brum
robert_smoldzino napisał(a):To po co ten most troperowy pod frota z przodu?


Po to że jest bardziej wytrzymały niż ten lipny z Frontery, tak samo przeguby, sworznie itd są lepsze od Troopera niż oryginały i warto je zakładać.

Co do tego czy bezie pasował to będzie tylko musisz mieć z przełożeniem 4.56 czyli takie jak masz u siebie.

Re: mosty z Tropera

PostNapisane: 07 sty 2010 22:24:10
przez Kogut
robert_smoldzino napisał(a):Byle samuraj wjedzie dalej niz najlepsza frota, ot i wszystko.

Straszne słowa tu wypowiadasz :wsciekly:

Re: mosty z Tropera

PostNapisane: 08 sty 2010 02:51:34
przez wikked
robert_smoldzino napisał(a):Nadal nie otrzymalem odpowiedzi na pytanie po co :-)
To po co ten most troperowy pod frota z przodu?
Nie znam sie i dlatego pytam

Most od Troopera jest duuuuuuużo bardziej wytrzymały niż frontery. Od kiedy wsadziłem Troopera zapomniałem o mojej typowej usterce czyli potargane satelity. Rozbierając jeden i drugi i porównując organoleptycznie nie ma dwóch zdań że od Troopera jest solidniejszy. Też ma 2 satelity ale sam kosz wygląda pancernie. Mam znajomych którzy jeżdżą Trooperami i jeszcze żadnemu nie udało się go potargać. Ja w ciągu 8 miesięcy urwałem 4 sztuki (fronterowskie) a mam gówniany motor 2,2 "ecosyf" czyli silnik który służy do napędu alternatora.

Re: mosty z Tropera

PostNapisane: 08 sty 2010 16:25:06
przez goralHC
z Unimoga za dużo przeróbek, a z Tropera chyba nie