Strona 1 z 25
Sztywny most przedni, realizacje, rozmowy

Napisane:
20 paź 2007 22:56:28
przez grzesio-TT
czy ktoś montował sztywny przedni most do frontery A?
owszem są w internecie informacje o montażu do isuzu , ale może jest wśród nas ktoś kto przerabiał to na własnej skórze ?

Napisane:
21 paź 2007 08:42:13
przez Ironcruz
nie łatwiej kupić Patrola i mieć auto tylko do katowania w terenie?

Napisane:
21 paź 2007 08:43:13
przez mirokez
zgadzam sie z toba Iron


Napisane:
21 paź 2007 10:22:54
przez KOBZI
przerobienie ok
tylko trochę kasy
ale jak ktoś chce mieć ładne auto i sztywny most to frontera ze sztywnym mostem będzie ok
a patrol jest brzydki (chyba że ten nowy - jakoś ujdzie)
pzdr
K

Napisane:
21 paź 2007 10:26:23
przez mirokez
mi osobiscie sie patrol podoba Y60 albo K160

Napisane:
21 paź 2007 11:54:58
przez grzesio-TT
ej ej no ja pytam czy ktos ma a nie ze ja chce przerabiać ! niemam zamiaru ale jestem ciekawy..czasem popytac mozna !

Napisane:
21 paź 2007 13:49:03
przez KOBZI
to z tego co wiem to nikt tu nie ma


Napisane:
21 paź 2007 19:10:12
przez mazurkas007
KOBZI napisał(a):to z tego co wiem to nikt tu nie ma

Kwestia czasu i .... znalezienia odpowiedniego mostu


Napisane:
21 paź 2007 19:42:19
przez mirokez
jak by nie bylo troche roboty jest z wstawieniem takiego mostu
Re: sztywny most przedni

Napisane:
19 sie 2010 21:45:29
przez lala m
Witam !do 2.8 tdi pasuje most od toyki hiluxa bodajże od83r do 94r,przełożeni 4,56.Z tego co sie dowiadywałem to ciężko coś takiego zdobyć w dobrym stanie(jak jest to idzie od ręki)
......................
Frotka2.8TDI Long
Re: sztywny most przedni

Napisane:
06 lis 2010 00:36:43
przez Arni
Przeglądając zdjecia natrafiłem na most z GAZ'a 69
http://img17.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1272959047http://img14.allegroimg.pl/photos/orygi ... 95330557_3Jak widać ma gruchę prawej strony co w zasadzie rozwiazuje problem połączenia go z reduktorem.
Jak jest z wytrzymałością tych radzieckich wynalazków? Nadawałoby się na przeróbke frontery na sztywny most?
Re: sztywny most przedni

Napisane:
16 lis 2010 22:51:56
przez lala m
tak zgadza sie,ale pozostają hamulce(tarcze,bębny),sprzęgiełka bo przy frotkach stały naped odpada z powodu braku rórznicówki.No i przełozenie.Z tego co sie dowiadywałem narazie czyste teoretycznie,to toyka hillux ma standardowe przełozenie 4;56 co idealnie pasuje do 2,8 bez konieczności ingerencji w tył.Pozostaje jeszcze szerokość mostów,wiem że od hilla(resory)1435cm.od lj70(sprężny)jest to samo tyle że w LJ jest większy wybór przełożeń co jest korzystne przy większych kołach,ale wtedy i tył podchodzi pod wymiane.Pozdro!
..........................
Frontera2.8TDI Long
Re: sztywny most przedni

Napisane:
29 lis 2010 22:29:50
przez Arni
lala m napisał(a):tak zgadza sie,ale pozostają hamulce(tarcze,bębny),sprzęgiełka bo przy frotkach stały naped odpada z powodu braku róznicówki.No i przełozenie.Z tego co sie dowiadywałem narazie czyste teoretycznie,to toyka hillux ma standardowe przełozenie 4;56 co idealnie pasuje do 2,8 bez konieczności ingerencji w tył.Pozostaje jeszcze szerokość mostów,wiem że od hilla(resory)1435cm.od lj70(sprężny)jest to samo tyle że w LJ jest większy wybór przełożeń co jest korzystne przy większych kołach,ale wtedy i tył podchodzi pod wymiane.Pozdro!
No więc po kolei -
Ze sprzęgiełkami nie ma żadnego problemu bo przecież i tak i tak napęd dołączamy wajchą w aucie, wiec przedni most wraz z wałem może sie kręcic cały czas podczas jazdy. Jeżeli chcemy mieć sztywne mosty które nie osłabią i tak słabej frotki, to szukamy mostów z Patrola K260, K160 gdzie występowały przełożenia 5.14 czyli w teren idealne. Mosty z Patrola K260 są dokładnie szersze o 5cm od fronterowskich wiec to wartośc pomijalna przy przeróbce. Ponadto - K160, k260 ma zawieszenie na resorach, Y60, Y61 - zawieszenie na sprężynach. Przy przeróbce na sztywny most z resorami jest znacznie mniej roboty ,i choć spręzyny robią lepiej przy wykrzyżach to resor jest ogolnie prostszy i tańszy.
Re: sztywny most przedni

Napisane:
30 lis 2010 15:02:21
przez Szarbia
Arni
Daj sobie spokoj z mostami UAZa. Jakosc tych czesci jest osłabiająca.
Zapodaj cokolwiek japonskiego byle nie UAZ.
Re: sztywny most przedni

Napisane:
30 lis 2010 15:15:50
przez jrzeuski
Może most z UAZa by wytrzymał moment obrotowy od C20NE i reduktora z 2.0 Sport, ale miałbym obawy czy w mocniejszych Frotach też dałby radę. Jakoś tak krucho mi wygląda, ale oczywiście pozory mogą mylić.
Re: sztywny most przedni

Napisane:
30 lis 2010 18:25:32
przez Arni
Pytanie o mosty z uaz'a jest już nieaktualne. Śledząc allegro można trafić na most z Patrola w dobrej cenie ( mi sie udało za 1200zł komplet przod+tył).
Ale jak by nie patrzeć,UAZ stroną gruszek pasują do Frontery jako jeden z nielicznych sztywnych mostów, pozostaje tylko pytanie o kierunek obrotów wału( choć patrząc na jego obudowe to w przednim moscie kierunek by sie zgadzał, koło talerzowe jest z prawej strony.)
Re: sztywny most przedni

Napisane:
30 lis 2010 19:03:43
przez przemia
Arni napisał(a):Pytanie o mosty z uaz'a jest już nieaktualne. Śledząc allegro można trafić na most z Patrola w dobrej cenie ( mi sie udało za 1200zł komplet przod+tył).
Ale jak by nie patrzeć,UAZ stroną gruszek pasują do Frontery jako jeden z nielicznych sztywnych mostów, pozostaje tylko pytanie o kierunek obrotów wału( choć patrząc na jego obudowe to w przednim moscie kierunek by sie zgadzał, koło talerzowe jest z prawej strony.)
Robisz frote na sztywnych? Z jakiego kupiłeś?
Re: sztywny most przedni

Napisane:
30 lis 2010 19:22:57
przez Szarbia
Arni napisał(a):Ale jak by nie patrzeć,UAZ stroną gruszek pasują do Frontery jako jeden z nielicznych sztywnych mostów, pozostaje tylko pytanie o kierunek obrotów wału( choć patrząc na jego obudowe to w przednim moscie kierunek by sie zgadzał, koło talerzowe jest z prawej strony.)
Oba Patrole (K, GR), Toyoty, to nie takie znowu nieliczne maja gruche z prawej.
Co do obrotow to tylko zdaje sie od G kreci sie odwrotnie.
Re: sztywny most przedni

Napisane:
30 lis 2010 23:51:58
przez Arni
przemia napisał(a):Robisz frote na sztywnych? Z jakiego kupiłeś?
Z k260 z przełożeniem 5.14.....i więcej nic nie powiem dopóki wszystko nie będzie skończone

Re: sztywny most przedni

Napisane:
07 gru 2010 20:44:29
przez lala m
tak Arni zgadza sie!tyle że ja pisałem o 2.8 a to przełożenia 4,56 a nie 5,14 co nie jest łatwe żeby znależć od parcha a chodziło mi o to żeby nie ingerować w tył,no i z tego co wiem to przy przeróbce na resory przynajmniej ze szpejów hilla(bo ma przełożenie 4,56)trzeba też zapodać od niego kolumne kierowniczą.Pozdro!