Strona 1 z 2

Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 15 mar 2018 17:00:53
przez Semir
Taki pomysł zaświtał mi w głowie.

Zmienić dotychczasowy automat 4L30 na 5L40 lub 5L50.
Myślę że może to być dobre rozwiązanie.

Takie skrzynie był w Isuzu i powinny być razem z reduktorem jak stara skrzynia.

Na pewno trzeba by zmienić komputer skrzyni.
Pytanie co jeszcze było by do przerobienia?

Co o tym myślicie ? Jakieś sugestie ?

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 15 mar 2018 18:21:33
przez drech
W którym Isuzu były montowane te skrzynie?

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 17 mar 2018 13:39:50
przez Semir
Tego dokładnie nie wiem.
Widziałem gdzieś info o tych skrzyniach.

Był montowane w Isuzu gm BMW i paru
innych markach.
Jak będzie czas to poszukam info.
Jak się nie da tak zrobić to trudno.

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 17 mar 2018 16:00:19
przez bart322
Obstawiam, ze nikt w PL tego nie robil. Jesli juz to poszukaj na forach zagranicznych.

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 17 mar 2018 19:52:32
przez drech
Z samochodów dostępnych w Polsce najlepszym kandydatem byłoby bmw chyba x5. Skrzynie były montowane z 3.0d M57. Niestety nie są tanie. Generalnie da się wszystko. Pytanie jednak brzmi: po co?

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 17 mar 2018 21:57:33
przez RudeBoy
drech napisał(a):Z samochodów dostępnych w Polsce najlepszym kandydatem byłoby bmw chyba x5. Skrzynie były montowane z 3.0d M57. Niestety nie są tanie. Generalnie da się wszystko. Pytanie jednak brzmi: po co?


Skrzynia z X5 nie pasuje do silników isuzu.

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 18 mar 2018 06:39:18
przez cinek1983059
a ja szczerze powiem że wolał bym włożyć manual niż bawić się w inny automat, dużo mniej zabawy i gwarancja że będzie jeździć

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 18 mar 2018 13:09:08
przez drech
RudeBoy napisał(a):Skrzynia z X5 nie pasuje do silników isuzu.


Czepiasz się nie tego co trzeba. Nie pisałem, że połączenie jest p&p, zawsze można zrobić adapter. Skoro już jesteśmy przy M57, to są nawet gotowce żeby je złączyć z oryginalną skrzynią z patrola http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6576401741
Bardziej bym się martwił o sprzęgnięcie komputera skrzyni skonfigurowanego pod obroty diesela z silnikiem benzynowym.

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 18 mar 2018 14:18:41
przez RudeBoy
drech napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Skrzynia z X5 nie pasuje do silników isuzu.


Czepiasz się nie tego co trzeba. Nie pisałem, że połączenie jest p&p, zawsze można zrobić adapter.


Idąc tym tokiem rozumowania to prawie każdą skrzynie można wsadzić.

Generalnie to cała operacja nie ma najmniejszego sensu w aucie takim jak frontera.

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 18 mar 2018 15:03:52
przez lysy
Patrol V8 też nie ma sensu a go robią :mrgreen:
Dobrze że są tacy co się potrafią przyznać, że to bez sensu

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 18 mar 2018 19:46:17
przez adrianee36
lysy napisał(a):Patrol V8 też nie ma sensu a go robią :mrgreen:
Dobrze że są tacy co się potrafią przyznać, że to bez sensu



:mrgreen: racja

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 20 mar 2018 12:48:39
przez Jake
lysy napisał(a):Patrol V8 też nie ma sensu a go robią :mrgreen:
Dobrze że są tacy co się potrafią przyznać, że to bez sensu

Jeep V8 ma sens, Ford Explorer V8, Toyota Land Cruiser J100 V8 ma sens, a Patrol V8 nie ma sensu? Jakas argumentacja?

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 20 mar 2018 14:09:14
przez Semir
Moja argumentacja jest taka że temat można zamknąć.
Nic sensownego w temacie nie padło.

Skrzynie można zmienić to większy problem nie jest.
Komputer skrzyni też. Jednak trzeba to wszystko
zestoic z ECU a to nie będzie łatwe proste i tanie.

Na temat V8 i podobnych można pogadać gdzie indziej.

Więc temat do sprzątnięcia i zamknięcia.

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 20 mar 2018 14:56:50
przez RudeBoy
Semir napisał(a):Skrzynie można zmienić to większy problem nie jest.
Komputer skrzyni też.



Jasne.. żaden problem, no dwa popołudnia z browarem w ręku i gotowe.

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 20 mar 2018 15:31:01
przez bart322
Jake napisał(a):
lysy napisał(a):Patrol V8 też nie ma sensu a go robią :mrgreen:
Dobrze że są tacy co się potrafią przyznać, że to bez sensu

Jeep V8 ma sens, Ford Explorer V8, Toyota Land Cruiser J100 V8 ma sens, a Patrol V8 nie ma sensu? Jakas argumentacja?


Pewnie taka, ze parch V8 nie wychodzil w serii, przynajmniej w tym wydaniu o ktorym pisze lysy.
Poza tym on mial takie, wiec wie, ze to bez sensu :P

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 20 mar 2018 17:32:53
przez brum
Ale dlaczego?

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 20 mar 2018 18:18:03
przez Jake
brum napisał(a):Ale dlaczego?

Bo swapy silników sa problematyczne, nie jest "ori", duzo nie pasuje, kosztuja duzo czasu i jeszcze wiecej $$$? W mysl tej zasady wszystkie przeróbki sa bez sensu.
Bo to nadmiar mocy i za duzy silnik do budy patrola? No jakby ktos chciał V12 z łodzi podwodnej wstawic, albo z parcha zrobic dragster to tez bym mowil ze bez sensu. Ale V8 jest tak samo dlugi jak R4, stosunek mocy do masy ulegnie tylko polepszeniu, a niesmiertelne patrolowe 2.8 nie jest najwieksza wspanialoscia tego swiata.
Inne argumenty nie przychodza mi do glowy, a te dwa sa całkowicie bez sensu
To chyba takie nie bo nie i nie i juz.

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 21 mar 2018 09:32:04
przez lysy
Wszystko jest proste do czasu jak nie zaczniesz tego robić :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 21 mar 2018 12:15:13
przez Jake
lysy napisał(a):Wszystko jest proste do czasu jak nie zaczniesz tego robić :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dobrze to wyglada! Ja nie mowie, ze to jest latwe, szybkie albo tanie ;) Ale sens w tym widze ;D

Re: Zmiana AT 4L30 na 5L40 lub 5L50

PostNapisane: 21 mar 2018 12:35:57
przez jrzeuski
Jake napisał(a):Dobrze to wyglada!
Porónujesz do swojego swapa? :mrgreen: Mój zresztą też tak profesjonalnie nie wygląda ;-)