Strona 1 z 3

Przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:11:22
przez Pacyna
Padl mi most w frocie A mam zamiar zalozyc przod i tyl od frotyB 2.2dti... przerabial ktos taki temat? Co trzeba przerobic zeby to zagralo.. i czy to w ogole bedzie chcialo jezdzic.....
Ewentualnie jakies inne propozycje przerobki, moj przedni most od froty A zmielony...

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:17:49
przez brum
Słaba będzie na takim przełożeniu. Przód może być z dti, a tył może być z A 2.8 lub dti. Do przodu jeszcze trzeba półosie.

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:19:06
przez jrzeuski
Lepiej od B 2.2i. Z tyłu będziesz miał dużo roboty, żeby przerobić ten most na resory albo swój zawias na sprężyny :glaszcze: Z przodu też sporo do zmiany, więc najlepiej sprzedaj tego Sporta i kup już lifcie, to będzie lepsza baza do takiego motania.

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:20:44
przez Pacyna
A sam przod od czegos da sie dopasowac zebybtyl zostawic, czy raczej slaba opcja?

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:21:03
przez brum
No lepiej w sumie z 2.2i bo i tak trzeba spawać. Choć pod resory to moment.

-- Dodano N 14 sty 2018 22:22:11 --

Z przodem nic nie zrobisz. Jedynie mocniejszy z B i tył też do wymiany.

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:24:13
przez Semir
Lub co jest coraz mocniejsze od razu iść w mosty z patrola.

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:24:26
przez Pacyna
Tyl mam na sprezynach. Jest to moje pierwsze auto 4x4 takze wiedza zerowa... zostaje jedynie warsztat i chec nauki

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:31:26
przez brum
To masz źle wybrany model w profilu. To tył od 2.8 wchodzi bez problemu, a przód od 2.2dti bez półosi. Przekładasz tylko blachy mocujące i tyle. Ale będzie słabsza o ok 10%

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:41:54
przez Pacyna
Podsumowujac frontera A sport tyl na resorach 2.0 8v:
Przod
http://allegro.pl/opel-frontera-b-2-2-d ... 28750.html
Tyl


http://allegro.pl/opel-frontera-a-2-8-m ... 389356.htm
i na takim zestawieniu bedzie to chodzic.? Czy cos jeszcze trzrba dokupic/ przerobic

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:45:18
przez brum
To w końcu masz resor czy sprężynę?

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:45:50
przez Pacyna
Resory

-- Dodano 14 sty 2018 21:46:57 --

Sorry moj blad zle napisalem wczesniej. Tył jest na resorach

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:50:00
przez brum
Przód B2.2i i tył też z B2.2i. Do tego półosie itd. Z 1000zł trzeba liczyć.

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:56:53
przez Pacyna
Ma jakies znaczenie czy most i dyfer beda od wersji krotkiej czy od longa?

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 21:59:25
przez brum
Przy takiej zmianie nie ma.

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 14 sty 2018 22:01:52
przez Pacyna
Ok, super dzieki za info, zabieram sie za szukanie czesci, jak ogarne temat w wolnym czasie, to napisze jakie efekty ::) Mam nadzieje ze skoncza sie problemy z napedem...

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 15 sty 2018 07:20:57
przez motomarian
Niema z ta przeróbką wcale dużo roboty :D
Wszystko prawie ładnie pasuje:)
Mi to wyszło tak jak pisałem jednym z postów wczesćniej:
-mosty 2,2i po przełożeniu 4,77 wcześniej miałem 4,88 wiec różnicy za bardzo nie ma
-dystanse pod most przedni (konieczne) bo się nie zmieści wysprzeglnik z gruchą od B
-tylny mos trzeba ogołocić dorobić mocowanie pod resor zachować kąt pochylenia gruchy ,dorobić przewody hamulcowe i takie tam pierdoły,a falasza mostu nie pasuje do flaszy wały ale to szczegół
-linki ręcznego podchodzą prawie bez modyfikacji
-wahacze long po lifcie i od razu półosie z niego
-ja mam zwrotnice z A Sport
-dużo blach regulacyjnych pod wahacze górne bo tatra jest po lifcie
-modyfikacja górnego mocowania wahacza lub samego wachacza
- wymiana lub stworzenie drążków kierowniczych ja mam z rury grubościennej + gałki z żuka,nysy,uaza,gaz 69 (Uwaga lublin ma inne gałki)
i koło 100 godzin pracy (w moim przypadku włącznie z złomowiskiem )


Ważne jak byś cioł śrubę mocującą wahacz dolny z tyłu łeb jest inny niz w longu po lifcie wiec potem się naszukasz zanim znajdziesz do auta przed liftowego :D
Ja zrobiłem jeszcze spoa i wyszło tak:
DSCF4657 (1).JPG

DSCF4658 (1).JPG

DSCF4659 (1).JPG

DSCF4662 (1).JPG

DSCF4664 (1).JPG


-- Dodano 15 sty 2018 07:42:43 --

DSCF4665 (1).JPG

DSCF4666 (1).JPG

DSCF4667 (1).JPG

DSCF4669 (1).JPG

DSCF4672 (1).JPG


-- Dodano 15 sty 2018 07:44:24 --

26853150_1747800658604043_1858033793_o (1).jpg
A tu porównanie z autem kolegi :)

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 15 sty 2018 08:10:34
przez jrzeuski
Opuściłeś przedni most i nie musiałeś wycinać osłony a grucha nie schodzi poniżej jej? Jakim cudem?

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 15 sty 2018 08:35:06
przez motomarian
No tak mi się wszystko zmieściło most opuszczony 20mm

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 15 sty 2018 10:01:01
przez Pacyna
Tylny most z tego co piszesz to kosmetyka, nie bardzo rozumiem dlaczego wahacze sa potrzebne i zmiana drazkow kierowniczych z przodu..

Re: przeróbka mostow Frontery A na mosty od B

PostNapisane: 15 sty 2018 10:59:28
przez motomarian
Kluczowa sprawa:
- gabaryt przedniego mostu (szerszy od 2,0) i ci półosie nie wejdą
-mosty tylny od B sa znacznie szersze od A (koła wystają za karoserie)
-jak wstawisz dłuższe wahacze to ci drążków braknie z A Spotra wiec drążki z longa lub lepsze rozwiązanie zrobić samemu z rury bezszwowej( P245,P260) lub pręta (wystraszy S235JR lub S355JR)