Strona 1 z 3

Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 14 sty 2009 19:43:25
przez Jarek sp3swj
W końcu odebrałem nowe osłony do mojej Frotki :-)

Dzięki namiarom od forumowiczów Jack 2,2dti oraz Jacek od Agi dostałem namiar do miłych panów z firmy http://www.polhak.com/

To już jest czwarty komplet "blach" pod spód Frotki autorstwa tych Panów 8) ale moje jako pierwsze posiadaja w komplecie także pierwszą osłonę :D

Obrazek

Pierwsza osłona jest torchę dłuższa "do przodu" i zachodzi na zderzak. Druga osłona i pierwsza są zamontowane na zakładkę.
Trzecia osłona jest wydłużonatak by zachodziła na tylną belkę. Pierwsza osłona jest blisko drążka stabilizatora (chyba tak sie to nazywa), mam nadzieję że 1 cm wystarczy - jak nie trzeba będzie korygować ugięcie osłony :wink:

Więcej fotek na linku. http://www.sp2swj.sp-qrp.pl/F/O1/

:P ... miłego oglądania :shock:

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 03:24:55
przez Fazi
Skrytykuję - ale nie złośliwie:

- osłony powinny mieć otwory przez które będzie się wylewało błoto i woda, jak nie wierzysz to wjedź w porządne błoto na wiosnę i przetestuj. Z tych blach będziesz miał idealny "kondensator" na błoto . A jak to potem wypłukać ? Tylko odkręcanie

Nawet oryginalne blachy Frontery A pod silnik mają otwory - mam kilka na stanie to Ci mogę zdjęcia pstryknąć

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 08:05:05
przez dljm
racja powinieneś powycinać otwory, inaczej po przejażdżce w błotku twoja frotka będzie ze 100 kg cięższa :glaszcze:

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 08:07:22
przez mazurkas007
To nie chodzi o błoto ( nie tylko ), otwory są dla chłodzenia !!! olej się chłodzi w misce olejowej, przedni dyfer i skrzynia + reduktor, wszystko to w czasie np kilkugodzinnej jazdy po czarnym musi być chłodzone. Jak troszkę pośmigasz latem, to ci się ciepło w podeszwy zrobi, znam przypadki, że wykładzina dookoła tunelu skrzyni się stopiła. W tych osłonach, które 'zabierają' powietrze pod samochód musisz zrobic kilka, takich większych otworów, aby w czasie jazdy powietrze wpadało pomiędzy osłony a osłonięte mechanizmy i zabierało ciepło.
Ja mam oryginalne osłony ASFIR, i są cztery okrągłe otwory o średnicy około 50-60mm a i tak przy jeździe np po autostradzie, cała okolica skrzyni biegów, reduktora grzała się bardzo mocno i miałem w planie dodanie nowych otworów.
Po wyjęciu wyciągarki i wstawieniu w miejsce mocowania rolek siateczki, sytuacja uległa zmianie, skrzynia juz sie tak nie grzeje, to samo z reduktorem.
Wszystko co się kręci, wytwarza ciepło, trzeba je jakoś odbierać !!!

Obrazek

Asfirowa osłona, ta ostatnia jest podcięta ( u mnie ) tak, że nie osłania katalizatora, to jest naprawdę całkiem efektywny grzejnik 8) , nie możesz go wsadzić do pudełka od góry zamkniętego podłogą samochodu.

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 08:58:18
przez Jacek od
Mam te osłony i po kazdym błocku sprawdzam ile jest błota. Jest tylko na bokach bo z przodu nie ma jak sie dostac. Zawsze po kazdej jezdzie płuczemy podwozia co widać na filmie Ironcruza z naszej Mikołajkowej akcji. Po jezdzie zimowej mam doswiadczenie ze nawet zamarznięte koleiny nie sa mi straszne bo szorują mi tylko brzuch :D

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 09:51:44
przez jack 2.2 dti
W Fronterze B oryginalne osłony nie mają żadnych otworów (i są z tworzywa). Osłony które mamy zamontowane mają dokładnie taki sam kształt jak oryginały lecz są mocniejsze. Dlatego Usuwanie błota powinno być tak częste jak w przypadku oryginalnych osłon ( zdejmowałem je po jeździe w terenie i błota nie było - wystarczyło umć karcherem podwozie). Z chłodzeniem też nie ma problemu zostały przetestowane w upalnej podróży przez Albanię. :D

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 09:54:23
przez jack 2.2 dti
Sp3swj - pierwaszą osłonę powinieneś mieć oryginalną metalową , dorabia się tylko 2 szt.

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 09:57:53
przez oposs
Jacek od Agi napisał(a):Jest tylko na bokach bo z przodu nie ma jak sie dostac

Owszem podczas jazdy tylko do przodu tak moze byc ale wyobraz sobie sytuacje kiedy bedziesz musial cofnac albo bedziesz wyciagany pare (parenascie :mrgreen: ) metrow do tylu w blocie po kolanach, otwory wowczas moga ci sie przydac

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 09:59:57
przez oposs
jack 2.2 dti napisał(a):Usuwanie błota powinno być tak częste jak w przypadku oryginalnych osłon

Czy uwazasz ze plastikowe oslony montowano z mysla po to zeby jezdzic w terenie? :mrgreen:

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 10:01:14
przez mazurkas007
jack 2.2 dti napisał(a):W Fronterze B oryginalne osłony nie mają żadnych otworów (i są z tworzywa). Osłony które mamy zamontowane mają dokładnie taki sam kształt jak oryginały lecz są mocniejsze. Dlatego Usuwanie błota powinno być tak częste jak w przypadku oryginalnych osłon ( zdejmowałem je po jeździe w terenie i błota nie było - wystarczyło umć karcherem podwozie). Z chłodzeniem też nie ma problemu zostały przetestowane w upalnej podróży przez Albanię. :D



Wszystko się zgadza, bo oryginalny zderzak od Frotki B ma wielki wlot poniżej tablicy rejestracyjnej i całe to powietrze przelatuje w czasie jazdy pod silnikiem chłodząc miskę olejową itd...

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 10:31:19
przez jack 2.2 dti
oposs napisał(a):
jack 2.2 dti napisał(a):Usuwanie błota powinno być tak częste jak w przypadku oryginalnych osłon

Czy uwazasz ze plastikowe oslony montowano z mysla po to zeby jezdzic w terenie? :mrgreen:


Nie ,ale większość tak jeździ :)

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 10:37:57
przez oposs
Jest ryzyko jest zabawa :mrgreen:

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 10:43:40
przez KOBZI
wszystko ładnie tylko (też się czepiam :D) płaska blach robi takie śmieszne podciśnienie na błocie i się autko przyssa do błotka
a blacha 4mm jest kosmicznie ciężka - 3mm by chyba wystarczyło (albo alu z 10mm)

pzdr
K

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 10:57:06
przez oposs
KOBZI napisał(a):też się czepiam

Nie chodzi o czepialstwo a koledzy z poznania na pewno to wiedza tylko o pomoc w udoskonalaniu pewnych wynalazkow :mrgreen:

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 11:01:55
przez jack 2.2 dti
KOBZI napisał(a):wszystko ładnie tylko (też się czepiam :D) płaska blach robi takie śmieszne podciśnienie na błocie i się autko przyssa do błotka
a blacha 4mm jest kosmicznie ciężka - 3mm by chyba wystarczyło (albo alu z 10mm)

pzdr
K


To nie jest blacha tylko na błoto !
Robiłem ją z myślą o Albani. W przypadku większego kamienia blacha się nie odkształca ( można na niej podnieść całe autko), a w błotku też sobie daje radę , siły spójności działają jak staniesz nie jak jedziesz . Dlatego wychodzi mniej więcej na to samo ( przyklejasz się jak staniesz w przypadku osłon moich lub nabierasz błota w przypadku osłon z otworami) podczas jazdy wydaje mi się , że moje stawiają mniejszy opór jak osłony z otworami.

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 11:13:04
przez oposs
jack 2.2 dti napisał(a):nabierasz błota w przypadku osłon z otworami

Nabiera ale tez wylatuje. W przypadku blachy bez otworow raczej nie wyleci

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 11:25:02
przez jack 2.2 dti
oposs napisał(a):
jack 2.2 dti napisał(a):nabierasz błota w przypadku osłon z otworami

Nabiera ale tez wylatuje. W przypadku blachy bez otworow raczej nie wyleci

Chodzi mi o lżejsze pokonanie przeszkody z błota a nie o samoczyszczanie po tym jak ktoś cię wyciągnie :)

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 11:35:13
przez oposs
jack 2.2 dti napisał(a):lżejsze pokonanie przeszkody

Opony przeswit blokada to sie moze przydac, a czy lepiej pokonasz bloto z otworami czy bez tego nie wiem ale wydaje sie ze specjalnego wplywu nie ma. Myslisz iz gladka blacha przeslizgnie sie lepiej po blocku?

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 11:47:59
przez jack 2.2 dti
Napewno są mniejsze opory, a po za tym jak napisałeś podstawa to lift i opony

Re: Osłona silnika - STAL 4 mm ocynk - Frontera B SPORT

PostNapisane: 15 sty 2009 11:57:41
przez oposs
jack 2.2 dti napisał(a):Napewno są mniejsze opory

Ale chyba nie az na tyle aby zapewnilo ci to sprawniejsze pokonanie przeszkody, poza tym dochodzi kwestia poruszona przez kobziego bo jesli staniesz (tfu) to frota z oslona bez dziur zassie sie mocniej