Strona 1 z 1

Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 18:20:49
przez RudeBoy
Mam tego liftu w sumie dość sporo jak na seryjne auto. Bo na aucie nie załadowanym tył jest podniesiony o 3,5". Przód 3" i ciut.

No i przy takim lifcie wyraźnie widać, że tylny most ucieka w prawo. Mam ochotę to poprawić.
Najprostsza opcja to rozciąć panharda, ustawić most równo i po przedłużeniu pospawać.

Jednak po załadowaniu auta na wakacje z 3,5" liftu zostanie pewno 2,5" :) i znów się most przesunie. W związku z tym jak już motać to najlepiej by było zrobić panharda regulowanego.
Prosta sprawa - rzymska śruba i po temacie. Albo jeszcze prościej w jedną część wspawana szpilka a w drugą część szpilka się będzie wkręcać.
...ale...

We frocie B panhard jest z ceownika :(
W A jest rura i takiego by się fajnie dało zmotać.
Pytanie jest takie czy ktoś się orientuje czy panhard od A pomijając długość pasuje na punkty mocowania w B. Czyli czy pasuje na szpilkę na moście i wieżyczkę?

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 18:25:22
przez brum
W czym Ci to przeszkadza?

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 18:29:38
przez RudeBoy
brum napisał(a):W czym Ci to przeszkadza?


Głównie w tym, że auto zostawia 4 ślady i kłuje moje poczucie estetyki.
Taki bieda lift.

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 18:39:21
przez szymon.ha
Jak trzeba ciąć i spawać to co za problem do obenych tulei dospawać rurę i dalej kombinować z tą śrubą.
Co dziwne u mnie jakoś to mocno most nie wyjeżdża może max 1cm.
Więc jeśli masz 4 ślady to sprawdź ramę, może bokiem jeździsz :mrgreen:

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 18:43:19
przez RudeBoy
szymon.ha napisał(a):Jak trzeba ciąć i spawać to co za problem do obenych tulei dospawać rurę i dalej kombinować z tą śrubą.
Co dziwne u mnie jakoś to mocno most nie wyjeżdża może max 1cm.
Więc jeśli masz 4 ślady to sprawdź ramę, może bokiem jeździsz :mrgreen:


u mnie wyjechało tak ze 2cm
Nie jeździ bokiem ani nic takiego.
Po prostu chcę to ogarnąć jak powinno być.
No można by do tulei z B dospawać rurę ale przy tym spawaniu pewnikiem guma się wytopi :) Trzeba będzie nowe silentblocki wprasować. Jak by te z a okazały się pasujące na szpile mostu to lepiej kupic za 20zł panharda od A.

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 19:02:03
przez brum
A co za problem pomierzyć

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 19:15:25
przez RudeBoy
brum napisał(a):A co za problem pomierzyć


No może taki, że nie mam froty A pod domem :)

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 19:28:10
przez Odoll
Ja mam frote A long pod domem i mam NAWET drógi most z panchardem :D więc jak by co to ?

Ogłoszenie z faceboka :
Regulacja Panharda / Wahaczy - stali ST-45 /drobny gwint.
90 zł
Regulacja Panharda / Wahaczy ---Wykonanie stali ST-45 /drobny gwint.
Każdy model auta -po podaniu fi wahacza/panharda .Czas realizacji z wysyłką do 3 dni. Zakres ustawień standard + - 5cm ale można inaczej.... do ugadania. Cena niezależna od modelu -- jedna regulacja 90zł. Jak by ktoś potrzebował to zapraszam na priv.,
.
niestety nie umiem podlinkować :(

Po prostu , kup taką regulację , przetnic Ceownik w połowie i wspawaj regulację . A co to przeszkadza że w środku ceownika będziesz miał tuleje :D

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 19:36:00
przez bart322
Jak chcesz to Ci opchne panharda z mojego "zapasowego" mostu do testowania :P

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 19:37:53
przez RudeBoy
Najpierw opcja z panhardem od A.

Sławek możesz na PW puścić namiar.

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 19:41:46
przez Odoll
Jak masz faceboka to : https://www.facebook.com/groups/5586405 ... 856481761/
A jak nie masz to napisałem do niego PW o kontakt , jak odpisze to ci podeśle.

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 19:47:07
przez RudeBoy
Odoll napisał(a):Jak masz faceboka to : https://www.facebook.com/groups/5586405 ... 856481761/
A jak nie masz to napisałem do niego PW o kontakt , jak odpisze to ci podeśle.


No profi to jest.

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 19:49:50
przez jrzeuski
Regulowanie panharda po zaladowaniu auta mnie rozwalilo :1: Gdyby to bylo do czegoś potrzebne, to fabryka by sie o to postarala. Grzesiek, idz na calosc i zmotaj jakis panhard aktywny na silowniku, zeby w zakrętach przesuwalo most, bo buda sie przechyla :P Albo wypierdziel wahacze i zrób sierżanta, to panhard nie bedzie potrzebny a most na wykrzyzach bedzie szedl prosto jak po sznurku.

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 19:53:04
przez RudeBoy
jrzeuski napisał(a):Regulowanie panharda po zaladowaniu auta mnie rozwalilo :1: Gdyby to bylo do czegoś potrzebne, to fabryka by sie o to postarala. Grzesiek, idz na calosc i zmotaj jakis panhard aktywny na silowniku, zeby w zakrętach przesuwalo most, bo buda sie przechyla :P Albo wypierdziel wahacze i zrób sierżanta, to panhard nie bedzie potrzebny a most na wykrzyzach bedzie szedl prosto jak po sznurku.


Nie chodzi o to zeby ragulowac po załadowaniu auta.
Chodzi o to by po lifcie ustawić tak jak ma być.
A nie tak jak 99% wyliftowanych frot z forum.

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 19:55:17
przez Odoll
Ale właśnie się temu przyjżałem i to NIE JEST żymska śruba :dupa:
za każdym raze trzeba by odkręcać pancharda z jednej strony , zdejmować i regulować i przykręcać i sprawdać czy dobrze , a jak nie to ........................ :dupa:

-- Dodano N 21 cze 2015 19:58:30 --

RudeBoy napisał(a):
Nie chodzi o to zeby ragulowac po załadowaniu auta.
Chodzi o to by po lifcie ustawić tak jak ma być.
A nie tak jak 99% wyliftowanych frot z forum.


Jeśli to ma być jednorazowa regulacja to wogle nie widzę problemu , przecinasz w połowie , dokładasz odpowiedni kawałek , spawasz i WŁALA :1:

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 21 cze 2015 20:15:21
przez RudeBoy
Odoll napisał(a):Ale właśnie się temu przyjżałem i to NIE JEST żymska śruba :dupa:
za każdym raze trzeba by odkręcać pancharda z jednej strony , zdejmować i regulować i przykręcać i sprawdać czy dobrze , a jak nie to ........................ :dupa:

-- Dodano N 21 cze 2015 19:58:30 --

RudeBoy napisał(a):
Nie chodzi o to zeby ragulowac po załadowaniu auta.
Chodzi o to by po lifcie ustawić tak jak ma być.
A nie tak jak 99% wyliftowanych frot z forum.


Jeśli to ma być jednorazowa regulacja to wogle nie widzę problemu , przecinasz w połowie , dokładasz odpowiedni kawałek , spawasz i WŁALA :1:


No może dokładnie tak zrobię. Po prostu go przedłużę i święto.

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 08 paź 2015 13:47:06
przez pisu22
RudeBoy napisał(a):
Odoll napisał(a):Ale właśnie się temu przyjżałem i to NIE JEST żymska śruba :dupa:
za każdym raze trzeba by odkręcać pancharda z jednej strony , zdejmować i regulować i przykręcać i sprawdać czy dobrze , a jak nie to ........................ :dupa:

-- Dodano N 21 cze 2015 19:58:30 --

RudeBoy napisał(a):
Nie chodzi o to zeby ragulowac po załadowaniu auta.
Chodzi o to by po lifcie ustawić tak jak ma być.
A nie tak jak 99% wyliftowanych frot z forum.


Jeśli to ma być jednorazowa regulacja to wogle nie widzę problemu , przecinasz w połowie , dokładasz odpowiedni kawałek , spawasz i WŁALA :1:


No może dokładnie tak zrobię. Po prostu go przedłużę i święto.

Grzesiek, jak mierzysz ile go trzeba przedłużyć? jakoś osiowość tylnych kół czy jak? najlepiej ty chyba by to było zrobić jadąc na geometrię, rozpiąć panharda i pomierzyć brakującą długość, tak? czy jest inny sposób?

Re: Regulowany panhard do froty B

PostNapisane: 08 paź 2015 13:48:39
przez RudeBoy
Na oko.
Ale odechciało mi się tego robić. Nie będę się dla 1cm pieprzył z tym.