Witamy ! |
---|
|
Mam na 82 stopnie, słyszałeś o takim, co ma mniej?Huberek napisał(a):Z innych tańszych sposobów mogę polecić:
- podmienić termostat na taki o niższej temperaturze (ale chyba nie do zdobycia)
To się robi jak termostat się zacina. Przy sprawnym dyskusyjne.- wywalić termostat w ogóle i założyć z powrotem na zimę, rozwiązanie stosowane i mimo wad czasami akceptowane
Tylko co da zwiększenie przepływu jak chłodnica zaklejona błotem?- nawiercić kilka otworów w tarczy termostatu - do żuka wychodzi taki fabrycznie
Nie ma opcji w obecnym miejscu. Wszystko już jest na styk, ręki nie ma gdzie włożyć. Jak obetnę bagażnik, to mogę fabryczną chłodnicę wstawić na pakę, gdzie nie będzie ryzyka, że ją zachlapie na amen a nawet jeśli to się zdarzy, to łatwo będzie przepłukać żeberka. Ale na razie trzeba sobie radzić inaczej. Obecnie skuteczne płukanie jest niewykonalne bez rozbierania auta, bo chłodnica wody jest trzecią chłodnicą w rzędzie a od drugiej strony jest silnik i wentylator, więc lancy myjki nie włożysz.- założyć dużą wydajna chłodnicę od ... czegokolwiek (kwestia rozmiarów i mocowań, katalogi są dostępne, w każdym razie grubszą)
No to jest oczywiste, że zderzak typu "amfibia" plus wyciągarka uniemożliwiają dobry przepływ powietrza. Dlatego drugą opcją jest przerobienie go tak, żeby miał zdejmowalną płytę ślizgu. Mogłem tak zrobić od razu, bo pod płytą jest kratownica usztywniająca ją, ale nie pomysłałem o wpływie na chłodzenie. Więc ją przyspawałem a trzeba było dospawać nakrętki i płytę do nich przykręcać. Na trasie dojazdowej leżałaby sobie w bagażniku. Teraz musiałbym to wszystko wycinać i robić od nowa, co zresztą pewnie zrobię. Dodatkowym atutem takiej płyty byłoby to, że nie musiałaby mieć wcale otworów pod śruby wyciągarki, czyli łatwiejsza do wykonania w garażu i jeszcze mniej błota by brała.brum napisał(a):Auto się pewnie grzeje przez zderzak który zasłania chłodnice.
Ciekawa opcja, ale chyba najlepiej byłoby tam wrzucić IC i wtedy fabryczny IC można wywalić albo puścić przez niego wodę wywalając zupełnie zbędną już w tym momencie chłodnicę klimy. Tylko jak taki IC sprawdza się przy upalaniu kiedy nie ma pędu powietrza chłodzącego go, żaden wentylator przez niego nie wieje jak w przednim pasie a do tego znajduje się w najgorętszym miejscu komory silnika?szymon.ha napisał(a):Sądzę że dobrym pomysłem by było wrzucenie czegoś na silnik, Ic z przodu bądź dodatkowej chłodnicy, miejsca po BL jest tam pełno więc cos się zmieści.
jrzeuski napisał(a):Mam na 82 stopnie, słyszałeś o takim, co ma mniej?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości