Witamy !



Dodatkowe chłodzenie

Wszystko o przeróbkach Frontery

Dodatkowe chłodzenie

Postprzez jrzeuski » 09 cze 2014 12:44:29

Wczorajsza walka z temperaturą na trasie powrotu ze zlotu (13h jazdy zamiast planowanych 10) skłoniła mnie do rozważenia następującej zmoty: użycie chłodnicy klimy jako dodatkowej chłodnicy wody. Połączenie oczywiście równoległe, bo przekroje podłączeń na inne nie pozwalają. Opcja użycia wymiennika w tunelu jako dodatkowej nagrzewnicy upadła od razu, bo nie ma możliwości odcięcia tego jakby się chciało puścić zimne powietrze z nawiewu. Także wymiennik by wyleciał z tunelu (tunel wymieniony na wersję bez klimy) a otwory na węże pozaślepiane (żeby woda nie wciekała).

I tak padło mi sprzegło kompresora klimy (odpiąłem wałek je napędzający), bo rozleciało łożysko (telepie się tak jakby wszystkie kulki pogubiło). Nie wiem na razie nawet jak to wszystko wymontować bez wyjęcia silnika, żeby wymienić. Potem nabicie klimy i nie wiadomo jak długo podziała a zresztą jej włączenie tylko potęguje problemy z chłodzeniem silnika, które występują właśnie wtedy, gdy klima jest najbardziej potrzebna (tak jak wczoraj). Czyli naprawa klimy nie ma sensu przy moim sposobie wykorzystywania Froty ;-)

I teraz pytanie: czy ktoś już tego próbował albo zna kogoś kto tak zrobił i ma jakieś doświadczenia? Wiem, że ludzie z kompresora klimy robią kompresor do pompowania kół i pewnie tak właśnie skończy mój jak mu naprawię sprzęgło. Na pewno rurki od klimy się nie nadają, bo przekrój za mały, więc poszłyby do wymiany na gumowe. Podpięcie do układu trójnikami jak reduktor LPG. Potencjalnym problemem wydaje mi się przepływ wody w takim połączeniu (różnice przekrojów rur), ale to można załatwić zaworem regulowanym takim jaki steruje przepływem przez nagrzewnicę w wielu osobówkach. Z odpowietrzaniem nie powinno być problemu przy odpowiednim układzie rur. Co przeoczyłem?

PS. Wiem, że lepiej byłoby do tego patentu zastosować intercooler, ale ten akurat jest mi potrzebny do podstawowego zastosowania ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez Huberek » 09 cze 2014 12:57:17

To może zadziałać, jak nie przetestujesz, to nie będziemy wiedzieć.
Z innych tańszych sposobów mogę polecić:

- podmienić termostat na taki o niższej temperaturze (ale chyba nie do zdobycia)
- wywalić termostat w ogóle i założyć z powrotem na zimę, rozwiązanie stosowane i mimo wad czasami akceptowane
- nawiercić kilka otworów w tarczy termostatu - do żuka wychodzi taki fabrycznie
- założyć dużą wydajna chłodnicę od ... czegokolwiek (kwestia rozmiarów i mocowań, katalogi są dostępne, w każdym razie grubszą)

ostatnie rozwiązanie przetestowałem osobiście w płaskim i jest najpewniejsze. Nawet jak w korku się gotowałem, wiatraki zbijały temperaturę momentalnie i nie musiałem kombinować z termostatem. Dobrałem tylko o podczas prób termostat i czujniki temperatury wentylatorów o fajnych temperaturach + włącznik ręczny.

W którymś rodzinnym kombi widziałem fabryczny wiatrak pod silnikiem który wyrzucał powietrze w dół.
U nas nie do przyjęcia, ale otwory na masce (koniecznie z atrapą żeby wyciągało powietrze na przednią szybę może się sprawdzić.
Kto nie chce zasysać gorącego powietrza do środka niech wyprowadzi drugi snorkel ... ale będzie zdziwko...
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez szymon.ha » 09 cze 2014 13:14:30

Sądzę że dobrym pomysłem by było wrzucenie czegoś na silnik, Ic z przodu bądź dodatkowej chłodnicy, miejsca po BL jest tam pełno więc cos się zmieści.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez Huberek » 09 cze 2014 13:18:50

Zmieści, ale chłodnica to delikatna rzecz. Ja bym nie obudowywał auta chłodnicami, dał jedną wydajną ( bo musi być),
a resztę ogarniał termostatem, czujnikiem, wiatrakiem. Jak urwie śmigła to .... pojedziemy.
Jak przebije chłodnice gałęzią to lipa. Chłodnica z tyłu to znowu długie delikatne węże.
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Odp: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez brum » 09 cze 2014 13:21:40

Najlepsza opcja to wywalenie termostatu. Na zimę założysz karton.
sprawdź bez termostatu, jak nie pomoże to wtedy myśl.
Auto się pewnie grzeje przez zderzak który zasłania chłodnice.
Ostatnio edytowano 09 cze 2014 13:23:08 przez brum, łącznie edytowano 1 raz
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez Huberek » 09 cze 2014 13:22:46

A termostat Ci się nie zawiesza ??
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez jrzeuski » 09 cze 2014 13:24:14

Huberek napisał(a):Z innych tańszych sposobów mogę polecić:

- podmienić termostat na taki o niższej temperaturze (ale chyba nie do zdobycia)
Mam na 82 stopnie, słyszałeś o takim, co ma mniej?
- wywalić termostat w ogóle i założyć z powrotem na zimę, rozwiązanie stosowane i mimo wad czasami akceptowane
To się robi jak termostat się zacina. Przy sprawnym dyskusyjne.
- nawiercić kilka otworów w tarczy termostatu - do żuka wychodzi taki fabrycznie
Tylko co da zwiększenie przepływu jak chłodnica zaklejona błotem? ;-)
- założyć dużą wydajna chłodnicę od ... czegokolwiek (kwestia rozmiarów i mocowań, katalogi są dostępne, w każdym razie grubszą)
Nie ma opcji w obecnym miejscu. Wszystko już jest na styk, ręki nie ma gdzie włożyć. Jak obetnę bagażnik, to mogę fabryczną chłodnicę wstawić na pakę, gdzie nie będzie ryzyka, że ją zachlapie na amen a nawet jeśli to się zdarzy, to łatwo będzie przepłukać żeberka. Ale na razie trzeba sobie radzić inaczej. Obecnie skuteczne płukanie jest niewykonalne bez rozbierania auta, bo chłodnica wody jest trzecią chłodnicą w rzędzie a od drugiej strony jest silnik i wentylator, więc lancy myjki nie włożysz.

Jak wszystko jest czyste, to włączając ręcznie wentylator jestem w stanie zbić temperaturę do najniższej kreski jakby silnik był zimny. Ale jak auto sobie popływa w błocie a potem to obeschnie i się osadzi na żeberkach, to temperatura waha się między 3 kreską a czerwonym polem nawet przy wszystkich trzech działających wentylatorach i jechać szybciej niż 60km/h się nie da, bo się woda zagotuje. Oczywiście najbardziej zatyka się chłodnica klimy, bo jest na pierwszej linii błotnego frontu i zbiera wszystko co tam pływało i co wykopały z dna koła, ale dzięki temu samemu najprościej ją przepłukać na byle myjni. Wszystko co z niej wyleci wpada w wąską przestrzeń między nią a intercoolerem i chłodnicą oleju która jest pod nim. Jakby strumień wody przepchnął jednak syf dalej, to utknie w przestrzeni między intercoolerem a chłodnicą wody. Też lipa. Dlatego chcę właśnie przez chłodnicę klimy puścić wodę. Jak najwięcej się da. Bo niestety nie da się zamienić kolejności chłodnic w pasie przednim, gdyż podłączenia nie podejdą.

-- Dodano 09/06/2014 14:32 --

brum napisał(a):Auto się pewnie grzeje przez zderzak który zasłania chłodnice.
No to jest oczywiste, że zderzak typu "amfibia" plus wyciągarka uniemożliwiają dobry przepływ powietrza. Dlatego drugą opcją jest przerobienie go tak, żeby miał zdejmowalną płytę ślizgu. Mogłem tak zrobić od razu, bo pod płytą jest kratownica usztywniająca ją, ale nie pomysłałem o wpływie na chłodzenie. Więc ją przyspawałem a trzeba było dospawać nakrętki i płytę do nich przykręcać. Na trasie dojazdowej leżałaby sobie w bagażniku. Teraz musiałbym to wszystko wycinać i robić od nowa, co zresztą pewnie zrobię. Dodatkowym atutem takiej płyty byłoby to, że nie musiałaby mieć wcale otworów pod śruby wyciągarki, czyli łatwiejsza do wykonania w garażu i jeszcze mniej błota by brała.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez Huberek » 09 cze 2014 13:34:26

1. niestety nie słyszałem
2. przetestowane - jest różnica (nie wypowiadał bym się gdyby było inaczej)
3 i 4. faktycznie, niewiele da się zrobić - chyba że przenieść chłodnice na pakę, albo wyrzeźbić garb na masce i chłodnica w poziomie, wlot od przodu na chłodnicę i później w dół na silnik
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez jrzeuski » 09 cze 2014 13:38:54

szymon.ha napisał(a):Sądzę że dobrym pomysłem by było wrzucenie czegoś na silnik, Ic z przodu bądź dodatkowej chłodnicy, miejsca po BL jest tam pełno więc cos się zmieści.
Ciekawa opcja, ale chyba najlepiej byłoby tam wrzucić IC i wtedy fabryczny IC można wywalić albo puścić przez niego wodę wywalając zupełnie zbędną już w tym momencie chłodnicę klimy. Tylko jak taki IC sprawdza się przy upalaniu kiedy nie ma pędu powietrza chłodzącego go, żaden wentylator przez niego nie wieje jak w przednim pasie a do tego znajduje się w najgorętszym miejscu komory silnika? :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez drech » 09 cze 2014 13:56:52

jrzeuski napisał(a):Mam na 82 stopnie, słyszałeś o takim, co ma mniej?

Nissany mają 76 st. np. http://www.motointegrator.pl/produkty/304100-termostat-srodka-chlodzacego-vernet-th507976j Ja mam od parcha 76 albo 78 st.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez Huberek » 09 cze 2014 14:00:29

72* Mera do żuka:
http://kolekcjonerczesci.pl/pl/p/Termos ... Mera/71451

mam taki u siebie ale nie podejdzie
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez brum » 09 cze 2014 14:08:28

Ale dlaczego kombinujesz zamiast wyjąć termostat? Po co wydawać kasę jak można to zrobić za darmo, jak to nie pomoże to wtedy kombinuj.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez jrzeuski » 09 cze 2014 14:34:20

No wczoraj już bliski byłem tego, żeby się zatrzymać przy jakimś stawie czy rzece, wyjąć chłodnicę i ją wrzucić do wody, żeby wypłukać błoto. Ale żal mi było tej straconej godziny. Tym bardziej, że dużo szybciej byśmy i tak potem nie pojechali z powodu przerażających dźwięków dobiegających z podwozia a nie chciałem, żeby coś tam się rozpadło przy większej prędkości, żeby nie fiknąć do rowu czy w kogoś z naprzeciwka. Dalej nie wiem co tam się stąło, ale dojechałem i po drodze wymyśliłem parę teorii do sprawdzenia. Na pewno Frota krwawi z ataku mostu, wejścia wału do reduktora (to już od dawna) i silnika (w paru miejscach), więc mam co robić.

Rozważam tylko możliwe opcje poprawy chłodzenia po upalaniu, żeby wrócić do domu i każdy pomysł jest wart sprawdzenia w praktyce. Na razie nigdzie daleko się nie wybieram, więc problem nie jest palący aczkolwiek dość upierdliwy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez tomek_89 » 09 cze 2014 16:17:55

A rozważałeś zbudowanie układu rurek i spryskiwaczy do mycia chłodnicy ? Można by to zasilić pompką o dość dużym ciśnieniu. Widziałem takie rozwiązanie kilka lat temu w amerykańskim kombajnie. Zazwyczaj kombajny mają chłodnice na dachu, ale ten miał na boku i właśnie taki układ. Jak temperatura wzrosła zbyt wysoko bo chłodnice się zakurzyły to koleś włączał te zraszacze i przepłukiwał lamele chłodnic. Można coś takiego ogarnąć na próbę.
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez jrzeuski » 09 cze 2014 17:56:15

Wow, to by była zmota! Jednak fantazja jest w narodzie :>: Jest tylko jeden szkopuł: nie mam kombajnu :( Wieszać chłodnicy na drzwiach nie chcę, bo zostawiłbym ją gdzieś na drzewie i ciężko by się wsiadało a taka instalacja pod maską we Frocie mi się nie zmieści ;)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez tomek_89 » 09 cze 2014 18:39:38

Nie za bardzo wiem co chciałbyś wieszać na drzwiach ? Miałem na myśli zrobienie z cienkich rurek z otworami czegoś na zasadzie wężownicy przed chłodnicą wody w aucie (zraszacze) natomiast do pompowania wody w te tryskacze można zastosować pompkę "zęzową" od jachtu. Taka pompa przy zasilaniu 12v daje ciśnienie 4-6 bar co wydaje mi się że zupełnie wystarczy. Natomiast do zasilania wodą można wykorzystać jakiś zbiornik, wodę z rzeki (ta pompa świetnie zasysa) albo z kranu. Ja takie pompy stosuję w samochodach ciśnieniowych do mycia kanałów w celu wymuszenia obiegu wody żeby nie zamarzła w przewodach. Z pewnością najlepszym rozwiązaniem jest chłodnica na dachu, ale jak sam napisałeś w terenie to nie za bardzo logiczne.
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez Huberek » 09 cze 2014 19:35:54

Takie zraszacze stosuje się w niektórych wyścigach samochodowych (natrysk na chłodnicę), ale nie pytajcie mnie jakich bo nie pamiętam. Raczej krótkie wyścigi.
Albo zmotać chłodnicę z szerokim rozstawem żeberek, lub lamelek na zamówienie
Albo płytę chłodniczą na maskę lub dach (kaloryfer płytowy z bloków z PRL-u), solidne toto.
Co jakiś czas zaleje się wodą, schłodzi i nie zalepi. :D
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez tomek_89 » 09 cze 2014 20:26:35

W wyścigach stosuje się natrysk na chłodnicę coolera żeby obniżyć jej temperaturę a co za tym idzie bardziej schłodzić powietrze z turbiny.
Gdzie kończy się asfalt, tam zaczyna się prawdziwa jazda.
tomek_89
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 235
Dołączył(a): 22 kwi 2013 20:22:18
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 4
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez Rocky » 09 cze 2014 21:44:15

Ja mam założony dodatkowy wiatrak z przodu chłodnicy,w korku,w błocie jest włączony i temp.spada :)
Rocky
 

Re: Dodatkowe chłodzenie

Postprzez przemia » 10 cze 2014 11:55:21

Jacek a może skoro i tak nie chcesz klimy po prostu wywal od niej chłodnicę? Będzie łatwiej wypłukać tę od wody.
Chłodnica wody z Montereya 3,0DTI ma taką samą szerokość a jest sporo wyższa. Może się zmieści?
Ja w sporcie IC dałem na górę i nie mam chłodnicy klimy. Nic mi się nie grzeje. Nie ma też oznak braku mocy. Dodatkowo myślałem do niej dać wentylator żeby przy niskich prędkościach też robiła, ale to naprawdę niepotrzebne.

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004


Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości