Witamy ! |
---|
|
Za gruba ścianka, niepotrzebnie zwiększa masę Spokojnie wystarcza 2,5.Edi066 napisał(a):Progi - rura fi 50x5 bez szwu
Wspornik powinien być dużo mocniejszy niż rura. I moim zdaniem ładniej wygląda jak jest tej samej średnicy.Wsporniki (łączenia progów z ramą) - rur fi 38x4,5 bez szwu.
Jakbyś miał bodylift to nic giąć nie trzeba i można wsporniki puścić na wprost do ramy.Rury podegnę w odpowiedni sposób
Blacha i śruby. Jedyny problem to to, że blachy mam fabryczne i one są za cienkie. Podginają się, bo otwory na śruby są ze sporym zapasem. Musiałem zatem w zgrzewie progu wyciąć łuki na wsporniki, bo się opierały przy Gdybym to wiedział wcześniej, to bym sobie wyciął nowe blachy z #8 i powiercił je dokładnie pod wymiar śrub.Zastanawia mnie tylko połączenie tego z autem : blacha i po cztery śruby , czy spawać do ramy ?Jak macie to rozwiązane ?
Im dalej odstawisz rurę od ramy, tym mocniejszy musisz dać wspornik (zasada dźwigni się kłania). W B rama jest szersza i dużo bliżej progu niż w A, więc wsporników krótszych potrzeba, ale zwróć uwagę, że z przodu rama "ucieka" w głąb i tam wspornik musi być najmocniejszy.potrzebuję progów do ochrony bocznej karoserii...
jrzeuski napisał(a):Edi066 napisał(a):
Progi - rura fi 50x5 bez szwu
Za gruba ścianka, niepotrzebnie zwiększa masę Spokojnie wystarcza 2,5.
jrzeuski napisał(a):Wsporniki (łączenia progów z ramą) - rur fi 38x4,5 bez szwu.
Wspornik powinien być dużo mocniejszy niż rura. I moim zdaniem ładniej wygląda jak jest tej samej średnicy.
jrzeuski napisał(a):Nie pamiętam dokładnie, ale w B rury chyba trzymają się tylko na 2 wspornikach a nie w 3 jak w A. W tej sytuacji poszedłbym chyba jednak w spawy (wspornik na przód, środek, tył).
Edi066 napisał(a):A co z wierceniem ramy coby przykręcić wspornik pośrodku (tak na wysokości belki między drzwiami) ? Nie osłabi do konstrukcji ramy ?
ali napisał(a):le aby mocno skręcić to śrubami musiałbyś wstawić tuleje do ramy aby jej nie zgniatało.
Edi066 napisał(a):ali napisał(a):le aby mocno skręcić to śrubami musiałbyś wstawić tuleje do ramy aby jej nie zgniatało.
Ale jak ? trzeba by wywiercić obok większe otwory , wstawić w nie tuleje i przesunąć na otwory pod progi.Nastepne zaspawać te pierwsze , albo wywiercić od razu większe otwory i wspawać w nie tuleje...
Ja mam 7/4", czyli coś koło 45mm. Optycznie super (fotki gdzieś tu znajdziesz). Ścianka 2,6 a we wspornikach 3,2. Z tych co masz do wyboru to wziąłbym 48,3x2,6 na główne rury i 48,3x4 na wsporniki.Edi066 napisał(a):Mam do wyboru takie :
Rura FI 42,4x3,2
Rura FI 48,3x2,6
Rura FI 48,3x4 (szew)
Rura FI 50x2 gat.E235+N
Rura FI 50x5 DIN 2393
następne są powyżej fi 60 , ale to już za grube...
Też dałem zastrzały, ale ja mam proste wsporniki, więc są od góry. Jak dasz wsporniki ala fabryczne (wygięte w dół pod progiem) to zastrzał Ci wyjdzie od dołu i niewiele pomoże a za to idealnie błoto będzie zbierał.jrzeuski napisał(a):Wspornik powinien być dużo mocniejszy niż rura. I moim zdaniem ładniej wygląda jak jest tej samej średnicy.
stąd scianka 4,5 + zastrzał dospawany do niej połączony z blachą mocującą...(ale może faktycznie użyję tej samej co do progów)
No i właśnie dlatego jest to powód do spawania do ramy. A wiadomo, że nie ma sensu jednego spawać a pozostałych przykręcać, więc wtedy już wszystkie na stałe.A co z wierceniem ramy coby przykręcić wspornik pośrodku (tak na wysokości belki między drzwiami) ? Nie osłabi do konstrukcji ramy ?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość