Strona 1 z 3

Motanie - kasztany

PostNapisane: 20 lis 2012 21:11:44
przez icam87
Witam forowiczów. jestem tu nowy , nie tak dawno stałem się szczęśliwym nabywcą froci long 2.4 + Lpg. w sobotę postanowiłem trochę poćwiczyć technikę, podjazd po trawie, po kostce brukowej (podjazd po nasypie mostu)i o dziwo nie sprawiło to mi większego problemu. udało mi się też zaliczyć wtope.i tu pojawił się mały problem ... ale udało się wydostać po 2 godz. walki. Posiadam oponki at 265\75\15 i noszę się z zamiarem kupna simex'Ów 265\75\16 oraz podniesienia auta. i tu moje pytanie. jak wysoko mogę unieść je na drążkach skrętnych? 2 pytanie czy wyrównan przód na drążkach z tyłemjeśli na tyle przełoże resory na most. zależy mi na przeswicie. czytałem o kręceniu przodu i o problemach przy wykrzyżu. ale to też nie problem . bardzo proszę o porady.
ps. przepraszam za pisownię ale pisze z fona

ps.2 jeśli jest ktoś z okolic koła (Woj. wielkopolskie) proszę o kontakt. może będę miał w końcu z kim jeździć w teren

Re: lift all up.

PostNapisane: 20 lis 2012 23:43:06
przez brum
szukać się nie chciało?

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 06:37:24
przez icam87
brum:-)..:-) chciało chciało i wiele właśnie przeczytałem o podnoszeniu zarówno przodu jak i tylu. co do tylu wybrałem właśnie przełożenie resorow nad most. co do przodu pozostaje kręcenie. moje pytanie: czy osiągnę przez samo kradnie ta sama wysokość przodu co tylu po przełożeniu resorka. na to pytanie nie znalazłem odpowiedzi.. BRUM Twoich wypowiedzi też się trochę naczytalem i widzę ze sporo ludzikom pomagasz, więc może i ja załape się na dobre rady :-)
2 sprawa (wiem ze nie ten dział) opłaca się zdemontować zbiornik i założyć jakiś mały w bagażniku ? ma to duże znaczenie?
jeśli pisze chaotycznie lub zadaje dziwne pytania to sory. zaczynam przygodę z 4x4

-- Dodano 21 lis 2012 06:37:27 --

brum:-)..:-) chciało chciało i wiele właśnie przeczytałem o podnoszeniu zarówno przodu jak i tylu. co do tylu wybrałem właśnie przełożenie resorow nad most. co do przodu pozostaje kręcenie. moje pytanie: czy osiągnę przez samo kradnie ta sama wysokość przodu co tylu po przełożeniu resorka. na to pytanie nie znalazłem odpowiedzi.. BRUM Twoich wypowiedzi też się trochę naczytalem i widzę ze sporo ludzikom pomagasz, więc może i ja załape się na dobre rady :-)
2 sprawa (wiem ze nie ten dział) opłaca się zdemontować zbiornik i założyć jakiś mały w bagażniku ? ma to duże znaczenie?
jeśli pisze chaotycznie lub zadaje dziwne pytania to sory. zaczynam przygodę z 4x4

-- Dodano 21 lis 2012 06:37:42 --

brum:-)..:-) chciało chciało i wiele właśnie przeczytałem o podnoszeniu zarówno przodu jak i tylu. co do tylu wybrałem właśnie przełożenie resorow nad most. co do przodu pozostaje kręcenie. moje pytanie: czy osiągnę przez samo kradnie ta sama wysokość przodu co tylu po przełożeniu resorka. na to pytanie nie znalazłem odpowiedzi.. BRUM Twoich wypowiedzi też się trochę naczytalem i widzę ze sporo ludzikom pomagasz, więc może i ja załape się na dobre rady :-)
2 sprawa (wiem ze nie ten dział) opłaca się zdemontować zbiornik i założyć jakiś mały w bagażniku ? ma to duże znaczenie?
jeśli pisze chaotycznie lub zadaje dziwne pytania to sory. zaczynam przygodę z 4x4

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 08:28:36
przez JJKILLER
Jak chciało to czemu nie pisze w temacie tylko zakłada nowy mimo istniejącego???

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 08:56:16
przez Odoll
No i jeśli czytał to jakim cudem :niewiem: nie znalazł że mu :dupa: w niebo będzie patrzeć :shock:

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 09:39:55
przez jrzeuski
Odoll napisał(a):No i jeśli czytał to jakim cudem :niewiem: nie znalazł że mu :dupa: w niebo będzie patrzeć :shock:
Ale może on jeździ tylko pod górkę? :niewiem: I wraca na wstecznym :mrgreen:

-- Dodano 21/11/2012 09:47 --

icam87 napisał(a):noszę się z zamiarem kupna simex'Ów 265\75\16
icam87 napisał(a):zaczynam przygodę z 4x4
Ja rozumiem, że można mieć za dużo kasy na serwis i części, ale może najpierw potrenujesz jazdę w terenie na mniej agresywnych kapciach? Wyjdzie to na dobre i Tobie i Frotce.

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 11:19:05
przez brum
Jeśli zaczynasz zabawę o-r to nie kupuj simex-ów bo mają fajny i wielki bieżnik. Kup MT jak pisze Jacek. Jak kupisz simex to później założysz temat że przód chrupie i coś przeskakuje i nie ciągnie.

Przód możesz podnieść o 6cm ale od fabrycznej! Najlepiej zmierz odległość od odbojnika górnego wahacza do gumy na górnym wahaczu. odległość ta będzie określać ilość liftu, oczywiście minus 2cm na pracę zawieszenia. Później zmierz grubość tylnego mostu +podkładkę pod resor i już wiesz jaka jest różnica i czy będzie równo.

Zbiornika się nie opłaca demontować.

To tyle. Temat można kasztanić :mrgreen:

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 11:54:00
przez jrzeuski
brum napisał(a):Zbiornika się nie opłaca demontować.
Patrząc na swój, to może jednak jakiś sens by był, bo kosz solidnie poobijany ;-) Można zrobić body-lift i wtedy unieść cały kosz. Ale jeśli jednak zrobi SPOA (Frota wygląda wtedy fatalnie, bo przód zostaje na dole), to nie widzę możliwości jak możnaby wtedy bakiem w glebę zaryć.

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 11:57:47
przez bloodsuckin
Nie wiem jak tam na resorach, ale na sprężynach zbiornik trochę ciasno się w ramę mieści i dużo go nie podniesiesz...

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 12:04:43
przez brum
Zbiornik jest szerszy od ramy więc nie da się go włożyć w nią.

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 12:21:25
przez jrzeuski
Aha, czyli ten plan upadł. Chciałem ciąć i skracać kosz po podniesieniu budy. Chociaż bak jest plastikowy i elastyczny (u mnie wgniotła go blacha kosza po zaliczeniu jakiegoś kamienia), więc pewnie dałoby się go jednak tam siłowo wpasować :twisted:

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 12:32:08
przez brum
Nie sądzę. zbiornik boki ma twarde.

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 12:32:47
przez bloodsuckin
do bagażnika :mrgreen:

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 12:36:11
przez brum
Albo założyć od CC, jest bardzo płaski i się tam mieści :D tylko pojemność ma 30l

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 12:55:15
przez icam87
widzę ze dostaje ostre baty za mojego posta... może i racja, nie wszystko udało mi się wylapac.
odoll no właśnie tego nie czytałem... widziałem jak ktoś z forum podnosił tył ale pisał jedynie o kręceniu na drążkach z przodu więc wolałem dopytać... więc teraz konkretne pytanie ile max można wycisnać na drażkach?
Jrzeuski możliwe ze masz rację... ale co zrobić gdy jeździ się solo? z reszta sami napisaliście ze najważniejsze są opony i technika.. co do pieniędzy to rzecz nabyta, raz sa a raz ich niema. a doświadczenie raz zdobyte pozostaje:-) he he
Jjkiler jeszcze raz proszę o wyrozumiałość

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 13:17:39
przez JJKILLER
Zostaw most w spokoju i daj dłuższe wieszaki resorów.
I teraz uwaga! Bojowe zadanie na dziś - znaleźć temat o wieszakach, nie nakasztanić w nim, odnaleźć potrzebne rysunki, i nie założyć nowego tematu z nimi związanego. O temacie piszemy w temacie ;)

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 13:31:40
przez Odoll
JJKILLER napisał(a): O temacie piszemy w temacie ;)

Ale tam już WSZYSTKO zostało napisane , narysowane , sfotografowane i nawet wystawione na sprzedaż więc nie bardzo wiem co by tam można dopisać :shock: :niewiem:
No ale co ja tam mogę o tym wiedzieć :niewiem: :wink:

icam87 napisał(a): konkretne pytanie ile max można wycisnać na drażkach?

brum napisał(a):Przód możesz podnieść o 6cm ale od fabrycznej!


Czytamy , czytamy co koledzy piszą , nie tylko patrzymy na literki :boss:

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 13:40:45
przez tomi
o simexach zapomnij rozwalą most, układ kierowniczy, łożyska , i wiele innych szpejów.. co do kręcenia przodu na max to też bez sensu bo będzie bardzo sztywny przód przestanie się krzyżować (a już teraz ma problemy) i może okazać sie że seryjna frotka bez liftu zrobi cie przy pierwszym lepszym wykrzyżu bo ty bedziesz mielił kołami po przekątnej . kup sobie jakieś fajne MT 30" 31", lift 2" , manuale i to wszystko. jeśli to Cie nie satysfakcjonuje mam 4 paczki tarcz szlifierskich 1mm do tego 2 krążki drutu do miga 0,8mm troche dziwnego szpeju z moich poprzednich motań coś się dokupi i bedziesz zadowolony dogadamy sie :boss:

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 14:04:33
przez icam87
Odoll swojego posta pisałem na raty przez 2h(w pracy jestem) i w między czasie koledzy odpisali. co do baku paliwa, chciałem kupić jakiś mały np. od warczyburga i zamontować w środku:-) i tak mam butle 90l do lpg :-). wracając do opon. przedni most drogi nie jest:-) z reszta kuszą mnie te opony a 420 za szt. to żadna tragedia przy 16' na 15' koszt ok 600 :-)po 2 tak jak mówiłem, w raze wtoPy niema mnie kto ratować:-(. co do miga...wolę tigiem spawac:-) ok więc rezygnuje z tego przekładania resorow.. zobaczymy czy satysfakcjonuje mnie podniesienie na wieszakach... a jeśli Ubieram się co do tych opon to rozmiar jaki podałem będzie ok czy brać jakieś inne...

Re: lift all up.

PostNapisane: 21 lis 2012 14:22:52
przez RudeBoy
a co Ty myślisz, że simex Cię od wtopy uratuję :mrgreen: dobre :mrgreen:

Nie uratuje a tylko uda Ci się wkleic w mniej dostępnym miejscu.
Wygląda na to, że nie masz żadnego doświadczenia... słuchaj dobrych rad i zbieraj doświadczenie.