Strona 1 z 2

[A 2.0] Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 25 lip 2012 21:41:29
przez marcints
Witam . Ostatnio miałem koniecznosc rozebrania przedniego mostu frontery a 2.0 z przełozeniem teoretycznym 5.13 po przeliczeniu zebów okazało sie ze przełozenia tak naprawde to 5.125 i nie ma mozliwosci uzyskania 5.13 poniewaz ilosc zebów to 41 i 8 dzielac to wychodzi nam idealnie to samo a wiec skoro mamy takie przełozenia to bez problemu pakujemy sztywny most do przodu od uaza z tym własnie przełozeniem lub suzuki samurai jak by kogos interesowało vitara 1.6 8v i 16v równiez miały takie przełozenia . sam narazie tego nie robie ,ale jesli zarzne przedni most po raz drugi to bez wahania pcham uaza . jezdze z tymi mostami na rajdy z oponami 35x12,5 '' i nigdy ich nie zakatowałem tyko musza byc dobrze luzy poustawiane.

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 25 lip 2012 22:05:19
przez grzesiu911
A jak z rozstawem osi i położeniem gruchy względem skrzyni??

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 26 lip 2012 08:30:30
przez marcints
grucha jest połozona prawidłowo bo jest z prawej str a jesli chodzi o rozstaw osi to uaz jest szerszy od frontery samurai nie wiem ,ale to juz wyregulujesz dystansami i odsadzeniem felg

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 26 lip 2012 13:47:35
przez Szarbia
UAZ ma 5 srob ale skoro Ci to nie przeszkadza no to git.

Moim zdaniem pomijajac powyzsze to technika ruska jest do :dupa:
Naprawde szkoda roboty.

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 26 lip 2012 14:07:03
przez marcints
owszem jest 5 śrub ,ale mysle ze to dla kazdego zaden problem napewno mozna dostac taki sam wzór felg na 5 i 6 otworów lub to co robiłem kiedys wiercic nowe otwory w piastach uaza zeby było 6 . Jezdziłem mostami z uaza na felgach patrola i zadnego bicia nie było ni nic tylko trzeba dobrze wymierzyc lub dac komus kto sie zna zeby to zrobił a i tarcze mozna równiez załozyc na mosty uaza co wiecej sa patenty blokad do uaza ze sprzegiełiek pias przednich . A sam teraz zaczynam prace nad "zwolnicami" (mają dac tylko przeswit nie zmieniac przełozenia) do mostów uaza cos ala afgan z tym ze do zwykłych mostów .

-- Dodano 26 lip 2012 15:16:50 --

a co do techniki mostów ja tam zastrzezen nie mam moze tylko tyle ze mają mały skret ,ale ograniczniki oryginalne trzeba zostawiac bo inaczej sie przeguby sypią . Jezdze z kolegą na rajdy od zawsze na mostach uaza juz 4 lata silnik 1,6 gtd 90 koni reduktor samurai1.3 skrzynia od kaczki a wczesniej zestaw omega 2.0 czyli to co we frocie ze skrzynia i reduktor samurai i ani razu nie zarznelismy mostu opony kiedys simex 31x10,5 r 15 teraz kumho kl 35x12,5 r 15 , tylko co trzeba robic?! usunąc łozysko podtrzymujace wałek ataku na koncu od str talerza to małe bo nic ono nie daje a tylko robi syf jak sie rozpadnie bo wpada w talerz i atak, kolega tylko w taki sposób katował uaza po usunieciu łozyska spokoj , a pozatym ceny czesci do uaza są smiechowe i wszedzie tego pełno gaz uaz zuk (z tym ze zuk ma 2 satelity co znacznie osłabia wytrwałosc mostu dlatego lepiej stosowac 4 satelitowe dyfry)

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 26 lip 2012 14:44:41
przez brum
marcints napisał(a):jezdze z tymi mostami na rajdy z oponami 35x12,5 '' i nigdy ich nie zakatowałem

marcints napisał(a):kumho kl 35x12,5 r 15


Dziwne żeby na takich oponach zakatować most.

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 26 lip 2012 19:33:55
przez marcints
no to powodzenia na tych oponach we fronterze oryginał .... skoro ja zmieliłem 32x11,5 cooper discoverer

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 26 lip 2012 20:31:10
przez brum
Tylko że cooper jest agresywniejszą oponą niż ten niby MT, a bardziej AT kumho

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 26 lip 2012 21:09:32
przez RudeBoy
Oj brum przesadzasz... Widziałeś obie te opony na żywo a nie tylko na fotkach?
Kumho KL71 to klasyczny nowoczesny MTek. Zapewniam Cię, że tego coopera w błocie to zjada z miejsca...

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 27 lip 2012 15:42:30
przez brum
RudeBoy napisał(a):Widziałeś obie te opony na żywo a nie tylko na fotkach?

tak widziałem i widziałem jak robią. Gdybym nie widział to bym o tym nie pisał, jak niektórzy robią.
Dla mnie kl71 szału nie robi, tak samo jak geolander.

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 27 lip 2012 16:08:26
przez RudeBoy
Kl71 złą gumą nie jest. Ma jedną zajebistą zaletę i przewagę nad BFG km i km2 - doskonale się oczyszcza!
Są to moje spostrzeżenia z 5 dniowej wyprawy w dosyć ostrym syfie.

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 27 lip 2012 19:52:26
przez Arni
Frontera na 31 calowych AT nie potrafi zerwać trakcji tylko cały moment idzie w napędy przy jakimś butowaniu więc co sie dzieje przy 35 można sobie wyobrazić...nawet jakby była łysa to to chu***ym mostom nie pomoże.

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 27 lip 2012 20:38:19
przez jrzeuski
Ale jaka Frontera i na jakim podłoźu nie zerwie trakcji przy takich butach? :niewiem: Poza tym w takim wypadku trakcję zrywa sprzęgło, nawet na reduktorze. Co czuć wyraźnie. Wtedy zaczyna się zabawa w co wytrzyma dłuźej: most, tarcza sprzęgła a może sprzęgiełka w piastach.

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 27 lip 2012 21:40:51
przez marcints
dlategeo gdybając czy most wytrzyma czy nie proponuje mosty od uaza ktore napewno są mocniejsze . swoje powiedziałem dałem wam patent w sumie ktorego jeszcze nie wykorzystałem , ale nie znalazłem jeszcze zadnego problemu teoretycznego , tak wiec chłopcy do boju kto pirwszy :D bo jeszcze nie widziałem froty na tym moscie z przodu . :) podzieliłem sie spostrzezeniami i czuje sie z tym dobrze . Do roboty!!

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 27 lip 2012 22:10:20
przez Odoll
mnie zastanawia nie wytrzymałość tych mostów od uaza ale ich rozmiar , czy aby na pewno wejdą do frotki ??

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 27 lip 2012 22:11:19
przez RudeBoy
jak chcecie mogę pomierzyć... choć musiał bym pół garażu posprzątać...

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 27 lip 2012 22:14:22
przez Odoll
nie chodzi tylko o sam wymiar , czy jest 5cm szerszy czy węższy ale o mocowania mostu do froty . są konkretne miejsca gdzie się ten most przykręca i teraz wkładanie mostu z innego auta to nie takie chop siup.

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 27 lip 2012 22:29:03
przez RudeBoy
no proste że nie chop siup... ja bym radzieckiej techniki nie pchał do froty za uja pana :mrgreen:

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 27 lip 2012 22:48:04
przez Odoll
RudeBoy napisał(a): ja bym radzieckiej techniki nie pchał do froty za uja pana :mrgreen:

No i BIG szacun Ci za to podsumowanie tematu :beer: :D

Re: Sztywny most frontera 5.125 (5.13) kilka informacji

PostNapisane: 28 lip 2012 10:18:22
przez marcints
no wiec do dyspozycji macie "lepsze" japonskie od samuraia....