Witamy !



Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez RudeBoy » 16 mar 2014 02:20:03

FAFEK29 napisał(a):ludzie co wy robicie ze lift was wynosi 2000-2500zł chyba niemacie na co kasy wydawać.


?????
dobrze się czujesz?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez Krzykku » 16 mar 2014 02:28:26

Fafek pewnie miał na myśli lift = wyciągarka, ta co podałem w linku jest za 2300 bo jest z syntetykiem tu masz taniej ze stalówką
http://allegro.pl/wyciagarka-monster-re ... 91128.html
Pozdrawiam
Krzykku
_________________________
Frontera A 2,4i 92' long, BFG MT 31/10,5", lift 2"
Samurai 1.3GTi simex 31" full lock, low gear, reduktor 4.16, zawieszenie 4-link, winda
Avatar użytkownika
Krzykku
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 maja 2009 23:46:58
Lokalizacja: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez wopa6 » 16 mar 2014 10:36:33

Zauważyłem że lepszym rozwiązaniem jesz wyciągarka z przekaźnikami nie zamontowanymi na niej samej tylko żeby była możliwość jej demontażu i zamontowania w innym wygodnym dla nas lub nawet jedynym wolnym miejscu.

178:1 do mocy silnika 6,6km to tak średnio się wydaje... wiecznie ciężko będzie miało

ja mam 256:1 z silnikiem 6,8km i przy pełnym obciążeniu daje 450A to jak dobra spawarka i lepiej niech zwija wolniej a pewniej niż szybko i miało by się coś zjarać

Wszyscy mówią ze dragon to najgorsze co może być... a ktoś rozbierał chociażby dragona w drobny mak? posiada takie same części co more. Hamulec cierny na okładzinach a nie na klinach typu bendiks. sprzęgło przekładni na zapadce a nie na przesuwce która się zrywa.

A i nie wiem czy tak jest czy nie ale podobno można stosować części od More lecz tego pewności nie mam.

Teraz słucham... słowa krytyki dla mnie

P.S.To nie jest że coś komuś na przekór... takie są moje spostrzeżenia. a jak jest 20m błota do przepchania to jednak trochę kilowatów idzie :shock:


Aha.... a jak ktoś chce szybko zwijać to lepsze rozwiązanie daje hydraulik lub mechanik.
Avatar użytkownika
wopa6
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Obrazki: 3
Dołączył(a): 16 maja 2013 15:08:45
Lokalizacja: Świecie, Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez Krzykku » 16 mar 2014 12:48:02

Z pewnością masz dużo racji, bezdyskusyjnie szybsze przełożenie = większe naprężenia, więcej potrzebnego prądu itd. to nie problem bo będą dwa alternatory (drugi dołączany w razie potrzeby) i dwa akumulatory rozdzielane heblem. Wielkość windy mi nie przeszkadza bo ma na to wydzielone miejsce na zderzaku. Silnik 6.6 KM może przy Frocie będzie mieć ciężko ale jak pisałem to będzie targać wózek ze zdjęcia poniżej a jego masa to niecałe 1100kg więc nie powinno być takiego hardcoru dla windy. Zależy mi na szybkości, nie ukrywam ponieważ winda która była do niedawna zamontowana miała przełożenie 297:1 i można było zasnąć przy zwijaniu liny.
Co do Dragona i More to jedno i drugie to Chińczyk więc z tego samego podwórka i nikogo nie powinno dziwić że części pasują zamiennie bo obojętnie czy to Escape, Titanium, Dragon, More... to są nazwy importerów a nie wyciągarek które i tak z tej samej fabryki pochodzą. Różnice są ale pomiędzy modelami a nie samym importerem ("producentem").

Obrazek
Pozdrawiam
Krzykku
_________________________
Frontera A 2,4i 92' long, BFG MT 31/10,5", lift 2"
Samurai 1.3GTi simex 31" full lock, low gear, reduktor 4.16, zawieszenie 4-link, winda
Avatar użytkownika
Krzykku
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 maja 2009 23:46:58
Lokalizacja: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez wopa6 » 16 mar 2014 13:16:39

a ten drugi alternator jak będzie załączany, jakieś sprzęgło elektryczne?
Avatar użytkownika
wopa6
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Obrazki: 3
Dołączył(a): 16 maja 2013 15:08:45
Lokalizacja: Świecie, Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez Krzykku » 16 mar 2014 13:39:22

Szczerze Ci powiem że jeszcze nie mam jakiegoś konkretnego planu na to, myślałem na początku aby zwyczajnie zakładać pasek klinowy w razie potrzeby, potem był pomysł aby zrobić dodatkowy altek jako rolkę dociskową do dołożonego talerza i dociskać jakąś krzywką... ponieważ na dniach będę robił swap na mocniejszy motor to będę dumał jak to zrobić już na nowym silniku.
Pozdrawiam
Krzykku
_________________________
Frontera A 2,4i 92' long, BFG MT 31/10,5", lift 2"
Samurai 1.3GTi simex 31" full lock, low gear, reduktor 4.16, zawieszenie 4-link, winda
Avatar użytkownika
Krzykku
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 maja 2009 23:46:58
Lokalizacja: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez wopa6 » 16 mar 2014 14:45:51

no najlepiej to by było załączanie altka przy pomocy takiego sprzęgła jak od klimy i załączany przy załączeniu windy ale z drugiej strony to może nie wypalić bo przy zbyt dużym obciążeniu może sprzęgło się rozłączać i będzie kicha :/

chyba jakieś sprzęgło mechaniczne nawet kłowe ale załączane dźwignią było by pewniejsze.
Avatar użytkownika
wopa6
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Obrazki: 3
Dołączył(a): 16 maja 2013 15:08:45
Lokalizacja: Świecie, Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez ali » 16 mar 2014 14:49:01

wopa6 napisał(a):no najlepiej to by było załączanie altka przy pomocy takiego sprzęgła jak od klimy i załączany przy załączeniu windy ale z drugiej strony to może nie wypalić bo przy zbyt dużym obciążeniu może sprzęgło się rozłączać i będzie kicha :/

chyba jakieś sprzęgło mechaniczne nawet kłowe ale załączane dźwignią było by pewniejsze.


Nie wiem czy policzyliście ile altków musielibyście podłączyć aby na windę prądu starczyło :). Winda działa z akumulatora
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez RudeBoy » 16 mar 2014 14:54:24

ali napisał(a):Nie wiem czy policzyliście ile altków musielibyście podłączyć aby na windę prądu starczyło :). Winda działa z akumulatora


Można to pisać sto razy a Ci dalej swoje...
Będą elektrownie pod maską montować.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez Krzykku » 16 mar 2014 15:02:46

ali napisał(a):
Nie wiem czy policzyliście ile altków musielibyście podłączyć aby na windę prądu starczyło :). Winda działa z akumulatora


Jasna sprawa że z akku dlatego będą dwie baterie - druga dołączana heblem a drugi altek awaryjny i pomocniczy dlatego będzie osobny dołączany zamiast jednego mocarza. Plan jest taki aby standardowy akumulator był jako rozruchowy oraz na potrzeby standardowe natomiast drugi będzie dołączany i to do niego będą główne odbiorniki zapięte czyli winda i listwa ksenonowa, będzie również wspomagany osobnym altkiem. Dlatego tak to chcę rozwiązać bo nieraz winda mi tak wycyckała baterię że zgasiło silnik i nie było na czym odpalić a tak to zawsze będzie ten rozruchowy, poza tym lubię czasem na zgaszonym silniku zostawić oświetlenie włączone i nie chcę się stresować że braknie na rozrusznik i w takiej sytuacji hebel rozłączy rozruchową baterię.

Jakieś uwagi do mojego wymyślunku mile widziane ale nie wiem czy nie śmiecimy zbytnio w temacie... i czy po łbach nie dostaniem :pomidor:
Pozdrawiam
Krzykku
_________________________
Frontera A 2,4i 92' long, BFG MT 31/10,5", lift 2"
Samurai 1.3GTi simex 31" full lock, low gear, reduktor 4.16, zawieszenie 4-link, winda
Avatar użytkownika
Krzykku
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 maja 2009 23:46:58
Lokalizacja: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez ali » 16 mar 2014 15:26:14

Krzykku napisał(a):
ali napisał(a):
Nie wiem czy policzyliście ile altków musielibyście podłączyć aby na windę prądu starczyło :). Winda działa z akumulatora


Jasna sprawa że z akku dlatego będą dwie baterie - druga dołączana heblem a drugi altek awaryjny i pomocniczy dlatego będzie osobny dołączany zamiast jednego mocarza. Plan jest taki aby standardowy akumulator był jako rozruchowy oraz na potrzeby standardowe natomiast drugi będzie dołączany i to do niego będą główne odbiorniki zapięte czyli winda i listwa ksenonowa, będzie również wspomagany osobnym altkiem. Dlatego tak to chcę rozwiązać bo nieraz winda mi tak wycyckała baterię że zgasiło silnik i nie było na czym odpalić a tak to zawsze będzie ten rozruchowy, poza tym lubię czasem na zgaszonym silniku zostawić oświetlenie włączone i nie chcę się stresować że braknie na rozrusznik i w takiej sytuacji hebel rozłączy rozruchową baterię.

Jakieś uwagi do mojego wymyślunku mile widziane ale nie wiem czy nie śmiecimy zbytnio w temacie... i czy po łbach nie dostaniem :pomidor:


Do tego starczą : jeden altek i dwa aku ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez wopa6 » 16 mar 2014 17:40:32

No wiecie... zawsze można tak:

Obrazek

lub tak:

Obrazek

Ale zawsze można... ogranicza nas tylko wyobraźnia no i miejsce pod maską :D

No a do przeciętnej windy wystarczyły by w sumie tylko 4 altki... no może 5 ;)
Avatar użytkownika
wopa6
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Obrazki: 3
Dołączył(a): 16 maja 2013 15:08:45
Lokalizacja: Świecie, Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez ali » 16 mar 2014 17:56:10

wopa6 napisał(a):No wiecie... zawsze można tak:

Obrazek

lub tak:

Obrazek

Ale zawsze można... ogranicza nas tylko wyobraźnia no i miejsce pod maską :D

No a do przeciętnej windy wystarczyły by w sumie tylko 4 altki... no może 5 ;)


Jak masz tyle kasy to moze zapodaj taką
Obrazek
nigdy prądu nie braknie, no chyba że wacha sie skończy :P
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez wopa6 » 16 mar 2014 18:01:28

nie no jak bym miał kasę to bym zakładał hydrauliczny napęd wyciągarki bo w sumie tylko pompę zamocować i ot cały kłopot bo reszta w zasadzie identycznie jak w elektrycznej (zamiast kabli to węże) :)
Avatar użytkownika
wopa6
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Obrazki: 3
Dołączył(a): 16 maja 2013 15:08:45
Lokalizacja: Świecie, Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez Krzykku » 16 mar 2014 20:21:08

@Ali wyciągarki mechaniczne są popularne stosunkowo w Suzukach ale trzeba wstawić w ramę bęben z przekładnią no i najdroższa część imprezy to PTO czyli przystawka odbioru mocy z reduktora poprzez którą wyciągarka dostaje napęd od silnika. Cały reduktor z PTO to koszt ponad 2500zł do tego 1500zł na wyciąg mechaniczny nie zawsze jest sens pakować taki wór kasy. Sprawa wyśmienita na rajdy bo nie obciąża przodu, ma ponad 60m liny i tyle prędkości zwijania co przełożeń w skrzyni i reduktorze. Minus to cena i stosunkowo skomplikowany montaż który wymaga przeróbki ramy, cięcia i spawania...

Wyciągi hydrauliczne są spoko ale są bardzo ciężkie a cena wyciągarki plus instalacji rozdzielaczy, pompy, przewodów, itp, itd. przewyższa najlepsze modele elektryków z górnej półki Warna Superwincha Ramseya czy innych wiodących producentów.

Reasumując, jak na rajdach nie gonisz po trupach na pudło to elektryk jest wystarczający, relatywnie niedrogi i mało kłopotliwy, nie wyobrażam sobie w Samuraiu przed przednim mostem więcej kilogramów niż teraz 22kg zderzak i 40kg winda tak że nie ma co gadać o hydrauliku.

Chciałbym tylko prosić aby ktoś wypowiedział się o tych windach Titanium z przekładnią 178:1 z silnikiem 6.6 KM bo tylko to mnie interesuje, resztę kandydatów widziałem w akcji.
Pozdrawiam
Krzykku
_________________________
Frontera A 2,4i 92' long, BFG MT 31/10,5", lift 2"
Samurai 1.3GTi simex 31" full lock, low gear, reduktor 4.16, zawieszenie 4-link, winda
Avatar użytkownika
Krzykku
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 12 maja 2009 23:46:58
Lokalizacja: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez RudeBoy » 16 mar 2014 20:37:14

Nie wiem jak Titanium.
Ja mam Escape XTR SPEED 12000. Silnik 6.6KM przekładnia 172:1.
Jestem bardzo zadowolony z działania wyciągarki. Z uciągiem nie ma żadnego problemu przy tym jest bardzo szybka. Jakby uciągu brakło to zblocze i masz już prawie dwu krotność siły a prędkość spadnie mniej więcej do prędkości wyciągarki typowej.
Myk w tym, że te wyciągarki z silnikami 6.6KM i szybką przekładnią konsumują więcej prądu niż typowe i trzeba brać to pod uwagę.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez ali » 16 mar 2014 20:41:12

Krzykku napisał(a):@Ali wyciągarki mechaniczne są popularne stosunkowo w Suzukach ale trzeba wstawić w ramę bęben z przekładnią no i najdroższa część imprezy to PTO czyli przystawka odbioru mocy z reduktora poprzez którą wyciągarka dostaje napęd od silnika. Cały reduktor z PTO to koszt ponad 2500zł do tego 1500zł na wyciąg mechaniczny nie zawsze jest sens pakować taki wór kasy. Sprawa wyśmienita na rajdy bo nie obciąża przodu, ma ponad 60m liny i tyle prędkości zwijania co przełożeń w skrzyni i reduktorze. Minus to cena i stosunkowo skomplikowany montaż który wymaga przeróbki ramy, cięcia i spawania...

Wyciągi hydrauliczne są spoko ale są bardzo ciężkie a cena wyciągarki plus instalacji rozdzielaczy, pompy, przewodów, itp, itd. przewyższa najlepsze modele elektryków z górnej półki Warna Superwincha Ramseya czy innych wiodących producentów.

Reasumując, jak na rajdach nie gonisz po trupach na pudło to elektryk jest wystarczający, relatywnie niedrogi i mało kłopotliwy, nie wyobrażam sobie w Samuraiu przed przednim mostem więcej kilogramów niż teraz 22kg zderzak i 40kg winda tak że nie ma co gadać o hydrauliku.

Chciałbym tylko prosić aby ktoś wypowiedział się o tych windach Titanium z przekładnią 178:1 z silnikiem 6.6 KM bo tylko to mnie interesuje, resztę kandydatów widziałem w akcji.

Chłopie co mi tłumaczysz, zapodałem mu propozycję zamiast parodycznych pięciu altków, weźcie ochłońcie trochę. Nie macie gdzie zmieścić pompy ani PTO a piszecie o pięciu alternatorach !!!
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez wopa6 » 16 mar 2014 21:01:18

Nie no Ali, bez nerwów. Takie połączenia alternatorów to stosuje się głównie w jachtach gdzie jest zapotrzebowanie rzeczywiście na dużą moc.

Dla wyciągarek wystarcza właściwie standardowe rozwiązanie czyli tak jak jest lub po prostu 2 x aku

No a ogólnie z windami to zauważyłem ze każdy chwali to co ma więc co by się nie kupiło to zawsze będzie ok dopóki się jej nie użyje w tym właśnie momencie gdy tylko ona będzie ratunkiem o ile nie zepsuje się w połowie roboty :/ lub do najbliższego punktu zaczepienia brakuje 10 cm a wtedy... nawet spodnie związane na supeł są pomocne :dupa: :D
Avatar użytkownika
wopa6
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Obrazki: 3
Dołączył(a): 16 maja 2013 15:08:45
Lokalizacja: Świecie, Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez Odoll » 16 mar 2014 21:25:23

wopa6 napisał(a):.. nawet spodnie związane na supeł są pomocne :dupa: :D

Kurcze, o tym nie pomyślałem, a ja głupi wożę 50m liny w bagażniku :-| ............................ :mrgreen:
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wyciągarki, wybór, montaż, obsługa

Postprzez Satan » 16 mar 2014 22:59:03

Jeżeli mamy dobry alternator, ładowanie na poziomie minimum 100Ah, to do tego kupujemy żelówke optimy najlepiej. Wtedy nigdy nie mamy kłopotu z prądem w terenie. Naprawdę zamiast porywać się fantazji wydajemy raz parę groszy i bez większych przeróbek możemy się ciągać.

Jak ktoś chętny to wkładam do frotek (benzynowych) alternatory 140Ah od BMW e38. Przetestowane i bardzo dobrze się spisują w ciężkich warunkach.
Pozdrawiam.
Satan.

Frontside service
https://www.facebook.com/frontsideservicepl
Przeróbki i budowa aut terenowych.
tel.600785219
Avatar użytkownika
Satan
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 727
Obrazki: 34
Dołączył(a): 11 paź 2009 09:20:11
Lokalizacja: Poczesna k. Częstochowa
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość