Witamy !



Progi

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: progi

Postprzez Kogut » 03 maja 2010 20:52:31

Wracając do tematu.
Czy ktoś stosował obejmy do ramy aby było można do nich przyspawać progi ???
Bo te cholerne mocowania (fabryczne) są do :dupa:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: progi

Postprzez Daroot » 27 maja 2010 07:25:05

Witam serdecznie - podepnę się pod temat:

Czy oryginalne progi od frontery A 3-drzwi będą pasować do frontery B 3 drzwi?

Mam okazję kupić takie, a do modelu B praktycznie nie można dostać :(
Daroot
 

Re: progi

Postprzez brum » 27 maja 2010 09:58:44

Mają całkiem inne mocowania.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: progi

Postprzez Wookash » 27 maja 2010 11:34:38

Ja w A mialem mocowane do ramy na 4 sruby z kazdej strony i jesli w B rama nie jest glebiej i inaczej niz w A to wystarczy nawiercic rame nagwintowac i przykrecic.
Wookash
 

Re: progi

Postprzez albi » 27 maja 2010 15:27:09

Daroot napisał(a):Witam serdecznie - podepnę się pod temat:

Czy oryginalne progi od frontery A 3-drzwi będą pasować do frontery B 3 drzwi?

Mam okazję kupić takie, a do modelu B praktycznie nie można dostać :(

Hej,
nie wiem jak w krotkiej - ale w dlugiej od A nie pasowal do B. O ile mnie pamiec nie myli to bylo mocowanie to najbardziej z przodu o 5 cm za krotkie. I zeby progi od A zaadoptowac do B trzeba przerobic to mocowanie.
Ja dorabialem progi i sa one zamocowane obejmami do progow. Mechanik, ktory mi je dorabial (a zajmuje sie terenowkami) powiedzial, ze ramy nie bedzie wiercil, aby jej niepotrzebnie nie oslabiac. I zrobil obejmy.
albi
 

Re: progi

Postprzez ijido » 23 cze 2010 18:53:26

a może ktoś pokazać w których miejscach w B długiej są otwory na progi ?
Fronterzak zielony? Nie, to Krypton Green Mica.
Krypton - Superman.
Green - Wojskowy kolor.
Mica - Pocisk rakietowy przechwytujący.

Sam lepiej bym tego nie wymyślił ^^.
Avatar użytkownika
ijido
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 761
Obrazki: 0
Dołączył(a): 19 paź 2009 11:24:31
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: progi

Postprzez yuby194 » 23 cze 2010 23:46:06

W moich oryginalnych przegniły mocowania, poszukuję jakichś fajnych, ale z czarnych rur.

albi napisał(a):Mechanik, ktory mi je dorabial (a zajmuje sie terenowkami) powiedzial, ze ramy nie bedzie wiercil, aby jej niepotrzebnie nie oslabiac. I zrobil obejmy.


a ile to kosztowało, jak Ci się podobają i jak z ich przeznaczeniem teren/czarne?
Może jakie foty i namiar na tego mechanika?
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: progi

Postprzez yuby194 » 25 lip 2010 19:09:41

Witam ponownie,
w związku z tym, że nie uzyskałem żadnej informacji, postanowiłem sam zadziałać i wyszło coś takiego jak na poniższysz zdjęciach.

Wiem, wiem, raraz rozleje się fala krytyki co do sposobu montażu tych rur, faktycznie spawanie do ramy, to nienajodpowiedniejsza metoda ich mocowania, ale... robił mi to człowiek który zna się trochę na motaniu potworów 4x4 i sam uczestniczy w rajdach przygotowanym przez siebie pojazdem, problem we frotkach B jest taki, że zbiornik paliwa i filtr paliwa są bardzo blisko ramy i bez zmiany ich miejsca mocowania nie ma możliwości wsadzenia żadnych obejm ramy, czy nawet zwykłych płaskowników (np. 10mm).
Zostaje albo spawanie do ramy, albo jej wiercenie, ja wybrałem spawanie, czy dobrze, zobaczymy....

Ja się dobrze przyjżycie, to rury są przyspawane do płaskownika 10mm i dopiero ten płaskownik przyspawany do ramy, tak więc punkt łaczenia/spaw jest bardzo duży.
Rury są grubościenne, głowna ma fi chyba 76, mocujące koło fi 50, podstawiałem hi-liftem w samym środku, podnosiłem i ... skakałem po rurze, a cześć naszej mazowieckiem grupiy wie, że do majmniejszych/najlżejszych nie należę i tylko delikatnie się bujała, nieodkształcając.
Pomalowane jest na razie minją podkładową, potem jakiś czarny mat.

Tak więc mi to wystaczy, A Wy oceniajcie sami...
Załączniki
DSC02909.JPG
DSC02909.JPG (104.63 KiB) Przeglądane 1606 razy
DSC02910.JPG
DSC02910.JPG (106.35 KiB) Przeglądane 1608 razy
DSC02912.JPG
DSC02912.JPG (119.05 KiB) Przeglądane 1607 razy
DSC02913.JPG
DSC02913.JPG (93.61 KiB) Przeglądane 1607 razy
DSC02914.JPG
DSC02914.JPG (92.15 KiB) Przeglądane 1612 razy
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: progi

Postprzez oposs » 25 lip 2010 19:41:15

Mnie sie podoba. Jest tylko jedno ale...
Gdzie homologacja :mrgreen:
:wink:
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: progi

Postprzez Odoll » 25 lip 2010 20:40:49

A ja się zapytam ( bo się nie znam ) : A po co ?? Ktoś to sprawdza ??

Pytam bo sam mam taki pomysł żeby sobie coś takiego w garażu zrobić.
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: progi

Postprzez oposs » 25 lip 2010 20:45:06

Zawsze sie ktos moze przyczepic: policjant, diagnosta, ubezpieczyciel
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: progi

Postprzez Odoll » 25 lip 2010 20:51:05

No dlatego ja planuję jednak zrobić to przykręcane ale: diagnosty się nie boję , ubezpieczyciel samochodu to raczej nie ogląda przed wypadkiem ;) a gliniarz musiał by być wyjątkowo upierdliwy .

Jednak prawo Murfiego mówi że jak coś może się nie udać to na pewno się nie uda więc wszystko się może zdarzyć :(
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: progi

Postprzez oposs » 25 lip 2010 20:58:01

Odoll napisał(a):ubezpieczyciel samochodu to raczej nie ogląda przed wypadkiem

Chodzi o to ze oglada po i z tego wzgledu przykrecane lepsze
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: progi

Postprzez yuby194 » 26 lip 2010 00:20:40

diax/gumówka/flex i po sprawie,
diagnosta chyba sie nie przyczepi, bo... z obrysu auta nie wystają, będą czarne i nie będą rzucać sie w oczy - w październiku przegląd papierowy - zobaczymy,
policjant... chyba że upierdliwy, ale jeśli oryginalne schodki bardziej wystają, to co komu takie rury?

Co do homologacji..., wiem, że czepiają się rur z przodu pojazdu, bo można zdobić większe szkody niż oryginalnym grillem, rury z boku, to raczej zabezpieczenie mojego pojazdu, a bokiem nie będę atakował - no chyba, że poślizg.
Gdzieś na allegro znalazłem tylko jeden przypadek, ogłaszali się, że mają homologację na przedniego grilla, ale był to grill na sprężynach - porażka.

Ubezpieczyciel... nic mi nie wiadomo, żeby miał coś do tego, ale mam kolegę, się dowiem i napiszę.
Mi osobiście się podoba, a czy będzie funkcjonalne i czy ktoś będzie miał jakies "ale" - zobaczymy.

Fajnie, że poruszacie ten temat, może jeszcze ktoś się ujawni, kto miał jakieś "dziwne" urzędowe doświadczenia z rurami, podestami , grilem nie oryginalnymi?


Oczywiście, można zrobić łączenie, trzeba przeciąć rury podtrzymujące w połowie (jeszcze pod budą) i przyspawać do nich płaskowniki i połaczyć je śrubami, , osłabi to pewnie całość, będzie demontowalne i ... pomyslę nad tym.
Załączniki
mocowanie na śruby.JPG
mocowanie na śruby.JPG (38.13 KiB) Przeglądane 1534 razy
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: progi

Postprzez Kondzio » 26 lip 2010 11:11:28

Wszystko fajnie, tylko jak posadzisz auto na progu to później możesz drzwi nie otworzyć.
Kondzio
 

Re: progi

Postprzez brum » 26 lip 2010 11:16:11

Brakuje też małych uchwytów dla hi-lifta od spodu. Na rurce lubi się ześlizgnąć jak jest błoto. Wystarczy przyspawać małe blaszki.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: progi

Postprzez yuby194 » 26 lip 2010 19:26:39

brum napisał(a):Na rurce lubi się ześlizgnąć jak jest błoto. Wystarczy przyspawać małe blaszki.

faktycznie, chociaż można ustawić podnośnik tak, że z jednej strony może oprzeć sie o rurkę wspornika, a z drugiej... przydałaby się blaszka ograniczająca.

Kondzio napisał(a):możesz drzwi nie otworzyć

od rury do drzwi jest około 7mm przerwy, całość jest na tyle sztywna, że przy podnoszeniu hi-liftem i oim skakaniu drzwi chodziły lekko i bez żadnego oporu.

Wszystkie uwagi oczywiście bardzo cenne i skłaniające do różnych poprawek.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: progi

Postprzez przemia » 27 lip 2010 09:03:16

yuby194 napisał(a):...
od rury do drzwi jest około 7mm przerwy, całość jest na tyle sztywna, że przy podnoszeniu hi-liftem i oim skakaniu drzwi chodziły lekko i bez żadnego oporu.


Bardziej obawiałbym się co będzie gdy się gdzieś zwiesisz na tych progach. Uderzenie i masa samochodu mogą wtedy mieć trochę inną siłę niż dźwiganie hiliftem i będziesz musiał wysiadać przez okno... Też myślę o takich progach ale 2" i żeby były w poziomie z ramą(bez tych zagięć do góry). Wtedy odstęp od drzwi będzie spory i progi na tyle solidne że nie powinny się wyginać.

Jak zamocować progi do ramy na tyle mocno aby utrzymały auto a nie spawać i nie dziurawić?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: progi

Postprzez yuby194 » 27 lip 2010 11:25:14

przemia napisał(a):ak zamocować progi do ramy na tyle mocno aby utrzymały auto a nie spawać i nie dziurawić?


i oto jest pytanie...
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: progi

Postprzez brum » 27 lip 2010 12:01:05

przemia napisał(a):Jak zamocować progi do ramy na tyle mocno aby utrzymały auto a nie spawać i nie dziurawić?


Wykorzystać oryginalne dziury które są gwintowane i przystosowane do progów.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość