Witamy !



Swap silnika, rozmowy

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: sztywny most przedni

Postprzez RudeBoy » 15 gru 2011 11:04:38

nie gniewaj się ale dla mnie to co chcesz zrobić to poroniony pomysł :mrgreen:
Nie mniej jednak, życzę Ci sukcesów w tym motaniu.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: sztywny most przedni

Postprzez tomi » 15 gru 2011 13:27:16

RudeBoy napisał(a):nie gniewaj się ale dla mnie to co chcesz zrobić to poroniony pomysł :mrgreen:
Nie mniej jednak, życzę Ci sukcesów w tym motaniu.



oj tam oj tam
to ma być auto na niedziele na codzień mam plaska
ale mam nadzieje ze na tych mostach bedzie sie jeździć lepiej niz na tym ciulatym oryginalnym zawieszeniu
prawda jest taka że zawieszenie wielowachaczowe jest kłopotliwe jeśli upala się dość ostro w terenie a most sztywny praktycznie nie wymaga takich pieszczot .....
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Re: sztywny most przedni

Postprzez RudeBoy » 15 gru 2011 15:19:37

tomi napisał(a):prawda jest taka że zawieszenie wielowachaczowe jest kłopotliwe jeśli upala się dość ostro w terenie a most sztywny praktycznie nie wymaga takich pieszczot .....


No ale ja z tym nie polemizuje cytując klasyka "jest to oczywista oczywistość"

Natomiast wkładanie takiego motoru do froty long, która nie zmierzasz się ścigać a jedynie chcesz szybciej startować na dojazdówce to bezsens.
Na tej dojazdówce i tak o tym jak szybko będziesz jechał nie będzie decydował silnik tylko warunki trasy. Nie sądzę, żebyś to była idealna równa szutrowa droga na której będziesz mógł pycić 160km/h. Więc jedyny zysk jaki będziesz miał to przyśpieszenie od 0 do prędkości przelotowej. Ile czasu zyskasz w porównaniu do np Froty z silnikiem np 3.2 V6? Kilkanaście sekund a może tylko kilka? Dla tych kilku sekund jest sens taką rzeźbę uprawiać...

Jak masz taki silnik za bezcen to weź go i schowaj. Jak Cię najdzie ochota ba budowę jakiegoś monstera do pycenia opartego na przestrzennej ramie będzie jak znalazł do froty - przerost formy nad treścią.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: sztywny most przedni

Postprzez przemia » 15 gru 2011 15:26:51

Strasznie podoba mi się reakcja wszystkich na tego :offtopic: za który tomi powinien dostać opier... Panie i panowie: WIĘCEJ LUZU, bo się chłopak w żywe oczy nabija a Wy się podniecacie... Kończymy te wywody bo to nie ten temat.

P.S. Jak tomi będzie miał kaprys i odpowiednią ilość gotówki to może sobie do froty wrzucić W12 z Jaguara i kto mu zabroni? Są w klubie tacy którzy włożyli we frotkę 4-5 razy tyle ile sama kosztowała, a jeździ tak samo jak te z liftem za 50zł z Elastpolu i nikt takich scen nie robi...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: sztywny most przedni

Postprzez jrzeuski » 15 gru 2011 15:28:26

RudeBoy napisał(a):Nie sądzę, żebyś to była idealna równa szutrowa droga na której będziesz mógł pycić 160km/h. Więc jedyny zysk jaki będziesz miał to przyśpieszenie od 0 do prędkości przelotowej. Ile czasu zyskasz w porównaniu do np Froty z silnikiem np 3.2 V6? Kilkanaście sekund a może tylko kilka? Dla tych kilku sekund jest sens taką rzeźbę uprawiać...
Na szutrówce to raczej nic nie zyska, bo trakcja na linii startu zostanie ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: sztywny most przedni

Postprzez RudeBoy » 15 gru 2011 15:44:27

przemia napisał(a):Strasznie podoba mi się reakcja wszystkich na tego :offtopic: za który tomi powinien dostać opier... Panie i panowie: WIĘCEJ LUZU, bo się chłopak w żywe oczy nabija a Wy się podniecacie... Kończymy te wywody bo to nie ten temat.

P.S. Jak tomi będzie miał kaprys i odpowiednią ilość gotówki to może sobie do froty wrzucić W12 z Jaguara i kto mu zabroni? Są w klubie tacy którzy włożyli we frotkę 4-5 razy tyle ile sama kosztowała, a jeździ tak samo jak te z liftem za 50zł z Elastpolu i nikt takich scen nie robi...


Może sobie włożyć zamiast V8 nawet silnik od śmigłowca Mi-8 ale to nie znaczy, że nie można powiedzieć, że to absolutny bezsens :) A już chłodnica z tyłu w longu :mrgreen: kupa śmiechu...

Przez moją 8-letnią obecność na forum rajdów 4x4 widział tak absurdalne i zrealizowane pomysły że strach się bać. I zazwyczaj efekt tych absurdów jest taki sam:
- kupa szmalu utopiona,
- fajne auto rozgrzebane w zasadzie zniszczone,
- dzielność terenowa nie wiele polepszona za to
- zwiększone spalanie min. dwa razy :)
- podatność na wybuchy x 5
- kupa frustracji u właściciela
- po roku auto idzie na wsad do pieca :mrgreen:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: sztywny most przedni

Postprzez przemia » 15 gru 2011 15:54:14

RudeBoy napisał(a):... A już chłodnica z tyłu w longu :mrgreen: kupa śmiechu...


Nie wiem czy wiesz, ale sporo samochodów przygotowywanych np do Dakaru(widziałem na Mitsubishi) ma chłodnicę zabudowaną w tylnej części karoserii i wlotami powietrza po bokach... Czy to taka kupa śmiechu? Jak wjedziesz w gnój po klamki, zabije ci chłodnice i przez przegrzany silnik wydmucha ci uszczelkę to przestaniesz się śmiać...

Wszystkie modyfikacje są uzasadnione lub nie, w zależności od tego jak i gdzie jeździsz.

RudeBoy napisał(a):...Może sobie włożyć zamiast V8 nawet silnik od śmigłowca Mi-8 ale to nie znaczy, że nie można powiedzieć, że to absolutny bezsens...


Gdyby wszyscy mieli takie samo podejście do nowych i niekonwencjonalnych pomysłów nadal biegalibyśmy z maczugami i gołą dupą po lesie..

W "stanach" są maszyny z silnikami od śmigłowców używane po to żeby ciągnąć przyczepę bez kół po szutrze - każdy dogadza sobie wedle potrzeb



RudeBoy napisał(a):Przez moją 8-letnią obecność na forum rajdów 4x4 widział tak absurdalne i zrealizowane pomysły że strach się bać. I zazwyczaj efekt tych absurdów jest taki sam:
- kupa szmalu utopiona,
- fajne auto rozgrzebane w zasadzie zniszczone,
- dzielność terenowa nie wiele polepszona za to
- zwiększone spalanie min. dwa razy :)
- podatność na wybuchy x 5
- kupa frustracji u właściciela
- po roku auto idzie na wsad do pieca :mrgreen:


Tu akurat się muszę z Tobą zgodzić. Bardzo często przeróbki prowadzą w "kozi róg", ale jeśli nie będziemy próbować nowych i niekonwencjonalnych pomysłów to... odpowiedź j.w.

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: sztywny most przedni

Postprzez RudeBoy » 15 gru 2011 16:22:54

przemia napisał(a):
Nie wiem czy wiesz, ale sporo samochodów przygotowywanych np do Dakaru(widziałem na Mitsubishi) ma chłodnicę zabudowaną w tylnej części karoserii i wlotami powietrza po bokach... Czy to taka kupa śmiechu? Jak wjedziesz w gnój po klamki, zabije ci chłodnice i przez przegrzany silnik wydmucha ci uszczelkę to przestaniesz się śmiać...


Na prawdę jeszcze śmiejszniejsze jest to co piszesz.
Nie rozumiesz :)
Ja się śmieję z tego we Frocie longu :D a nie w dakarowym Miśku :D
Co Ty chłopie porównujesz :D Dakarowe auta to jest inna kategoria... zupełnie diametralnie inna! Pomijając fakt, że te auta nie jeżdża i nie są przystosowane do jeżdżenia w błocie po klamki...

Jakoś 90% profi zmot co jeździ w gnoju nie po klamki tylko po dach ma zwyczajnie chłodnice wywaloną na tył a nie zabudowaną pod skorupą. Poza tym trzeba nie mięć oczu i mózgu żeby z powodu zawalonej chłodnicy wybuchnąć uszczelkę :D Mówimy o off-roadzie - gdzie pilot lata w koło auta jak z piórem w dupie i widzi co się z autem dzieje.

przemia napisał(a):Wszystkie modyfikacje są uzasadnione lub nie, w zależności od tego jak i gdzie jeździsz.


No właśnie!
Nie które pomysły są po prostu z :dupa: wyssane.

przemia napisał(a):
RudeBoy napisał(a):...Może sobie włożyć zamiast V8 nawet silnik od śmigłowca Mi-8 ale to nie znaczy, że nie można powiedzieć, że to absolutny bezsens...


Gdyby wszyscy mieli takie samo podejście do nowych i niekonwencjonalnych pomysłów nadal biegalibyśmy z maczugami i gołą dupą po lesie..


Nie.
Bo tylko idiota nie zastanawia się nad tym co robi. Motać trza z głową a nie na zasadzie co mam pod ręką a się może nadać to przydrutuję i zobaczę co z tego wyjdzie.

przemia napisał(a):W "stanach" są maszyny z silnikami od śmigłowców używane po to żeby ciągnąć przyczepę bez kół po szutrze - każdy dogadza sobie wedle potrzeb


Chyba rozmawialiśmy o sensie swapu na V8 we Frocie która ma służyć do upalania a nie do jakiś chorych amerykańskich sportów.
No chyba, że ma służyć to wtedy lepszy jednak będzie silnik od Mi-2 mniejszy i lżejszy od tego z Mi-8

przemia napisał(a):Tu akurat się muszę z Tobą zgodzić. Bardzo często przeróbki prowadzą w "kozi róg", ale jeśli nie będziemy próbować nowych i niekonwencjonalnych pomysłów to... odpowiedź j.w.


Oczywiście. Zdecydowanie motać! TYLKO Z GŁOWĄ!
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 15 gru 2011 17:51:43

Proponowałbym sie skupić na omawianiu kwestii technicznych tego przedsięwzięcia a nie o pier**** czy to ma sens czy nie. Od takich rozmów można se w Hyde-parku osobny temat założyć.
Arni
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez RudeBoy » 15 gru 2011 18:05:24

A jakie to kwestie techniczne tego bezsensownego swapa tu chcesz omówić?
- zmieszczenie silnika w komorze
- dorobienia łap silnika
- uruchomienie silnika z całą jego elektroniką
- dorobienie solidnej flanszy do połączenia tej Vki ze skrzynia ISUZU
- dobranie/dorobienie wałów pędnych
- dobranie odpowiedniego sprzęgła które pozwoli przenieść gigantyczny moment na napęd
- zmotanie chłodnicy w bagazniku longa i jej podłączenie :D

No to by było na tyle...

aaa zapomniałem o instalacji nitro...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Przeszczep silnika

Postprzez bloodsuckin » 15 gru 2011 19:15:13

Sensownego, czy nie wszystko zależy od punktu siedzenia...
Siedzenie za kółkiem takiego potwora napewno potrafi przeciągnąć na ciemną stronę :guns:
Co do zmieszczenia silnika to też kwestia do rozwiązania, tak samo jak łapy, wały itd.
Audii to to nie jest ale V8 i prawie 300KM ma
Obrazek
Miejsca na chłodnicę za dużo nie zostaje, co wyjaśnia umieszczenie jej z tyłu, odpowiednio przewiewny bagażnik i nie widzę problemu działania tego rozwiązania.
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Przeszczep silnika

Postprzez RudeBoy » 15 gru 2011 19:25:58

Ma ktoś jakąś jeżdżąca Frote z V8?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 15 gru 2011 19:47:01

Na forum jest tylko jedna frota z 2.5 v6. O v8 nic słychac nie było ani tu, ani na rajdach 4x4.
Arni
 

Re: sztywny most przedni

Postprzez przemia » 15 gru 2011 22:52:32

RudeBoy napisał(a):...


Grześku widzę że masz idealnie dobrany login do charakteru... każdy kto wymyśli coś co wg Ciebie nie ma sensu to bezmózgi idiota... Uwierz mi na słowo; nie jesteś najmądrzejszy na świecie.

To że ktoś ma ochotę założyć do Froty silnik V8 to tylko jego sprawa. Jeśli kiedykolwiek dla kaprysu będę miał ochotę na taką zabawę to Twoje komentarze na ten temat będę miał głęboko w :dupa:

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: sztywny most przedni

Postprzez RudeBoy » 15 gru 2011 23:12:13

przemia napisał(a):Grześku widzę że masz idealnie dobrany login do charakteru... każdy kto wymyśli coś co wg Ciebie nie ma sensu to bezmózgi idiota... Uwierz mi na słowo; nie jesteś najmądrzejszy na świecie.

Mógłbym napisać to samo... że każdy kto wpadnie na jakiś pomysł uważa go za genialny choć jest gówniany :)

przemia napisał(a):To że ktoś ma ochotę założyć do Froty silnik V8 to tylko jego sprawa. Jeśli kiedykolwiek dla kaprysu będę miał ochotę na taką zabawę to Twoje komentarze na ten temat będę miał głęboko w :dupa:

[/quote]

Jakby to była tylko jego sprawa to by nie pisał o tym na forum i tym samym nie liczył się z krytyką. Z reszta mam wrażenie że tomi lepiej przyjmuje krytykę swojego pomysłu niż TY :) Jesteś jego adwokatem czy co?

Ja nikomu niczego nie zabraniam. Jakie niby miał bym do tego prawo. A co w tym dziwnego, że wypowiadam swoje zdanie na ten temat? Przecież to forum dyskusyjne. Jak ktoś nie chce wysłuchiwać opinii i zdania innych to niech milknie na wieki. A Ty od razu rzucasz zabawki i tupiesz :)

Ja totalnie nie czaję zasad na tym forum... tutaj nie wolno niczego i nikogo skrytykować tylko należy uprawiać dupolizstwo...

Zważ na to, że ja nie uprawiam bezpodstawnej krytyki tylko podaje konkrety dlaczego pomysły uważam za poroniony.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: sztywny most przedni

Postprzez przemia » 15 gru 2011 23:31:01

Nie bronię tomiego bo nie chcę być adwokatem diabła... po prostu masz wredne podejście i to mnie drażni.

RudeBoy napisał(a):...Zważ na to, że ja nie uprawiam bezpodstawnej krytyki tylko podaje konkrety dlaczego pomysły uważam za poroniony.


Który z Twoich postów konkretnie opisuje dlaczego montowanie takiego silnika takiego silnika nie ma sensu? Ja widzę tylko gówniany, poroniony, bezsens i tak dalej. brum dał sensowny argument o elektronice, ale Ty tylko prześmiewasz...

Powodów dla których nie warto montować chłodnicy z tyłu longa też nie podajesz, poza tym że wg Ciebie to śmieszny pomysł...

Zresztą tekstem o wybuchającej uszczelce pod głowicą pokazałeś swój poziom i nie chce mi się już z Tobą dyskutować.

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: sztywny most przedni

Postprzez RudeBoy » 15 gru 2011 23:42:36

przemia napisał(a):Nie bronię tomiego bo nie chcę być adwokatem diabła... po prostu masz wredne podejście i to mnie drażni.


Zupełnie źle mnie odebrałeś. Nic w tym wrednego. Jedynie chęć powstrzymania faceta przed pójściem w gigantyczne koszty i ogrom pracy, który doprowadzi do niczego... Oczywiscie w kontekście tego co napisał tommy o szybszych startach na dojazdówkach.


przemia napisał(a):Który z Twoich postów konkretnie opisuje dlaczego montowanie takiego silnika takiego silnika nie ma sensu? Ja widzę tylko gówniany, poroniony, bezsens i tak dalej. brum dał sensowny argument o elektronice, ale Ty tylko prześmiewasz...


Po łebkach czytasz. Pisałem o problem z przeniesieniem momentu/sprzęgło, dorobienie odpowiedniej flanszy, zmieszczenie tego motoru pod maską a to tylko początek litanii...

przemia napisał(a):Zresztą tekstem o wybuchającej uszczelce pod głowicą pokazałeś swój poziom i nie chce mi się już z Tobą dyskutować.


Aha pokazałem poziom...
Znajdź mi jedną osobę której wywaliło uszczelkę pod głowicą bo mu się chłodnica umieszczona na plecach błotem zapchała i tego nie zauważył ani kierowca ani pilot.

Dobrze, że Ty trzymasz poziom broniąc teorii o chłodnicy wewnątrz bagażnika longa tym, że rajdowe dakarowe auta tak mają :mrgreen:

Lepiej napisać że ja jestem poziom niżej bo śmiem się z tym nie zgadzać

mimo wszystko pozdrawiam
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: sztywny most przedni

Postprzez przemia » 15 gru 2011 23:54:24

RudeBoy napisał(a):... Pisałem o problem z przeniesieniem momentu/sprzęgło, dorobienie odpowiedniej flanszy, zmieszczenie tego motoru pod maską a to tylko początek litanii...


Wymieniłeś kilka rzeczy które trzeba zrobić(nikt nie twierdzi że silnik wejdzie w miejsce oryginalnego bez przeróbek), ale gdzie tu argumentacja dla faktu że to gówniany pomysł? No chyba że argument że się trzeba dobrze do tematu przygotować teoretycznie, technicznie i finansowo to wg Ciebie gówniane podejście
RudeBoy napisał(a):Znajdź mi jedną osobę której wywaliło uszczelkę pod głowicą bo mu się chłodnica umieszczona na plecach błotem zapchała i tego nie zauważył ani kierowca ani pilot.


Właśnie dlatego lepiej mieć chłodnicę z tyłu niż z przodu...

RudeBoy napisał(a):
Dobrze, że Ty trzymasz poziom broniąc teorii o chłodnicy wewnątrz bagażnika longa tym, że rajdowe dakarowe auta tak mają :mrgreen:


Poświęcę swój cenny czas i odnajdę artykuł w którym Pajero miało zamontowaną chłodnicę w "przewianej" tylnej części nadwozia żeby podnieść Twój poziom.

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: sztywny most przedni

Postprzez RudeBoy » 16 gru 2011 00:12:59

przemia napisał(a):Wymieniłeś kilka rzeczy które trzeba zrobić(nikt nie twierdzi że silnik wejdzie w miejsce oryginalnego bez przeróbek), ale gdzie tu argumentacja dla faktu że to gówniany pomysł? No chyba że argument że się trzeba dobrze do tematu przygotować teoretycznie, technicznie i finansowo to wg Ciebie gówniane podejście


Czytaj ze zrozumieniem a nie to co chcesz wyczytać.

Z froty longa rajdówki się nie zrobi choćbyś nie wiem co robił. Motanie takiego motoru do Froty gdzie ta przeróbka wiążę się z gigantyczną ilością modyfikacji dla zyskania kilku sekund jest po prostu bez sensowna. Lepiej włożyć trochę słabszy ale lżejszy silnik który nie wygeneruje pierdyliarda problemów przy jego wkładaniu i auto nie będzie ważyć 3 ton z czego 70% masy przypadnie na sam nos.

przemia napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Znajdź mi jedną osobę której wywaliło uszczelkę pod głowicą bo mu się chłodnica umieszczona na plecach błotem zapchała i tego nie zauważył ani kierowca ani pilot.


Właśnie dlatego lepiej mieć chłodnicę z tyłu niż z przodu...


No i gdzie ja temu zaprzeczyłem. Od początku pisałem, że chłodnica na dupie sprawdza się w większości PRO zmot w rajdach przeprawowych. I jakby miał budować zmote do przeprawy to pewnie tam by się chłodnica znalazła.

przemia napisał(a):Poświęcę swój cenny czas i odnajdę artykuł w którym Pajero miało zamontowaną chłodnicę w "przewianej" tylnej części nadwozia żeby podnieść Twój poziom.


Ale co mi pokażesz dakarowe pajero?
No nie żartuj :mrgreen: Przecie to z pajero to ma tylko nazwę wspólną nic absolutnie nic więcej.

Ale znajdź ten artykuł podniesiesz przy okazji swój poziom też... bo poczytasz o rajdówkach dakarowych...

W dakarowym aucie chłodnica jest pod skorupą z tyłu bo te auta pycą po piachu z gigantycznymi prędkościami i bardzo często wbijają się w piach z mega siłą. Chłodnica z przodu nie przetrwała by jednego OS-a to po pierwsze. Po drugie rozkład masy w rajdówce mega istotny i przy dużym ciężkim silniku każdy kg przerzucony na tył to +.

Na prawdę nie ma co rajdówki z dakaru stawiać za wzór do naśladowania przy motaniu Froty... Równie dobrze możesz się wzorować na promie Endeavour

I błagam nie jedzmy se tak po rajtkach bo na prawdę nie chodzi mi o to by kogokolwiek obrażać i zakładam, że Tobie też.
Za to każda dyskusja cieszy!
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: sztywny most przedni

Postprzez tomi » 16 gru 2011 06:48:40

RudeBoy napisał(a):Jakby to była tylko jego sprawa to by nie pisał o tym na forum i tym samym nie liczył się z krytyką


własnie przez takich ludzi to forum i jakie kolwiek nie ma sensu
a postęp technologiczny hamuje
nie chodzi o to żeby siedzieć cicho nic nikomu nie gadać bo można spotkać sie z krytyką bardzo lubie ludzi negatywnie nastawionych do czegoś co jest inne czyli jeśli wszystko jest w granicach pewnych idei i trzyma się norm jest to do przyjęcia
poco nam następny nośnik bluerey skoro mamy juz dvd poto by właśnie sie rozwijać iść do przodu i chciec coraz więcej ...
poco nam nowy cdi skoro diesla juz mamy coprawda klekot i ma tylko 60KM poco robić diesla cdi, dth, tdi itd który z tej samej pojemności ma 120KM
człowiek przez całe życie bez przerwy coś próbuje ulepszyć poprawić taka natura .... i to kazdy z nas tak ma
arni ma racje trzeba było wspólnie zastanowić się nad problemem jak to wszystko tam wsadzić a nóż może wyszłaby jakaś fajna koncepcja
do tego jak to nie moje koszty nie moja robota ja bym doradził i starał sie pomóc bo pomysł jest hardcore
do czego potrzebny taki silnik wyszło by w praniu


zapraszam do mnie w teren pojeździmy na jaworowej zobaczysz dlaczego dałem chłodnice z tyłu (teren to teren po byłej cegielni i glina i bagna które tam są sprawnie radzą sobie z chłodnicą z przodu którą potem wymyć trzeba wyciągać)
DSC04136.jpg


20111023179.jpg

jest jak beton twardnieje na kamień
Załączniki
311005_191779010896176_100001922347116_405302_272443003_n.jpg
TYLKO V8 !!!

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
tomi
Guru
Guru
 
Posty: 829
Obrazki: 0
Dołączył(a): 09 gru 2009 08:07:36
Lokalizacja: Mysłowice
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Sport 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość