Witamy !



Sztywny most przedni, realizacje, rozmowy

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: sztywny most przedni

Postprzez Kondzio » 08 maja 2011 15:22:56

Gdzieś na ebayu widziałem wały z trzema krzyżakami.
Dwa były od strony reduktora i jeden od strony mostu.
Kondzio
 

Re: sztywny most przedni

Postprzez Arni » 08 maja 2011 15:38:57

Podwójny krzyżak nie daje możliwości wiekszego wyłamania niz pojedynczy. Do ostrych kątów na wale albo homokinetyczny albo rolniczy tak jak ja robiłem.
Arni
 

Re: sztywny most przedni

Postprzez przemia » 08 maja 2011 16:52:05

Doszedłem do wniosku że obniżę i cofnę reduktor... wtedy kąty się zmniejszą.

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: sztywny most przedni

Postprzez jrzeuski » 09 maja 2011 08:50:51

Szkoda, że mostu nie da się zamontować "do góry nogami", żeby atak był u góry. Byłoby idealnie. A może ktoś wymyślił na to sposób?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: sztywny most przedni

Postprzez przemia » 09 maja 2011 09:11:00

Przecież atak nie jest skierowany w dół, tylko poziomo. Co to za różnica czy będzie odwrócony, czy nie?

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: sztywny most przedni

Postprzez jrzeuski » 09 maja 2011 09:43:15

Im wyżej masz atak, tym mniejszy kąt pracy krzyżaka, nieprawdaż? Robiąc duży lift sztywny most zostaje na dole a skrzynia idzie do góry razem z resztą. Obrócenie mostu by atak był skierowany w górę rozwiązuje tylko problem kąta pracy krzyżaka przy moście. Na krzyżaku przy skrzyni dalej pozostaje duży kąt. Chyba, że obniży się skrzynię i silnik, ale wtedy zysk z liftu jest mniejszy. Można przenieść niżej sam reduktor, ale wtedy będzie wystawał z podwozia, przez co powstanie ryzyko przywalenia nim o coś w terenie i można na tym zakończyć jazdę. Najlepiej byłoby więc mieć most z atakiem umieszczonym na górze (albo zwykły, ale wtedy zwolnice przy kołach). Takie mosty widywałem w ciężarówkach. Z punktu widzenia mechaniki to przecież żadna różnica dla pracy dyferencjału czy koło talerzowe jest napędzane u góry czy na dole. Ale jaki to zysk dla pracy wału! Tylko, że zamontowanie odwrotnie zwykłego mostu skończy się 5 biegami do tyłu i jednym do przodu, więc potrzebna jest zmiana kierunku obrotu wału (co da się zrobić w reduktorze) albo przebudowa dyfra. Potem pozostaje przespawanie w moście mocowań zawieszenia, itd. i można śmigać mając wał cały czas wysoko i pod małym kątem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: sztywny most przedni

Postprzez przemia » 09 maja 2011 09:58:53

Mam prośbę do modów, adminów i kto tam jeszcze ma ochotę, aby kontrolowali wypowiedzi naszych użytkowników... Po co tak gadać dla samego gadania skoro nie wnosi to zupełnie nic do tematu?

Mój most z patrola ma akurat w przednim moście atak na środku koła talerzowego.

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: sztywny most przedni

Postprzez jrzeuski » 09 maja 2011 10:23:42

przemia napisał(a):Mam prośbę do modów, adminów i kto tam jeszcze ma ochotę, aby kontrolowali wypowiedzi naszych użytkowników...
A może powrócić do możliwości usuwania postów przez ich autora? Bo opcja zgłaszania postów do moderacji (ikona z wykrzyknikiem) chyba nie cieszy się zainteresowaniem modów. Przynajmniej na moje zgłoszenia nigdy nie było reakcji) (jeszcze za czasów starego forum).

PS do modów: Przenieście to do działu o funkcjonowaniu forum, please.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: sztywny most przedni

Postprzez Arni » 09 maja 2011 18:17:34

Panowie - bez ciśnień, ku**a. Mamy temat o mostach więc możemy tu przeprowadzać dywagacje na tematy z nim związane. Co do obracania mostu to zbędna zabawa, bo prościej założyć coś ze zwolnicami.
Most ma wypuszczony atak poziomo, tak jak napisał Przemek, więc żeby zmiejszyć kąt wału można most pochylić w przód, co powoduje że atak ustawia się pod łagodnym kątem w stosunku do reduktora. W tylnym moście nie ma znaczenia jak bardzo sobie obrócimy, ale w przednim zmienia się kąt pracy zwrotnic..... efekt uboczny to brak tendencji do prostowania koł na zakręcie.....co dla mnie nie jest ani wada ani zaletą. Po prostu tak jest i już i nie przeszakdza to w niczym. Nieprawdą są również opowieści ktore to mówia, ze auto z tak postawionym mostem pojedzie prosto na zakręcie itd itp. Mam tak, działa jak należy i nic sie z prowadzeniem nie dzieje.
Można też obracac obudowe dyfra a same rury zostawić tak jak były ale to jest rorzgrzebywanie calutkiego mostu i nie w każdym da sie to bez wiekszych problemów zrobić.
Arni
 

Re: sztywny most przedni

Postprzez przemia » 09 maja 2011 18:21:15

Arni jakich znów ciśnień? :D Co do odwracania główki mostu to nie zawsze jest to możliwe, mnie przeszkadza panharda.

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: sztywny most przedni

Postprzez Arni » 09 maja 2011 18:26:07

Ciśnienie oleju miałem na myśli oczywiscie :mrgreen: Nie możnaby przenieść mocowania panharda w inne miejsce? Wystarczy obrócić o pare stopni co już duzo daje.
Arni
 

Re: sztywny most przedni

Postprzez Kondzio » 10 maja 2011 02:45:15

Arni jak to ci nie daje większego kąta, daje praktycznie dwa razy większy. Nie jest to tanie rozwiązanie, ale ciekawe
http://cgi.ebay.co.uk/RANGE-ROVER-CLASS ... 414f7d222b
Pytanko do kolegów z sztywnym mostem przednim. One pochodzą z patrola k czy gr?
Kondzio
 

Re: sztywny most przedni

Postprzez Arni » 10 maja 2011 18:11:53

Podwójny krzyżak nie daje wiekszego kąta - weź taki do ręki i spróbuj go wyłamać. Kąt masz na nim praktycznie taki sam jak na zwykłym krzyzaku jednak takie rozwiązanie może pracować bez wybracji cały czas przy takim wyłamaniu ktore dla zwykłego krzyżaka będzie juz prawie graniczne, ale mimo wszytsko nie powieksza kąta wyłamania. Takie coś sie stosuje ze wzgl. na wytrzymałość tego połączenia. Wyprobowałem różne cuda zanim dobrałem coś co u mnie by działało i sie udało, choć przeczy to wszelkim zasadom.

Co do mostów to mogą być zarówno z K jak i z GR - kwestia ktore sobie kupisz. Z GR sa wytrzymalsze ale duzo cieższe (145kg przód). Ja mam z K260 (przód 110kg)
Arni
 

Re: sztywny most przedni

Postprzez przemia » 10 maja 2011 18:53:01

Do tego K260 ma mniejsze obudowy mechanizmów różnicowych... na 33" z mostami k260 masz taki sam prześwit pod gruchą tylną jak na mostach z GR z 35".

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: sztywny most przedni

Postprzez Arni » 11 maja 2011 18:45:22

Przód z GR ma 4 satelity a z 260 ma 2 i tu jest w zasadzie głowna róznica, pomijając juz to, ze w GR wszytsko ogolnie jest grubsze - półosie,zebatki itd. co wiadomo musi zabierać wiecej miejsca. Niemniej i jeden i drugi jest wytrzymały.
Arni
 

Re: sztywny most przedni

Postprzez przemia » 11 maja 2011 18:55:27

Arni napisał(a):Przód z GR ma 4 satelity a z 260 ma 2 i tu jest w zasadzie głowna róznica, pomijając juz to, ze w GR wszytsko ogolnie jest grubsze - półosie,zebatki itd. co wiadomo musi zabierać wiecej miejsca. Niemniej i jeden i drugi jest wytrzymały.

Nie dam się pociąć ale słyszałem że do K260 pasuje mechanizm z Daihatsu Rocky, który ponoć jest 4 satelitowy.
Ostatnio edytowano 12 maja 2011 09:00:51 przez przemia, łącznie edytowano 1 raz

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: sztywny most przedni

Postprzez Arni » 11 maja 2011 20:03:43

O, nie słyszałem o tym. Rzuce temat na forum nissana moze ktoś sie bedzie orientował.
Ptanie jeszcze czy mechanizm różnicowy jest taki sam w mostach c200 i h233.
Arni
 

Re: sztywny most przedni

Postprzez Arni » 12 maja 2011 20:27:11

No więc - o Daihatsu Rocky nikt nic nie wie, czy coś stamtąd pasuje czy nie ale...jeżeli chcemy podmienić mechanizm z 2 satelit na 4 a mamy mosty c200 z przodu, to nalezy szukac mostu c200 tylnego z K160 - stamtąd mechanizm podobno musi pasować. Jest tez opcja że z ktoregoś terrano, z mostu R200 tez bedzie pasował. Ale póki nie mamy zamairu wsadzać V8 pod maske i kół wiekszych niż 35" to chyba szkoda zachodu na takie wzmacnianie czegoś co i tak jest już mocne.
Arni
 

Re: sztywny most przedni

Postprzez Pawel » 14 maja 2011 14:33:24

...mosty z Rocky'm, tym z silnikiem 2.8 mają przełożenie 3.36, jeżeli dobrze zapamiętałem... To tak gdyby ktoś chciał wiedzieć...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: sztywny most przedni

Postprzez jrzeuski » 17 maja 2011 08:59:19

Kondzio napisał(a):Nie jest to tanie rozwiązanie, ale ciekawe
http://cgi.ebay.co.uk/RANGE-ROVER-CLASS ... 414f7d222b
Taki wał jest we Frocie B 2.2 benzyna i chyba tylko tym modelu. Widziałem na własne oczy a tu można to cudo sobie obejrzeć: http://allegro.pl/frontera-b-2-2-16v-wa ... 36009.html
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron