Witamy !



Snorkel

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: SNORKEL

Postprzez Kristoffer » 08 kwi 2011 21:21:57

Wrzucam tu bo w złym dziale opisałem temat.

Zaczełem przymierzać się do Snorkla Frota B ale jak to bywa jest dostepny tylko jeden firmy Airflow no i cena oczywiście też dość spora patrząc na obecny rynek snorkli w polsce.

Więdz z kontaktowałem się z jeną firmą która robi kopie snorkli,okazało się zę nie ma najmniejszego problemu by coś skopiować pod warunkiem dostarczenia takiego modelu jak potrzeba na wzór.

Właściciel firmy powiedział że jak by było zainteresowanie z naszej strony na 10 sztuk to wykona nam takie cudo za rozsądne pieniądze.

Pytanie czy ktoś planował montaż snorkla do B i cena go przeraziła a ewentualnie był by zainteresowany zamiennikiem??

No i druga sprawa czy znalazł by się chętny by użyczć swojego orginała dla dobra sprawy a wiem że w klubie conajmniej jedna osoba taki posiada.

Link do firmy:
http://ala-plast.pl/oferta.html

Oraz firma na Allegro:
http://allegro.pl/snorkel-patrol-pajero ... 10462.html
Frontera B Sport RS
Ratownik XTR
lift IRONMAN 3"
Dotz Dakar 15 ET+12J7
BFG AT 31x10.5
http://www.facebook.com/groups/519662818045283/
Avatar użytkownika
Kristoffer
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 16
Dołączył(a): 04 gru 2008 13:25:57
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: SNORKEL

Postprzez leper » 10 kwi 2011 16:31:50

Zdjęcia snorkela, który zamontował Goofy w swojej froci z Hiluxa
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dzięki Goffy za zdjęcia :)
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
leper
Guru
Guru
 
Posty: 808
Obrazki: 0
Dołączył(a): 13 lip 2009 21:36:10
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: SNORKEL

Postprzez markus » 13 kwi 2011 11:22:00

koledzy, z niskimi pokłonami i prośbą o wybaczenie, dawno temu obiecałem, że zapodam co wymotałem z "grdyką" na dach:
otóż nadal jest w stanie prowizorki ale zapewniam, że jest szczelny i działa!!! może nie po kolei zapodam fotki ale to co mam to pokażę, żebyście sobie może jakieś info wykorzystali albo skomentowali to co ja wymotałem: co następuje: w sklepie sprzedającym instalacje cieplne, klimatyzacje zakupiłem rurę miękką fi 63, tzw. wyciąg do trocin (za 1.2m cena 37zeta) później w firmie gdzie pracuję sprzedajemy rury silikonowe zbrojone materiałem oraz profile kąt 90stopni oraz 120stopni ( fi 60) profil gumowy prosty jeden metr około 90 zeta oraz profil 120stopni około 45zeta, do tego jeden fachura (blacharz, spawacz itp) wykonał rurę z blachy nie rdzewnej, o grubości 0,4mm polerowaną na wymiar wewnętrzny rury silikonowej. Rura o dł. 15cm tak dopasowana iż wepchnięta w gumę weszła ale nie wysuwa się (proszę pamiętać, że jest polerowana więc silikon po prostu się po niej nie ślizga a wręcz trzyma i uszczelnia).
I tak zdemontowałem poszycie błotnika, następnie przypasowałem rurę giętką tak a żeby wyznaczyć jej drogę pod błotnikiem.
Wzmocnienie jak widać na fotce należało trochę przyciąć, ale tak, że nie miało to wpływu na wsparcie metalowe nadwozia, następnie wyciąłem otwór w błotniku (jest to rzut fi63 pod kątem 45stopni co tworzy owal) postaram się zamieścić plik pdf by każdy jeśli potrzebuje to sobie wydrukuje do użytku!!!
I po kolei:
- dopasowałem rurę miękką na wyjście z obudowy filtra powietrza, którą wcześniej zasilikonowałem,
- wyprowadziłem rurę przez otwór w nadwoziu, w który weszła bez żadnych modyfikacji pasuje,
- ułożyłem rurę nad zbiornikiem podciśnienia za pomocą dwóch pasków plastikowych,
- wpasowałem ją w wycięty profil, zabezpieczając blachę przewodem paliwowym przeciętym wzdłuż (tak zabezpieczyłem blachę na wsporniku jak i otwór w błotniku)
- rurę miękką wpasowałem w profil gumowy (120stopni) zabezpieczając ściskiem szerokim
- wprowadziłem profil gumowy w otwór w błotniku (skierowany w górę i tym samym w tył) i zainstalowałem poszycie błotnika
- wprowadziłem rurę polerowaną w profile gumowe
- rurę miękką na profile gumowe
- końcówkę także zmotaną z nie rdzewki z siatką stalową zabezpieczającą przed zassaniem np. liści, czy większych przedmiotów, (siatka pochodzi z sitka kuchennego hi hi ) na serio!!! jest stalowa siatka!! poważny materiał!!
- no i jak widać na dachu jest uchwyt poprzeczny bagażnika, niestety Frotka nie ma rynienek więc należało ją przynitować (nity zrywalne aluminiowe, szt 4, otwór pasowny zabezpieczony silionem)
http://img842.imageshack.us/g/1025605.jpg/ to jest link z jednego z naszych wypadów, a grdykę skończyłem 5 minut przed wyjazdem, więc dlatego jest na taśmie czerwonej ale będzie uchwyt z blachy do słupka!!
kolory jak na razie nie muszą pozostać takie jak widać, estetyka no może według mnie na 2, ale za to funkcjonalność na 9,9 na 10 możliwych!!!
NO I MAM PROBLEM NIE MOGĘ WKLEIĆ FOTEK, muszę poprosić kumpla o link na imageshack-a
dołącze na 100%
pozdrowienia!!
markus
 

Re: SNORKEL

Postprzez markus » 13 kwi 2011 11:33:25

http://img19.imageshack.us/i/snorkel001.jpg/
fot.1 wpasowanie pod błotnik!
http://img195.imageshack.us/i/snorkel002.jpg/
fot.2 wpasowanie rury w profil gumowy!!!
http://img84.imageshack.us/i/snorkel003.jpg/
fot.3 wspornik nadwozia przycięty!!!
http://img821.imageshack.us/i/snorkel004.jpg/
fot.4 przymiarka przed zamontowaniem poszycia błotnika!!

na zewnątrz to już widać na fotkach z wypadu!!!
aha jedno ze zdjęć z wypadu jest niecenzurowane, PRZEPRASZAM!!!
markus
 

Re: SNORKEL

Postprzez kowal_ldz » 13 kwi 2011 13:04:55

cięcie tej karoserii nie było rozsądne, osłabiasz konstrukcję. sam mam taką rurę pod błotnikiem i wiem, że da radę umieścić ją tak żeby bez cięcia weszła ;)
kowal_ldz
 

Re: SNORKEL

Postprzez markus » 13 kwi 2011 13:12:54

no tak da się, teraz już wiem!! chociaż jak wspominałem już wcześniej nie wyciąłem pół auta, tylko niewielki kawałek i to nie całej długości podłużnicy tylko jej części a rura wpasowała się w górną i dolną część, czyli powstał kanał pomiędzy ścianami!!
A zresztą jak na razie nie zauważam żadnych zmian w nadwoziu!!!
Zaryzykowałem kolego, no cóż!!!
markus
 

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 13 kwi 2011 13:52:26

A masz fotkę jak ta podłużnica wyglądała zanim ją zaatakowałeś szlifierką? Bo mi się wydaje, że u mnie wygląda jakoś inaczej. Może Sport i Long się pod tym względem różnią? W końcu wyprofilowanie błotnika jest inne. A być może Frotki A przed liftem miały jeszcze inaczej.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez markus » 13 kwi 2011 14:04:19

Kolego no niestety nie mam foty sprzed cięcia, ale jeśli popatrzysz na fotkę 3, to wzdłóż krawędzi tej dolnej widać ile bo się świeci cięcie, tyle ma ta "podłóżnica" czyli wyciąłem ściankę tej konstrukcji, która jeszcze do tego ma 3 otwory, a nie całość, wiesz, mam w domu ten kawałek blachy to zrobię fotkę i zapodam tu jutro to sami ocenicie!!! jak wspomniałem, dla mnie nie miało to wpływu na konstrukcję nadwozia (osłabienie jej).
markus
 

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 13 kwi 2011 14:28:04

Wpływ miało i to duży, bo z profilu zamkniętego zrobiłeś kątownik. Oczywiście dopóki nie będzie jakiegoś dzwona, to różnicy nie ma, ale jakbym nie miał tej podłużnicy, gdy wpadłem w poślizg i wleciałem bokiem na lampę, to miałbym ją pewnie w miejscu silnika a nie pojechał o własnych siłach do domu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez markus » 13 kwi 2011 20:39:42

Nigdy nie można wykluczać sytuacji albo "mnie to nie dosięgnie" ale mam nadzieję, że nie przydarzy mi się dzwon!!! Co będzie to będzie kolego, mogłem to zrobić inaczej, co teraz wiem dzięki także forum (znaczy ludziom takich jak Ty między innymi), ale cóż już zrobione i się nie odwróci!! Na błędach się człowiek uczy!!
markus
 

Re: SNORKEL

Postprzez markus » 13 kwi 2011 20:47:02

Aha, jeszcze jedno, chciałbym koledzy przeczytać jeszcze inne opinie (oprócz cięcia) tj. całość, pomysł itp. !!!!
markus
 

Re: SNORKEL

Postprzez tomazzi » 04 maja 2011 10:48:19

Jestem tu nowy i nie chcę się wymądrzać, ale np taki snorek po przejeździe przez las strzela jak zapałka !!

https://lh5.googleusercontent.com/_fSfo ... ie0314.jpg

Do kompletu potrzeba jeszcze linek odciągających (gałęzie), u mnie w poprzednim aucie wyglądało to tak:

http://img691.imageshack.us/img691/2190/20100211076.jpg
tomazzi
 

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 04 maja 2011 11:45:55

kowal_ldz napisał(a):a wyszło to tak:
A jak to się trzyma karoserii? Bo przyjrzałem się u siebie dokładnie budzie i mi wyszło, że drzwi zakrywają szczelnie cały przedni słupek dochodząc aż do uszczelki szyby. Ergo, nie ma do czego przymocować rury. Najbliższe możliwe miejsce to dach :-|
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez Borygo8011 » 07 maja 2011 06:33:21

jrzeuski napisał(a):
kowal_ldz napisał(a):a wyszło to tak:
A jak to się trzyma karoserii? Bo przyjrzałem się u siebie dokładnie budzie i mi wyszło, że drzwi zakrywają szczelnie cały przedni słupek dochodząc aż do uszczelki szyby. Ergo, nie ma do czego przymocować rury. Najbliższe możliwe miejsce to dach :-|


Otwierasz drzwi,odciągasz uszczelkę na słupku i montujesz blaszkę na tyle sprytną,żeby drzwi Ci się zamknęły i już nasz do czego się dopiąć 8-)
Borygo8011
 

Re: SNORKEL

Postprzez kowal_ldz » 07 maja 2011 14:59:14

jrzeuski napisał(a):
kowal_ldz napisał(a):a wyszło to tak:
A jak to się trzyma karoserii? Bo przyjrzałem się u siebie dokładnie budzie i mi wyszło, że drzwi zakrywają szczelnie cały przedni słupek dochodząc aż do uszczelki szyby. Ergo, nie ma do czego przymocować rury. Najbliższe możliwe miejsce to dach :-|


tak jak kolega pisał, odsuwasz uszczelkę, wiercisz dziurkę i obejmę od snorka łapiesz nitem bądź śrubą :) potem pokaże dokładne foty

Dla osób robiących snorka: rura fi 50mm jest zbyt cienka. moje słabe 2.0 zamuliło się jeszcze bardziej. odradzam tego pomysłu ;)
kowal_ldz
 

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 08 maja 2011 01:15:03

kowal_ldz napisał(a):Dla osób robiących snorka: rura fi 50mm jest zbyt cienka. moje słabe 2.0 zamuliło się jeszcze bardziej. odradzam tego pomysłu ;)

Zgadza się. Wlot do filtra ma ok 60mm i lepiej przy tym zostać, kibelrura 50 nie da odpowiednio dużo powietrza na wysokich obrotach.
Sprawdzone w praktyce.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez kowal_ldz » 08 maja 2011 19:56:42

i nie radzę myśleć: "a może mi to wystarczy" :D ja tak zrobiłem, pali w cholere więcej :shock:
miałem wrzucić fotki:
http://imageshack.us/f/849/78855473.jpg/
http://imageshack.us/f/851/43038512.jpg/
kowal_ldz
 

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 09 maja 2011 08:40:56

JJKILLER napisał(a):
kowal_ldz napisał(a):Dla osób robiących snorka: rura fi 50mm jest zbyt cienka. moje słabe 2.0 zamuliło się jeszcze bardziej. odradzam tego pomysłu ;)

Zgadza się. Wlot do filtra ma ok 60mm i lepiej przy tym zostać, kibelrura 50 nie da odpowiednio dużo powietrza na wysokich obrotach.
Sprawdzone w praktyce.
Przy silniku wolnossącym to nie dziwi, ale sprawna turbina powinna sobie z tym poradzić. Sprawdzę to :twisted:

PS. Za to hamulce macie pewnie lepsze, bo podciśnienie pewnie aż węże zgniata :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez albi » 09 cze 2011 21:12:27

Hej,
prosba o podpowiedz czym uszczelnic wszystkie polaczenia, sruby w obudowie itp. Jakims silikonem czy jak? Mozecie cos polecic?
albi
 

Re: SNORKEL

Postprzez Pawel » 09 cze 2011 21:20:20

Trzeba się brać za snorka, ale najpierw cieknąca micha olejowa, bo dziś zassałem trochę wody, trochę z mojej winy :oops: , ale czemu się dziwić - prawie 60cm kałuża: https://lh5.googleusercontent.com/-D7AH ... C00335.JPG
Sylikon chyba będzie najwłaściwszy ewentualnie... "pakuły" i dedykowana do nich pasta... :wink:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość