Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez RudeBoy » 16 lut 2012 23:31:26

Jak mówimy o lifcie to mamy na mysli podnoszenie auta ponad stan fabryczny a nie powrót do wysokosci fabrycznej. Jak Ci wyjdzie ok 2" faktycznego liftu to sobie panhardem głowy nie zawracaj.. Choć i tak auto będzie 4 ślady zostawiać :D
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lift

Postprzez bloodsuckin » 17 lut 2012 00:39:04

Przy rozciągniętym amortyzatorze żuka odpowietrznik mostu i przewód hamulcowy wyglądają tak:
Obrazek
Podniesione mocowanie przewodu hamulcowego wygląda tak:
Obrazek
Podniesiony przewód w spoczynku będzie zgięty i lubi się ocierać o osłonę zbiornika paliwa, więc trzeba na to zwrócić uwagę.
Z innych modyfikacji to jeszcze mocowanie korektora hamowania na moście wypada podnieść.
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 17 lut 2012 09:16:31

bloodsuckin napisał(a):Podniesione mocowanie przewodu hamulcowego wygląda tak:
Zdecydowanie prościej dać dłuższy przewód gumowy do mostu. Jedyny minus to konieczność odpowietrzenia tylnych kół potem. Przy niewielkim lifcie wystarczy tę blachę, do której dochodzi przewód z korektora wygiąć w dół.
Z innych modyfikacji to jeszcze mocowanie korektora hamowania na moście wypada podnieść.
Ja na razie mam +2" i nie wydłużałem mocowania (przesunąłem tylko na max w ramach dostępnej regulacji) a tylne koła hamują. Tzn. w terenie się blokują (nie mam ABS) a na asfalcie to nie zauważyłem, żeby się to udało.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez michal1420 » 21 mar 2012 20:10:59

panowie wie ktos moze jaką srednice powinny mieć tuleje amortyzatora we frotce long z 95r juz po lifcie, na sprężynach? dorwałem amorki od lublina i one mają ok 16mm na dole i ok 12 na górze(nie miałem suwmiarki mierzone metrówką) z tego co widze to rozwiercic sie nei da wiec pewnie trzeba bedzie z czegos dotoczyc całe tulejki, i dlatego pytam czy ktos wie moze jak to ma wygladac, i ewentualnie z czego dotoczyc takie tulejki?
Avatar użytkownika
michal1420
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 76
Obrazki: 3
Dołączył(a): 25 sty 2011 22:47:18
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez Pawel » 22 mar 2012 20:43:20

Ja mam dorobione z jakiejś rurki, akurat była pod ręką, ale wymiarów nie pamiętam :? , dawno to było, a zdejmować mi się nie chce...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 22 mar 2012 20:50:27

michal1420 napisał(a):dorwałem amorki od lublina i one mają ok 16mm na dole i ok 12 na górze
O ile pamiętam to góra powinna pasować a na dole jest chyba 14,2.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez Pawel » 22 mar 2012 20:56:42

Dokładnie, problem jest z dolną...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 22 mar 2012 21:08:34

Ja amory dostałem bez tulejek i rozwiązałem to w ten sposób, że kupiłem gumowe tulejki fi14 oraz fi12 i na nich obsadziłem amory. Bez metalowej tulei w środku. Góra i dół i nic złego się nie dzieje. Pewnie szybciej się zużyją, ale skoro to 1,50zł sztuka...
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez michal1420 » 22 mar 2012 22:05:38

jrzeuski napisał(a):kupiłem gumowe tulejki fi14 oraz fi12 i na nich obsadziłem amory. Bez metalowej tulei w środku.


a po zewnatrz ile te tulejki miały? i na imadle da rade raczej zasadzic je tam?

bloodsuckin napisał(a):Obrazek


u mnie na moscie nie ma tej pionowej rury w gniezdzie sprezyny, jest tylko okrągły placek i o ile dobrze zauwazyłem frez na zwój sprezyny, czy taki rowek mały zeby w miare sie trzymała. ale nie ma takiego ogranicznika jak tutaj jest, nawet nie widac nic zeby było wycinane, takze pytanie moje czy te podkladki podejdą na dole?
Avatar użytkownika
michal1420
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 76
Obrazki: 3
Dołączył(a): 25 sty 2011 22:47:18
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez bloodsuckin » 22 mar 2012 22:36:47

Gniazdo to zostało zmotane przez poprzedniego właściciela, później je tylko "poprawiłem" na tyle ile się dało.
Podkładki wstaw na sprężynę, tam gdzie mają sfrezowany ostatni zwój na płasko, a koniec gdzie sprężyna jest niesfrezowana ułoży Ci się w gnieździe na moście.
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 23 mar 2012 08:31:39

michal1420 napisał(a):
jrzeuski napisał(a):kupiłem gumowe tulejki fi14 oraz fi12 i na nich obsadziłem amory. Bez metalowej tulei w środku.


a po zewnatrz ile te tulejki miały? i na imadle da rade raczej zasadzic je tam?
30mm, ale były stożkowe (w środku węższe). Tak samo wyprofilowane są uszy w amorze. Na górę weszły ręką, na dół musiałem sobie pomóc śrubokrętem i łomem, bo zimno było i guma stwardniała a były trochę za ciasne. Posmarowanie trzpienia towotem bardzo pomaga. Przyda się też potem do poślizgu podczas pracy amora. Najpierw zakłada się tulejki na trzpień a potem na to wbija amor (uprzednio smarując ucho) i dociąga śrubą. Po paru dniach jak guma się uleży warto zsunąć ucho z tulejek i nałożyć ponownie (już powinno wejść bez użycia siły).

Zmierz średnicę uszy w amorze, średnicę trzpieni i biegaj do sklepu moto z różnymi markami (ze wskazaniem na dostawcze/ciężarowe) coś dobrać. Te moje tulejki to chyba Lublin/Żuk są.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez michal1420 » 23 mar 2012 19:19:39

jrzeuski napisał(a):
Zmierz średnicę uszy w amorze, średnicę trzpieni i biegaj do sklepu moto z różnymi markami (ze wskazaniem na dostawcze/ciężarowe) coś dobrać. Te moje tulejki to chyba Lublin/Żuk są.

własnie chciałem znac tą srednice trzpienia zeby mieć wszystko w miare przed rozebraniem, no ale wiadomo ze najlepiej rozebrac przekonac sie co tam jest



bloodsuckin napisał(a):Gniazdo to zostało zmotane przez poprzedniego właściciela, później je tylko "poprawiłem" na tyle ile się dało.
Podkładki wstaw na sprężynę, tam gdzie mają sfrezowany ostatni zwój na płasko, a koniec gdzie sprężyna jest niesfrezowana ułoży Ci się w gnieździe na moście.


juz rozumiem, na pv mi juz pisales wiem ale nie do konca zrozumialem co ty na tym zdjeciu miales fabryczne a co zmotane przez poprzedniego wlasciciela, juz wszystko wiem, podkladka na górze :>:

to narazie podziekował za rady :beer: po niedzieli powinienem miec juz pospawane podkladki wiec w przyszły łikend wezme sie za robote, odezwe sie co to z tego wyszło :guns:
Avatar użytkownika
michal1420
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 76
Obrazki: 3
Dołączył(a): 25 sty 2011 22:47:18
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez Jarek sp3swj » 30 mar 2012 18:01:16

mam ten sam "problem" co poniżej - przeryłem forum i nie znalazłem odpwiedzi

japa-74 napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Chciałem zapytać tych którzy do B Froty zakładali amortyzatory Ironman na tył.

Według katalogu ma to być amor o symbolu 12646GR. I wszystko było by git poza jednym szczegółem. Według katalogu amor ma dolne mocowanie o średnicy wew. tulejki 16mm...
...tyle, że trzpień na moście ma 14mm i fabryczne amory mają tulejkę 14.2mm.

Wychodzi na to, że dolne mocowanie Ironman-a jest za duże. Jak sobie radziliście z tym problemem?

Ja mam założone te amory i wszystko grało.



marek92248 napisał(a):No i mam problem. Kupiłem amorki IM dzisiaj w pracy mieli mi zmienić i okazało się, że faktycznie oczko w amortyzatorze ma większą średnicę niż trzpień w tylnym moście :shock: Spotkał sie ktoś z podobnym problemem ??



Czy mocowaliście te amorki bez żadnych modów ... dokręcić... i tyle ... i jak to się sprawowało ???

czy poprostu poszukać jakiejś tulei pośredniej .. lub coś zamotać..

(pytanie też zadałem w wątki "amorki" bo może ktoś tam tez ma jakieś doświadczenie w tym zagadnieniu.
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez sylwian70 » 30 mar 2012 18:52:57

michal1420 napisał(a):panowie wie ktos moze jaką srednice powinny mieć tuleje amortyzatora we frotce long z 95r juz po lifcie, na sprężynach? dorwałem amorki od lublina i one mają ok 16mm na dole i ok 12 na górze(nie miałem suwmiarki mierzone metrówką) z tego co widze to rozwiercic sie nei da wiec pewnie trzeba bedzie z czegos dotoczyc całe tulejki, i dlatego pytam czy ktos wie moze jak to ma wygladac, i ewentualnie z czego dotoczyc takie tulejki?

średnica górna tulejka w środku 14mm dolna tulejka ma19mm.
sylwian70
 

Re: Lift

Postprzez Trzeci » 02 kwi 2012 23:02:35

Hej czy ktoś mocował coś takiego u siebie? http://xpajun.com/product_info.php?products_id=53
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez JJKILLER » 03 kwi 2012 00:56:01

Trzeci napisał(a):Hej czy ktoś mocował coś takiego u siebie? http://xpajun.com/product_info.php?products_id=53

Kilku już tak, a mnie to czeka niemalże na dniach.
viewtopic.php?p=141313#p141313
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez markus » 03 kwi 2012 06:48:03

Michał, ja się bazowałem dokładnie na tym lifcie, kiedy tokarz robił mi walce!!
Tylko walce, śruby kupowałem w sklepie ze śrubami, gość jest bardzo pomocny, sprowadził mi dokładnie takie jakie trzeba było!!
markus
 

Re: Lift

Postprzez loony » 03 kwi 2012 13:24:42

Trzeci napisał(a):Hej czy ktoś mocował coś takiego u siebie? http://xpajun.com/product_info.php?products_id=53


Trzeci - jak się zobaczymy to sobie możesz u mnie obejrzeć, tyle że w B... Ewentualnie Macx15 ma u siebie wsadzone 3cm podkładki...

Zerknij tu: http://www.forum.opelfrontera.pl/viewforum.php?f=183
2002 Frontera B Long 2.2DTI
Lift +4" (+2" zawiecha, +2" buda), KL71 245/75R16 na chromach ET7 i ... wkładka K&N :cool:
Motania ciąg dalszy nastąpi...
Avatar użytkownika
loony
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 71
Obrazki: 4
Dołączył(a): 14 wrz 2010 08:01:44
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Lift

Postprzez michal1420 » 21 kwi 2012 11:49:14

montowałem dzisiaj dystanse sprezyn do A long od kolegi bloodsuckina i powiem ze podkladki bardzo dobrze dopasowane, idealnie pasują w sprężyne jak i w gumową "tulejke" dystansik uszzczelke ktorą miałem miedzy sprezyną a gniazdem na budzie. nie wiem jak bedzie sie jezdziło na tym poniewaz koniec konców nie zalozyłem tego do samochodu bo nie miałem sciagacza do sprezyn i wyjac wyjałem ale juz nie było rady zeby włozyc razem z dystansem, wyjałem pomierzyłem poprzykładałem i wszystko pasuje jakby z fabryki wyjechało takze polecam. co do srednicy tulejek amortyzatorów to barman piwo dla sylwian70, było tak jak napisał, frota 2.2 96r long górna tylejka 14mm dolna 19mm. pytanie jedno do bloodsuckina chyba ze ktos tez to robił, podniasłem mocowanie przewodu hamulcowego to na moscie o 6 cm do góry, wystarczy zeby na wykrzyzu nie zerwac przewodu?
'
Avatar użytkownika
michal1420
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 76
Obrazki: 3
Dołączył(a): 25 sty 2011 22:47:18
Lokalizacja: Lublin
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Lift

Postprzez bloodsuckin » 21 kwi 2012 12:04:45

michal1420 napisał(a):pytanie jedno do bloodsuckina chyba ze ktos tez to robił, podniasłem mocowanie przewodu hamulcowego to na moscie o 6 cm do góry, wystarczy zeby na wykrzyzu nie zerwac przewodu?

Zależy od tego, czy masz stabilizatory i jak długie masz amortyzatory. Najpewniej można to sprawdzić podnosząc tył samochodu do momentu, aż koła oderwą się od ziemi (przynajmniej prawe). Można też zdjąć prawe koło i podnosić tył auta do momentu, aż zawieszenie osiągnie maksymalny skok i będzie wtedy widać, czy przewód jest napięty, jeśli tak, to trzeba motać :gears: dalej.

Co do montowania sprężyny z dystansem pomaga odpięcie stabilizatora, jeśli to nie starczy (a prawdopodobnie tak będzie) trzeba odpiąć amortyzator.

Dzięki za reklamę :beer:
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron