Galus napisał(a):jrzeuski napisał(a):Masz jeszcze 4 M12 na środku tylko jeszcze o tym nie wiesz, bo nie próbowałeś zdjąć belki
Wiem bo rozebrałem w tamtym roku całość, tj. zderzak, hak, zbiornik i tylny most.
I nie było tej grubej blachy na środku?

W ramie na pewno masz otwory na jej mocowanie. A w belce nie ma dziur na 2 śruby M14 (chyba), którymi się do niej przykręca belkę? To lepiej znaleźć sobie taką belkę niż zastępować śruby spawami. Mogę Ci oddać swoją, bo i tak mi tylko zagraca garaż.
Ale ty nie masz haka a ja chcę/muszę go zostawić. Przyspawać hak po bokach do ramy i dopiero obok zrobić mocowania zderzaka. Inaczej będą mi łby śrub przeszkadzać.
Skoro i tak będziesz robił nowy zderzak, to zrób w nim mocowanie haka a belkę wywal. To co zaoszczędzisz na wadze belki możesz przeznaczyć na mocniejszą konstrukcję zderzaka pod hak. Jak ma być szybko i tanio, to po prostu wyciąłbym z belki centralną część z hakiem i fabryczną blachą do ramy i przykręcił to od spodu do zderzaka

Wzmocniłoby to przy okazji mocowanie tegoż. Oczywiście wywalając belkę całkowice trzeba przespawać z niej tabliczkę, żeby nikt się nie czepiał na przeglądzie czy kontroli drogowej
