Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez Wuja » 12 maja 2011 10:19:45

brum napisał(a):Nie powinno się nic przestawić, amortyzatorom nic nie będzie, przegubom mogą paść gumy. I co masz na myśli katowanie w terenie?


Fakt, katowanie to za dużo powiedziane - ot taka terenowa turystyka, zdarza mi się zawisnąć na szczycie jakiegoś wzniesienia z kołami w powietrzu, lub utknąć w koleinach większych niż prześwit w mojej Frotce, ale z tego co widzę to jest to "lajcik", nie to co na rajdach ;)


jrzeuski napisał(a):
Wuja napisał(a):Czy w longu B po podniesieniu przodu o 5 cm na drążkach skrętnych wymagane jest ustawienie zbieżności?
Zbieżności nie, ale jeśli przekładasz też górny sworzeń pod wahacz, to zmienia się kąt pochylenia koła i wizyta na geometrii jest wskazana, choć można to zrobić samodzielnie na parkingu czy w garażu. Chyba, że chcesz się szybko pozbyć bieżnika z krawędzi opon.


Dzięki za informację - dziś po pracy zabieram się za kręcenie przy drążkach - zobaczymy co z tego wyjdzie ;) Efekt końcowy postaram się uwiecznić na zdjęciu i pokazać na forum.

Pozdrawiam!

ps. Nie mam porównania do Frotki w standardzie, ale z tego co pamiętam to Mazurkas chyba nie podnosił tej Froty z przodu...? Jaka jest standardowo odległość od piasty do nadkola na przodzie? Jeśli już jest podniesiona o te 2 cale nie chciałbym jej ponownie podnosić, bo to by chyba mogło zaszkodzić ;)
Wuja
 

Re: Lift

Postprzez JJKILLER » 12 maja 2011 13:02:44

Tylko nie odwal kichy pod tytułem - przód do góry a doopa w standardzie, bo będzie wyglądała jak startujący samolot, a, i ptaki na drzewach będziesz oślepiał ;) :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Wuja » 12 maja 2011 13:10:02

JJKILLER napisał(a):Tylko nie odwal kichy pod tytułem - przód do góry a doopa w standardzie, bo będzie wyglądała jak startujący samolot, a, i ptaki na drzewach będziesz oślepiał ;) :D

Z tyłu już jest 2'' na IronManie ;)
Wuja
 

Re: Lift

Postprzez JJKILLER » 12 maja 2011 13:33:20

Wuja napisał(a):
JJKILLER napisał(a):Tylko nie odwal kichy pod tytułem - przód do góry a doopa w standardzie, bo będzie wyglądała jak startujący samolot, a, i ptaki na drzewach będziesz oślepiał ;) :D

Z tyłu już jest 2'' na IronManie ;)

Aaaaa, no to ok :>:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Kondzio » 12 maja 2011 14:15:58

A u mnie oprócz ironów, to jeszcze przespawałem gniazda :D
Kondzio
 

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 12 maja 2011 14:18:40

Kondzio napisał(a):A u mnie oprócz ironów, to jeszcze przespawałem gniazda :D
Mówisz o gniazdach sprężyn na moście? Daj jakieś fotki, bo też noszę się z takim zamiarem. Tyle, że zamiast wymiany sprężyn na dłuższe.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez Kondzio » 12 maja 2011 16:57:06

Proszę bardzo
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 0x480.jpg/
P.s. Amory też są w ten sposób przedłużone. Ten lift jest zrobiony bardziej po to, żeby autko lepiej się prezentowało. Docelowo chcę założyć sztywny most z przodu i wtedy będę zamawiał dłuższe sprężyny i amory, żeby zawieszenie zaczęło pracować jak należy.
Kondzio
 

Re: Lift

Postprzez Wuja » 12 maja 2011 19:25:09

Przód podniesiony, zdjęcia po operacji do tematu nie wklejam bo auto jest Wam znane, no chyba że ktoś będzie ciekawy to w podpisie jest link do picassy ;)
Wuja
 

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 13 maja 2011 08:21:06

Właśnie o takich "słupkach" myślałem. Z tego co widzę to na końcu masz naspawane oryginalne gniazda. To chyba najlepsze rozwiązanie ze względu na gotowe wyprofilowania na sprężynę. Tylko skąd wziąć drugi komplet? :? Na razie nie wymyśliłem jak samemu coś takiego zmajstrować z ogólnodostępnych materiałów.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez Semir » 13 maja 2011 09:04:08

Czyli sumując wszsytko musze zakupić amortyzatorki, które przód i tył będą miały mocowanie ucho - szpilka i wymienić spręzyny i w tym zabiegu było by wszystko?

Dobrze to wszystko zrozumiałem czy coś jeszcze pomonołem.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez brum » 13 maja 2011 10:45:50

Przód Ci wystarczy, więc wymieniać nie musisz. Tył wymień i nowe sprężyny.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Semir » 13 maja 2011 13:17:03

Wymienie to i to te amorki od żuka czy liblina nie sa drobie jak ogladałem na allegro to ok 55zl sztuka a w sumie od kąd mam swoją frotke nie były wymieniane a to juz 3 lata wiec należało by bo nowej nie kupiłem.

Dzieki za odpowiedź a te sprężyny to mogą też być jak kolega pisał od lublina a morki od żuka bo ucho - szpilka.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Kondzio » 13 maja 2011 17:11:42

jrzeuski napisał(a):Właśnie o takich "słupkach" myślałem. Z tego co widzę to na końcu masz naspawane oryginalne gniazda. To chyba najlepsze rozwiązanie ze względu na gotowe wyprofilowania na sprężynę. Tylko skąd wziąć drugi komplet? :? Na razie nie wymyśliłem jak samemu coś takiego zmajstrować z ogólnodostępnych materiałów.

Ja miałem akurat drugi most po eksplozji i z niego wykorzystałem gniazda, ale zawsze możesz odciąć swoje i dospawać szpejo bezpośrednio do mostu. U mnie jest wspawany kształtownik z tego co pamiętam 60X40 o grubości ścianki 3mm. Jeszcze przymierzam się do przedłużenia mocowania panharda, gdyż autko podczas ostrego hamowania za bardzo goni na bok.
A tak wygląda moja frotka
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... tural.jpg/
Kondzio
 

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 14 maja 2011 20:15:10

Kondzio napisał(a):Ja miałem akurat drugi most po eksplozji i z niego wykorzystałem gniazda, ale zawsze możesz odciąć swoje i dospawać szpejo bezpośrednio do mostu.
Przy moich umiejętnościach spawania wypaliłbym w moście dziurę na wylot :-|
A tak wygląda moja frotka
:>: I to jest właśnie to, co bym chciał u siebie osiągnąć. Na razie trochę mi brakuje.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez Kondzio » 14 maja 2011 20:23:13

Ja też nie jestem nie wiadomo jakim spawaczem, ale tam są na tyle grube blachy że możesz śmiało powalczyć.
Kondzio
 

Re: Lift

Postprzez Semir » 15 maja 2011 19:48:26

Hej podpowie mi ktoś jeszcze o tych amorkach i sprężynach bo już sam dokładnie nie wiem a chciał bym mieć pewność, żeby nie kupić nie potrzebie.

A za pamięci co tam trzeba przerobić bo z tego co wyczytałem to trzeba zamienić tulejki.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Pawel » 15 maja 2011 20:04:54

Jeżeli montujesz tylne amorki z Lublina II do Frontery A, ale Ty masz B więc ona tam nie pasują... Najłatwiej kupić coś dedykowanego lub motać i z seryjnym amorem iść do sklepu z częściami do ciężarówek i tam coś dobrać...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez yuby194 » 15 maja 2011 23:06:26

Semir napisał(a):Hej podpowie mi ktoś


przeczytaj całość, naprawdę warto, kilka osób już to przerabiało, między innymi ja (ale mam sporta), ogólnie amory rancho albo ironmen, sprężyny albo polskie, albo ironmen, ceny, sklepy - wszystko w tym temacie.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Semir » 23 maja 2011 20:47:42

Wiec po przemyśleniach tył bedzie na IRONMAN-nie amorki plus sprężyny a przó podkręcony a w pożniejszym czasie dojdą amorki pewnie też Iron.

Dla tego jeszcze zapytam o podkręcanie drążków widziałem na focie umiejscowienie tych śrub one są mnie wiecej w połowie Frotki ka tylnym końcu owych drążków ? ? ? Dobrze kumam to czy nie za bardzo.

Zabawe zaczynam mniej wiecej w 2 tyg czerwca przy okazji wymienie tylne tarczobębny klocki i szczeki i musze jeszcze wymienić szpilki bo były rozwiercone.

A apropo szpilek ktoś zna rozmiar jest standardowy czy bywały różne.

Jeszcze pomierze Frotke teraz i po zmianach i musze porobić jakieś fotki.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Arni » 23 maja 2011 21:05:29

Jeżeli chodzi o drążki to dobrze kumasz - śruba na klucz 27 albo 32 nie pamiętam teraz . Postawm auto na jakiejś równej powierzchni i jak kręcisz to co chwile mierz wysokośc nadkola żeby mieć rózno z lewej i prawej.
Arni
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości