Strona 1 z 3

[B 3.2] zawór EGR, błedy diagnostyczne

PostNapisane: 11 sty 2010 17:14:53
przez Paw
Czy może ktoś mi wskazać (podpowiedzieć) gdzie jest zawór EGR? Szczerze mówiąc to myślałem, że w silniku 3.2 nie ma tego ustrojstwa, ale po podłączeniu do kompa. taki błąd wyskakuje.

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 11 sty 2010 18:49:43
przez vit2107
Obrazek - pod Nr1

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 11 sty 2010 22:59:54
przez Paw
Wielkie dzięki!

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 20 sty 2010 11:23:17
przez Paw
Zawór wymieniony, a kontrolka nadal się pali. Czy konieczne jest wykasowanie błędu komputerem?

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 20 sty 2010 11:49:39
przez Wookash
Odpinales aku moze sie skasuje kontrolka. Ja tak mialem jak mi padl aku wymienilem na drugi i swiecilo potem po ponownej podmianie i dluzszym odpieciu zgaslo. A jak nie to jedz na jakas stacje niech skasuja i odrazu wyczytasz co i jak moze cos innego.

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 20 sty 2010 18:53:46
przez Paw
Cholera zadziałało z tym akumulatorem! Mam nadzieję że na dłużej :D

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 20 sty 2010 19:28:01
przez Wookash
No to pomagasa mi :) Czasami wylapie blad i swieci po rozpieciu aku sie resetuje i blad znika a czasami nie.

Pozdr.

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 10 lut 2010 08:21:33
przez lukask
Najprościej zresetować kompa przez odpięcie aku i trzymanie nogi na hamulcu. Trzymasz do czasu aż nagle migną Ci kontrolki na liczniku. Wtedy masz reset kompa zrobiony prawidłowo :)

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 10 lut 2010 22:07:35
przez janusz64
lukask napisał(a):Najprościej zresetować kompa przez odpięcie aku i trzymanie nogi na hamulcu. Trzymasz do czasu aż nagle migną Ci kontrolki na liczniku. Wtedy masz reset kompa zrobiony prawidłowo :)

To znaczy;odpiąć najpierw akumulator,i dopiero wcisnąć hamulec :?:
Czy trzymając hamulec,odpiąć akumulator :?: i czekać na mrugnięcie.

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 10 lut 2010 23:57:03
przez brum
Frota B różni się od Froty A pod tym względem.

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 11 lut 2010 08:14:51
przez lukask
Tak jak pisal Brum nie wiem jak w A ale w B odpinasz aku i idziesz wcisnąć hamulec :)

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 11 lut 2010 10:43:23
przez janusz64
Przy najbliżej okazji sprawdzę,może akurat :wink:

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 13 lut 2010 09:50:04
przez Artus
janusz64 napisał(a):Przy najbliżej okazji sprawdzę,może akurat :wink:


I udał się reset?

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 31 gru 2010 08:28:41
przez mazurkas007
no właśnie, wracam do tematu.
jak domowym sposobem zrobić reset komputera, czy samo odpięcie akumulatora wystarczy ?
jeśli nie, to co trzeba zrobić ?

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 03 sty 2011 12:18:17
przez mazurkas007
i co, nikt nic nie wie w temacie resetowania ECU.
odłączyłem na dłuższą chwilę akumulator i auto mi zgłupiało, zapala się i gaśnie ABS, AirBag, CheckEngine, gaśnie na wolnych obrotach, szarpie w czasie jazdy, buja obrotami na luzie 500-2000, reaguje z opóźnieniem na wciskanie-puszczanie pedału gazu, itp....
jest jakaś super tajna procedura uruchamiania samochodu po odłączeniu akumulatora na kilka godzin :?:

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 03 sty 2011 12:27:00
przez Wookash
Ktos ostatnio podawał linka do resetu kompa i "uczeniu" go od nowa pracy. Jak znajdę to podeślę.

PS. http://forum.opel24.com/uczenie-kompa-ecu-vt40544.htm

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 03 sty 2011 12:52:11
przez mazurkas007
dziękuję za link, wprawdzie dotyczy on Opla Corsy ale sprawdzimy.
Czy ktoś miał już takie problemy jak opisałem powyżej, po odłączeniu akumulatora na kilka godzin ? ?

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 03 sty 2011 13:10:22
przez jrzeuski
mazurkas007 napisał(a):Czy ktoś miał już takie problemy jak opisałem powyżej, po odłączeniu akumulatora na kilka godzin ? ?
To raczej nie jest normalne i to niezależnie od marki samochodu. Program ECU jest stworzony tak, by umiał ruszyć "od zera", czyli na predefiniowanych nastawach fabrycznych a następnie dostraja się do danego egzemplarza silnika (tzw. uczenie się). Program potrafi też pracować na niepełnych danych (przy uszkodzonej części czujników) zastępując sobie odczyty rzeczywiste wartościami predefiniowanymi (oczekiwanymi), czyli w tzw. trybie awaryjnym. Problem może być, jeśli ktoś grzebał w kodzie ECU (tzw. chip-tuning) i nie zrobił tego dobrze.

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 03 sty 2011 13:55:41
przez mazurkas007
przy wymianie przednich amortyzatorów na nowe, zauważyłem, że mocowanie na jednym z wahaczy było lekko wyrobione. dorobiłem nowe, stare odciąłem i na czas spawania odłączyłem akumulator. po spawaniu w ferworze walki akumulator został odłączony do końca grzebaniny przy amortyzatorach + oględziny podwozia, ramy itp... w sumie auto było bez prądu jakieś 3 maks 4 godziny. po podłączeniu odpaliło bez problemu, bez gazu wykulałem się z garażu. auto stało odpalone pod garażem jakieś 20-30minut na czas sprzątania i zwijania narzędzi.
wsiadłem do auta i w momencie naciśnięcia gazu silnik zgasł.
po odpaleniu na desce zrobiła się choinka z wszelkich kontrolek a silnik zgłupiał. teraz po kilku dniach i tak jest już lepiej, bo można normalnie jeździć tylko kontrolki gasną i zapalają się w zupełnie dowolnej kolejności ( AirBag, ABS, CheckEngine ). na początku wcale nie można było ruszyć z miejsca, jak by pedał gazu był odłączony od przepustnicy, auto samodzielnie przyspieszało i zwalniało pomimo jazdy z pedałem gazu w jednej pozycji lub z nogą całkiem nie na pedale gazu. na dzień dzisiejszy auto zachowuje się 95% normalnie, pozostały mrugające kontrolki i bujanie obrotami na luzie. o dziwo spalanie spadło i to mocno.
podłączenie komputra pod złącze diagnostyczne pokazuje, że wszystko jest ok, cała aparatura ( sondy lambda, przepływomierz, czyjnik przepustnicy, termometry, czujnik położenia wału ) działa i jest sprawna, wszystkie błedy się kasują. jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów kontrolki znów zaczynają mrugać.

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

PostNapisane: 03 sty 2011 14:00:57
przez jrzeuski
A może prąd spawania zaszkodził elektronice zegarów? To by wyjaśniało choinkę na desce tylko do nierównych obrotów nie bardzo pasuje. Chyba, że to tylko odczyt na obrotomierzu a nie rzeczywiste zachowanie silnika.

Ja do spawania nie odłączam akumulatora, bo wolę, żeby to on odebrał "obcy" prąd w układzie elektrycznym niż elektronika. Akumulator najwyżej się trochę od tego podgrzeje a elektronikę szlag trafiłby prędzej. Ciekawe jestem kto wymyślił teorię o odłączaniu aku i jaki miał w tym interes. Rozumiem jakby zalecane było odłączenie ECU ale akumulatora?