Strona 1 z 3
Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
04 sie 2019 11:12:50
przez luk_1313
Witam.
Czy moze ktoś wie w czym tkwi różnica w mocy między frotą a omegą? Czy to wydech daje aż 15 koni?
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
04 sie 2019 13:03:38
przez przemekcrx
Omega to omega
Frota ma silnik od Isuzu .
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
04 sie 2019 13:51:21
przez szymon.ha
Spójrz na zdjęcia i zrozumiesz że wszystkim.
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
04 sie 2019 21:12:53
przez luk_1313
Dzięki, ale gafa. Nie dziwne że nie znalazłem żadnej informacji w necie. Oprócz ofert na wirusy podnoszące moc do tych zbliżonych do omegi. A może ktoś robil takiego moda? Deklarują 12 kM i 23Nm. Może by troszkę zrekompensować to co zabrały większe koła?
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
05 sie 2019 07:48:12
przez marek230482
Tuning wolnossaka nie ma najmniejszego sensu. Może zyskasz te kilkanaście koni jak zrobisz przelot i raban na dzielni ale to kropla w morzu. Szukasz mocnego auta to nie kupuj niezdarnego ciężkiego kredensu

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
05 sie 2019 11:20:31
przez Jake
3.2 we Frocie i tak jest mocniejsze niz w Trooperze

205KM Ci jeszcze mało?

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
05 sie 2019 18:34:30
przez tupek
Jak się chcę wyścigówkę to nie kupuje się terenówki.
Na łące widziałem jak ładnie pracowały silniki z omegi, a nawet byłem zdziwiony że tyle wytrzymywały.
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
06 sie 2019 10:42:22
przez luk_1313
Od ścigania się mam dwa koła ale mocy nigdy za dużo jak moment dobrze poprowadzony i kierowiec niezagrzany. A auto wybralem żeby było do tańca i do różańca w kwocie na jaką mogłem sobie pozwolić. Jak ktoś ma lepsze typy to chętnie posłucham. Wiem że z wolnossakiem nie ma za bardzo co zrobić dlatego pytałem czy ktoś coś próbował i jakie były efekty, bo przeskok na 32 cale trochę frote zmulił. Z tym wydechem to też trzeba mieć trochę wprawy żeby niuty nie uciekły z dolu, a tu są ważne. Ale ludzie się bawią w inne kolektory polerki itp. a czasem ktoś coś łatwego wyczai, np w vectrze demontaż kierownicy w filtrze powietrza. Dlatego uważam, że warto zapytać.
Pozdrawiam.
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
06 sie 2019 17:05:28
przez tupek
Tu raczej nikt nie bawi się w tuning , raczej w lifting.
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
07 sie 2019 06:34:59
przez jrzeuski
W terenówkach silników się nie tuninguje tylko wymienia na większy/mocniejszy. Fabryczne silniki w terenie dostają taki wpier..., że wysilenie ich tylko przyspieszy koniec ich żywota

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
10 sie 2019 18:47:53
przez gwynnbleid
Hmm jak Ci nie mało mocy to może zobacz ile najpierw masz koni na hamowni, a dopiero potem myśl co zrobić. Może któryś gar nie ma kompresji lub silnik wymaga chwile uwagi? A jak na prawdę chcesz mieć wiekszą moc, to zrób swap na 4,8 z explorera i Twój problem się powinien rozwiązać. Poza tym jak to ma być auto jak sam to nazwałeś do tańca i do różańca to może jakiś kompromis? Może wstawiłeś za duże koła. Niestety coś za coś.
Jest też inna opcja. Inny wał o większym skoku, do tego szlif głowicy, większe zawory... i będzie studnia bez dna. Możesz też zamówić kolektor ssący na zamówienie razem z intercoolerem, do tego turbo i będziesz miał więcej koni, więcej momentu, do tego będziesz musiał wstawić inne zawieszenie, mosty, przeguby i wymienić pół samochodu, po czym z oryginalnej froty zostanie Ci tylko buda. Sorry za fantazje, ale na prawdę zależy Ci na tych kilku KM więcej? Tylko po co?
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
10 sie 2019 21:55:17
przez Jake
Doładowanie 6VD1 jest akurat całkiem mozliwe. Zarówno z uzyciem dwóch turbin, jak i z uzyciem pojedycznego kompresora mechanicznego. Nie jest to tanie rozwiazanie, ale tez nie ma co przesadzac. Doladowanie silnika troche kosztuje, ale nie wymaga wymiany skrzyn, mostow, ani tymbardziej polowy auta.

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
10 sie 2019 22:45:11
przez marek230482
Jake napisał(a):Doladowanie silnika troche kosztuje, ale nie wymaga wymiany skrzyn, mostow, ani tymbardziej polowy auta.
To nie jest tak za darmo i bez konsekwencji

dodaje się kompresor albo turbo nie po to żeby mieć przyrost 10%

ale dużo więcej. A wtedy trzeba sprawdzić czy właśnie skrzynia i reszta przekładni na przegubach kończąc nie polegnie. A to jest niestety bardzo prawdopodobne.
Ale panowie..... o czym my tu piszemy

Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
11 sie 2019 12:09:58
przez szymon.ha
Ten kompresor ze zdjęcia daje tylko kilkadziesiąt koni.
Przystawkę pod ten kompresor zamiast kolektora w Australii sprzedają za jakieś 12k zł, u nas taka flansze pewnie dałoby się wykonać za mniej niż tysiąc.
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
11 sie 2019 17:46:08
przez rob38
Przyłączę się do dyskusji, rozwiązanie jak na foto też mi chodzi po głowie, przyrost mocy z kompresors silnik wytrzyma, mniej to skomplikowane niż montaż turbo, kolektor dolotowy w dobie systemów cad/cam jest do zrobienia, tudzież pospawania dorobionego elementu do oryginalnego kolektora. Co do zasadności i sensu takich przeróbek, czasami robi się to dla frajdy, dla przekonania itd. dla przeciętnego śmiertelnika pakowanie pieniędzy w przeróbki starej terenówki, po czym pakowanie swojego odszykowanego auta w ciężki teren, co bardzo często owocuje kosztownymi naprawami, jest jeszcze bardziej pokręconym pomysłem, a tacy ludzie patrzą na nas jak na wariatów. Także uważam ,że grzebanie przy autach i ich przeróbki są dla tych którzy bardzo to lubią lub wręcz kochają, nie da się tego racjonalnie wytłumaczyć.
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
06 sty 2020 20:41:28
przez luk_1313
Może ktoś się zagłębiał w temat i doszukał się jaki kompresor można wykorzystać?
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
06 sty 2020 23:35:13
przez marek230482
Wyślij do regeneracji.
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
07 sty 2020 10:00:13
przez przemekcrx
luk_1313 napisał(a):Może ktoś się zagłębiał w temat i doszukał się jaki kompresor można wykorzystać?
Widziałem kilka kompresorów z merca zrobić podstawę i dmuchać..
Tu jest fajny V8 obciąć zaślepić i mamy V6
https://allegro.pl/oferta/mercedes-komp ... 8768320038
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
07 sty 2020 18:59:12
przez luk_1313
O fajny. Najgorzej się boję że przed taką operacją przydało by się zobaczyć w jakim stanie jest piec i wtedy mogę przestać się cieszyć francą i zacząć się nią martwić. A już właśnie przechodzę podobne rozterki z drugim autem które po pierwszym chipie chciałem troszkę mocniej grzebnąć i się okazało że należałoby najpierw zrobić mały remoncie. I teraz są myśli po co wydawać tyle kasy jak jeździ ale z drugiej strony już w głowie siedzi i na dodatek nie ma sensu dalszej modyfikacji.
Re: Czym różnią się silniki froty i omegi

Napisane:
07 sty 2020 22:38:26
przez Jake
Najczęsciej montowany w 6VD1 kompesor to Eaton M62 Alpine, choc niektórzy twierdzą, że do 3,5 jest juz troszeczke za mały i bez intercoolera na wysokich obrotach przyrost mocy przez wysoka temperature doładowanego powietrza jest mniejszy niz oczekiwany. Często wrzucaja tez Sprintex S5-355
Do poczytania:
http://www.trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=7454&p=56069#p56069https://www.youtube.com/watch?v=ok3MY314NEMhttps://forum.planetisuzoo.com/viewtopic.php?f=2&t=59905https://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php/161771-Supercharging-a-6VD1