Strona 1 z 3

Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 23 gru 2017 23:45:35
przez tupek
Znowu frota mnie denerwuje - wszystko było ładnie pięknie a tu pod domem nagle straciła moc i zaczęło silnikiem trzepać.
Podłączyłem komp do lpg a tam na jednej stronie ok 2.8 ms a na drugiej ok 5.8 ms.
Podmieniłem sterownik lpg od kumpla i się poprawiło, ale dzisiaj rano na zimnym po przełączeniu na gaz nie miał mocy i kulał do czasu rozgrzania.
Na benzynie po jakimś czasie wszystko wraca do normy i czasy wtrysku są porównywalne dla całego silnika.
Stało się to praktycznie 10 minut po umyciu froty ale nie wiem gdzie szukać zawilgoconej wtyczki czy innych przyczyn.
Podejrzewam może sondę lambda ale interfejs pokazuje że obie oscylują.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 24 gru 2017 00:04:04
przez brum
Reset LPG lub wymiana sterownika.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 24 gru 2017 10:54:22
przez tupek
Dzisiaj jeszcze przedmuchałem wtyczki i znowu podłączyłem swój komputer lpg.
Na biegu jałowym czasy między prawą a lewą stroną różniły się tyko o ok 1ms i silnik pracował równo, ale gdy tylko rozpocząłem jazdę frota zaczęła mulić i tylko 3000 obrotów udało mi się wydusić.
Zmieniłem znowu komputera lpg na ten pożyczony i frota od razu zaczęła jechać.
Nie wiem czy na zimnym będzie dobrze ale wszystko wskazuje że komp się skończył.
Brum, miałeś takie przejścia czy wydedukowałeś to z poprzedniego opisu?

A i wyskakuje błąd P1171 gdy mu depnę bardziej pod obciążeniem.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 24 gru 2017 15:14:41
przez jrzeuski
1ms na biegu jałowym to bardzo dużo! Próbowałeś zrobić kalibrację?

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 24 gru 2017 15:34:14
przez szymon.ha
Na jednej stronie gdzie są takie duże czasy nie działa któryś wtrysk, więc mieszanka robi się uboga i dopiero jak dwa pozostałe wtryskiem doleja odpowiednio dużo to się robi odpowiednią dawka dla sondy.

Lecz po tym co piszesz powiedziałbym także ze komp uszkodzony jeśli na drugim wszystko jest ok.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 24 gru 2017 16:43:05
przez drech
P1171 to błąd charakterystyczny dla isuzu oznaczający, że podczas pracy w open loop silnik pracuje na ubogiej mieszance. Na benie ciśnienie paliwa na listwie do sprawdzenia, na lpg poprawność instalacji i ustawienia sterownika.
Też kiedyś miałem rozjazd pomiędzy głowicami - winnymi okazały się brak kompensacji i wąskie gardło na przewodzie doprowadzającym lpg na jedną głowicę. Ale skoro po podmianie sterownika problem ustępuje, to pewnie nie to.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 24 gru 2017 17:22:55
przez tupek
Kalibrację przeprowadzałem i na moim i na kolegi sterowniku.
Teraz siedzi komp kolegi bo mój strasznie nadal zamulał podczas jazdy.
O dziwo po kalibracji wyskakuje że dysze za duże więc może dlatego się bardziej rozjeżdżają.
No ale wcześniej było dobrze a tu nagle się zepsuło.
Raczej ewidentnie uszkodzony stag bo na pożyczonym coraz lepiej jeździ (przyucza się).
Błąd może wyskakiwać jeżeli chodzi o ciśnienie paliwa, bo pompka już jest do wyrzucenia.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 24 gru 2017 18:50:35
przez szymon.ha
Bądź jest ubogo bo wtrysk jeden gazu uszkodzony i nie daje gazu.
Uruchamiaj pojedynczo wtryski LPG i będziesz wiedział.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 24 gru 2017 20:01:25
przez tupek
Na moim starym sterowniku czasy były tak rozbiegane że wyłączanie zaciskanie przewodów od wtryskiwaczy nie dawało żadnej różnicy w pracy.
Kupię inne dyszę i po świętach skalibruje od nowa, ale sterownik pójdzie do naprawy.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 24 gru 2017 21:19:01
przez szymon.ha
Jak masz za duże dysze to zmniejszasz ciśnienie.
Lecz jeśli na jednej głowicy masz dłuższe czasy tzn ze któryś wtrysk za mało daje bądź wcale.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 24 gru 2017 21:59:22
przez tupek
Rozkręciłem listwę bo też myślałem że się zaciera ale było wszystko w porządku.
Następnie dla pewności zamieniłem listwy stronami i efekt był taki sam.
Czyli cały czas prawa strona miała różnicę.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 25 gru 2017 00:14:43
przez drech
A jakie masz wtryskiwacze?

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 25 gru 2017 07:59:09
przez tupek
drech napisał(a):A jakie masz wtryskiwacze?

Valteki 1 Ohm.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 25 gru 2017 11:59:40
przez drech
Nie wiem czy nie są za wolne.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 25 gru 2017 19:00:27
przez tupek
Do tej pory działały ;) , ale jak naprawię komputer to będę zmierzał zmienić na magic jet.
Dzisiaj pojeździłem trochę i wyskakują błędy sond, prawdopodobnie zły jest skład mieszanki bo nie ustawiłem mapy na drodze.

-- 03 kwi 2018 18:25:28 --

Uszkodzony był sterownik lpg, po naprawie gwarancyjnej, frotka pięknie śmiga.

-- 09 maja 2018 20:22:47 --

I powracam do tematu.
Po drugim odesłaniu sterownika na gwarancje, dostałem tel. od serwisu staga że sterownik jest sprawny, i podczas pierwszej naprawy też był sprawny.
Jak się tak dobrze zastanowić, to te zaburzenia powstawały najczęściej zaraz po umyciu froty na myjni.
Ostatnio po wyjeździe z myjni obserwowałem pracę sond, i gdy silnik tracił moc jedna z nich wskazywała 1.10v a druga oscylowała średnio 0.45 v.
Gdy sonda ruszyła silnik odzyskiwał moc.
Po 20 kilometrach wkur... się, zostawiłem frotę na parkingu, a gdy po 2 godzinach wróciłem ją przeprosić, to bez problemu jeździ do dziś.
Gdzie może mi się dostawać woda - może ktoś ma jakiś pomysł.
Nie mogę jeździć brudną frotą. :cry2:

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 09 maja 2018 21:01:57
przez szymon.ha
Sprawdź sobie pojedynczo wtryski gazu, czy któryś powoduje zmianę czasów wtrysku.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 09 maja 2018 21:22:08
przez tupek
To muszę najpierw doprowadzić do sytuacji w której się będą czasy rozjeżdżały - czyli lać wodę na frotę.
I dopiero wtedy rozłączać w programie wtryskiwacze.
Ale jeżeli by jeden niedomagał to czy nie było by zmiany tylko na jednym ?

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 10 maja 2018 06:20:47
przez jrzeuski
A na benzynie tego problemu nie ma? Bo jeśli jest, to stawiam na zapłon. Może jest nieszczelność na którejś cewce i ma przebicie na mokro?

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 10 maja 2018 08:36:51
przez szymon.ha
Jak jeden wtrysk niedomaga to będzie to widoczne na całej głowicy bo sonda jest jedna.
Jeśli jeden wtrysk leje za mało, to sonda podnosi dawkę i na pozostałych dwóch masz za dużo.
Więc może być tak że średnia będzie ok. Ale na dwóch jest za bogato a na jednym ubogo.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 10 maja 2018 12:53:35
przez tupek
jrzeuski napisał(a):A na benzynie tego problemu nie ma? Bo jeśli jest, to stawiam na zapłon. Może jest nieszczelność na którejś cewce i ma przebicie na mokro?

Ostatnio po myciu wykręciłem wszystkie cewki i świece, wody nie było.
Jak założyłem drugi sterownik lpg to na początku też kulał ale po paru kalibracjach doszedł do siebie.
Gdzieś musi mi się woda dostawać bo jaja są zawsze po umyciu.
Listwy wtryskowe zamieniałem miejscami i zawsze na pierwszej głowicy była anomalia.