Strona 1 z 3

[B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 22 gru 2013 14:53:22
przez szymon.ha
Mam problem z nieszczelnością w dolocie, byłem prawie pewny że to spod pokrywy kolektora dolotowego, ale zdjąłem go, uszczelniłem a nieszczelność nadal pozostała.
Lepiej w pierwszej kolejności wyciągnąć wtryski i wymienić tam jakieś uszczelki czy ściągnąć cały kolektor?

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 22 gru 2013 16:02:45
przez adrianee36
ale po czym stwierdzasz ze masz ta nieszczelnosc w dolocie ?

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 22 gru 2013 16:06:47
przez szymon.ha
Potym że syczy w tym miejscu ( mniej wicej) po pryskaniu samostartem wchodzi na obroty, po wyłączeniu silnika słychać jak zasysa powietrze jeszcze przez chwile, ale jeśli otworzy się przepustnice zaraz po zgaszeniu to słychać że od razu to syczenie znika.

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 22 gru 2013 16:49:25
przez drech
Zacznij od wtryskow. Bedzie taniej. Dwie uszczelki Reinza pomiedzy kolektor a glowice to koszt ok. 180zl.

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 22 gru 2013 17:10:32
przez szymon.ha
a do wtrysków są jakieś uszczelki czy coś? Jesteś w stanie podać numer bo nie mam epc na kompie, a tych online coś nie ogarniam.

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 22 gru 2013 17:40:49
przez drech
Nie mam numerow katalogowych, ale tam ida po dwa oringi na wtrysk. Powinienes cos dobrac w rozsadnych pieniadzach.

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 22 gru 2013 19:26:06
przez Cuba
Niby czemu ma zasysać przez uszczelki wtrysków po zgaszeniu :?: nie ma tam odmy, separatora czy podobnego ustrojstwa typu membrana olejowo/powietrzna.

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 27 gru 2013 16:54:14
przez szymon.ha
To jednak uszczelka pod kolektorem...

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 27 gru 2013 19:42:08
przez drech
:glaszcze: Składając wszystko do kupy najpierw przykręć kolektor, a następnie rurkę od egru. Składając w odwrotnej kolejności można uszkodzić uszczelkę nad lewą głowicą.

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 27 gru 2013 20:42:28
przez szymon.ha
Ale na razie nie wiem czy będę to ruszał. Dowiedziałem się że to to w ten sposób że tam gdzie syczało, z tych okolic, posmarowałem silikonem łączenie bloku i kolektora i jest ok, dlatego wiem że to stamtąd.
Więc póki nie zrobi się znowu jakaś nieszczelność warto to ruszać?

No i czy ma ktoś stare uszczelki może? JEst u nas firma która dorabia wszelkie uszczelki, gumowe, metalowe, tylko trzeba dać im rysunek albo starą uszczelkę, no i z względu na ceny, zainteresowałbym się tym.

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 27 gru 2013 20:57:51
przez Cuba
Za darmo też nie dorobią :wink:

http://www.iparts.pl/auto-czesci/uszcze ... 00229.html nawet do BMki czasami tam kupuję :)

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 27 gru 2013 21:02:25
przez szymon.ha
Uszczelki są dwie i już mam 180zł, a chciałbym się dowiedzieć ile będzie zrobienie takiej. Szczególnie że teraz mi się nie spieszy.


więc gdyby ktoś posiadał starą uszczelkę i byłby wstanie ją odstąpić to niech napisze na priv.

-- Dodano Pn 20 sty 2014 20:23:42 --

Czy dużo jest roboty z wymianą uszczelki pod kolektorem? W miarę prosta robota czy skomplikowana?

[B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 20 sty 2014 20:38:44
przez drech
Robota jest prosta. Trzeba zdjac listwe z wtryskami i odkrecic przepustnice. Nastepnie podcisnienia, linki i egr. Pozniej sruby i nakretki mocujace kolektor do glowic i kolektor jest Twoj.

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 20 sty 2014 20:41:01
przez szymon.ha
To będę potrzebował jeszcze jakieś inne uszczelki? do przepustnicy czy egr?

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 20 sty 2014 20:44:29
przez ali
szymon.ha napisał(a):Uszczelki są dwie i już mam 180zł, a chciałbym się dowiedzieć ile będzie zrobienie takiej. Szczególnie że teraz mi się nie spieszy.


więc gdyby ktoś posiadał starą uszczelkę i byłby wstanie ją odstąpić to niech napisze na priv.

-- Dodano Pn 20 sty 2014 20:23:42 --

Czy dużo jest roboty z wymianą uszczelki pod kolektorem? W miarę prosta robota czy skomplikowana?


W twoim to robota prosta ale wymagająca gumowych rąk i czasu, najlepiej weź kogoś do pomocy bo kolektor to kawał szpeja i wyrobisz się w jedna sobotę na spokojnie.
drech napisał(a):Robota jest prosta. Trzeba zdjac listwe z wtryskami i odkrecic przepustnice. Nastepnie podcisnienia, linki i egr. Pozniej sruby i nakretki mocujace kolektor do glowic i kolektor jest Twoj.


Wtrysków nie trzeba ściagać, ani listwy, starczy odpiąc przewody zasilające.

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 20 sty 2014 22:06:05
przez szymon.ha
To właśnie może być problem z tymi gumowymi rękami i tym że szybko się :wsciekly:

Dowiem się jeszcze ile mechanik by za to wziął.

-- Dodano Wt 21 sty 2014 10:13:48 --

Ta uszczelka podobno jest 3 warstwowa? Aluminium plastik aluminium? Mozna ja zrobic z czego innego? Aby byla z jednego materialu?

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 21 sty 2014 13:30:04
przez eric
Szukaj używki. Może wystarczy Ci 1 sztuka.
Do samej wymiany uszczelki powinno wystarczy unieść kolektor wiec 6 śrub. Powinno wystarczyć przewodów. Jedyny problem jaki może wystąpić to pęknięta uszczelka. Jeśli jest w kawałkach może wpaść do kolektora. A jest to kawał plastiku więc może być nieciekawie jeśli tam zostanie. Weź kogoś do pomocy. Najlepiej ściagnij maskę i zoorganicuj cos do podwieszenia kolektora bo ciężki jest i długo go nie utrzymasz. Jedna osoba unosi kolektor a druga pilnuje aby uszczelki zostały na silniku. Plastik jest miedzy warstwami blachy wiec nawet popękany będzie się w kupie trzymał. Po wyjęciu koniecznie sprawdź czy nie brakuje kawałka uszczelki.

Uszczelka z egra raczej wystarczy stara ale może pasować od opla(przynamniej kształt pasi). EGR masz na wierzchu więc podjechać do sklepu i pomierzyć suwmiarką.
Uszczelka miedzy kolektorem a przepustnicą nieosiągalna. Trzeba dorobić ale jak się będziesz z nią obchodził bardzo ostrożnie przeżyje.

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 21 sty 2014 16:04:49
przez szymon.ha
Byłem w tym sklepie gdzie dorabiają uszczelki, mówią że plastiku nie mają i dziwne im się wydaje aby zastosować plastik, ale mają pełno innych materiałów, mogli by nawet całą zrobić z miękkiego aluminium. Koszt to zależy z czego będzie ale z 30 zł może mniej. Więc od razu dorobię tą na przepustnicę, egr i pokrywę kolektora.
Warto zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny?

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 21 sty 2014 16:17:18
przez ali
szymon.ha napisał(a):Warto zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny?


Możesz, ale i tak wszystkich śrub nim nie dokręcisz :)

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

PostNapisane: 21 sty 2014 16:56:14
przez szymon.ha
To z jakiego materiału warto by zrobić tą uszczelkę?