Strona 1 z 2

[3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 09 paź 2013 13:35:30
przez Edi066
Witam.

Małymi krokami szykuje się do regeneracji motoru w moim Rodeo.
mam w zamiarze zaopatrzyć się w taki komplet :

http://www.ebay.com/itm/Isuzu-Trooper-R ... 0698372665

Tylko jedna sprawa...
Czym różni się SOHC od DOHC i jak sprawdzić jaki mam ?
Są dostępne takie komplety zarówno do SOHC jak i do DOHC.
Jeśli ktoś mógłby wytłumaczyć tak jak dla cepa (tylko nie bić - z wykształcenia jestem muzykiem :pomidor: ) byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam !

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 09 paź 2013 13:46:54
przez jrzeuski
W DOHC jest inny rozrząd niż w SOHC, więc w tych zestawach na pewno pasek i uszczelki są inne. Zazwyczaj na pokrywie zaworów jest wytłoczony napis DOHC, jeśli są dwa wałki a pokrywa jest szersza niż w SOHC. Jeśli nic w silniku nie było jeszcze rzeźbione to zestaw Standard powinien styknąć, ale lepiej najpierw silnik rozebrać, zobaczyć czy nie trzeba zrobić szlifu i dopiero wtedy kupić odpowiedni zestaw.

Re: Odp: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 09 paź 2013 14:11:32
przez brum
Jeśli masz ponad 200km to masz dohc. Jak masz 177km to sohc

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 09 paź 2013 23:51:55
przez drech
DOHC = Double OverHead Camshaft czyli dwa wałki rozrządu na głowicę. Zdejmij pokrywę zaworów i będziesz wszystko wiedział.
Wydaje mi się, że zestaw z linku nie będzie pasował do Twojego silnika. Te do DOHC niestety są droższe :glaszcze:

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 10 paź 2013 12:59:56
przez JaGrab3
Co niby dohc ma inne niż w tym zestawie, bo nie widzę?
Raczej różnica (strzelam) polega na uszczelce pod pokrywę zawórów i sterowanie rozrządem, a tutaj tych elementów nie ma
W zestawie do DOHC masz dodatkow pasek rozrządu z kolegami i pewnie to podnosi cene.

Edit, dobra widze po uszczelkach, że inny jest kolektor też....

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 10 paź 2013 13:48:31
przez Edi066
Czyli najpewniej będzie rozebrać i wtedy dopiero sprawdzić i kupić...

brum napisał(a):Jeśli masz ponad 200km to masz dohc. Jak masz 177km to sohc


w dowodzie jest 204km , ale :

jrzeuski napisał(a):W DOHC jest inny rozrząd niż w SOHC, więc w tych zestawach na pewno pasek i uszczelki są inne. Zazwyczaj na pokrywie zaworów jest wytłoczony napis DOHC


nie mam wytłoczonego napisu...
Najśmieszniejsze jest to , że w papierach z cła i importu jest wpisane 190km...
Jedyne co pewne to że mam silnik Isuzu bo jest wyryte :D

drech napisał(a): nie będzie pasował do Twojego silnika. Te do DOHC niestety są droższe


faktycznie do DOHC są droższe :

http://www.ebay.com/itm/Isuszu-Honda-3- ... f8&vxp=mtr

Zatem czas rozbierać i sprawdzić...

Re: Odp: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 10 paź 2013 15:30:50
przez brum
Pokaż foto silnika
A szczególności głowicy.

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 10 paź 2013 21:54:41
przez drech
Edi066 napisał(a):Czyli najpewniej będzie rozebrać i wtedy dopiero sprawdzić i kupić...

Różnice pomiędzy tymi silnikami są zauważalne. Przede wszystkim w SOHC jest dużo węższa głowica bo ma tylko jeden wałek rozrządu.
Poglądowo:
SOHC http://allegro.pl/monterey-isuzu-trooper-3-2-v6-177km-silnik-6vd1-i3567328746.html
DOHC głowice http://allegro.pl/opel-frontera-b-3-2v6-walek-rozrzadu-3-2-v6-3-2-i3596687053.html
JaGrab3 napisał(a):Co niby dohc ma inne niż w tym zestawie, bo nie widzę?
Raczej różnica (strzelam) polega na uszczelce pod pokrywę zawórów i sterowanie rozrządem, a tutaj tych elementów nie ma
W zestawie do DOHC masz dodatkow pasek rozrządu z kolegami i pewnie to podnosi cene.
Edit, dobra widze po uszczelkach, że inny jest kolektor też....

W huk elementów jest innych. Więcej rzeczy pasuje z 6VE1. Nie pasuje tylko wał korbowy, tłoki i podobno wałek rozrządu po stronie zaworów ssących. Reszta pasuje.
Jak chcesz kupować w Mizumo Auto, to możesz bezpośrednio: mizumoauto@hotmail.com Dziewczyna o imieniu Helen jest całkiem sympatyczna.

Sporo gratów zamierzasz kupić. A tak właściwie to co Ci dolega?

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 10 paź 2013 22:00:47
przez Markon
a nie jest czasem tak ze typ silnika DOHC jest typem silników 16v kolizyjnych 2 wałki a SOHC 8v,6v 1 wałek niekolizyjne

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 10 paź 2013 22:04:18
przez JaGrab3
To że głowice są inne to jest wiadomo, ale z jakiej paki nie będzie pasowała reszta z kitu, czyli tłoki korby panewki, uszczelki pod kolektor pompa itd?
Wydaje mi się ze tutaj różnic nie powinno byc, przynajmniej wizualnie porównując kity są takie same, tylko ten do dohc ma jeszcze części pod rozrząd.

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 10 paź 2013 22:04:58
przez szymon.ha
SOHC (Single Over Head Camshaft) czyli jeden wałek, DOHC (Double OverHead Camshaft) dwa wałki rozrządu i nie ma to związku z kolizyjnością.

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 10 paź 2013 22:23:29
przez Markon
szymon.ha napisał(a):SOHC (Single Over Head Camshaft) czyli jeden wałek, DOHC (Double OverHead Camshaft) dwa wałki rozrządu i nie ma to związku z kolizyjnością.

DOHC są kolizyjne szczególnie w oplach często wpadają mi takie silniki w redę do przeróbek

Obrazek

same silniki SOHC typu 2,0 i 1,8 są też nie do odróżnienia dopóki nie rozbierze się głowicy i nie zmierzy tłoków

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 10 paź 2013 23:24:57
przez drech
JaGrab3 napisał(a):To że głowice są inne to jest wiadomo, ale z jakiej paki nie będzie pasowała reszta z kitu, czyli tłoki korby panewki, uszczelki pod kolektor pompa itd?
Wydaje mi się ze tutaj różnic nie powinno byc, przynajmniej wizualnie porównując kity są takie same, tylko ten do dohc ma jeszcze części pod rozrząd.

No tak, trochę uprościłem. Miałem na myśli, że góry są inne. Tłoki są na pewno inne, korbowody i wał chyba inne, rozrząd na pewno inny. Uszczelki pod obydwa kolektory wydają się być różne. Pompa wody może być taka sama. Po co więc kupować kit nie pasujący w połowie?
Markon napisał(a):
szymon.ha napisał(a):SOHC (Single Over Head Camshaft) czyli jeden wałek, DOHC (Double OverHead Camshaft) dwa wałki rozrządu i nie ma to związku z kolizyjnością.

DOHC są kolizyjne szczególnie w oplach często wpadają mi takie silniki w redę do przeróbek.

Nie ma takiej zasady. Równie dobrze możesz twierdzić, że diesel'e są kolizyjne a benzyny nie. To są silniki isuzu i podobno są bezkolizyjne. Tak przynajmniej wynika z postów z tego forum.

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 11 paź 2013 00:06:51
przez JaGrab3
Te są bezkolizyjne, sebol to sprawdzał....
Dohc nie ma nic wspólnego z kolizyjnością, tutaj chodzi tylko i wyłacznie o głebokość opadania zaworu do komory, na to nie ma wpływu ilość wałków.

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 11 paź 2013 00:28:33
przez Markon
JaGrab3 napisał(a):Te są bezkolizyjne, sebol to sprawdzał....
Dohc nie ma nic wspólnego z kolizyjnością, tutaj chodzi tylko i wyłacznie o głebokość opadania zaworu do komory, na to nie ma wpływu ilość wałków.
bo to są isuzo a ja piszę o oploskich

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 11 paź 2013 00:43:35
przez JaGrab3
Markon napisał(a):a nie jest czasem tak ze typ silnika DOHC jest typem silników 16v kolizyjnych 2 wałki a SOHC 8v,6v 1 wałek niekolizyjne

Przeczytaj więc jeszcze raz co sam napisałeś - że dohc to 15v kolizyjne, a sohc 8v niekolizyjne??? Co ma piernik do wiatraka, możesz mieć dohc i 24v i 32v, a sohc może byc 16v i 24v, a kolizyjność to jeszcze inna inszość....Nie ma znaczenia czy piszesz o oplu czy o audi czy volvo, zasada jest taka sama.

Temat jest o silniku 6Vd1 i w tym kontekście jest dyskusja.

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 11 paź 2013 08:31:36
przez Markon
JaGrab3 napisał(a):
Markon napisał(a):a nie jest czasem tak ze typ silnika DOHC jest typem silników 16v kolizyjnych 2 wałki a SOHC 8v,6v 1 wałek niekolizyjne

Przeczytaj więc jeszcze raz co sam napisałeś - że dohc to 15v kolizyjne, a sohc 8v niekolizyjne??? Co ma piernik do wiatraka, możesz mieć dohc i 24v i 32v, a sohc może byc 16v i 24v, a kolizyjność to jeszcze inna inszość....Nie ma znaczenia czy piszesz o oplu czy o audi czy volvo, zasada jest taka sama.

Temat jest o silniku 6Vd1 i w tym kontekście jest dyskusja.
czyli tyle w temacie wszystko już wiadomo :beer:

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 11 paź 2013 13:44:08
przez szymon.ha
Jak już chcesz remontować cały to zastanawił bym się nad strokerem. Czyli zrobienie 3.5l, czyli ten następny silnik co jest po 6vd1 dohc ( o ile masz dohc)
Na planet isuzu jest informacje że 3.5 to właśnie jest stroker 3.2. Blok jest ten sam i wszystko pasuje po za pistons, crankshaft, and camshafst według tłumacza tłoków, wału korbowego i wałka rozrządu, ECU jest to same.

Re: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 11 paź 2013 14:06:19
przez JaGrab3
No bo on sie różni chyba tylko skokiem.
A ile ma niby ten 3.5 więcej kucy?

Re: Odp: [3,2] 6VD1 DOHC / SOHC różnica

PostNapisane: 11 paź 2013 15:43:20
przez brum
250