[B 3.2] nadmierne spalanie

Poszukuję przyczyn nadmiernej paliwożerności (ostatnio 26l LPG/100km) mojej froty. Odkryłem dzisiaj, że mam niepodpięty przepływomierz. Czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcie wtyczki lub jej opis (kolor wtyczki i kabli) żebym mógł znaleźć i podłączyć prawidłową?
EDIT:
Cóż, skoro nikt nie ma przepływomierza
przejrzałem kilka aukcji na allegro i znalazłem skąd wychodzi właściwa.
Opiszę swoje dotychczasowe zmagania, może kiedyś przydadzą się potomnym. Zaktualizowałem więc tytuł wątku.
Pacjent: Frontera B 3.2 B+LPG automat
Dolegliwość: nadmierny apetyt (LPG 26l/100km, benzyny wolałem nie sprawdzać
)
Wszystkie objawy są takie same na LPG i benzynie. Na wstępie wykluczam więc wady układów zasilania paliwami
Zakupiłem więc ELM 327 i chronologicznie wyglądało to tak:
P0102: mass or volume air flow circuit low input
No i nic w tym dziwnego - przepływka odpięta. Po podłączeniu silnik odpala, ale nie wkręca się na obroty i występują następne błędy
P0171, P0174: fuel trim too lean (bank 1 i 2)
Czyli za bogata mieszanka. Znalazłem nieszczelność w dolocie - odpowietrzenie pokrywy zaworów parzystego rzędu. Tymczasowo zaślepiłem wężyk, delikatnie pomogło. Silnik zaczął się wkręcać nieco wyżej niż wolne obroty, tak do 1500 obr/min.
Po w/w operacjach, bez przepływki zwróciłem uwagę na różnicę w poziomach korekt krótko i długoterminowych pomiędzy rzędami cylindrów. Może więc świece nierówno pracują? Kupione Bosch FR6KI332S (0 242 240 653) za 31 zł/szt. w sklepie atmil.pl Na marginesie polecam sklep - zamówiłem świece w środę ok. 22, dostałem paczkę w piątek.
Efekt: bez podpiętej przepływki lepsza praca powyżej 3500 obr/min, z przepływką dalej do 1500 obr. Powyżej 3500 obr. i tak rzadko mam potrzebę zaglądać. Poszukiwań ciąg dalszy.
Następnie wymieniłem przepływkę. I tu pierwszy spektakularny sukces: silnik pracuje w pełnym zakresie obrotów
Żeby nie było zbyt pięknie znowu zaczęło mi wywalać P0171 i P0174. Posunąłem się więc do przodu, ale do celu jeszcze daleko.
Przepływkę wymieniłem wczoraj, więc na kolejne efekty mojej pracy trzeba będzie poczekać, ale z pewnością je opiszę.
W międzyczasie dwa razy pojawił mi się błąd P0154 (oxygen sensor circuit no activity detected bank 2 sensor 1). W nieprawidłowej pracy tej sondy upatruję przyczyny nierównych korekt pomiędzy rzędami cylindrów. Sonda już zakupiona, niedługo znajdzie się we właściwym miejscu.
Czekam na Wasze sugestie, być może przeoczyłem coś istotnego.
EDIT:
Cóż, skoro nikt nie ma przepływomierza

Opiszę swoje dotychczasowe zmagania, może kiedyś przydadzą się potomnym. Zaktualizowałem więc tytuł wątku.
Pacjent: Frontera B 3.2 B+LPG automat
Dolegliwość: nadmierny apetyt (LPG 26l/100km, benzyny wolałem nie sprawdzać

Wszystkie objawy są takie same na LPG i benzynie. Na wstępie wykluczam więc wady układów zasilania paliwami
Zakupiłem więc ELM 327 i chronologicznie wyglądało to tak:
P0102: mass or volume air flow circuit low input
No i nic w tym dziwnego - przepływka odpięta. Po podłączeniu silnik odpala, ale nie wkręca się na obroty i występują następne błędy
P0171, P0174: fuel trim too lean (bank 1 i 2)
Czyli za bogata mieszanka. Znalazłem nieszczelność w dolocie - odpowietrzenie pokrywy zaworów parzystego rzędu. Tymczasowo zaślepiłem wężyk, delikatnie pomogło. Silnik zaczął się wkręcać nieco wyżej niż wolne obroty, tak do 1500 obr/min.
Po w/w operacjach, bez przepływki zwróciłem uwagę na różnicę w poziomach korekt krótko i długoterminowych pomiędzy rzędami cylindrów. Może więc świece nierówno pracują? Kupione Bosch FR6KI332S (0 242 240 653) za 31 zł/szt. w sklepie atmil.pl Na marginesie polecam sklep - zamówiłem świece w środę ok. 22, dostałem paczkę w piątek.
Efekt: bez podpiętej przepływki lepsza praca powyżej 3500 obr/min, z przepływką dalej do 1500 obr. Powyżej 3500 obr. i tak rzadko mam potrzebę zaglądać. Poszukiwań ciąg dalszy.
Następnie wymieniłem przepływkę. I tu pierwszy spektakularny sukces: silnik pracuje w pełnym zakresie obrotów

Żeby nie było zbyt pięknie znowu zaczęło mi wywalać P0171 i P0174. Posunąłem się więc do przodu, ale do celu jeszcze daleko.
Przepływkę wymieniłem wczoraj, więc na kolejne efekty mojej pracy trzeba będzie poczekać, ale z pewnością je opiszę.
W międzyczasie dwa razy pojawił mi się błąd P0154 (oxygen sensor circuit no activity detected bank 2 sensor 1). W nieprawidłowej pracy tej sondy upatruję przyczyny nierównych korekt pomiędzy rzędami cylindrów. Sonda już zakupiona, niedługo znajdzie się we właściwym miejscu.
Czekam na Wasze sugestie, być może przeoczyłem coś istotnego.