Strona 2 z 11

PostNapisane: 17 lip 2008 07:23:55
przez albi
Hej,
dzieki za info. Rozwiales moje watpliwosci :) bo juz w pewnym momencie zupelnie zglupialem...

pozdrawiam
Albi

PostNapisane: 21 lip 2008 22:22:15
przez Chris
Witam

Czy znalazłeś już rozwiązanie swojego problemu ? U mnie również mam podobny problem


Pozdrawiam
Chris

PostNapisane: 24 lip 2008 08:45:09
przez Elektro001
Zacząłbym od czujnika temperatury. Objawy pasują.

PostNapisane: 24 lip 2008 22:00:07
przez Paw
dljm napisał(a):- co do objawów jakie podałeś to niestety nie umiem Ci pomóc
- co do prędkościomierza to najprawdopodobniej będą zimne luty w tablicy wskaźników
- co do oleju, to bywa różnie, czy wlałeś taki sam olej jak był wcześniej?
czy wcześniej brał olej ?
te silniki są bardzo wrażliwe na niewłaściwy olej, jak wlejesz nieodpowiedni to może łykać nawet i litr na 300-400 km, nawet jak szybko potem zmienisz na właściwy to może być już za późno i silnik może zacząć łykać olej (tak było u mnie - samochód palił około litr na 3000 km, a po wymianie w ASO na jakieś g...no, zaczął łykać 1l na 400 km, po mojej interwencji i wymianie na olej jaki był wcześniej auto pali mniej, ale niestety około 1l na 700-800 km, teraz muszę się wybrać do speców od tych silników i zobaczyć jakie spustoszenie zrobił ten "rewelacyjny" olej z ASO)
generalnie norma Isuzu dla 3,2 to litr na 1000 km, jednak dobrze utrzymane silniki palą bardzo różnie 1 litr na 2000 do 5000 km (dane pochodzą z warsztatu specjalizującego się w samochodach terenowych Isuzu)


To znaczy że zużycie 0,7 l na 2000 km (u mnie takie jest) to norma? Dla mnie wydaje się to trochę za dużo i zastanawiam się nad wymianą uszczelniaczy zaworowych, oczywiście po wcześniejszym sprawdzeniu ciśnienia sprężania. Zaraz po zakupie auta założyłem gaz i tak się zastanawiam czy to mogło mieć wpływ na nadmierne zużycie oleju (usunięcie nagarów) i czy to zużycie może się jeszcze zmniejszyć. Dljm czy możesz podać mi namiary na ten warsztat specjalizujący sie w Isuzu?

[3.2]Obroty silnika

PostNapisane: 20 sty 2009 09:59:20
przez sztachanowiec
Witam.
Mam Frontere 3.2 od jakiegoś czasu na ciepłym silniku nie spadają obroty silnika.
Zjawisko wygląda następująco po odpaleniu rano silnik pracuje na automatyczym ssaniu i to jest OK.
Kiedy silnik dojdzie już do swojej tem.wchodzi na obroty 1000 i to też jest OK.Ale nie rozumiem dlaczego po przejechaniu paru metrów obroty wskakują na 2000.Nawet jak silnik mam wyluzowany lub na sprzęgle też trzyma 2000 obrotów,dopiero po zatrzymaniu samochodu obroty spadają na 1000 i wszystko zaczyna się od początku,ruszam mam 2000 obr. hamuje wpada na 1000 obr.Oczewiście silnik krokowy najpierw przedmuchałem.a później kupiłem nowy.Bez zmian.Tak więc do wszystkich,którzy mają jakiś pomysł,rady niech dadzą znać.
Z góry dzięki.

Piotr

Re: Obroty silnika

PostNapisane: 20 sty 2009 10:15:41
przez KOBZI
masz zainstalowany gaz?

Re: Obroty silnika

PostNapisane: 20 sty 2009 17:16:14
przez mazurkas007
silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, przedmuchy pod przepustnicą, źle wyregulowana instalacja gazowa, zasysanie lewego powietrza za przepływomierzem, przepływomierz.

[B3.2] zawieszanie obrotów silnika

PostNapisane: 27 gru 2009 15:32:32
przez thorgal_a
Mam frotkę jak w tytule, dodam że jest zagazowana, a skrzynia to automat.
Mój problem polega na tym że w trakcie jazdy z prędkością około 90-100 km/h obroty silnika schodzą na 2000. Dociśnięcie pedału gazu, lub zdęcie nogi z pedału nic nie zmienia obroty blokują się przez kilka sekund na 2000. Problem występuje od około dwóch tygodni, wcześniej zapaliła się kontrolka awarii automatycznej skrzyni biegów, lecz po ponownym uruchomieniu silnika było już ok.
Dzieje się tak na rozgrzanym silniku i na gazie i na benzynie. Zrobiłem filmik obrazujący mój problem http://www.youtube.com/watch?v=1P56Ua_3PIY Ktoś tak miał, albo wie co to może być? Z góry dzięki za wszystkie sugestie.

Falujace obroty - lambda? czy uszczelka

PostNapisane: 10 kwi 2010 16:13:25
przez PIOTR714
Witam mam pytanie
posiadam frotke 3,2 z 2004roku od jakiegos czasu jest problem z obrotami faluja nacieplym silniku stracila troche mocyi wiecej pali ECUsie czesto zapala po jakims czasie gasnie komputer pokazal 2 bledy na 1 i 2 cylindrze zbyt uboga mieszanka i calkowite lub czasowe wyzucanie zaplonu zaznacze ze zamienilem cewki 1i2 na 3i4 i nadal pokazuje blad na 1i2 cylindrze cisnienie na garach ksiazkowe nowe swiece co to moze byc lambda (ile ich jest w moim aucie 2 czy 4 ?) czy moze uszczelka kolektora ssacego ? moze ktos mial doczynienia z czyms takim prosze o pomoc i z gory dziekuje

Re: Falujace obroty - lambda? czy uszczelka

PostNapisane: 10 kwi 2010 20:01:50
przez urgat
lambdy sa 4 , ale tylko 2 odpowiadaja za sklad mieszanki - te przed katalizatorami , 1 i 2 cylinder pracuja po przeciwnych stronnach wiec obie uszczelki musialy by byc padajace - bardzo nieprawdopodobne , posprawdzaj polaczenia elektryczne miedzy cewkami a ukladem sterujacym cewkami , ew. wtryski moga slabo dzialac a jak juz wszystko sprawdzisz i dalej nic z tego nie bedzie zapytaj "sebola dlugiego" on zna wszystkie odpowiedzi na twoje pytania :)

{3,2 benz +gaz } gaśnie przy zejściu z obrotów na benzynie

PostNapisane: 15 sie 2010 21:34:29
przez anoni_1
Postanowiłem tu napisac bo nie znalazłem odpowiedzi w podobnych postach Od kilki dni zaczyna sie problem :Sporadycznie gsł przy dojezdzaniu do np. świateł i wyżuceniu na luz (na gazie) wymieniłem n inny krokowy to samo , Wymieniłem recyrkulator spali bez zmian i dzis wymieniłem przepustniecę z trzecicim krokowym . Na bęzynie jeszcze gożej a jeździłem cały dzień by sprawdzić i okazuje sie że na gazie jest to sporadyczne a na benzynie o wiele częściej . Nie mam juz pomysłu bo wcześniej podpinałem pod komputer i niby wszystko jest ok a kontrolka jak się świeciła układu paliwowego tak się świeci. doradzcie prosż ebo puszczę z dymem :/ :killer: Nawet na gg 7316436 , jesli moge prosić bo prawdziwych fachowców mało a tych co też znam to szkoda pieniedzy
dziekuje z góry

Re: {3,2 benz +gaz } gaśnie przy zejściu z obrotów na benzynie

PostNapisane: 15 sie 2010 21:42:57
przez anoni_1
Może dodam że z rana gdy odpalam na zimnym silniku wolne są równe bez falowań itp ale po ruszeniu spokojnym efekt jak by paliwa nie dostawał zaczyna go dusić i nawet po wżuceniu na luz i zdjęciu nogi z gazu albo zgaśnie albo zacznie się "dławić nie równo chodzić narywa " i nawet gdy dodaję w tym czasie gazy gaśnie . Jak dodam wiecej gazu tuz po odpaleniu na zimnym prez chwile chodzi ok ale po ok 100-200 metrech normalnie dodaje gazu znowu słabnie jak by paliwa nie było muszę go pogazowac by dostał temperartury by na benzynie zaczoł jakoś chodzić bo po przełączaniu na gaz wchodzi na obroty normalnie i przyśpiesza ale co to może być jeszcze ? Raz jeszcze dziekuje .

Re: {3,2 benz +gaz } gaśnie przy zejściu z obrotów na benzynie

PostNapisane: 16 sie 2010 06:59:31
przez Paw
Z tego co wiem, to jeżeli świeci się check engine to komputer musi wykazać błąd. Gdyby sytuacja nie występowała na gazie to można by przypuszczać, że to wina układu wtryskowego. Jest tu kilku fachowców, myślę że pomogą.

Re: [3.2]Obroty silnika

PostNapisane: 16 sie 2010 13:35:41
przez anoni_1
Byłem dziś rano na komputerze i w sumie pojawił sie jakiś bład 126 lub 128 o ile dobrze pamietam skasował go ale problem został praktycznie na kazdych światłach gaśnie :cry2: jutro umówiłem sie z gościem co w serwisie opla pracował podobno ambitny i nie odpuszcza problemów zobaczymy ale moze jednak ktoś z was by posunoł pomysł było by super . " oczekuje zalewu " praktycznych rad może sie uda :) :beer:

Re: [3.2]Obroty silnika

PostNapisane: 16 sie 2010 14:40:43
przez Paw
Samo skasowanie nic nie pomoże. Trzeba znaleźć przyczynę. Podstawowa sprawa to sprawdź ten numer. Od tego zacznij.

Re: [3.2]Obroty silnika

PostNapisane: 16 sie 2010 14:55:00
przez anoni_1
no niestety dopiero jutro :( szukałem ale nie potrafię znalesć tego błedu na necie

Re: [3.2]Obroty silnika

PostNapisane: 16 sie 2010 19:16:03
przez Wookash
Na szybko szukalem tych kodow ale nie znalazlem. W pliku ponizej spis kodow a caly manula lezy chyba u mnie na chomiku.

Re: [3.2]Obroty silnika

PostNapisane: 22 sie 2010 13:50:24
przez anoni_1
Już wiadomo co było nie tak po podpieciu do komputera nie pokazało nic ale gość ambitny szukał , szukał , szukał i znalazł jeden z wężyków podciśnienia po podpięciu komputera wyszło że przepływomierz . Powiedział bym kupił więc zamówiłem ale w miedzy czasie postanowiłem przeczyścić go . Gdy go rozbierałem zauważyłem że jeden z trzech bolców jest skrzywiony i nie wchodzi we wtyczkę , więc wyprostowałem i juz po problemie :guns: Czyli zakup przepływomierza zbedny :killer: . jak przyjedzie to wystawię do spredaży :) :lol:

Re: [3.2]Obroty silnika

PostNapisane: 22 sie 2010 18:59:57
przez Wookash
Tak z ciekawosci ile za przeplywke Ci krzykneli bo u mnie to kosmos zawolali.

Re: [3.2]Obroty silnika

PostNapisane: 25 sie 2010 11:40:59
przez anoni_1
wołaja róznie ja miałem 200zł dać ale udało się bez wymiany :boss: okazało się że jak wyjołem by przeczyści bezyną do odtłuszczania w spreju i posprawdzałem że są "druciki całe" zerknołem w gniazdo i jeden z wąsów sie wykrzywił i nic dziwnego . Teraz śmiga :beer: