Witamy !



[B 3.2] Brak wolnych obrotów

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 02 paź 2012 13:37:17

nie mam autka pod ręka ale poprosiłem o krotki test: jak odpalił i trochę pochodził (kilkadziesiąt sekund) to go wyłączono i spróbowano zapalić od razu i odpalił. szybciej ...
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez jrzeuski » 02 paź 2012 13:54:33

Jeśli jest powietrze w układzie, to paliwo będzie się cofać. Efekt: im dłużej stoi, tym dłużej trzeba kręcić, żeby odpalił.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez Argail75 » 02 paź 2012 16:25:51

Nie wiem czy nazwać to u mnie problemem ale nie sądze wiec powiem tak bardziej informacyjnie .... jesli chodzi o odpalanie wszytko jest ok , od 1-ego "strzała". Ale jak kupiłem Frote i wracał nią mój kolega zauważył że jak jest paliwa w baku poniżej 1/4 to autko na zakrętach potrafiło mu zgasnąć( jazda na benzynie). Uprzedził mnie o tym wiec zawsze nie schodze poniżej 1/4 poziomu. Ja tego nigdy nie doświadczyłem bo w miare szybko zamontowałem gaz do niej. Jeśli chodzi o odpalanie , czasem jak jest nagrzany silnik to jakoś nie chetnie odpala na benzynie , ale to baaaardzo rzadko że nie warto zwracać na to uwagi wiec olewam. Napisałem to ponieważ kolega zapytał " czy ma to coś wspólnego z poziomem paliwa w baku" ( mówie o tym gaśnięciu na zakrętach i jego odpalaniu) . Teraz myśle że czasem może mieć acz kolwiek wiem że nie powinno.
Opel Frontera B 3.2 V6 Long PB/LPG 3'' BFG MT 30,5 ''manual 2000r
Avatar użytkownika
Argail75
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1816
Obrazki: 24
Dołączył(a): 23 lip 2011 13:17:33
Lokalizacja: Łódź oś.Widzew
Pochwały: 7
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 02 paź 2012 18:01:44

Jeżeli jest problem z poziomem paliwa i gaśnięciem, to jest to nienormalne, trzba sprawdzić smoka od pompy, czy przypadkiem nie jest zgięty, albo coś. U mnie jest tak, ze nie ważne czy mam 1/4 czy zupełne 0 (komputerowe) to odpala i normalnie jeździ.
Nesfor, sprawdź ciśnienie na listwie, ale powiem tak. Regulator ciśnienia to zwykle taki dławik z membraną, który powoduje przepuszczanie paliwa do powrotu, jak ciśnienie przekroczy ustaloną wartość, czyli u nas to 3-4 barów. Jeżeli regulator jest zwalony, puszcza paliwo do dolotu, i ciśnienie na listwie spada, jest problem z odpalaniem i czasami z jazdą. Najproście jest to zdiagnozować tak, że znajdujesz sobie ten regulator i wężyk od powrotu, no i zaciskasz go np. jakimś zaciskiem albo palcami, tak zeby utrudnic przeplyw. Gasisz silnik i odpalasz, i czy będzie różnica.
Zaciśniecie węzyka symuluje działanie regulatora.

Ps. Z tym ciśnieniem sprężania to jakąś ścieme ci posłali, jak kompresja jest 0 to byś chyba musiał mieć wszystkie zawory podparte. Juz przy kompresji ok 8 byś miał znaczny problem z odpalaniem a już nie powiem że z jazdą..... Tłok bez pierścieni ci kompresje zrobi....to tyle w temacie słownych mechaników....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 02 paź 2012 19:22:25

Podłączyłem manometr do listwy i chyba mam winowajce, jak pompka zadziałała to 3-4 bary jak przestała to wskazówka od razu do zera.
Drugi test jak włączyłem zapłon to od razu kręciłem i odpalał, jak włączyłem zapłon i trochę poczekałem to ciężej zapalał.

Jeszce zrobię jutro test z zaciśnięciem wężyka , jeśli wtedy będzie spadało to rozumiem ze nieszczelność w pompie paliwowej, tak ?


W sprawie smoka to tam jest sitko na zew kubka, i drugie sitko w srodku ...
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 03 paź 2012 00:09:37

Nie pompa,
przy listwie będzie taki bączek, to jest regulator ciśnienia.
Nie widzialem go w tym silniku, ale w galancie mialem taki problem i po wymianie, problem ustąpił. A problem był taki ze membrama puściła i regulator puszczal paliwo.

http://opeloem.com/opel/frontera_b_1999 ... gines.html
tu masz 1.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 03 paź 2012 06:20:19

ale i tak muszę sprawdzić bo podejrzewam problem z wężykami w koszyku z pompa - diagnozę chce na 100% bo taki zawór kosztuje kolo 60$ a uszczelnienie wężyków 3 pln za opaski :)
dziś rano odpalił jak bajka jak zakręciłem od razu :)
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 03 paź 2012 08:02:15

Sorry nie doczytałem twojego poprzedniego posta, ale fakt moze być nieszczelność też pompie.

Co zrobiles ze odpalił ładnie?

Cholera ja to się cieszyłem, że ten silnik zaawsze zapala na dotyk, czy to +40 czy -25, a tu się okazuje ze moze być inaczej :).
W zeszłym roku miałem accu taki który w zimie przy -10 starczał na 1 odpalenie, no i udało się tak przejeździć całą zimę, palił na dotyk. Na wiosne była regeneracja accu i teraz chodzi ładnie, zobacze jak będzie zimniej :D.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 03 paź 2012 08:33:08

zawsze czekałem jak pompa przestanie kręcić i wtedy zapalałem, a teraz nie czekałem aż skończy pompować tylko od razu zakręciłem :) co do aku to fakt mój już tez zdycha :)
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 03 paź 2012 08:36:59

Nesfor, ale u nas pompa nie odpala się dopuki nie właczysz rozrusznika, o ile się nie mylę. Przynajmniej u mnie jest tak, że jest zupełnie cicho, czasami tylko słychać krokowca jak masz ucho pod maską.
W astrze np. było tak, ze po przekreceniu kluczyka, słychać było bzyknięcie pompki....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez z0mbie » 03 paź 2012 09:48:27

Pompa odpala po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon, nie rozrusznik. Niestety nie słychać jej pracy.
Gdy miałem problemy z odpalaniem i pracą na benzynie, to Kolega "Koniec" znalazł dwie rzeczy:
- pompa działała, ale dawała za niskie ciśnienie (niecałe 2bar), nowa (używana) daje teraz ponad 3bar
- nieszczelny kolektor ssący, wystarczy podczas pracy silnika pryskać np. samostartem z zewnątrz na łączenia kolektorów z blokiem silnika i słuchać, czy silnik nie zwiększa obrotów
Frontera B '00 Automat
Avatar użytkownika
z0mbie
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 20 lis 2008 18:52:57
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 1
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 03 paź 2012 10:38:50

pompa włącza się tez przed kręceniem silnika na kilka sekund ale nie zawsze - nie znałem reguły na to :) - fajnie by bylo dobrac sie do bebechow komputera i zobaczyc program co robi ale wieki by zajelo przegladanie kodu programu w asemblerku :)

Normlanie siedze w pracy jak na szpilkach bo che sprawdzić jeszcze z zablokownaiem wezyka powrotu :) :glaszcze:

swoja droga szukam juz zamiennika na necie i tu porazka bo niby w-g opisu by pasowalo ale rozni sie detalami ...
np

http://www.ebay.com/itm/170899437931?ss ... 1438.l2649
vs
http://www.ebay.com/itm/280805090995?ss ... 1438.l2649
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez brum » 03 paź 2012 12:50:06

We Frocie A i np Omedze pompa działa w momencie kręcenia co skutkuje u mnie dłuższym kręceniem bo paliwo się cofa.
A np w golfie 4 pompa zaczyna pompować w momencie otworzenia drzwi. I tak o powinno być.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 03 paź 2012 17:21:12

Regulator możesz kupić uniwersalny, w miejsce starego regulatora masz zaślepkę z króćcem, a na to zakładasz uniwersalny.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 03 paź 2012 20:26:53

normalnie zglupiałem, dzis zalozylem manometr i...cisnienie stoi .... moze sie odblokowalo .... moze dlatego ze silnik byl po jezdzie .....sprawdze po nocy jeszcze.... :?:
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 03 paź 2012 20:46:16

No dobra, a czy teraz Ci odpala dobrze?
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 04 paź 2012 06:45:05

no rano jak przyszedlem zeszlo cisnienie, ale wlaczylem pompke, napompowala i trzymala cisnienie i odpalil normalnie. Jedyne co sie zmienilo od tamtej sytuacji to bylo dalane paliwa za stowke, komp pokazuje na 240 km ze styknie ... poczekam chyba az znowu zacznie fisiowac i sprawdze raz jeszcze :|
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 3.2] Brak wolnych obrotów

Postprzez PCIENIAS » 17 kwi 2013 20:50:32

U mnie pomogło czyszczenie EGR. Na zimnym na wolnych obrotach, kaszlała i prychała. po wyczyszczeniu EGR, wszystko OK.
PCIENIAS
 

Re: [B 3.2] Brak wolnych obrotów

Postprzez JaGrab3 » 17 kwi 2013 21:34:44

Ja u siebie EGR całkiem zaślepiłem.
Natomiast co do czyszczenia EGR, to warto jeszcze wyczyścić kanał EGR ten co jest za przepustnicą.
Co do wolnych obrotów, to jeszcze warto sprawdzić PCV czy nie puszcza....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 3.2] Brak wolnych obrotów

Postprzez nesfor » 13 maja 2013 22:31:08

ja tez mam zaślepione egr i zyje :) , co moich wcześniejszych objawowo to ustąpiły, aczkolwiek jak na lpg zgaszę go przy wyższych obrotach to potem mam problem z odpaleniem ale jak poczekam az zejda obroty to pali od razu :)
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość