Witamy !



[B 3.2] Brak wolnych obrotów

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez mklw » 11 maja 2011 08:55:07

JaGrab3 napisał(a):Swoje dodam, silniczek TAk, ale warto jeszcze przeczyścić TPS, on tez sie przycina...
Niestety ja nie umiałęm wymontować swojego TPS'a, torx najbliżej silnika tak mocno jest skęcony, że nie mam narzędzia zeby go wykęcić, dlatego powykreceniu jednego torxa i poluzowaniu drugiego, napsikałem tam wd40, przestał gasnąć na dojeździe do świateł.
Tak jeździłem ok 2m-ce i teraz znowu zauważam falowanie obrotów, po wysprzęgleniu, trzeba będzie znowu napsikać.


Jak nie masz czym wykręcić to slap łepek malymi kombinerkami i odkręcisz spokojnie u mnie tez nie mialem torxa i dalem rade
mklw
 

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 11 maja 2011 09:49:34

Mam torxa, ale ta śrubka tak ciężko wychodzi, w całym zakresie gwintu, dałem radę odkręcić z 4 obroty, tak zeby poluzować czujnik, no i torx się już trochę wyślizgał, bo to były takie przekręty po 1-2 mm :(
Co do kombinerek, to cholera, nie ma tam miejsca, obok idą mi przewody, rureczki, i jeszcze jakaś wiązka od lpg, tak ze naprawdę nie mam cierpliwości.
Ew, ostry srubokret i młoteczek i pobijać po obwodzie... nie mam cierpliwości.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 31 sie 2011 17:59:31

Kupiłem dobre torxy, i na gorącym silniku (ważne) udało mi się w końcu wyjąć tps - a tu zonk - on jest cały zabudowany! Tam nie ma co czyścić...
No chyba że ten plastik, który zaczepia się o przepustnicę.
W TPS w galancie jest wszystko na wierzchu, tam jest co czyścić.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 18 cze 2012 08:33:19

Czy możecie podać trochę więcej info o czyszczeniu silniczka krokowego, wystarczy wykrecic przeczyscici i wkrecic czy trzeba potem cos jeszce ustawiac komuterem, czy przy czyszczneiu trzeba na cos zwracac uwage, w sensie czegos nie przestawic ?
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 18 cze 2012 09:05:35

Wykręcić, wyczyścić trzpień silniczka i gniazdo, zakręcić i włalla.
Nic sie tam nie ustawia.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 22 cze 2012 08:54:56

jeszcze sie nei zabralem bo deszcz przeszkadza ale zauwazylem ze jak powoli dodaje gazu to nei szarpie przy rusznaiu, czy jeszcze potencjometr przepustnicy ( mam an linke przepsutnice) przeczyscici ?
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 22 cze 2012 10:08:48

Potencjometru nie przeczyścisz, bo on jest w całości zalany, możeszgo wyjąć i oczyścić miejsce styku trzpienia przepustnicy z samym TPS, ale tutaj raczej nie masz problemu.
Sam tps jest winny raczej z problemami przy schodzeniu z obrotów, bo w momencie gdy dodajesz gazu, tps jest pchany przez trzpień, natomiast powrót jest na spręzynie.

A co ci się dokładnie dzieje, jaki masz objaw?
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 22 cze 2012 12:46:53

Tak jakby sie silnikowi urwal sie film na chwile , przygasa i zaraz sie budzi z energia, potem juz ten problem nie wystepuje, a jest zawsze po dluzsyzm postoju. dzis delikatnie dodwalem gazu i nie szarpalo, nie mam problemu z wchodzniem na obroty i schodzniem, silnikiem nie telepie. Przy przygasaniu jak nacisne hamulec to silnik odzywia - skrzynia na D, raz na R mi tak zorbil tez. Czasem na P jak go zpalaem to potrafil przygasnac tez lub zgasic, jak zgasl to za drugim razem zakrecil bez problemu. spalanie tez wydaje sie w normie zarowno na PB jak LPG.
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 22 cze 2012 13:21:42

Na zimnym silniku, silnik musi dość mocno wzbogacać mieszankę, zeby nie mulić silnika, z tego co piszesz , wnioskuję, ze przy naciśnięciu gazu, silnik dostaje za dużo powietrza i przestaje ciągnąć, bo ilość paliwa nie została odpowiednio zwiększona.
Losując w kapeluszu możliwości:
1. filtr paliwa do wymiany, - za mała przepustowość paliwa, przez co masz ten objaw.
2. Przepływomierz, - może źle wskazywać ilość powietrza przez co mieszanka jest źle dobierana. - trzeba podłączyć EML327, i sprawdzić wskazania z normami, opisywałem to w którymś poście.
3. Pompa paliwa - daje za małe ciśnienie
4. regulator ciśnienia paliwa - nie trzyma - przez co puszcza za dużo paliwa do powrotu, i przy dużym zapotrzebowaniu na paliwo listwa nie wydala.

moja rada. Zostaw to, po odpaleniu daj mu chwilę sie nagrzać ( ja zwykle czekam aż spalanie chwilowe spadnie do 4L/h) po czym delikatnie jedziesz, bez butowania, objawu pewnie nie odczujesz.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 26 cze 2012 06:54:37

uzupełniłem olej silnikowy i objawy ustąpiły ?!?! teraz jak depnę na zimnym to jest lepiej, nie gaśnie tylko wolniej wchodzi na obroty pod obciążeniem , po krótkim rozgrzaniu już dobrze.
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 26 cze 2012 09:45:13

No to to jest zagadka, a ile oleju było przed uzupełnieniem?
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 02 lip 2012 09:19:52

Dolaem litra,

a mam inne pytanie, czy jakims softem mozna podejrzec czy na ktorys gar slabiej pali ? z tym cisnieniem to nie wiem bo jak jest cieply to autko ma kopa, ackzolwiek ogolnei to slabiej ciagnie niz na poczatku.
Dzis wymienie swiece i zobacze cyz pomoze. Jak ktos napisal trzeba zaczac sprawdzac po kolei :)
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 02 lip 2012 09:59:39

Możesz zobaczyć na którym banku jest problem, podłączając się elm, mozesz zobaczyć na korekty, i będziesz widzial, na którym banku masz za dużo korekty.

A najlepiej to trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania....wtedy będziesz widział gdzie może być problem.
Także na świecach widać, zwykle słaby gar ma ciemniejszy nalot na elektrodzie. (okopcony)
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 03 lip 2012 07:34:13

z podlaczeniem kompa raczje lipa, bo tych wartosci mi nie pokazuje ?!?!? a takie wartosci jak obroty, czy predkosc jak nawet stoje w miejscu to skacza jak oszale. Temperature tylko pokazuje rozsadnie, moze cos w programie musze przestawic ....
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 03 lip 2012 09:17:14

Zmień program, u mnie prawidłowo działał scanmaster-elm.
Ma pokazywac parametry, jak nie pokazuje jest problem z połaczeniem.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 03 lip 2012 21:13:25

Ten co podales dzial super :

tu wynik

http://imageshare.pl/?di=9UD4
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 03 lip 2012 23:09:34

Tutaj on chodził na gazie??

Tak czy siak korekty masz identyczne na obu bankach, więc jest OK.
Long term na -6% oznacza, że zubaża mieszankę, ale 6% to dla tego silnika to jest pikuś.
Jak ja ustawiałem gaz, to z trudem udało mi się zejśc do 3% na wolnych, i ok 7-10 podczas jazdy....

Co ciekawe, ja mam wolne o ok 100 obr/min niższe :).....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 04 lip 2012 06:54:34

si na gazie juz wtedy chodzil, dzis jak pogoda pozwoli to wymienie filtr powietrza i swiece i obejrze czy nie mam usyfione przeplywki, przepustnicy i silniczek krokwoy, jak to nei pomorze to nie wiem, zloze chyba cos w ofierze :D
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez JaGrab3 » 04 lip 2012 10:32:28

A może katalizatory....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2]Obroty silnika

Postprzez nesfor » 04 lip 2012 22:22:44

uff, masakra, wymieniłem filtr powietrza, przepustnica sucha i czysta tak samo przepływomierz. Świece tez wkręcone nowe :) zrobiłem testowa jazdę i jakby miał więcej Energi.
Co do okopconych to raczej nie były.
Czy po wymianie swiec trzeba jechac do gazownikow celem nowej kalibracji ?

Zajrzalem tez do silniczka krokowego ale bylo sucho tylko full sadzy - poplukalem troche w benzynie eks i torche syfu wypadlo .

jutro rano bedzie test czy bedzie mulil.


[wtedy rano i dzis rano]
dalej to samo w gorszym wydaniu, po rozgrzaniu wszystko gralo.
Gdzies kto spisal o zatkanym kat ale clay czas czuje sile podmuchy splain jak przystawie rekek wiec nie to chyba.
Pzeczyscilem silniczek i zawor egr, czujnik polozenia przepsutnicy, filtr i swiece tyz wymeinione. psikalem starterem na okolo i silnik nei zwiekszla obrotow :(
chyba odzaluje kase i podjade do serwisu ackzolwiek co oni wiecej zoabcza :(((((
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości