Witamy !



[B 3.2] Problem z odpalaniem, przepływomierz

[B 3.2] Problem z odpalaniem, przepływomierz

Postprzez artii » 03 paź 2009 08:44:24

mam problem uruchomieniem auta po nocy lub dłuższym postoju odpala i gaśnie i niepacuje na wszystkich cylindrach dopiero gdy przytrzymam go na obrotach przez chwilę zaczyna chodzić proszę o jakąś podpowiedz nie pokazuje kodów
[color=#0040FF]3,2 V6
BF GOORICH ALL TERAIN 255/70/16 na AMERICAN RACING z ET-0
RANCHO RS 9000X
Avatar użytkownika
artii
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 31
Obrazki: 3
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:29:35
Lokalizacja: LUBELSKIE / Jastków
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: problem z odpalaniem 3.2 v6 HELP

Postprzez FROTERKA » 06 paź 2009 09:27:39

Starzy wyjadacze milczą, ja się nie znam, przyczyn może być całe mnóstwo. Poczytaj forum, wszystko już było. :glaszcze:
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: problem z odpalaniem 3.2 v6 HELP

Postprzez artii » 06 gru 2009 11:23:44

usterka usunięta nie domykające się wtryskiwacze gazu wymiana na nowe rozwiązała problem apropo gazowników nie ma kompetentnych ludzi w tym kierunku jeśli człowiek sam tego nie dojdzie to żaden z mich tego nie zrobi
[color=#0040FF]3,2 V6
BF GOORICH ALL TERAIN 255/70/16 na AMERICAN RACING z ET-0
RANCHO RS 9000X
Avatar użytkownika
artii
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 31
Obrazki: 3
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:29:35
Lokalizacja: LUBELSKIE / Jastków
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

[B3.2] Gasnie na wolnych obrotach + Check Engine?

Postprzez Wookash » 17 gru 2009 08:15:59

Witam

Wczoraj frocia zaczela gasnac na wolnych obrotach. Dzisiaj odpalila normalnie, odsniezylem sobie auto i po przejechaniu okolo 200m znowu zaczela gasnac. Po okolo 1 km zapalila sie kontrolka od silnika. Co jej moze dolegac? Mial ktos podobny przypadek?

Pozdr.
Wookash
 

Re: [B3.2] Gasnie na wolnych obrotach + Check Engine?

Postprzez mazurkas007 » 17 gru 2009 08:56:59

przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, silniczek krokowy.

Od tego zacznij.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B3.2] Gasnie na wolnych obrotach + Check Engine?

Postprzez Wookash » 17 gru 2009 08:58:00

THX dzisiaj podjade jeszcze na kompa moze on cos podpowie.
Wookash
 

Re: [B3.2] Gasnie na wolnych obrotach + Check Engine?

Postprzez mazurkas007 » 17 gru 2009 09:01:32

Wookash napisał(a):THX dzisiaj podjade jeszcze na kompa moze on cos podpowie.


Nawet jak comp pokaże błędy przepływomierza, to i tak najpierw sprawdź silniczek krokowy i czunik położenia przepustnicy.
Jak czujnik położenia przepustnicy się zacina, to comp tego nie wyłapie jako błąd, bo prądy idą dobre z czujnika i wywala wtedy błąd przepływomierza.
Tylko przepływomierz kosztuje coś koło 1000 a czujnik przepustnicy ~60.
Więc najpierw umyj silniczek krokowy ( może być potrzebny comp do wyzerowania ) i wyczyść/sprawdź czujnik przepustnicy.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B3.2] Gasnie na wolnych obrotach + Check Engine?

Postprzez Wookash » 17 gru 2009 10:53:23

Doktor zdiagnozowal przeplywomierz blad P0101 po zresetowaniu narazie jest ok. Czeck Engine sie nie swieci samochod chodzil okolo 30 min na wolnych obrotach i nie zgasl pojezdzilem troche i nic sie dzieje mam nadzieje ze to tylko jednorazowa akcja. Doktorek tez doradzal umycie silniczka krokowego ale narazie z braku cieplego garazu i czasu odpuszcze na jakis czas czyszczenie. Chyba ze znowu sie pojawi problem wtedy nie bedzie wyjscia.

Pozdr.
Wookash
 

Re: [B3.2] Gasnie na wolnych obrotach + Check Engine?

Postprzez mazurkas007 » 17 gru 2009 11:07:22

Przepływomierz to urządzenie całkowicie elektroniczne, nie może się zepsuć i naprawić.
Proponuję rozpięcie wszystkich wtyczek i psiknięcie środkiem do osuszania i usuwania śniedzi.
Zima przyszła, wilgoć wszędzie włazi.
Jak będziesz miał chwilę czasu, jeszcze raz polecam sprawdzić czujnik przepustnicy i s.krokowy.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B3.2] Gasnie na wolnych obrotach + Check Engine?

Postprzez janusz64 » 17 gru 2009 11:16:05

No ja dzisiaj miałem podobny problem.
Rano odpalił,po przejechaniu 7 km na wolnych gasł.
Ale przejechałem jeszcze ze 2km i się uspokoiło,może będzie dobrze.
janusz64
 

Re: [B3.2] Gasnie na wolnych obrotach + Check Engine?

Postprzez Wookash » 17 gru 2009 11:30:51

mazurkas007 napisał(a):Proponuję rozpięcie wszystkich wtyczek i psiknięcie środkiem do osuszania i usuwania śniedzi.
Zima przyszła, wilgoć wszędzie włazi.
Jak będziesz miał chwilę czasu, jeszcze raz polecam sprawdzić czujnik przepustnicy i s.krokowy.


W obecnych warunkach pogodowych jestem wstanie to wykonac wiec na weekendzie tak tez uczynie.

THX

Pozdr.
Wookash
 

Re: [B3.2] Gasnie na wolnych obrotach + Check Engine?

Postprzez janusz64 » 17 gru 2009 12:24:12

Nie znam się na elektronice,jestem noga.
Ale tak zrobiłem przed mrozami i po rozpięciu wtyczek komp zaczął mi warować,zapalała mi się kontrolka z silnikiem.Tak było dłuższy czas,ale teraz mu przeszło samo.
janusz64
 

Re: [B3.2] Gasnie na wolnych obrotach + Check Engine?

Postprzez Wookash » 17 gru 2009 13:19:06

Nie wiem jaki srodek mial na mysli mazurkas al ekiedys kupilem taki co sie przewody psika i wszystko inne z elektryka zwiazane i to pomaga na wilgoc itd. W swojej juz bylej froci A zpsikalem wszystko i wilgoc jej juz nie szkodzila wiec na weekendzie troche popsikam i powinno sie uspokoic.
Wookash
 

Re: [B3.2] Gasnie na wolnych obrotach + Check Engine?

Postprzez Wookash » 27 gru 2009 17:39:21

Przymierzam sie do czyszczenia w/w silnika krokowego. Pytanie do doswiadczonych na co zwrocic uwage przy demontazu/montazu jak juz rozbiore czym czyscic i czym smarowac?

Pozdr.
Wookash
 

Re: [3.2]problem z odpalaniem

Postprzez artii » 27 gru 2009 22:33:07

najlepiej kup środek do czyszczenia układu dolotowego dobrze usuwa nagar , do smarowania WD40 do kostek kontakt sray w sklepie elektronicznym najlepsze sprawdzone preparaty
[color=#0040FF]3,2 V6
BF GOORICH ALL TERAIN 255/70/16 na AMERICAN RACING z ET-0
RANCHO RS 9000X
Avatar użytkownika
artii
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 31
Obrazki: 3
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:29:35
Lokalizacja: LUBELSKIE / Jastków
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2]problem z odpalaniem

Postprzez Wookash » 26 sty 2010 17:32:23

Krokowiec przeczyszczony i przepustnica tez przynajmniej tak kazalem zrobic. Dzisiaj auto znowu zgaslo i znowu podczas jazdy zapalila sie kontrolka. Dodatkowo samochod przymula ja mu w gaz a on zamulony i dopiero po okolo 0.5 do 1 s jak by mu kto kopa dal. Nie wiem co juz robic czy szukac dalej przyczyny czy odrazu do sklepu po krokowca i przeplywke? Jakie spomysly? Moze filtr benzyny zabity albo nie pali chwilowo na wszystkie gary jak to zdiagnozowac?
Wookash
 

Przepływomierz Frotka B 3.2

Postprzez mazurkas007 » 04 sty 2011 13:47:00

udało mi się z nudów uruchomić w warunkach domowych, za pomocą zasilacza 12V, wentylatora od komputera i zwykłego miernika uniwersalnego przepływomierz powietrza od Frotki B 3.2.
Zakres pomiarowy zależnie od ilości przepływającego powietrza wynosi od 10V przy braku przepływu do 11V przy dmuchaniu wentylatorem na maksa ( nie wiem czy można dojść do 12V przy większym wentylatorze, bo takiego nie mam ).
Ponieważ dla tej części nie ma zamienników a oryginał kosztuje ołołotysiuncpińcet, pytanie brzmi - czy możliwe jest dobranie od innego auta przepływomierza o podobnej średnicy przelotu i parametrach pomiarowych, aby ulżyć wszystkim posiadaczom Frotki 3.2 . Forumowi elektrycy/elektronicy pytanie do was.
Wtyczka ma trzy PINy, +12V zasilanie, masa i pomiar, podłączenie miernika między PINami pomiar (+) a masą daje odczyt.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Przepływomierz Frotka B 3.2

Postprzez jrzeuski » 04 sty 2011 14:26:49

Jeśli faktycznie pomiar odbywa się jak piszesz, to pewnie i "wiatromierz" zrobiony z kawałka blaszki przymocowanej do potencjometru dobrze by udawał oryginalny przepływomierz. Kwestia dobrania wielkości blaszki, odpowiedniego potencjometru i zamocowania całości w dolocie. Koszt części pewnie w 5zł by się zmieścił :mrgreen:

PS. Zapomniałem o sprężynce, żeby układ samoczynnie wracał do pozycji spoczynkowej.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Przepływomierz Frotka B 3.2

Postprzez ADAM SP3WXO » 04 sty 2011 19:23:21

Podaj mi nr części ( ten z samego przepływomierza). Zobacze co da się zrobić.
ADAM SP3WXO
 

Re: Przepływomierz Frotka B 3.2

Postprzez mazurkas007 » 05 sty 2011 15:07:45

jest nalepka z kodem kreskowym, numer z nalepki 05552063956.
przepływomierz oryginalny, oplowski znaczek ale pod spodem jest logo delphi
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Następna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron