Strona 1 z 1

[A2,4] Cylinder nr 1, czy błąd w Haynes?

PostNapisane: 05 lis 2010 08:24:08
przez Andy
Drodzy koledzy.
Wg Haynesa cylinder nr 1 jest z przodu silnika od strony łańcucha rozrządu. Wg tego samego Haynesa aby zdjąć głowicę należy go ustawić w GMP. Problem w tym, że jeśli tak zrobić to głowicy zdjąć nie można (podcięcia w wałku rozrządu nie są ustawione naprzeciw śrub). Jeśli w GMP ustawić czwarty tłok wszystko jest ok. Co więcej przy pierwszym cylindrze na głowicy jest wybita cyfra "4".
Dla mnie to żadna różnica, ale po pierwsze ciekawość spać nie daje, po drugie komuś może kiedyś pomóc odpowiedź na następujące pytania:
1) który cylinder jest pierwszy?
2) która część Haynesa kłamie, to o ustawieniu 1 cylindra, czy ta z opisem zdejmowania głowicy?

A może tylko ja mam przestawioną kolejność zapłonu (pozamieniane kable WN i obrócony wałek)

I jeśli ktoś wie, gdzie jest "inpection aperture" - "okenko" przez które ustawia się znacznik na kole zamachowym w celu znalezienia GMP? Ja go nie znalazłem i musiałem sobie radzić inaczej.

Re: [A2,4] Cylinder nr 1, czy błąd w Haynes?

PostNapisane: 05 lis 2010 11:42:19
przez JJKILLER
Andy, może masz jakąś Chińską podróbę :mrgreen:
A tak na poważnie to i mi się wydaje że 1 gar to jest ten z przodu auta, w Escorcie był z lewej a z prawej skrzynia, we Frotce (patrząc od strony aku) z prawej skrzynia to z lewej 1 gar.

Re: [A2,4] Cylinder nr 1, czy błąd w Haynes?

PostNapisane: 30 lis 2010 08:53:52
przez Kpt.Saper
Okienko dzięki któremu można ustawić GMP pierwszego i czwartego tłoka znajduje się z lewej strony silnika patrzac od przodu auta w dolnej częsci bloku silnika . Może zasłaniać rura wydechowa więc trzeba zglądać z kanału ,widać tam taki szpikulec a na kole zamachowym jest kulka , po zgraniu tych dwóch znaków otrzymujemy GMP ,tłoki pracują parami licząc od rozrządu 1z4 i 2z3