Strona 1 z 3

[A 2.4] Cisnienie oleju

PostNapisane: 12 wrz 2007 07:34:27
przez yarosz
Andy mam pytanie do Ciebie oraz do tych ktorzy maja silnik o pojemnosci 2,4.
Czy moglbys mi powiedziec w ktorym miejscu u Ciebie jest wskazowka ciesnienia oleju. Chodzi mi o zagrzany silnik na wolnych obrotach. Pytam bo mam wrazenie ze u mnie jest za niskie a wlasnie wymienialem silnik bo moj zdech i cos mi sie zdaje ze ten co nabylem tez nie jest za dobry. A co za tym idzie moje cisnienie w organizmie zaczyna byc zbyt wysokie wiec chcialbym sie postrzelac z tym co mi sprzedal ta kupe zelastwa i moze jakas kase wyrwe spowrotem.

ciśnienie

PostNapisane: 12 wrz 2007 08:28:15
przez Artur
Ja wprawdzie mam silnik 2,2 ale ostatnio przerabiałem ten temat ze wskazaniami ciśnienia oleju. Po wymianie uszczelki pod głowicą zaczęło mi spadać,ale po kilku płukaniach całego układu w końcu się ustabilizowało. Kupiłem również nowy czujnik. Ciśnienie na wolnych obrotach mam kilka milimetrów powyżej stanu alarmowego (1,3 Bara). Przy obrotach rzędu 3tyś/min ciśnienie mam w okolicy połowy

PostNapisane: 12 wrz 2007 13:42:34
przez brum
Ja mam identycznie jak Artur, ale podobno ten wskażnik niezawsze pokazuje jak powinien.

PostNapisane: 12 wrz 2007 13:51:52
przez yarosz
To co napisaliscie jest pocieszajace bo u mnie tez tak jest ale mam wrazenie ze przy poprzednim silniku zanim zdechl wskaznik byl zdecydowanie wyzej nawet na cieplym silniku. Poczekam moze ktos z takim silnikiem jak moj sie odezwie i jesli bedzie mial tak samo bede mogl spac spokojnie.

PostNapisane: 12 wrz 2007 13:55:24
przez wojtekkk
czujnik to czujnik- sprawdź ciśnienie na cylindrach i będziesz miał pewność- a jeżeli nawet ciśnienie oleju nie halo to wcale nie znaczy ze silnik be-może tylko pompa oleju siada

PostNapisane: 12 wrz 2007 14:28:11
przez Andy
Na połowie wskaźnika, czasem o grubość wskazówki niżej.
Przy "rejsowych" obrotach dochodzi do 3/4 wskaźnika. Pamiętaj, że po drodze masz czujnik, kable. Na ciśnienie może też mieć wpływ pompa oleju i jeszcze pewnie parę innych gajgów.

PostNapisane: 12 wrz 2007 19:41:03
przez yarosz
U mnie na zimnym to jest w 3/4 wskaznika wraz ze wzrostem jest coraz nizej a po zagrzaniu sie silnika mniej wiecej 2 milimetry nad czerwona kreska.
Na moje oko cos jest do dupy pytanie tylko co. Czujnik bym odrzucil.
Pytanie tylko czy pompa wraz ze wzrostem temperatury oleju zachowywala by sie tak ze cisnienie by spadalo ??

PostNapisane: 13 wrz 2007 06:37:12
przez Andy
A taki dobry w te klocki to ja nie jestem.
Pamiętam z innego auta, że na problemy z olejem dobrze robi wyczyszczenie takiego sitka, przez który pompa zasysa olej z miski. Jak sie nie mylę, to nazywają to smokiem.

PostNapisane: 13 wrz 2007 12:33:23
przez Adam
też kiedyś sprawdzałem czujnik i był OK.
Jak uważniej poobserwowałem wskaźniki to wszystko zrobiło sie jasne.
temperatura: wzrastała - spadała
paliwo: przybyło - ubyło
prąd i olej tak samo
miałem już deskę rozmontować , bo jak nic to coś z prądem.
Wyszło w końcu na to ,że problem z masą.Po wymianie kabla i klem wszystko OK.

PostNapisane: 27 maja 2008 14:29:23
przez Kpt.Saper
u mnie na zimnym silniku wskazówka zawsze jest powyżej 1/4 po rozgrzaniu w okolicach 1/2 a powyżej 2500 obr/min w okolicach 3/4 ,dodam że olej 10W40 przejechane 223000 tyś km , teraz przechodzę na mineralny

PostNapisane: 27 maja 2008 16:15:28
przez brum
A czemu tak szybko? jeszcze przecież pojeżdzi na pół....

PostNapisane: 28 maja 2008 19:29:26
przez tobixxx
ja zrobiłem tak, że mam orginalny wskaźnik ciśnienia i dodatkowo w kabinie mam założony manometr mechaniczny od MTZ-a :D . wskazania dopóki silnik zimny niewiele się różnią ale po rozgrzaniu wskazania już bardzo. na rozgrzanym silniku na mechanicznym jest 1,5 na wolnych, podczas jazdy ok. 4, na orginalnym wskazówka prawie na czerwonym na wolnych i poniżej połowy podczas jazdy. od założenia mechanicznego wskaźnika żyję spokojnie. :lol:

PostNapisane: 28 maja 2008 21:24:53
przez jack 2.2 dti
Ciśnienie oleju powinno wynosić 1.5 bara na biegu jałowym ( rozgrzany silnik i obroty 820-880)

PostNapisane: 30 maja 2008 15:35:21
przez Kpt.Saper
brum napisał(a):A czemu tak szybko? jeszcze przecież pojeżdzi na pół....

na pół syntetyku przy gazie trochę strach a nie chce mi się potem silnika remontować

PostNapisane: 14 lip 2008 16:41:26
przez Marucha
Czy jam rozumieć, że na gazie lepiej imać się mineralnego ????? A skąd taka teza, pomysł..........???

Re: Cisnienie oleju silnik 2,4

PostNapisane: 26 gru 2009 18:07:11
przez Krzykku
U mnie na wolnych obrotach jest ponad pół skali a przy ok. 2500 ponad 3/4 olej mam 15w40 czyli chyba mineralny?

Re: Cisnienie oleju silnik 2,4

PostNapisane: 26 gru 2009 18:46:31
przez iwan
Witam U mnie ciśnienie takie same jak U Andy.

Re: Cisnienie oleju silnik 2,4

PostNapisane: 06 lut 2010 16:43:28
przez Schmeihel
A ja mam pytanko takie 94 2,4 B+Lpg.
Po kupnie froty ciągle miałem wskazówke ciśnienia oleju maks w pionie. 5 dni temu wymieniałem filtry i olej. Dzisiaj rano po przejechaniu 20 km. zaglądam pod maskę, a tam cały silnik oprócz pokrywy oblany olejem, kapie na dole jakaś masakra. Trochę pogrzebałem, i z czujnika spadł jeden przewód. Założyłem go, dolałem oleju. Czy jakiś dziwny wylew mogł być spowodowany przez czujnik
?? Teraz pokazuje około połowy skali,

Re: Cisnienie oleju silnik 2,4

PostNapisane: 06 lut 2010 17:09:49
przez Krzykku
Na moje oko to mogło być spowodowane niewielkim wyciekiem oleju np. z niedokręconego filtra lub korka a rozbryzg oleju na cały silnik załatwił wentylator chłodnicy - pewnie masz wiskozę a ona kręci cały czas. Ja tak kiedyś miałem, u mnie lało spod pokrywy zaworów a po zmianie uszczelki jak ręką odjął. Najlepiej umyj sobie dokładnie silnik, przejedź kawałek i sprawdź skąd się olej sączy. Odpięcie się czujnika raczej tego nie spowodowało :D

Re: [2.4]Cisnienie oleju

PostNapisane: 09 lut 2010 01:45:30
przez janusz64
Jak miałeś ciśnienie większe,a teraz mniejsze,to może miałeś wlany gęściejszy olej,jakiś minerał + jakiś dodatek.
Jak na filtrze ci nie leje,to tak jak kolega Krzykku pisze.może ci lać uszczelką z pod klawjatury bo masz rzadszy olej.
Ja tak miałem,wymieniłem uszczelkę i jest gitara. :D