Witamy !



[A 2.4] Problem z zapłonem

[A 2.4] Problem z zapłonem

Postprzez janusz » 30 lip 2008 20:52:23

wracałem z pracy, zatrzymałem się przy sklepie i zgasiłem silnik. Po kilku minutach chcąc odjechać nie mogłem go odpalić. Po paru probach odpaliłem ale dziwnie zaczeło z nim szarpać. gdy probowałem jechać to gasł i znów go odpalałem. Po przejechaniu 300m zgasł całkowicie. Gdy sprawdzałem to okazało się że na swiecach nie ma iskry. nie odpali ani na benzynie ani na gazie.jest to silnik 2.4i 92r
Proszę o pomoc !
janusz
 

Postprzez Marucha » 31 lip 2008 11:22:08

Czujnik położenia wału zapewne..... odpiał się albo może coś na kabelkach nie łączy. Raczej chyba nie łączy.
Frotka B long z 1999 roku. 2,2 l + LPG
------------------------------------
WROCŁAW
GG 124835
Avatar użytkownika
Marucha
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): 06 lip 2007 12:34:16
Lokalizacja: WROCŁAW
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

problem z zapłonem

Postprzez janusz » 31 lip 2008 12:23:46

Czujnik jest przykręcony do silnika a kabel wizualnie jest cały ma on 3 wejścia ponumerowane od 1do3 co ktory do czego to nie wiem ale między dwoma jest rezystencja ponad 20-dzieścia kom a trzeci wogóle nie czynny. Czy kabel do czujnika walu ma być zasilany bo jako taki nie wysępuje.
janusz
 

Postprzez Marucha » 31 lip 2008 13:54:36

Aż tak, to się na tym nie znam. Zasilany to on raczej nie jest. Spróbuj poruszać kabelkiem, przeczyścić styki i uruchomić auto. Najlepiej poruszaj nim przy uruchomionym silniku. Zobacz, czy to ma jakiś wpływ. Jak nie, to może posprawdzaj kabeki wysokiego napięcia - może na nich jest jakieś przebicie.
Frotka B long z 1999 roku. 2,2 l + LPG
------------------------------------
WROCŁAW
GG 124835
Avatar użytkownika
Marucha
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Dołączył(a): 06 lip 2007 12:34:16
Lokalizacja: WROCŁAW
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: problem z zapłonem

Postprzez makar » 24 sie 2008 22:42:58

A wywaliło błędy na desce??
Ja z tego co pamiętam odpaliłem bez tego czujnika. Nie wiem jak w tym silniku ale ECU umożliwia jazdę bez obrotów przyjmując jaką wartość zadaną więc chyba nie ma to nic do zaniku iskry. Ja bym sprawdził raczej obwód niskiego i wysokiego może tam być problem
makar
 

Re: F2.4 pytanie o zapłon

Postprzez Lady_Killer » 06 lip 2011 17:16:37

Następny..... Co to jakaś zmowa :wsciekly:
A przywitać się w odpowiednim dziale i napisać kilka słów o sobie :?: :!:
A dopiero potem poszukać czy odpowiedzi już nie ma na forum a jak nie to zapytać ......

:niewiem: :roll: :roll:

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Lady_Killer
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2115
Obrazki: 5
Dołączył(a): 28 lip 2009 19:25:46
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: F2.4 pytanie o zapłon

Postprzez hasan » 07 lip 2011 07:30:35

szukałem nie ma więc pytam
hasan
 

Re: [A2.4]problem z zapłonem

Postprzez adam-wwy » 18 lip 2011 21:31:09

Sprawdź czy cewka daje iskrę. Zdejmij środkowy przewód z kopułki i włóż w niego świecę. Świecę zmasuj z silnikiem tylko nie trzymaj jej w ręku, ale przez izolowane kombinerki np. Ktoś w tym czasie musi zakręcić rozrusznikiem. Jeśli iskra jest to szukasz przyczyny w aparacie zapłonowym, kablach, świecach, jeśli nie ma to w drugą stronę: cewka i sterowanie nią.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [A2.4]problem z zapłonem

Postprzez peter1991 » 09 sie 2011 20:07:13

Panowie, u mnie problem podobny, nagle w terenie zgasła i już nie odpaliła, nie było w ogóle iskry, wymieniony czujnik położenia wału, cewka, komputer i dalej nic :/ co to może być ?? gdzie dalej szukać ?? prąd do cewki dochodzi i dalej nie wiadomo gdzie się traci :/
peter1991
 

Re: [A2.4]problem z zapłonem

Postprzez Tolya » 09 sie 2011 20:38:21

A co to znaczy, że prąd do cewki dochodzi? Jest na wejściu do cewki a na wyjściu już nie ma? Sprawdzałeś czy jest iskra na świecach? Czy cewka daje iskrę do rozdzielacza?

Jeśli prąd do cewki dochodzi a dalej nic to spróbuj zamienić jeszcze raz cewkę. Słyszałem o przypadłościach kiedy ludzie wymieniali jeden wadliwy element na drugi, pech straszny, ale to się zdarza.
Tolya
 

Re: [A2.4]problem z zapłonem

Postprzez peter1991 » 09 sie 2011 21:52:15

dokładnie, prąd jest na wejściu a na wyjsciu juz nie ma :/ iskry w ogóle nie ma w samochodzie zarówno na świecach jak i normalnie..
cewka jest sprawna, sprawdziłem ją w innej Frotce..
peter1991
 

Re: [A2.4]problem z zapłonem

Postprzez adam-wwy » 10 sie 2011 14:17:19

A rozdzielacz zapłonu jest na 100% sprawny?? Palec i kopułka w jakim stanie? Zrób test w taki sposób jak napisałem kilka postów wcześniej.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [A2.4]problem z zapłonem

Postprzez peter1991 » 10 sie 2011 14:43:24

teraz doszło jeszcze to ze prąd nie dochodzi juz nawet do cewki :(
peter1991
 

Re: [A2.4]problem z zapłonem

Postprzez peter1991 » 11 sie 2011 17:21:57

Wie ktoś co to ??
peter1991
 

Re: [A2.4]problem z zapłonem

Postprzez FROTERKA » 11 sie 2011 20:09:54

A przerwę masz ?
Aparat zapłonowy sprawny w sensie kręci ?
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A2.4]problem z zapłonem

Postprzez rafi.szczecin » 29 wrz 2011 18:20:57

Witam!
Bardzo często brak iskry jest spowodowany uszkodzeniem przekaźnika pompy paliwa, ma on dwa obwody:
1. załącza pompę paliwa
2. przełącza sygnał do ECU
Oba obwody mogą paść niezależnie.
Przekaźnik znajduje się przy chłodnicy od strony kierowcy.
Pozdrawiam!
rafi.szczecin
 

Re: [A2.4]problem z zapłonem

Postprzez fly_jabko » 06 lis 2011 09:22:13

Moja frotka też stanęła. Paliła coraz Ciężej i Ciężej na benzynie chodziła jak Wartburg ale po przejściu na LPG szła jak szalona :D pół roku wcześniej miałem podobnie ale wówczas winny był regulator Ciśnienia paliwa, założyłem uniwersalny na powrocie i po problemie. niestety ostatnio znów to samo z tym że Ciśnienie na listwie było ok. a frota z odpalenia na odpalenie coraz gorzeh chodziła aż przestała (na gazie zero problemów, z tym, że na PB muszę odpalić) doszedłem do tego że sygnał na wtryski bardzo Anemiczny, wymieniłem kompa Auto chodziło! może ze dwa tygodnie... i ta sama Sytuacja... Coś pali Kompy? Może wtryski... Nabyłem nową/używaną listwę z wtryskami i sprawnym regulatorem i Kompa co prawda od omegi no i nie działa ;( czy ten przekaźnik od pompy może też w tym uczestniczyć?? wygląda na lekko nad topionego od spodu, ale jak kręcę rozrusznikiem to coś w nim się dzieję... A może jakieś inne pomysły na ten problem?
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A2.4]problem z zapłonem

Postprzez jrzeuski » 06 lis 2011 10:00:25

fly_jabko napisał(a):Nabyłem nową/używaną listwę z wtryskami i sprawnym regulatorem i Kompa co prawda od omegi no i nie działa ;( czy ten przekaźnik od pompy może też w tym uczestniczyć?? wygląda na lekko nad topionego od spodu, ale jak kręcę rozrusznikiem to coś w nim się dzieję...
Przeczytaj poprzedni post. Z naciskiem na punkt 2. A potem wymień przekaźnik i jeździj :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A2.4]problem z zapłonem

Postprzez fly_jabko » 06 lis 2011 10:03:43

Napewno to sprawdzę.
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A2.4]problem z zapłonem

Postprzez fly_jabko » 06 lis 2011 10:53:46

Nie było łatwo zdobyć to w niedzielny poranek, ale dostałem 2 sztuki od znajomego podobno wygrzebał je ze sprawnych Aut, wizualnie ok, podłączyłem i nic iskra i wszystko jest ale masa na wtryski tak słaba, że zwykły multimetr nie zdąży odczytać, a probóweczka ledwo się zażarzy i Co dalej? Szukać nowego przekaźnika, czy innej przyczyny??
Avatar użytkownika
fly_jabko
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 391
Dołączył(a): 01 maja 2011 07:20:37
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Następna strona

Powrót do 2.4i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron