Witamy !



[A 2.4] Nierówna praca silnika

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez brum » 03 lut 2010 12:53:15

Jak sprawdzić przeplywomierz:

Obrazek
Obrazek
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez szymon.ha » 03 lut 2010 14:08:52

Po raz kolejny wyczyściłem ten silniczek. Gdy jest podłącozny to nie odpali samochód bez dodania gazu, a potem trzyma 1500 obrotów przynajmniej. Gdy silniczek jest odłączony, odpali sam, ale trzyma z 600 obrotów i ciężej wchodzi na wyższe.

Więc silniczek do wymiany? Czy coś nim źle steruje?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez brum » 03 lut 2010 14:16:23

Gdy jest odkręcony zatkaj palcem górny otwór w przepustnicy tam gdzie jest silniczek i zobacz czy wszystko ok. Obroty powinny być idealne i powinien wchodzić na obroty. Ale to nie jest reguła, pewnie silniczek jest już zawalony i czyszczenie nic nie pomaga. Ale nie będe pisał czy jest do wymiany bo może się okazać że np nie i będzie na mnie :mrgreen:
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez szymon.ha » 03 lut 2010 15:22:28

Zobaczę to co mówisz, ale zatkać porzed odpaleniem? Czy po odpaleniu sinika?

Kolejna rzecz że byłem zapytać o silncizek to bosha kosztuje 700zł.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez mas1o » 03 lut 2010 18:09:03

Juz mi zaczyna dzialać to na nerwy. Niby skoro jest zepsuty to nie powinien sie otwierac bardziej, a on sie otwiera. I daje wiecej powietrza przez co jest wiecej obrotów. Wsadzalem dzisiaj tam glowe i się rusza tam ta blaszka.

Nowy kosztuje 88zl http://www.allegro.pl/item880567950_now ... volvo.html
mas1o
 

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez oposs » 03 lut 2010 18:42:40

Musze cie zmartwic nie jest nowy, jest regenerowany
szymon.ha napisał(a):silncizek to bosha kosztuje 700zł

Kiedy mialem problemy z zaworkiem pytalem w takim jednym sklepiku na Połczyńskiej chcieli mi opchnac za 450,- w promocji :wink: gdzies tak rok temu
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez szymon.ha » 03 lut 2010 19:07:34

Chyba zamówię ten zamiennik, aż taki drogi nie jest, niż 700zł.


Po odkręceniu silniczka, zatkać wąż A czy ten Drugi boczny?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez oposs » 03 lut 2010 19:25:36

Nic nie zatykaj to ma byc drozne, od tego jest ten zawor zeby otwierac albo zatykac. Odnosnie czyszczenia to nie polecam wrzucania do rozpuszczalnika, czy benzyny na cala noc tylko pedzelkowanie. Grozi zatarciem. Po dokladnym umyciu lekko przesmarowac
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez szymon.ha » 03 lut 2010 19:38:10

Odpowiadałem na to co pisał Brum, aby sie dokąłdnie dowiedzieć co zatkać.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez brum » 04 lut 2010 00:17:09

Mój błąd nie zrobisz tak jak pisałem bo tam jest ten śmieszny silniczek. Jeśli się go wrzuci do ropy to mu nic nie będzie i się nie zatrze.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez wikked » 04 lut 2010 00:32:18

brum napisał(a):styki 1-uziemienie - 0 V

Dawid, błagam :oops: MASA!!
wikked
 

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez brum » 04 lut 2010 00:51:00

Chory jestem więc się mylę i brakuje mi słowa czasami :?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

[A2,4]Zginął zapłon na dwu cylindrach

Postprzez Andy » 06 lut 2011 14:09:02

Koledzy! Pomocy...
Po kapitalnym myciu wnętrza auta i praniu tapicerki nie palą dwa pierwsze cylindry (od przodu silnika).
Słychać klekot i basowe pomruki gdzieś z okolic tych cylindrów. Przedmuch?
Na benzynie obroty ok 1000 i falują na gazie ok 1200 i nieco równiejsze.
Jakieś 2 tys. kilometrów temu wymieniona uszczelka pod głowicą.
Sprawdzony zapłon - iskra na świecach jest.
Rezystancja wtryskiwaczy 16,2 oma. Nie miałem LEDy żeby sprawdzić sygnał - jutro sprawdzę.
Napięcie na wtryskiwacze - ponad 12 volt.
Pytania:
1 zalany/zawilgocony komputer? Gdzie on jest?
2 sterownik wtrysku? Występuje takie coś? Gdzie?
Zatarte wtryskiwacze? Dwa na raz? Jak sprawdzić i/lub uruchomić?
3 Zapchany uszkodzony układ paliwa? Jak diagnozować? (trochę pojeździłem z niskim stanem w baku)
4 Uszczelka pod głowicą wydmuchana?
5 Inne pomysły?
PS Ała! jeden kabel WN "kopie"!

Nowy temat, bo inaczej musiałbym porozwalać się trochę na elektrykę, trochę na silniki. A niczego podobnego nie znalazłem...
Ostatnio edytowano 06 lut 2011 15:12:52 przez Andy, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [A2,4]Zginął zapłon na dwu cylindrach

Postprzez brum » 06 lut 2011 14:47:23

Błędy są?
Andy napisał(a):1 zalany/zawilgocony komputer? Gdzie on jest?

ECU jest na wysokości kolan, przedni słupek.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2,4]Zginął zapłon na dwu cylindrach

Postprzez Andy » 06 lut 2011 15:11:55

Błędy 31 i 12, czyli standard.
Ok przedni słupek po prawej czy po lewej i co trzeba odkręcić żeby go znaleźć? Wg autodaty po prawej, ale po zdjęciu tej plastikowej osłony (z grubsza trójkątnej) nie znalazłem...
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [A2,4]Zginął zapłon na dwu cylindrach

Postprzez brum » 06 lut 2011 15:53:07

U mnie jest po lewej. głęboko pod deską na słupku.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2,4]Zginął zapłon na dwu cylindrach

Postprzez JJKILLER » 06 lut 2011 15:55:29

Posprawdzaj przewody zasilające na wtryskiwacze, mogły dostać wody na wtyczkę.
Sprawdź wtyczki impulsowe z cewki WN (są dwie, jedna główna, druga do emulowania na instalację gazową) też mogły dostać wody.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2,4]Zginął zapłon na dwu cylindrach

Postprzez Andy » 06 lut 2011 18:49:18

JJKILLER napisał(a):Posprawdzaj przewody zasilające na wtryskiwacze, mogły dostać wody na wtyczkę.
Sprawdź wtyczki impulsowe z cewki WN (są dwie, jedna główna, druga do emulowania na instalację gazową) też mogły dostać wody.

Myte i prane było tylko wnętrze kabiny. Od zewnątrz i komora silnika nietknięte. Ale za sugestie dzięki - posprawdzam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [A2,4]Zginął zapłon na dwu cylindrach

Postprzez JJKILLER » 06 lut 2011 19:46:31

Aha, zrozumiałem że myte było całe wnętrze (razem z komorą silnika)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez konik » 06 lut 2011 22:48:47

Napisałeś że wtryski dostają zasilanie, ale może warto zerknąć tu: http://www.opelfrontera.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=4772&sid=3ecd9e70aba01442718319a6df0f6a3e
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.4i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron