Witamy !



[A 2.4] Nierówna praca silnika

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez romsi » 28 sty 2010 02:09:17

A więc koledzy problem jest grubszy,mianowicie jest brak sygnału na 2 wtrysku ,wtryski są sprawne bo sprawdzałem,kabel od drugiego wtrysku do komputera też ma dobrą przewodność. Problem jest taki że silnik był wymieniany i teraz nie wiem czy komputer i wiązka pasują do tego silnika.Wiązka wygląda również że ktoś nieźle w niej grzebał. Poszukałem trochę i w silnikach 2.4 (C24NE) były montowane sterowniki:
91 -... : Bosch Motronic 1.5 0 261 200 542 i 0 261 200 543
94 - 95 : Bosch Motronic 1.5 0 261 203 476 i 0 261 203 477
Moja Frontera jest z niby z 94roku i ma założony sterownik: 0 261 203 476/477
ale silnik z tego co wiem był zmieniany i nie wiem czy sterownik jest posadzony czy po prostu nie pasuje do wiązki, nie wiem czy wiązka była zmieniana razem z silnikiem . nie wiem nawet jaki sterownik mam dokupić.
myślę zrobić tak że dokupię sterownik razem z wiązką do silnika .
Czy z tych dwóch sterowników jeśli założę razem z całą wiązką i jeden i drugi podejdzie pod ten silnik?
Zakładając że wiązka w aucie jest z 94roku to komp powinien być taki jak jest czyli 0 261 203 476/477
ale na tym kompie jest źle a po rozebraniu go nie wygląda jakby się coś w nim upaliło.
Już mi brak pomysłów.
podaje jeszcze nr.silnika (nie wiem z którego jest roku) C24 NE-01047950
Jeśli macie jakieś pomysły to piszcie bo ręce opadają.
Najgorzej jest poprawiać po kimś spie**oną robotę, jak nie wiesz co do czego.
romsi
 

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez szymon.ha » 28 sty 2010 19:19:16

To też mam znowu mały problem,
Ostatnio jadąc silnik zaczął mi szarpać i tracić moc, myślałem że może złe paliwo, czy coś, ale było to zbyt długo, więc sprawdziłem silniczek krokowy, bo miałem tez keidyś identyczne objawy i on był powodem wszystkiego. Więc go wyczyściłem, sprawdziłem na krótko że działa, więc montuje i chce odpalić, ale silnik nie odpala, dopiero jak się dodało gazu to odpalił ale zaraz zgasł. Więc ponownie zrobiłem to samo, odpalił po dodaniu gazu i zaczął chodzić normalnie, pochodził tak trochę. Przy kolejnej próbie odpalenie poszło już całkiem normalnie więc wybrałem się przejechać i niby wsyztsko ok, ale jets problem z obrotami, raz są wyższe, np trzymają się ok 1500, albo wyżej, albo opadają na ok 600 - 800, potrafi sam sobie też falować, od 1500 do 2000. Co może być tego przyczyną? Silniczek cały do wymiany czy coś innego sprawdzić?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez mas1o » 31 sty 2010 21:46:39

Dzisiaj sprawdzilem omomierzem czujnik połozenia przepustnicy - dziala idealnie.
Wyczyscilem przepustnicę.
Wyczyscilem wnętrze obudowy filtra powietrza.
Wyczyscilem gumowe węże z powietrzem.
Wyczyscilem silnik krokowy. (da sie go sprawdzic w 100% na krótko?)
Linka raguje od razu.

Kable mają miesiac.
Swiece tak samo.
Wszystkie filtry tez (poza tym od gazu)


Dalej jego ulubiona pozycja to 1800-2000. Czasami spada do 900, ale zaczyna sie trzasc i sobie dodaje gazu do 2000. Jak ktos ma jakies pomysly gdzie jeszcze zajrzeć to bardzo będe wdzieczny.

Chcialem sprawdzic kompresje ale jak juz mam wkręcone swiece to nie wiem czy moge zeby nie zepsuc uszczelek...?

(Faluje bardziej na benzynie. Na gazie caly czas prawie siedzi przy 1800, ale jak leciutko nacisne pedal i szybko puszcze to spada do 1200 i znowu zaraz wzrasta do 1800)
mas1o
 

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez jrzeuski » 31 sty 2010 21:54:53

Odkręć rurę wydechową od tłumika (pierwszego) i zobacz czy to pomoże. Hałasem się nie przejmuj.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez hirek_gda » 31 sty 2010 21:55:56

świece spokojnie możesz wykręcić
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez szymon.ha » 31 sty 2010 23:07:10

Czyli te czujniki w przepustnicy i przepływomierzu jak można sprawdzić? Jaką powinny mieć oporność?

Czy po odkręceniu przepustnicy będzie potrzebna tam jakaś uszczelka?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez Kpt.Saper » 01 lut 2010 15:48:23

Między przepustnica a kolektorem jest milimetrowej grubosci uszczelka z papieru perforowanego jakmś preparatrm spokojnie można odkręcic przepustnicę jak się podrze dorobisz z grubszego papieru nasączysz delikatnie olejem np . i założysz jak nówka ze sklepu .Ja osobiście zamówiłem w sklepie tydzień czekania 5 zł wydane a wszystko z niewiedzy no ale człowiek się uczy na błędach
Kpt.Saper
 

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez mas1o » 02 lut 2010 18:10:24

A powiedzcie mi czemu jest tak, ze Zlomek szaleje na jalowym biegu a to 1800 a to spada prawie do 800 i sam sobie dodaje gazu i tak w kółko, a jak odlacze z prądu silniczek krokowy to idealnie stoi na 900rpm i nawet nie drgnie? Jedyny minus tego to taki ze sie pali checkengine:/
mas1o
 

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez brum » 02 lut 2010 18:18:49

mas1o napisał(a):a jak odlacze z prądu silniczek krokowy to idealnie stoi na 900rpm i nawet nie drgnie?


Właśnie sobie odpowiedziałeś co jest nie tak. Masz coś nie tak z silniczkiem krokowym. Podmień na jakiś inny.
Przepustnica zamyka Ci się do końca na jałowym? zdejmij dolot i zobacz.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez mas1o » 02 lut 2010 18:47:28

Juz mam wlasnie niby drugi z chyba kalibry co sie jej dachowało. Podobno przed tym normalnie dzialala.
Moze byc tak ze to komputer zle steruje silniczkiem?
mas1o
 

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez brum » 02 lut 2010 18:53:10

Jeśli ma takie same numery seryjne to musi działać dobrze.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez mas1o » 02 lut 2010 20:42:20

Nic nie rozumiem. Poszedlem sprawdzic silniczek jeszcze raz. Wyczyszczony w srodku jest jak sam nie wiem co :)
Jak patrze trzymając go w dloni, jest tylko malutka szparka przy tej klapce co zamyka dziurkę. Na odlaczonym prądzie caly czas jest ten sam rozmiar szparki co skutkuje równymi 900 obrotami. To co u diabla kaze mu sie bardziej otwierac jak podlaczam prąd?

Pozatym sprawdzilem na odlaczonym (od strony silniczka) wężu "A" i odlaczonym prądzie - pracuje normalnie. A jak tylko podlaczylem prąd to z tego gumowego węża "A" zaczyna co sekundę dmuchac bialy dym/para i silnik strasznie sie dławi. Dlugo nie sprawdzalem bo sie przestraszylem. O co w tym wszystkim chodzi?

Poza tym, czy moge jezdzić z odłączonym silniczkiem krokowym i zapalonym checkengine? Czy to grozi jakimis konsekwencjami?

Obrazek
mas1o
 

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez brum » 02 lut 2010 21:00:35

mas1o napisał(a):Poza tym, czy moge jezdzić z odłączonym silniczkiem krokowym i zapalonym checkengine? Czy to grozi jakimis konsekwencjami?


Możesz jeździć tylko to wku.. jak świeci. Mnie tak dawno temu świecił to mnie bardzo irytowało.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez szymon.ha » 02 lut 2010 21:45:57

Tylko świeci? Z tego co zauważyłem u mnie: Gdy odpiąłem silniczek od "prądu" to po za świeceniem, działał silnik nadal źle, bo był w jednej pozycji cały czas, jak zaciął się na otwartym, to miałem przynajmniej 3 tyś obrotów, jak na zamknietym to nie dało rady odpalić bez dodania gazu a potem gasł, była też pewne pozycja że gaz po rozgrzaniu gdy puściło się gaz.


mas1o napisał(a): Na odlaczonym prądzie caly czas jest ten sam rozmiar szparki co skutkuje równymi 900 obrotami. To co u diabla kaze mu sie bardziej otwierac jak podlaczam prąd?



Sprawdz palcem czy blaszka się przesuwa w którąś stronę, jak nie dasz rady, to od "góry" cyzli od strony bez blaszki, śrubokrętem spróbuj przestawić, będziesz miał tam numery nabite na takim kole, i musisz za nie ciągnąć, ciężkie do wytłumaczenia, ale będziesz wiedział jak poruszyć by nie zpesuć.
Bo od strony blaszki jest ta szpara, i ta blaszka działa w przeciwną stronę, że najpier się zamknie i zacznie otwierać po drugiej stronie.

Poprostu spróbuj to rozruszać, bo moze jakiś syf wpadł i się zacieło. U mnie tak było, chociaż że błyszczał w środku, to trzeba było blaszkę rozruszac bo się zacinała.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez brum » 02 lut 2010 21:54:43

Robiłem znajomemu Nubire bo miał problemy z silniczkiem i po odpięciu chodziła prawidłowo. Oczywiście wszystko zostało przeczyszczone i śmiga teraz jak nówka.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez szymon.ha » 02 lut 2010 22:03:10

To mi po odpięciu nie działał prawidłowo, ale wtedy się zacinał, spróbuje wtedy go rozruszać i odpiąć, i jeszcze i tak przeczyszczę przepustnicę.

Czy na chwilę odpalenia silnika, filtr powietrza może być zdjęty przy przepustnicy? Mam na myśli te węże.

No i czy ktoś wie jak sprawdzić te czujniki, omomierzem, ale co powinny wskazywać.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez brum » 02 lut 2010 22:07:52

Wrzucić go do ropy lub benzyny na kilka godz i niech się moczy później pędzelkiem wymyć i wydmuchać.

szymon.ha napisał(a):Czy na chwilę odpalenia silnika, filtr powietrza może być zdjęty przy przepustnicy? Mam na myśli te węże.


Może być zdjęte tylko trzeba uważać żeby czegoś nie zassało np jakiejś szmaty.

szymon.ha napisał(a):No i czy ktoś wie jak sprawdzić te czujniki, omomierzem, ale co powinny wskazywać.


Napisz o które Ci chodzi.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez szymon.ha » 02 lut 2010 22:10:24

Przy przepustnicy, chyba jakiś czujnik i przepływomierza także.

Kiedyś przelewałem rozpuszczalnikiem, ale jak polecasz wrzucić na całą noc, to zaraz to zrobię.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez brum » 02 lut 2010 22:30:41

Czujnik położenia przepustnicy.
styki 1-3 zamknięta przepustnica - 0,1 - 1,3 V
styki 1-3 otwarta przepustnica - 3,9 - 5 V
styki 1-uziemienie - 0 V

Krokowy - 8 Ohm

Temp powietrza
0st C - 4800-6600 Ohm
20st C - 2200-2800 Ohm
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.4] Nierówna praca silnika

Postprzez mas1o » 02 lut 2010 22:46:31

A da sie jakos sprawdzic przepływomierz? Bo u mnie była pęknięta ta klapka od góry i mechanik mi zalepil sylikonem. Warto to odrywac w celu przeczyszczenia?
mas1o
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.4i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron