Witamy !



[A 2.4] Remont silnika

Re: Remoncik silnika

Postprzez flowers » 16 sty 2009 18:09:09

A no mogło by i wystarczyć po warunkiem, że by jeździł ten samochodzik na syntetyku. Kiedyś w samochodach jak nie było olejów syntetycznych a szczytem mozliwości było na oleju mineralnym zrobić 15k km w/g producenta a teraz 30k nie jest żadnym wyczynem, nie dlatego że silniki są coraz lepsze tylko są oleje syntetyczne z różnymi dodatkami myjącymi, smarójącymi itd.... które nie zmieniają swoich właściwości po takim przebiegu i są super.
flowers
 

Re: Remoncik silnika

Postprzez blond » 17 mar 2009 11:22:50

flowers napisał(a):mineralny zapycha hydropopychacze oplowskie :cry:



Powiem szczeże, że pierwszy raz się z taką opinią spotkałem. Przyczyna raczej leży w nie systematycznej wymianie oleju lub olej- jakaś lipa. A czy to olej mineralny czy syntetyk lub pół raczej nie powinno być różnicy.[/quote]

No to ja sie podepne pod temat popychaczy:) Czy ktoś przerabiał może ich wymiane w C20NE? Tłucze się taki jeden na ciepłym silniku i mnie wkurza, mam już komplet 8 nowych popychaczy - teraz tylko pytanie czy wałek do ściągnięcia, czy może łatwiej będzie?
blond
 

Re: Remoncik silnika

Postprzez makar » 17 mar 2009 23:42:02

można pokombinować miejsce jest zeby z wałkiem wymieniać ale czy się uda??Samego wałka też łatwo nie sciągniesz chyba że z całą podstawą bez ruszania głowicy to nie będziesz musiał wymieniać upg
makar
 

Re: Remoncik silnika

Postprzez blond » 18 mar 2009 12:40:00

No właśnie tak myślę że spróbuje. Może jakieś fotki strzelę dla potomnych.
blond
 

Re: Remoncik silnika

Postprzez goralHC » 19 mar 2009 00:53:41

Byłem u mechanika i okazało się, że mam krzywy wał korbowy i na 2 cylindrze krzywo wytarte, tzn . jest dość duży uskok. Powiedział mi, że oprócz tego, że będzie mi brał trochę więcej oleju to nic mi sie z tym nie będzie działo . co Wy o tym sądzicie?
goralHC
 

Re: Remoncik silnika

Postprzez Kpt.Saper » 19 mar 2009 15:30:59

no fajny mechanior krzywy wał i to niby nic? a jak on to stwierdził na oko? a potem leje się z uszczelniaczy bo wał ma bicie zuzywają się pierścienie na tłokach tuleje w cylindrach łozyska a potem to już kapitalny remon nie pomoże, kup se nowy silnik odrazu i woź w bagażniku. tak na margnesie dodam że jest to część poddawana obróbce precyzyjnej i dodatkowo wyważana celem uniknęcia jakiegokolwiek bicia czy nierównomiernej pracy celem zapobiegnięcia występowania powyżej wymienionych usterek
Kpt.Saper
 

Re: Remoncik silnika

Postprzez goralHC » 19 mar 2009 17:32:31

Uszczelniał mi silnik no lało, więc go rozebrał no i wtedy się okazało.....
Jak najlepiej sprawdzić, używany silnik jak się kupuje?
goralHC
 

Re: Remoncik silnika

Postprzez Kpt.Saper » 20 mar 2009 15:09:06

najlepiej jest jak sprzedawca daje gwarancję rozruchową np na miesiąc po zamontowaniu sam sprawdzasz czy jest oki a potem płacisz,dobrze jest też jak silnik jest zamontowany w samochodzie dawcy wtedy widzisz od razu czy przynajmniej równo pracuje o ile wogóle odpala , wnioskuję że kupisz sam silnik bez osprzętu to go dobrze umyj a potem będziesz widział czy i skąd się coś leje, niektóre wady wychodzą dopiero po rozgrzaniu np. pęknięty blok itp, gołym okiem niektórych rzeczy nie zobaczysz bez próby uruchomienia tak że najlepszym sposobem pozostaje założyć i obserwować
Kpt.Saper
 

Re: Remoncik silnika

Postprzez flowers » 20 mar 2009 15:13:50

[quote="Kpt.Saper"]najlepiej jest jak sprzedawca daje gwarancję rozruchową np na miesiąc po zamontowaniu sam sprawdzasz czy jest oki a potem płacisz


Tylko teraz pytanie czy sprzedawca w razie lipnego silnika odda ci koszty poniesione za wymianę silnika :?
flowers
 

Re: Remoncik silnika

Postprzez goralHC » 21 mar 2009 10:50:59

A taka wymiana niestety też kosztuje, bo ja niestety sam tego nie zrobię. No i czas
goralHC
 

Re: Remoncik silnika

Postprzez Kpt.Saper » 21 mar 2009 17:44:37

takich kosztów ci nie zwróci , więc poszukaj autka z silnikiem jeszcze zamontowanym żeby była możliwość zobaczenia go w akcji a najlepiej jak by można nim było jeszcze pojeździć
Kpt.Saper
 

Re: Remoncik silnika

Postprzez blond » 03 kwi 2009 19:38:08

blond napisał(a):
flowers napisał(a):mineralny zapycha hydropopychacze oplowskie :cry:



Powiem szczeże, że pierwszy raz się z taką opinią spotkałem. Przyczyna raczej leży w nie systematycznej wymianie oleju lub olej- jakaś lipa. A czy to olej mineralny czy syntetyk lub pół raczej nie powinno być różnicy.


No to ja sie podepne pod temat popychaczy:) Czy ktoś przerabiał może ich wymiane w C20NE? Tłucze się taki jeden na ciepłym silniku i mnie wkurza, mam już komplet 8 nowych popychaczy - teraz tylko pytanie czy wałek do ściągnięcia, czy może łatwiej będzie?[/quote]

No to popychacze nowe założone - trwało to zgoła 30 minut:) Mechanior miał takie cudeńko co wkręcał w otwory dekielka - na 5 biegu przepychal samochód aby móc tym urządzeniem wejść pod wałek rozrządu i wpasowac siew sprężynę zaworu. Potem dokręcał ladnie aż sprężyna uwolniła dzwigienki zaworowe, a magnesikiem wszystko (dzwigienki i popuchacze) wyciągał. byłem pod wrażeniem:) I ile kasy zaoszczędzone. W razie potrzeby podam namiary na priv (mechanik ze Skawiny k/Krakowa)
blond
 

Poprzednia strona

Powrót do 2.4i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron