Witamy !



[A 2.4] Regulacja zaworów

[A 2.4] Regulacja zaworów

Postprzez filarm » 23 cze 2012 18:41:55

Ostatnio warsztat robił remont mojej froty...pomijam fakt totalnej fuszerki i partactwa tak, że teraz musze robić remont od nowa sam...(a chciałem zaoszczędzić czasu troszke to dałem do warsztatu)...w każdym razie chodzi mi o regulacje zaworów bo mechanicy w warsztacie dzwonili do mnie podczas remontu pytać o luzy zaworowe :shock: przecież frota 2.4 ma hydrauliczne regulatory więc sie ich nei reguluje...pytanie tylko bo nigdy z takimi nei mialem do czynienia jak mocno dokręcić koniki ?? nie wiem czy mechanicy wogule dobrze to poskladali-na śrube wystającą z głowicy idzie konik potem taka półkolista podkładka i śruba ?? regulije sie tam coś ?? auto nie wkręcało mi sie na obroty 4tys max przy naciskaniu na gaz ok 20-30% jak wiecej obr spadaja do tysiaca...po zdjęciu pokrywy zaworów koniki ruszały mi sie na boki i miały luzy(silnik gorący) podokręcałem te śruby od koników tak w sumie lekko z czuciem i była lekka poprawa znaczy cały zakres obrotów sie "uwolnił" ale dalej przy lekkim naciskaniu na gaz tyle że juz do ok 90%nacisniecia przy pełnym obr nie rosły tylko były stale a po lekkim popuszczeniu gazu rosły...jak mocno dokręcić te śruby żeby było ok ?? POMOCY bo już nie daje rady z tą frota!!!!
A 2.4i --> REMONTOMODYFIKACJE IN PROGRESS...
filarm
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 05 lis 2011 15:49:59
Lokalizacja: Łodygowice
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [A2.4]Reguacja zaworów

Postprzez Eskimos » 29 cze 2012 17:58:45

Na zimnym silniku ustawiasz poszczególne tłoki w GMP, luzujesz nakrętki na konikach i dokręcasz je tak, żeby tylko skasować luz, a następnie, od tego momentu, jeden pełny obrót nakrętki.

I to jest podstawowa, wyjściowa regulacja. Dalej:

Zakładasz pokrywę, nagrzewasz silnik do normalnej temperatury pracy, zdejmujesz pokrywę i teraz zaczynają się jaja ;)

Improwizujesz jakąś osłonę, żeby obracający się podczas pracy silnika wałek rozrządu (a głównie zębatka i łańcuch) nie zabryzgał olejem wszystkiego dookoła.

Uruchamiasz silnik.

Zaczynając od pierwszego cylindra, luzujesz nakrętkę na koniku aż zacznie klekotać, następnie powoli dokręcasz aż klekotanie ustanie i od tego momentu dokręcasz jeszcze jeden pełny obrót, etapami po 90 stopni, czekając co najmniej 10 sekund po każdym etapie.

Powodzenia ;)
Eskimos
 

Re: [A2.4]Reguacja zaworów

Postprzez filarm » 29 cze 2012 22:15:56

Dzięki:D jutro bede próbował to zrobić mam nadzieje z dobrym efektem ta metoda jest chyba z książki haynesa a znalazlem tez ksiazki podajace dokrecenie koników momentem 25Nm(haynes podaje 40Nm) troche to rozbieżne ale spoko ktoraś z metod na pewno zadziała:D
A 2.4i --> REMONTOMODYFIKACJE IN PROGRESS...
filarm
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 05 lis 2011 15:49:59
Lokalizacja: Łodygowice
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [A2.4]Reguacja zaworów

Postprzez adam-wwy » 30 cze 2012 00:04:15

Ja miałem taki problem i wszystkie nakrętki są dokręcone na opór i wszystko w porządku.
adam-wwy
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 21 maja 2011 12:29:29
Lokalizacja: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004


Powrót do 2.4i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość