Witamy !



[A2,2]Płyn chłodniczy w misce oleju

płyn w oleju

Postprzez koń27 » 04 lut 2010 17:37:09

witam. mam problem. mam płyn w oleju.skad on sie tam wzial.6.6 litra płynu poszło w silnik
uszczelka pod głowica czy peknieta głowica. czy moze byc jakas inna przyczyna ??????????????
koń27
 

Re: płyn w oleju

Postprzez brum » 04 lut 2010 17:44:18

Dobrze kombinujesz, głowice musisz zrzucić po najprawdopodobniej uszczelka poszła.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: płyn w oleju

Postprzez Wojt@s » 04 lut 2010 19:37:59

Albo głowica podskoczyła/pękła albo tylko uszczelka ale i tak masz tą samą robotę, przy okazji zrzucić miskę i wymyć ten cały syf.
Wojt@s
 

Re: płyn w oleju

Postprzez koń27 » 04 lut 2010 19:55:53

dzieki koledzy.zdjalem juz głowice ale to odpowiedzi mi nie dalo poniewaz widac ze miedzy dwoma tlokami lal sie plyn tylko powstaje pytanie czy z uszczelki czy peknietej dlowicy. dalem do sprawdzenia na podcisnienie. mysle jeszcze o bloku? i o uszczelniaczach.dobry trop?
koń27
 

Re: płyn w oleju

Postprzez makar » 04 lut 2010 22:59:36

uszczelniacze na pewno nie, blok mało prawdopodobne widział byś z zewnątrz 6,6 litra to raczej uszczelka na głowicy też byłoby mega pękniecie
makar
 

Re: płyn w oleju

Postprzez Sylwek » 04 lut 2010 23:31:35

Dziwne bo olej do płynu prędzej się dostanie(większe ciśnienie)płyn do oleju też może sie dostac,ale 24i niema np. chłodnicy oleju i tego typu żeczy.prędzej jakes pekniecie.
Sylwek
 

Re: płyn w oleju

Postprzez koń27 » 05 lut 2010 16:00:21

panowie.rzecz jest taka rze glowice jest skrzywiona uszczelniacze hydro popychacze jednym slowy glowica do degeneracjiwynosi mnie to ponad600 zl.stwierdzili przegrzanie silnika.powiedzcie czy w takim przypadku modlo cos sie stac z dolem silnika i czy oplacalny jest remont???????????????
koń27
 

Re: płyn w oleju

Postprzez Wojt@s » 05 lut 2010 16:59:44

Jeśli przegrzało tak jak myślałem to czapka podskoczyła, co do dołu to jeśli gładzie cylindrów mają jodełke ( honowanie ), nie widać dziwnych rys, luzy na zamkach pierścionków są w normie to wszystko jest okej.

Przy robocie głowicy , zakup nowy termostat i przepłucz chłodnicę by nie było takich niespodzianek na przyszłość.
Wojt@s
 

Re: płyn w oleju

Postprzez makar » 05 lut 2010 21:48:49

nie chce zapeszać ale prawdopodobnie pierscienie mogły strzelić. Ciężko sprawdzić ale nalej nafty i zobaczysz jak wycieknie to miałem racje
makar
 

[A2,2]Płyn chłodniczy w misce oleju

Postprzez motobls » 29 gru 2010 14:40:45

Mam pytanie doszło do awarii mojej FROTKI na początku było słychać tak jakby karta w szprysze roweru, za chwile zaczeła okropnie kopcić i zdechła, w misce oleju pojawił się płyn chłodniczy, a przy prubie odpalenia z tłumika także kapał płyn chłodniczy, pomocy co mogło się stać!!!
Ostatnio edytowano 30 gru 2010 09:06:17 przez motobls, łącznie edytowano 2 razy
motobls
 

Re: Płyn chłodniczy w misce oleju

Postprzez lanbo » 29 gru 2010 16:24:43

Ta lepsza alternatywa uszczelka pod głowicą :D ale ten odgłos sugeruje coś poważniejszego - może pęknięta tuleja :glaszcze:
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Płyn chłodniczy w misce oleju

Postprzez brum » 29 gru 2010 17:16:46

szykuj min 600zł, to jest najlepsza opcja, bo są gorsze.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Płyn chłodniczy w misce oleju

Postprzez Balkandriver » 29 gru 2010 17:28:52

Tak na początek-nie rozumiem sformuowania:
kara w szprysze roweru


Ale faktycznie, uszczelka pod głowicą jest najlżejszą opcją.
Nie wiem, czy w Twoim aucie przestrzeń robocza cylindra jest bezpośrednio w bloku, czy zastosowano tam "szklanki", czyli wpuszczane tuleje cylindryczne.
Jeśli to drugie, to rzeczywiście, mogła któraś pęknąć (rzadki przypadek), albo, ponieważ zwykle są one poziomowane podkładkami, pomiędzy blokiem, a tuleją wytworzył się luz.
To zwykle dzieje się, gdy lejemy syf do układu chłodzenia i on wyżera przylgnię. Wtedy płyn zostaje zassany do miski olejowej i dostaje się w obieg smarowania. Paskudna rzecz.
Tak, czy owak - auto nie nadaje się do eksploatacji.
Trzeba zrzucić głowicę, odjąć miskę olejową, oczywiście spuścić to, co w niej zalega i penetrować dalej, ki diabeł siedzi.
UWAGA - cokolwiek stwierdzisz - każda część (wał korbowy, panewki główne i korbowodowe, tłoki, pierścienie, wszystko) - jest do umycia i "zdezynfekowania", jak na sali operacyjnej.Piszę poważnie - każda część musi być wyjałowiona, z każdej części trzeba się pozbyć płynu chłodniczego.
Jeśli pęknięta tuleja - wymiana, jeśli wżer na styku blok/podkładki/tuleja - wyczyścić, przeszlifować, dobrać nowe podkładki.
Cóż, przy okazji można (a nawet trzeba) zrobić weryfikację całego silnika, progów w tulejach, pierścieni, głowicy, panewek, gniazd zaworowych, itd.

Nie zazdroszczę Ci , sam to przeżyłem, nie we Fronterze, ale w środku zimy też i miałem tę niewątpliwą przyjemność w nieogrzewanym garażu rozbierać i składać z powrotem silniczek po takim przypadku.

Teraz oczekiwać sugestii bardziej doświadczonych Forumowiczów.
Trzymam kciuki!

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [A2,2]Płyn chłodniczy w misce oleju

Postprzez sylwian70 » 31 gru 2010 13:56:29

co tu sugerować balkan już wszystkie opcje podpowiedzi wykorzystał :wink: taki trzask i nagłe zalanie płynem miski olejowej sugeruje to najgorsze coś trachło- tuleja cylindra? a może pęknięcie głowicy
sylwian70
 

Re: [A2,2]Płyn chłodniczy w misce oleju

Postprzez makar » 03 sty 2011 22:25:07

On ma benzynę więc tam nie ma tulei. Mógł sypnąć się blok lecz to chrobotanie jakby szprycha świadczyć może o ucieczce powietrza gdzieś więc może i uszcelka choć takim optymistą bym nie był. Bądź co bądź trzeba to zrzucić i ocenić na chłodno. Jakby co pisz do chudego pewnie jeszcze jakieś terminy mamy jeśli oczywiście masz blisko.
makar
 


Powrót do 2.2i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron