Strona 1 z 2

[B2.2] pompa oleju, miska olejowa

PostNapisane: 10 gru 2009 20:25:10
przez ijido
Mam pytanie czy ktoś posiada jakaś dokumentację składania silnika 2,2 benzyna dokładnie montaż pompy oleju, miski i całej tam reszty.
Czy te pompę montuje się na uszczelce czy na kleju? to samo tyczy się misy, muszę też wymienić taki uszczelniacz wału co jest na pompie oleju to chyba można łatwo dostać w Krakowie?
najtańszy sklep w Kraku z częściami to ten na zielonki jak się wylatuje czy jest coś lepsze?
Muszę zakupić parę drobiazgów: rozrząd, pompę wody, uszczelki lub klej pompy oleju i miski, uszczelkę pokrywy zaworów, przedni uszczelniacz wału, filtr oleju i olej (nie wiem jaki, żeby nie byl za gęsty ani za rzadki bo nieszczelności się nie uszczelnią hihi)

Jestem mechanikiem rowerowym a nie samochodowym i czuje że będę musiał się przebranżowić :)

Re: Frota B z 2,2 benzyna - pompa oleju i te sprawy

PostNapisane: 10 gru 2009 20:44:28
przez sebol długi
czesc,miske zeby zdjac musisz opuscic most a najlepiej go wymontowac wtedy latwiej ,a i silnik musisz na poduszkach podniesc,pompe oleju dopiero zdemontujesz jak miske odkrecisz i smok ,simering jest standardowy 8-12zl ,pod miske masz drogie uszczelki takze silikon zrobi swoje na starych uszczelkach

Re: Frota B z 2,2 benzyna - pompa oleju i te sprawy

PostNapisane: 10 gru 2009 21:34:18
przez ijido
hmm rany nic nie rozumiem..
czyli do pompy oleju jest uszczelka i do miski też jest uszczelka?
a dodatkowo pokryć je silikonem? jakim?
nie są takie drogie te uszczelki, pozatym wszystko jest zdemontowane misa i pompa a my chcemy to poskładać do kupy. Bo wygląda na to ze wszystko jest OK.
A reszta odnośnie oleju itp? Gdzie dokładnie ma wybity nr modelu silnika? Można foto? Bo frotka niby jest z końca 99' a z VIN wynika ze to 2000. to chyba ten X22SE.

Re: Frota B z 2,2 benzyna - pompa oleju i te sprawy

PostNapisane: 10 gru 2009 21:35:49
przez brum
Silikon czerwony. Silnik to X22SE.

Re: Frota B z 2,2 benzyna - pompa oleju i te sprawy

PostNapisane: 10 gru 2009 22:15:18
przez maciar
Jak masz w okolicy sklep do ciężarówek suder&suder handluja takim szwedzkim siwym silikonem jest to identyczny silikon jak orginalny scani do ciężarówek.Nie bazuje na occie i nie boi sie tłustego.polecam

Re: Frota B z 2,2 benzyna - pompa oleju i te sprawy

PostNapisane: 10 gru 2009 22:34:29
przez ijido
a jaki olej i co ze sklepami w Krakowie? ponoć 4,5l oleju wchodzi

Re: Frota B z 2,2 benzyna - pompa oleju i te sprawy

PostNapisane: 13 gru 2009 10:40:00
przez sledz
Silnik tak jak napisał @brum.
Natomiast brak jest na stałe wybitych oznaczeń modelu silnika.
W moich trzech jakie widziałem ,była to przyklejony papierek,na bloku ???
Pomiędzy głowicą a obudową sprzęgła.z tyłu silnika.

Jeśli składasz pompe oleju zwróć szczególną uwagę na zawór ćiśnieniowy????????
musi chodzić naprawdę lekko,bez żadnych oporów,jeśli cokolwiek klinuje lub porusza się ciężko.
To podobno???? można go przetrzeć bardzo drobnym papierem ściernym,ale ja już bym czemuś takiemy nie ufał.
A jeśli zawór miałeś zapieczony i potrzeba było siły do wyrwania zaworka to odrazu kupuj nową pompe.

Re: Frota B z 2,2 benzyna - pompa oleju i te sprawy

PostNapisane: 16 gru 2009 22:59:51
przez ijido
z pompą jest tak ze ten znajomy ją przeglądnął i mówi ze nie odbiega od nromy dla czesci z podobnym przebiegiem, czyli nei jest uszkodzona.
Mam uszczelki nawet niedrogie były jakieś 30-40zł kpl.
Zaworek o którym piszesz rozmontowaliśmy dokładnie i nic tam nie ma jest w stanie bdb, ale czy tak lekko chodzi to nie wiem bo sprężyna wygląda mi na dość mocną (nie naciskałem tam).

Re: Frota B z 2,2 benzyna - pompa oleju i te sprawy

PostNapisane: 17 gru 2009 09:56:54
przez sledz
Chodzi o to czy po włożeniu palca we wnękę po sprężynie ,zaworek da się wysunąć go palcem.
Powiem tak;
z pierwszego silnika w którym korbowód wyszedł bokiem , do dzisiaj nie mogę wyjąć zaworka,jest zapieczony na amen. :lol:
-w drugim ,co się zatarł musiałem go wyszarpywać zakrzywionym drutem.chodził alemiał tendencję do zacinania się co zniszczyło silnik :x
- w trzecim [obecnym]po wyjęciu sprężyny ,da się go wysuwać na palcu.i jest OK!!! :wink: narazie :lol:

Re: Frota B z 2,2 benzyna - pompa oleju i te sprawy

PostNapisane: 28 gru 2009 23:40:10
przez ijido
sprawdze napewno osobiście jak bedziemy go skladac niebawem

Silniczek odpalił nawet bardzo ładnie i równo i od kopa <szok>, ale coś kapało pewnie uszczelka nie siadła albo co ale nie mieliśmy czasu sprawdzić bo musiałem oddać kanał, więc przełożyliśmy na następny tydzień i się zobaczy dokładnie po oczyszczeniu silnika, jak znajdziemy wyciek uszczelni się i powinno być git.

Re: Frota B z 2,2 benzyna - pompa oleju i te sprawy

PostNapisane: 29 sty 2010 21:50:46
przez ijido
Kolejny post:
Frotka jeździ, po 2 tyg największych mrozów kiedy stała przed warsztatem a ja leżałem z zapaleniem płuc, odpaliła od kopa (dobrze ze poprzednik jeździł na płynach a nie na wodzie).
Wyciek oleju zlokalizowany - niedokręcony czujnik oleju albo uszczelka tam nie siadła.
No i z tego co pamiętam miała być zepsuta pompa oleju ale chodzi i nie wykazuje nieprawidłowości więc co ?
Ano znalazła się usterka o której nikt nie mówił a mianowicie pęknięty kolektor (był spawany i spaw pękł) i tu mam pytanie gdzie to ustrojstwo dostać ktoś wie? (GM shop odpada liczą jak za siano) i czy ewentualnie zastosowanie kleju do kolektorów odpornego na 1050 stopni C jest jakimś wyjściem? stosował ktoś to gdzieś ? Podobno skleja na amen.

Re: [B2.2] pompa oleju, miska olejowa

PostNapisane: 30 sty 2010 09:31:56
przez sylwian70
jeśli mowa o kolektorze wydechowyn to ja mam pospawany :killer: miałem dwa pęknięcia takie 5 cm z góry i z dołu posmarkane migomagiem i drugi rok jak spaw trzyma.

Re: [B2.2] pompa oleju, miska olejowa

PostNapisane: 20 sie 2010 17:20:43
przez Zbendul
a ze i tu cos napisze;)

z braku czasu , checi , kasy i ogolnego oslabienia ;))

nie dawno zaczelem wkladac 2.0 od omegi


po akcjach typu K$%@# uszczelka nie pasuje pod miche i tza rozwiercac ;)

to rozrzadu nie dalo sie ustawic zgodnie z ksiazka na wciecie "NEW"

napinacz zmienial polozenie to przekrecenie walem...:/


po wywalenie calego podcisnienia ( draznilo mnie a w poprzednim silniku jak wywalilem dostal okrutnego kopa)




a i czy ewentualnie ten zaworek mozna wymienic z pompy omegowskiej ?

przeniesieniu cewki zaplonowej w bardziej dostepne miejsce...

przyszedl czas na odpalenie dziada...

odpali calkiem niezle ...ze 4 krecenia i chodzi

i zaczely sie problemy !?!?! :((

na wskazniku cisnienie oleju pod pierwsza kreska czyli okrutna lipa po daniu na jakies 4000 obrotow moze 6000 ;) ciut podonosi sie ale baardzo baardzo malo

co jakis czas zdusza sie bydle i kontrolka od oleju zaswieca sie na chwile dam gaz znowu gasnie

aa zaznaczam ze silnik igielka sam testowalem w omedze ..katowalem ..sprawdzalem i tak kilka razy :)


z tego co czytam ten watek wychodzi mi ze pompa olejowa walnela i ten jakis zaworek ( nie zwrocilem uwagi przy montazu na to cos)

Koledzy jakies pomysly sugestie ?:) zanim wezme 5 paliwa i splonie problem...;) bo nie ukrywam ze nerwy mi puszczaja przy klekotekach :/

pzdr

Re: [B2.2] pompa oleju, miska olejowa

PostNapisane: 03 gru 2010 12:41:20
przez ger
Co do pompy olejowej i zaworka:
sprężyna pomiędzy nakrętką a zaworkiem powinna być dość mocna i twardawa
taka że przy skręcaniu powinieneś mieć lekkie kłopoty
-pozatym ten zaworek który jest za sprężyną powinien sam z olejem wypłynąć, a jak nie to powinno załatwić sprawę odpalenie silnika (ciśnienie oleju powinno go wypchnąć )
pompa olejowa:
-duże prawdopodobieństwo że wieloklin na trybie zasilającym ma luzy i się obkręca, przez co nie masz pełnego ciśnienia
-zbyt słaba sprężyna na zaworze (ja kiedyś załatwiałem to podkładkami)

Re: [B2.2] pompa oleju, miska olejowa

PostNapisane: 21 maja 2011 21:03:58
przez WoJ-CiE
U was też jest tak mokro pod spodem? Wydaje mi się, że coś jest nie tak, bo aż krople wiszą...

Obrazek
Obrazek

Re: [B2.2] pompa oleju, miska olejowa

PostNapisane: 21 maja 2011 23:11:40
przez wikked
kup jakiś specyfik do odtłuszczania, wymyj, wypłucz karcherem, pojeździj i zlokalizuj wyciek. Patrząc po zdjęciach to leje albo na uszczelce filtra, albo koło pasowe (uszczelnienie wału), albo z przewodu do chłodnicy oleju. 1- sza, 3-cia wersja fajna. 2-ga ciut droga więc nie życzę.

Re: [B2.2] pompa oleju, miska olejowa

PostNapisane: 21 maja 2011 23:38:22
przez kwinto1971
Jeszcze jest jedna możliwość , uszczelka adaptera filtra viewtopic.php?f=56&t=6969 ale tu trochę za wysoko wiec można obawiać się najgorszego czyli uszczelki uszczelki miedzy pompą a blokiem :(

Re: [B2.2] pompa oleju, miska olejowa

PostNapisane: 22 maja 2011 06:02:03
przez WoJ-CiE
Wikked dobrze pisze, najpierw spróbuję zlokalizować dokładniej wyciek.

Re: [B2.2] pompa oleju, miska olejowa

PostNapisane: 11 cze 2011 21:53:36
przez WoJ-CiE
Teraz widać dwie strużki oleju, na misie i na filtrze:

Obrazek

Źródło wycieku jest chyba jednak jedno i gdzieś wyżej, a tutaj się rozdziela wyciek. Ciężko jest coś dokładnie wybadać, sam już nie wiem, co to cieknie.

Re: [B2.2] pompa oleju, miska olejowa

PostNapisane: 14 wrz 2011 20:45:09
przez WoJ-CiE
Szukając wycieków oleju warto przyjrzeć się chłodnicy oleju i przewodów olejowych, u mnie tam właśnie było źródło wycieku.