Strona 1 z 2
[A 2.2] Za wysokie obroty

Napisane:
12 sty 2012 19:09:43
przez rauli38
poradźcie,...model A benzyna 2,2,od jakiegoś czasu a teraz dosyć często niezależnie od pogody bieg jałowy to około 1300 obr.,w trakcie jazdy szarpie,wiadomo dusi bo za bogata mieszanka. Przy wyłączeniu silnika przy takich obrotach do 5-10 minut problem z odpaleniem,muszę na full wcisnąć pedał gazu i ,,kręcić,,.Jeśli dłużej stoi odpalam bez problemu, pokonuję ileś tam kilometrów/20-40/ z odpowiednimi obrotami,nic się nie dzieję. A za jakiś czas problem się pojawia.Czy rozwiązaniem jest tylko ustawienie gaźnika czy poważniejsze następstwa związane z wymiana jakiś części.Aha czasami zapala się kontrolka żółta ze znaczkiem silnika ale sporadycznie.
Dzięki za pomoc szybką bo za dużo spala. Pozdrawiam.
Re: za wysokie obroty

Napisane:
12 sty 2012 19:15:58
przez brum
Zobacz silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy.
Re: za wysokie obroty

Napisane:
13 sty 2012 18:47:38
przez rauli38
dzięki, sprawdzę a raczej kupię nowe, czy po wymianie tych części samemu będę musiał oddać auto żeby specjalista zrobił diagnostykę czy nie,czy wogóle jest możliwa wymiana tych części samemu,czy musi to być konkretny mechanik, czy silniczek jak źle działa to można samemu coś doradzić czy musi być po prostu nowy.
pozdrawiam
Re: za wysokie obroty

Napisane:
13 sty 2012 20:25:36
przez brum
Widzę że kiepsko z mechaniką, więc lepiej daj to komuś kto się zna. Sądzę że wyjdzie taniej.
Re: za wysokie obroty

Napisane:
14 sty 2012 14:41:59
przez rauli38
brum miałeś coś podpowiedzieć a nie śmiać się ze mnie, z mechaniką pojazdową faktycznie kiepsko,ale elektronicznie wszystko naprawię, jak ktoś zna się na wszystkim to du... nie fachowiec, pytanie.......więc mogę sam wykręcić ten silniczek czy raczej tego nie robić
dzięki brum
Re: za wysokie obroty

Napisane:
14 sty 2012 15:22:51
przez brum
Jak nie wiesz gdzie jest silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy(raczej na przepustnicy jak nazwa wskazuje) to kiepsko.
Po za tym się nie śmieje. Tylko jak chcesz wymieniać wszystko to taniej będzie jednak u mechanika. Podłączy pod kompa i wiadomo.
Można samemu błędy sprawdzić, co nie jest trudne.
Re: za wysokie obroty

Napisane:
14 sty 2012 22:46:55
przez rauli38
masz rację..mechanik,czujnik i silniczek krokowy już namierzyłem. A dlaczego jestem taki dociekliwy odnośnie ,,sam mogę albo nie,,w Polsce on kosztuje 100 do 200 zł ten silniczek a tam gdzie mieszkam 200 euro, jakiś czas temu zepsuł mi się regulator ustawienia reflektora /też silniczek/ w Holandii chcieli mnie w salonie opla skasować 170euro, w Polsce korzystając z waszego forum kupiłem używany za 30 zł.Dzięki że taka stronka www jest.
Pozdro brum
Re: za wysokie obroty

Napisane:
14 sty 2012 23:34:41
przez brum
W Pl w salonie też by tyle było.
Re: [A 2.2] Za wysokie obroty

Napisane:
28 sty 2016 19:45:45
przez bambam
Witam
Mam podobny problem aczkolwiek nie taki sam:
Proszę o pomoc z Fronterą A 1995 2.2 16V.
Po uruchomieniu zimnego silnika ma 1200 obr/min, po jakimś czasie spada na około 900. Jadę 5, 10, 15 km na skrzyżowaniach i innych zatrzymaniach obroty spadają ładnie na 900(czasem troche wolniej ale spadają). Jeżdżę sobie dale i nagle ni stąd ni z owąd bach na skrzyżowaniu(lub innym zatrzymaniu) 1500 obr/min i tak już zostają do końca podróży.
Gdy odpale na następny dzień-czyli po ostygnięciu-z początku 1200 potem 1500 chyba, że wcześniej wykonam dwa razy kombinacje:załącz zapłon na 10 sec.wyłącz na 10 sec(gdzieś wyczytałem, że tak się resetuje coś tam) po takim zabiegu znowu przez jakiś czas obroty schodzą do 900 po to by po jakimś czasie jazdy zwariować.
Co to kurna jest???
Przeczytałem dziesiątki wątków, sprawdziłem szczelność dolotu, wyczyściłem zawór obejściowy przepustnicy i sprawdziłem, że działa(rusza się). Termostat i czujnik temp do ECU jest nowy, świece i kable nowe, błędów brak. Czujnik przepustnicy daje sygnał "zamknięta".
Czy jest to możliwe, że jednak "krokowiec" wysiadł? Jak to potwierdzić?
Czy komputer źle steruje(bardziej bym to obstawiał po analizie) i przede wszystkim DLACZEGO???
Bardzo proszę o pomoc
Re: [A 2.2] Za wysokie obroty

Napisane:
28 sty 2016 20:22:53
przez Łukasz12502
a jak odłączysz kostkę od przepływomierza w momencie kiedy ma te 1500obr?co sie dzieje?sprawdzałeś?
Re: [A 2.2] Za wysokie obroty

Napisane:
28 sty 2016 20:28:39
przez eric
bambam napisał(a):... czujnik temp do ECU jest nowy ...
Sprawdzałeś wskaznia czunika temp. powietrza i silnika przez interfejs?
Sonda lambda pracuje poprawnie?
Re: [A 2.2] Za wysokie obroty

Napisane:
28 sty 2016 20:59:11
przez brum
krokowy zobacz
Re: [A 2.2] Za wysokie obroty

Napisane:
29 sty 2016 06:29:14
przez bambam
Łukasz12502 napisał(a):a jak odłączysz kostkę od przepływomierza w momencie kiedy ma te 1500obr?co sie dzieje?sprawdzałeś?
zdaje mi się, że nic sie nie dzieje ale muszę to jeszcze potwierdzić. A co powinno (lub nie powinno) się dziać?
eric napisał(a):bambam napisał(a):... czujnik temp do ECU jest nowy ...
Sprawdzałeś wskaznia czunika temp. powietrza i silnika przez interfejs?
Sonda lambda pracuje poprawnie?
Wszystkie wskazania były sprawdzone i na pierwszy rzut oka jest ok(tak stwierdził mechanik). Nie podobał się mu przepływ powietrza ale w zasadzie nie wiedział jaki powinien być.
brum napisał(a):krokowy zobacz
Jak już pisałem w opisie usterki sprawdziłem o tyle o ile. Nie mam pomysłu jak go jeszcze sprawdzić
Re: [A 2.2] Za wysokie obroty

Napisane:
29 sty 2016 09:11:59
przez brum
Odlacz go jak są wyższe obroty.
Re: [A 2.2] Za wysokie obroty

Napisane:
29 sty 2016 10:54:07
przez bambam
Po odłączeniu przepływomierza gdy wariuje obroty lekko spadają z 1400/1500 na 1300/1200.
-- 03 lut 2016 07:00:38 --
Nikt nie pomoże??
Re: [A 2.2] Za wysokie obroty

Napisane:
03 lut 2016 08:20:56
przez cinek1983059
a przepustnica się przypadkiem nie zawiesza?ściągnij dolot i poruszaj cięgnem linki zobacz jak przepustnica pracuje czy wraca lekko czy przy końcu się blokuje
Re: [A 2.2] Za wysokie obroty

Napisane:
03 lut 2016 08:47:08
przez bambam
Przepustnica chodzi dobrze. Czujnik przepustnicy był podmieniony na nowy-bez rezultatu.
-- 03 lut 2016 09:04:59 --
Czy jest możliwe, że inny układ np. ABS podbija te wolne obroty? Np. ma za małe ciśnienie/podciśnienie gdzieś tam na czymś i poprzez podniesienie obrotów silnika uzyskuje potrzebną wartość?
Kombinuje już na różne sposoby.
A co Szanowne Grono myśli o tym by, gdy już wszystko zawiedzie, przysłonić ten zawór obejściowy(krokowiec) jakąś zaślepko-przysłoną i w ten sposób zmniejszyć obroty biegu jałowego?
Re: [A 2.2] Za wysokie obroty

Napisane:
03 lut 2016 10:00:19
przez brum
A jesteś pewny że krokowy jest dobry?
Re: [A 2.2] Za wysokie obroty

Napisane:
03 lut 2016 10:54:21
przez bambam
Na 100% nie. A jak go sprawdzić na 100%?
Re: [A 2.2] Za wysokie obroty

Napisane:
03 lut 2016 12:45:59
przez brum
No to co dupe zawracasz i kombinujesz? Szukasz nie wiadomo gdzie a nie sprawdzisz podstawowej rzeczy.
Jak nie umiesz sam sprawdzić jedz do mechanika albo kup drugi.