Strona 3 z 3

Re: [A 2.2] Spadające ciśnienie oleju

PostNapisane: 08 sie 2014 22:07:32
przez eric
Mam fabrycznie, czyli w dół.
Moim zdaniem jeśli kontrolka ciśnienia oleju gasnie to zadnego odpowietrzania nie potrzeba.

Re: [A 2.2] Spadające ciśnienie oleju

PostNapisane: 09 sie 2014 22:42:20
przez Huberek
po jakim czasie, po ilu km Ci się wyrobił ?

Re: [A 2.2] Spadające ciśnienie oleju

PostNapisane: 10 sie 2014 00:14:00
przez eric
Nie panietam dokladnie ale max z 700km

Re: [A 2.2] Spadające ciśnienie oleju

PostNapisane: 06 wrz 2015 12:57:26
przez Galus
A powiedzcie mi gdzie znajduje się ten zawór do regulacji ciśnienia oleju. U mnie po odpaleniu świeci się kontrolka przez 3-5 sekund, potem gaśnie. Na zimnym jest ponad 3/4 skali. Na rozgrzanym na ful nie spada poniżej pierwszej białej kreski a środkowej. Przy bardzo spokojnej i wolnej jazdy trzyma się tak trochę poniżej środkowej. Wzrasta z miarę wzrostu obrotów.

Re: [A 2.2] Spadające ciśnienie oleju

PostNapisane: 06 wrz 2015 13:42:16
przez brum
W pompie.

Re: [A 2.2] Spadające ciśnienie oleju

PostNapisane: 06 wrz 2015 13:59:14
przez Galus
No to ja wiem, tylko gdzie. Po lewej i prawej są nakrętki na klucz chyba 22. Pod nimi się kryje ten zaworek. Podkładka pod sprężynę coś da żeby kontrolka szybciej gasła. A jest jakiś zawór zwrotny który trzyma ciśnienie. Może on nie trzyma i olej ścieka cały i dlatego potrzeba chwili żeby pompa ciśnienie napompowała.

Re: [A 2.2] Spadające ciśnienie oleju

PostNapisane: 30 paź 2015 17:52:28
przez Nix2
Ten zawór-tłoczek jest po przeciwnej stronie filtra.
Nakrętka jest na klucz 24.

Luknij tu - pokrewna sprawa, bo pompa chyba z grubsza taka sama:
viewtopic.php?f=226&t=19737

pzdr Nix

Re: [A 2.2] Spadające ciśnienie oleju

PostNapisane: 14 sty 2016 21:22:13
przez Galus
Wie ktoś może co kryje się w pompie oleju od x22xe pod tym korkiem w okolicach filtra oleju.
Po stronie kierowcy pod korkiem jest zaworek regulujący ciśnienie oleju. A po drugiej stronie też jest taki pierdzielnik.
W adapterze do chłodnicy oleju także jest coś takiego. Ale tam pewnie siedzi termik i puszcza na chłodnicę jak olej się przegrzewa.

Mam taki objaw że po odpaleniu świeci kilka sekund kontrolka, słychać jak by zawór klepał. Kontrolka gaśnie, zawór cichnie i wskazówka pnie się w górę praktycznie na max. Ciśnienie jest idealne na zimnym i ciepłym.
Podejrzewam że albo termik jest otwarty cały czas i pompa na starcie dobija długo ciśnienia, lub jakiś zaworek zwrotny nie trzyma i ucieka cały olej do miski.
Tam gdzie jest filtr są dwa otwory i gwint w który wkręca się filtr. Jednym idzie olej na filtr, drugim wraca a co z trzecim. Czy to zaworek upuszczający nadmiar ciśnienia, bo podobno jest takie zabezpieczenie.

Ma ktoś z EPC rysunek pompy z opisem co i gdzie bo jest tu jeden obrazek ale nie pełny i niema opisu co jest pod daną cyferką.

Re: [A 2.2] Spadające ciśnienie oleju

PostNapisane: 14 sty 2016 21:42:23
przez eric
Mozesz pokombinowac tak -> viewtopic.php?f=226&t=19737&p=236476&hilit=Zaworek#p236269
Ale u mnie gasniecia kontrolki po odpaleniu to nie przyspieszylo.

Re: [A 2.2] Spadające ciśnienie oleju

PostNapisane: 14 sty 2016 21:48:42
przez Galus
Mam wsadzoną podkładkę 3,25mm i tylko lekko ciśnienie oleju się zmieniło.
Wynalazłem że w pompie podobno są 3 zaworki. Jeden do utrzymania odpowiedniego ciśnienia oleju. Drugi zwrotny aby olej z pompy nie uciekał do miski. I termiczny na chłodnicę oleju. Tylko który gdzie. Dlatego potrzebuje EPC.

Re: [A 2.2] Spadające ciśnienie oleju

PostNapisane: 14 sty 2016 21:57:54
przez brum
ScreenShot_20160114215636.jpeg