przez Galus » 14 sty 2016 21:22:13
Wie ktoś może co kryje się w pompie oleju od x22xe pod tym korkiem w okolicach filtra oleju.
Po stronie kierowcy pod korkiem jest zaworek regulujący ciśnienie oleju. A po drugiej stronie też jest taki pierdzielnik.
W adapterze do chłodnicy oleju także jest coś takiego. Ale tam pewnie siedzi termik i puszcza na chłodnicę jak olej się przegrzewa.
Mam taki objaw że po odpaleniu świeci kilka sekund kontrolka, słychać jak by zawór klepał. Kontrolka gaśnie, zawór cichnie i wskazówka pnie się w górę praktycznie na max. Ciśnienie jest idealne na zimnym i ciepłym.
Podejrzewam że albo termik jest otwarty cały czas i pompa na starcie dobija długo ciśnienia, lub jakiś zaworek zwrotny nie trzyma i ucieka cały olej do miski.
Tam gdzie jest filtr są dwa otwory i gwint w który wkręca się filtr. Jednym idzie olej na filtr, drugim wraca a co z trzecim. Czy to zaworek upuszczający nadmiar ciśnienia, bo podobno jest takie zabezpieczenie.
Ma ktoś z EPC rysunek pompy z opisem co i gdzie bo jest tu jeden obrazek ale nie pełny i niema opisu co jest pod daną cyferką.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein