Witamy !



[A 2.2] Wskazówka temperatury w 2,2i

Re: Temperatura i wentylator 2.2 ecotec

Postprzez STRUNA » 15 sie 2009 11:18:28

W terenie po prostu szybko się grzeję, chciałem trochę Jej ulżyć....

Ale skoro tak opelki lubią to może nie ma sensu na siłe temperatury zbijać...
Toż to nie gorączka!!! Z drugiej strony robota niewielka a w razie co by było.
STRUNA
 

Re: Temperatura i wentylator 2.2 ecotec

Postprzez wikked » 15 sie 2009 20:30:23

a ja mam i sobie chwalę to rozwiązanie. Nie lubię gasić auta na pracującym wentylatorze w terenie, a czasem muszę. Jak mam pracujący ciągle to główny praktycznie się nie załącza.
wikked
 

Re: Temperatura i wentylator 2.2 ecotec

Postprzez Jarek sp3swj » 15 sie 2009 21:37:39

Czy w modelach A też macie wentylatory pracujące dwubiegowo ??

u mnie w Ecotec X22SE 2,2 16v wentylatory włączja się na wolen obroty przy około 85
( 1/4 wskazania na zegarach)

jak tem pójdzie na 100 to włączaja się na wysokie obroty (3/4 wskazania na zegarach)

Po wyłączeniu silnika wentylatory pracują jeszcze jakis czas. Jak jest gorący silnik iw aucie przekręce stacyjke a nie odpalę silnia wentylatory sia załączają i kręcą jakis czas nawet jak wyjme kluczyk.

Termostat ten mechaniczny na obiegu płynu chłodniczego jest chyba na 106 stopni i też słyszałem opinie że te silniki lubia ciepło.

Jak stoje w korku i silnik się podgrzeje to jak puści termosat obieg i włączą się wentylatory to szybko tem spada z 3/4 na 1/4 wskazań.

Tak to jest w modelu B - ale nie wiem jak bardzo pokrewny jest Ecotec 2,2 w wersji A i B
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Temperatura i wentylator 2.2 ecotec

Postprzez STRUNA » 15 sie 2009 21:48:23

U mnie tylko jednobiegowy, załącza zawsze przy 3/4 na budziku (ok 100st) i kręci aż spadnie do połowy. Wentylator też tylko jeden, nie ma klimy. Po wyłączeniu kluczyka wyłącza się i wentylator.
STRUNA
 

Re: Temperatura i wentylator 2.2 ecotec

Postprzez ADAM SP3WXO » 15 sie 2009 21:54:49

Chyba we wszystkich wersjach silnikowych w A i we wszystkich B wentylatory włączeją się podobnie. Różnica może wynikać jedynie w zależności od egzemplarza czujnika temperatury.

Druga różnica to to, że w B zawsze włączają się równocześnie dwa wentylatory i pracyją dwubiegowo.
ADAM SP3WXO
 

Re: Temperatura i wentylator 2.2 ecotec

Postprzez wikked » 16 sie 2009 11:42:02

osobiście uważam że czujnik załączenia wentylatora jako że to praktycznie przekaźnik to on się "nie rozjeżdża". To że nasze wskaźniki pokazują czasem pogodę w Honolulu to zależy od wielu rzeczy. Sam czujnik jako że jest skonstruowany na drucie oporowym już sam w sobie się zużywa. Do tego dochodzą jeszcze spadki na instalacji.
wikked
 

Re: Temperatura i wentylator 2.2 ecotec

Postprzez ADAM SP3WXO » 16 sie 2009 14:05:55

wikked napisał(a):osobiście uważam że czujnik załączenia wentylatora jako że to praktycznie przekaźnik to on się "nie rozjeżdża". To że nasze wskaźniki pokazują czasem pogodę w Honolulu to zależy od wielu rzeczy. Sam czujnik jako że jest skonstruowany na drucie oporowym już sam w sobie się zużywa. Do tego dochodzą jeszcze spadki na instalacji.


Chodzi mi o to, że różne serie mają rozjechane parametry (oczywiście w granicacg błędu) :)
ADAM SP3WXO
 

Re: Temperatura i wentylator 2.2 ecotec

Postprzez wikked » 16 sie 2009 19:30:01

ADAM SP3WXO napisał(a):Chodzi mi o to, że różne serie mają rozjechane parametry (oczywiście w granicacg błędu) :)

Dokładnie, sam osobiście kiedyś (dawno temu) miałem skodę 120 i jak ją kupiłem okazało się że czujnik temperatury jest do wymiany. Po wymianie okazało się że temperatura ma 120st. co dla skody było śmiercią. Po zdiagnozowaniu usterki okazało się że wskaźnik też źle wskazywał bo przekłamywał o 20-25 stopni "w górę". W audi wskaźnik pokazywał 70 stopni a na klimatroniku pokazywał 90. Niestety analogowe wskaźniki się rozjeżdżają.
wikked
 

Re: Temperatura i wentylator 2.2 ecotec

Postprzez ADAM SP3WXO » 16 sie 2009 19:46:05

Wikked nie mówię o wskaźniku tylko o czujniku :D
ADAM SP3WXO
 

Re: Temperatura i wentylator 2.2 ecotec

Postprzez Jarek sp3swj » 17 sie 2009 00:24:39

wikked ... czy ty u siebie tez masz wentylatory pracujące dwubiegowo - jak u nas w "B"

może dobrym kompromisem było by zastosowanie "włacznika wentylatora na wolnych obrotach" ??


Skręcić jakis mały "grupowy projekt" ->> mały procus.. PWM BUZxxx DS1820(albo coś bardziej topornego) i by sam sie załaczał kiedy mu każemy... a dodatkowo nie wydoił by AKU na amen ;-)
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Temperatura i wentylator 2.2 ecotec

Postprzez wikked » 17 sie 2009 07:43:42

We frotce mam dwa wentylatory i pracują tylko na jednym biegu. Wentylator wody to straszny "zasysacz" prądu a od klimy jest dużo słabszy dlatego jego właśnie mam podpiętego pod wyłącznik.
wikked
 

Re: [A2.2]Temperatura i wentylator 2.2 ecotec

Postprzez WoJ-CiE » 22 maja 2011 21:47:12

Temperaturowy włącznik wentylatora wykręciłem i przeczyściłem (był zaśniedziały i częściowo pokryty kamieniem), też odnosiłem wrażenie, że trochę późno startuje. Po zabiegu talerz się błyszczy i mam nadzieję, że będzie czulszy na temperaturę i będzie szybciej reagował:

Obrazek

Na szczęście do tej części dostęp jest swobodny i wszystko trwa moment. Spróbuję jeszcze zamontować włącznik wentylatora od klimatyzacji, tak na wszelki wypadek.
WoJ-CiE
 

Re: [A2.2]Temperatura i wentylator 2.2 ecotec

Postprzez WoJ-CiE » 28 maja 2011 08:25:01

Drugi czujnik temperatury - na wskaźnik deski rozdzielczej - okazał się trochę kruchy i przy odkręcaniu ukręciłem plastikowy łeb... Nowy dostępny za 18zł, starego już nie muszę czyścić :) Czujnik jest dokładnie tam, gdzie pisał Brum, przesłaniają go przewody od świec.

Obrazek
Obrazek
WoJ-CiE
 

Re: [A 2.2] Wskazówka temperatury w 2,2i

Postprzez Zerrafin » 06 paź 2015 19:30:17

Witam,

chciałbym odświeżyć temat. W tym wątku była mowa, że w silniku 2.2 benzyna występuje u kolegów wysoka temperatura podczas jazdy między 90-100 stopni zarówno dla froty A jak i B. U mnie zaczęły się niedawno podobne objawy. Jeszcze pół roku temu auto w trasie miało podręcznikową temperaturę 80 stopni, a od kilku miesięcy podchodzi pod 90 stopni i gdy termostat się otwiera to zbija do 85 i znów szybko rośnie do 90. Sajgon jednak zaczyna się dziać w mieście. Gdy auto jest porządnie rozgrzane, wskaźnik temperatury dochodzi do ok. 100 stopni, wentylatory co prawda załączają się przy 92 ale temp i tak rośnie kilka stopni i dopiero przed 100 zaczyna zbijać do 90ciu. Auto było na diagnozie układu chłodzenia- termostat ładnie się otwiera i zamyka gdy trzeba, czujniki temperatury cieczy wymienione miesiąc temu na oryginały pokazały mniej więcej tę samą temperaturę na rozgrzanym silniku, chłodnica działa bez zarzutu. Mechanik stwierdził, że w wyrównawczym nie ma bąbli od gazu ze spalin, brak masła pod korkiem oleju, ale orzekł że mogą to być początki uszczelki pod głowicą. Wiem, że ten silnik tak ma, zastanawia mnie jednak, czy to nie aby za szybko? Frota niecałe 50 tys. km (3 lata temu) miała zmienioną uszczelkę na oryginalną i planowaną głowicę. Teraz ma przejechane niecałe 218 tys. km. Moje pytanie do Was: jak często w waszych autach w silniku 2.2 przerabiacie ten temat tzn. jakie przebiegi robicie na nowych uszczelkach?

Ponieważ nie chce mi się wierzyć, że to uszczelka chciałem was jeszcze o coś zapytać. Czy może się zdarzyć, że gdy auto porządnie się rozgrzeje to przycina się termostat i np. nie puszcza całej wody w obieg? Zauważam tę dziwną anomalię, że gdy jadę w trasie i wrzucę na luz przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, temperatura podchodzi pod 90 stopni, pęd wiatru nie podnosi jej jednak bardziej, ale gdy zredukuję bieg (np. na dwójkę) to temperatura spada gwałtownie z 90 na 80 i oczywiście po kilku sekundach znów zbliża się do 87 i znów spada. Gdyby uszkodzona była uszczelka pod głowicą to na mój rozum, wysoka temperatura (90-100) utrzymywałaby się chyba cały czas? Czy zatem termostat po rozgrzaniu może się zawieszać? Dodam, że zmieniałem go 50 tys. km temu na oryginał.
Przeznaczenie gra z nami w pierwszej lidze przypadków...
Avatar użytkownika
Zerrafin
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Obrazki: 3
Dołączył(a): 27 wrz 2011 20:58:06
Lokalizacja: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [A 2.2] Wskazówka temperatury w 2,2i

Postprzez jrzeuski » 07 paź 2015 15:20:11

Jak silnik jest na obrotach, to pompa daje większe ciśnienie a tym samym większy przepływ przez chłodnicę i nagrzewnicę, co poprawia wymianę ciepła. Dlatego płyn lepiej się chłodzi przy hamowaniu silnikiem niż dojeżdżaniu do świateł na luzie. Jak wrzucasz nagle bieg po jeździe na luzie, to silnik dostaje obroty, pompa przerzuca zimniejszy płyn z chłodnicy do silnika, gdzie siedzi czujnik, który wyłapuje spadek temperatury. Potem ta woda się miesza z gorętszą zalegającą w silniku i widzisz szybki wzrost na wskaźniku. Ponieważ dalej jedziesz na biegu, to pompa wciąż ma moc i woda płynie przez chłodnicę obniżając temperaturę. Takie skoki mogą wskazywać na problemy z wydajnością pompy na wolnych obrotach, może już dogorywa. Nie ma wycieków płynu? Nie musisz robić dolewek? Bo jak płynu jest za mało i tworzą się poduszki powietrzne to występują szybkie wahania temperatury na zegarach. Jeśli pompa jest sprawna, to wystarczy dolewka i problem rozwiązany. Ale jeśli wkrótce powróci to nieszczelność przewodów (płyn może natychmiast odparowywać i nie będzie widać wycieku), głowicy (uszczelka lub pęknięcie) lub blok pękł (ale mrozów jeszcze nie było a nie piszesz czy jeździsz na wodzie czy glikolu).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.2] Wskazówka temperatury w 2,2i

Postprzez Zerrafin » 07 paź 2015 15:46:12

Pompa wody SKF była zmieniana w czerwcu wraz z rozrządem. Od tego czasu samochód przejechał 4 tys. km. Poziom płynu jest w normie- praktycznie go nie dolewam. W zbiorniczku wyrównawczym poziom jest do połowy a w chłodnicy pod korek. Jeżdżę tylko na samym chłodziwie bez dolewek wody demineralizowanej- Prestone. Poziom oleju też kontroluję i dolewam- po około 8 tys. od wymiany dolałem tylko litr- w tym silniku było już tak wcześniej. Olej to półsyntetyk valvoline maxlife. Wczoraj mechanicy dokręcili opaski na wężach, ale problem cały czas jest. Dodam, że nie jeżdżę nim w terenie- tylko trasa i rzadko miasto. Z reguły nie jeżdżę nim więcej jak 100 km/h ze względu na optymalne obroty dla tego silnika.

Po namyśle, może faktycznie coś jest nie tak z pompą. Pamiętam, że przed wymianą rozrządu temperatura była w normie a wszystkie cuda zaczęły się dopiero po zamontowaniu nowej. Może była felerna- miała 2005 rok produkcji i długo leżała na magazynie. Nie wiem czy to może mieć wpływ na jej działanie, ale tylko to pozostaje mi sprawdzić.

-- 24 lut 2016 10:56:55 --

Help!! Wymieniłem pompę wody na oryginał z leganzy ale cuda z temperaturą nadal są. Czy komuś udało się to rozwiązać? Przez te wszystkie latach zachowywał się normalnie na trasie i nie przekraczał 80 stopni a teraz coś mu nie pasuje :(.
Przeznaczenie gra z nami w pierwszej lidze przypadków...
Avatar użytkownika
Zerrafin
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 74
Obrazki: 3
Dołączył(a): 27 wrz 2011 20:58:06
Lokalizacja: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do 2.2i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron